Joey Veerman (M)

Zullen we eerst maar eens kijken of ie echt zo tegen gaat vallen? Bekijk het voor nu positief: de laatste speler die we van Heerenveen kochten was een groot succes...
Hebben we te vaak gedaan: eerst even kijken of dat echt tegenvalt. En het viel ook grotendeels tegen kan ik je vertellen… Het gaat mij overigens niet om Veerman die misschien wel iets toevoegt maar om deze opmerking van jou. Dit hoorden we ook over Baumgartl, Max, Ramselaar, Drommel, Zahavi, Bruma, Lukassen en ik kan nog terug gaan naar de dure grappen als Maher… Feit is dat er maar weinig bingo’s er tussen hebben gezeten al die tijd. Denzel was de uitzondering op de regel als het gaat om de spelers van de subtop van de Eredivisie. Ik begrijp heel goed dat men dus niet weer wil afwachten of deze miljoenen aankoop wel of niet tegenvalt.
Bovendien laat dit opnieuw zien dat JdJ en zijn scouting geen internationaal netwerk hebben. Spelers komen of uit de koker van Schmidt of zijn het dit soort Eredivisie spelers. En zo’n iemand verdient tonnen per jaar voor dit halve werk…
 
Veerman, het lijkt erop dat hij gaat komen. Het kan een aardige voetballer zijn, maar ik vraag me af of hij mentaal sterk genoeg is voor de top.
Het kan een mooi duo zijn, Sangare-veerman
 
Je kan natuurlijk gelijk hebben, maar heeft toch 6 assists en 3 goals op z'n naam staan, halverwege dit seizoen. Niet slecht voor een CM. Moet toch wel iets kunnen...
Ik zie het risico ook wel, vooral verdedigend. Hij kan bij PSV niet langer teren op z'n talent. Tikje een lastige jongen. Hij zal een stap moeten maken. Maar op zo'n positie is er altijd wel iets, je moet toch een risico nemen, en 6 miljoen ben je voor een regisserende speler sowieso kwijt. En hij is nog jong - je kan ook zo maar een goudmijn aanboren.
Als hij een slag in de rondte gaat werken, wat fitter wordt en loopvermogen erbij krijgt, wie weet. Een pass heeft hij al, en voetballend inzicht heeft hij ook echt wel.
 
Je kan natuurlijk gelijk hebben, maar heeft toch 6 assists en 3 goals op z'n naam staan, halverwege dit seizoen. Niet slecht voor een CM. Moet toch wel iets kunnen...
Ik zie het risico ook wel, vooral verdedigend. Hij kan bij PSV niet langer teren op z'n talent. Tikje een lastige jongen. Hij zal een stap moeten maken. Maar op zo'n positie is er altijd wel iets, je moet toch een risico nemen, en 6 miljoen ben je voor een regisserende speler sowieso kwijt. En hij is nog jong - je kan ook zo maar een goudmijn aanboren.
6 assists en 3 goals, zeker betere statistieken dan Van Ginkel en Pröpper bij elkaar. En ik vermoed ook beter dan die van Gotze. Serieus, ik vraag me werkelijk af waarom Van Ginkel en Pröpper uberhaupt gehaald zijn...ze voegen na al die maanden in hernieuwde dienst van PSV nog steeds vrijwel niets toe aan de kwaliteit van een Topclub als PSV.
 
Tsja, dubbel gevoel. Kan prima ballen, maar ook een iets te grote mond in de pers. Hoop dat het laatste iets is waar hij overheen groeit in de komende 2 jaar.

Echter is ook bijna alles beter dan Van Ginkel. Helaas hard maar waar.
 
Kan me goed voorstellen dat hij best wel wat leuke dingen kan zien in bepaalde wedstrijden in bepaalde fases van een seizoen. Net als Van Ginkel, Pröpper, Gutti, Thomas, Mauro en de andere middenvelders die de 13 in de dozijn compleet maken. Die wisselen redelijke met slechte wedstrijden af. Alleen het is helaas geen zekerheidje a la Sangaré. Ik vind het ook wel heel erg 'veilig' van John de Jong. Je ziet het ook aan de reacties hier. 6 miljoen is goed te doen. Van Ginkel en Pröpper waren transfervrij (ondertussen strijken ze wel 2 miljoen per jaar salaris op). Als je al die bedragen bij elkaar gaat vegen, dan heb je het geld bij elkaar om een echte kwaliteitsinjectie te doen. Als je meer voetbal wil op het middenveld, kun je ook Ledezma of Saibari uitproberen op die positie. Zullen het voetballend niet slechter doen. Andere kwaliteiten heeft Veerman namelijk niet, want hij komt behoorlijk wat handelingssnelheid tekort en kan niet verdedigen.
 
Kijk hier eens naar, een vergelijking t.o.v. de concurrentie:

Steekpass verhaal herken ik wel; dat zie je echt nooit bij PSV. Komt ook wel omdat de tegenstander met de reet in de goal hangt vaak. Maar dan nog moet dat beter ook in de omschakeling; het gebeurd bijna nooit meer voor mijn gevoel dat een aanvaller 1 op 1 met de keeper komt na een lange sprint.

Loopvermogen stond hij op nr 6 qua afgelegde km`s dit seizoen van de eredivisie. Ik denk dat hij perfect past naast Sangare!
 
Steekpass verhaal herken ik wel; dat zie je echt nooit bij PSV. Komt ook wel omdat de tegenstander met de reet in de goal hangt vaak. Maar dan nog moet dat beter ook in de omschakeling; het gebeurd bijna nooit meer voor mijn gevoel dat een aanvaller 1 op 1 met de keeper komt na een lange sprint.

Loopvermogen stond hij op nr 6 qua afgelegde km`s dit seizoen van de eredivisie. Ik denk dat hij perfect past naast Sangare!
Denk ik ook alleen Sangare is volgens seizoen geen PSVer meer. Ook weer iemand die de vrije trappen normaal kan nemen ipv Bruma.
 
6 assists en 3 goals, zeker betere statistieken dan Van Ginkel en Pröpper bij elkaar. En ik vermoed ook beter dan die van Gotze. Serieus, ik vraag me werkelijk af waarom Van Ginkel en Pröpper uberhaupt gehaald zijn...ze voegen na al die maanden in hernieuwde dienst van PSV nog steeds vrijwel niets toe aan de kwaliteit van een Topclub als PSV.
Propper heeft die conclusie inmiddels zelf ook getrokken, siert hem.
 
6 assists en 3 goals, zeker betere statistieken dan Van Ginkel en Pröpper bij elkaar. En ik vermoed ook beter dan die van Gotze. Serieus, ik vraag me werkelijk af waarom Van Ginkel en Pröpper uberhaupt gehaald zijn...ze voegen na al die maanden in hernieuwde dienst van PSV nog steeds vrijwel niets toe aan de kwaliteit van een Topclub als PSV.
Ik vond ze beide in hun beste jaren echt geweldige spelers. Ik denk dat je prima het risico kon nemen om te kijken of ze weer fit kunnen worden. Eén van de twee terug op topniveau zou al uitstekend zijn, gezien dat je er weinig geld aan kwijt bent, en hoe dan ook krijg je veel ervaring in je team. Maar je moet er niet afhankelijk van zijn - en daar gaat het mis. Er is te veel gegokt op spelers die niet fit (meer) zijn, op cruciale posities in het veld. Götze, Pröpper, Van Ginkel...
Ik heb eerder al gezegd: PSV wil te geforceerd de titelrace met Ajax aangaan. Daarom worden er te veel risico's genoemen. Bouw aan een jong team, met veel restwaarde. Accepteer dat je daarmee niet meteen meedoet met de titelrace (wel 2e plek, uiteraard), en werk van daaruit verder. Ik denk echt dat het zo moet.
Natuurlijk mooi dat we nu bovenaan staan - maar een blik op de respectievelijke doelsaldo's van PSV en Ajax leert dat het bizar is. Ik wil een toekomstvisie- waarbinnen natuurlijk plaats kan zijn voor een risico met een kwetsbare oudere speler met een fraai CV, maar niet als kern van je beleid.
 
Hebben we te vaak gedaan: eerst even kijken of dat echt tegenvalt. En het viel ook grotendeels tegen kan ik je vertellen… Het gaat mij overigens niet om Veerman die misschien wel iets toevoegt maar om deze opmerking van jou. Dit hoorden we ook over Baumgartl, Max, Ramselaar, Drommel, Zahavi, Bruma, Lukassen en ik kan nog terug gaan naar de dure grappen als Maher… Feit is dat er maar weinig bingo’s er tussen hebben gezeten al die tijd. Denzel was de uitzondering op de regel als het gaat om de spelers van de subtop van de Eredivisie. Ik begrijp heel goed dat men dus niet weer wil afwachten of deze miljoenen aankoop wel of niet tegenvalt.
Bovendien laat dit opnieuw zien dat JdJ en zijn scouting geen internationaal netwerk hebben. Spelers komen of uit de koker van Schmidt of zijn het dit soort Eredivisie spelers. En zo’n iemand verdient tonnen per jaar voor dit halve werk…

Zal allemaal best en ben het zeker eens wat betreft JDJ en zijn pijnlijke tekortkomingen, maar ik bekijk elke speler individueel. Iedereen verdient een kans. Veerman gaat komen, dus dan ga ik niet meedoen in het affikken van een speler die het shirt nog geen minuut aan heeft gehad. In mijn ogen is dat gewoon zinloos.
 
Steekpass verhaal herken ik wel; dat zie je echt nooit bij PSV. Komt ook wel omdat de tegenstander met de reet in de goal hangt vaak. Maar dan nog moet dat beter ook in de omschakeling; het gebeurd bijna nooit meer voor mijn gevoel dat een aanvaller 1 op 1 met de keeper komt na een lange sprint.

Loopvermogen stond hij op nr 6 qua afgelegde km`s dit seizoen van de eredivisie. Ik denk dat hij perfect past naast Sangare!
Ajax en Feyenoord hebben de meeste steekpasses, en die voetballen ook vaak tegen verdedigende ploegen. We kunnen dus wel wat meer creativiteit gebruiken.

Wat me opvalt aan zijn statistieken is het aantal verwachte assists, dat is echt enorm hoog. De daadwerkelijke assists niet heel bijzonder. Zet ook behoorlijk vaak een aanvaller van Heerenveen 1 op 1 zonder succes. Dat zou in combinatie met de snelle Gakpo en Vertessen wel eens succesvol kunnen zijn.

Twijfel net als vele wel aan zijn kwaliteiten zonder bal.
 
Ajax en Feyenoord hebben de meeste steekpasses, en die voetballen ook vaak tegen verdedigende ploegen. We kunnen dus wel wat meer creativiteit gebruiken.

Wat me opvalt aan zijn statistieken is het aantal verwachte assists, dat is echt enorm hoog. De daadwerkelijke assists niet heel bijzonder. Zet ook behoorlijk vaak een aanvaller van Heerenveen 1 op 1 zonder succes. Dat zou in combinatie met de snelle Gakpo en Vertessen wel eens succesvol kunnen zijn.

Twijfel net als vele wel aan zijn kwaliteiten zonder bal.
Twijfel iig niet aan zijn vrije trap daar gaan we enorm op vooruit. Hoeveel vrije trappen zijn erin gegaan dit jaar.? Bruma,Boscagli,MAx is toch armoe troef. En in het hedendaagse voetbal zijn een stilstaande situaties doorslaggevend
 
Twijfel iig niet aan zijn vrije trap daar gaan we enorm op vooruit. Hoeveel vrije trappen zijn erin gegaan dit jaar.? Bruma,Boscagli,MAx is toch armoe troef. En in het hedendaagse voetbal zijn een stilstaande situaties doorslaggevend
Gakpo is natuurlijk aanvallend de speler met de mooste trap. Helaas dat we die al een tijdje gemist hebben. In zijn afwezigheid een hoop onzin gezien in dode spelsituaties, muv een beauty van Boscagli natuurlijk. Maar als Gakpo weer volledig fit is, lijkt het me dat die ook weer vrije trappen en corners kan nemen?
Met deze Veerman wellicht een alternatief, kan Gakpo strijd maken in de zestien.
 
Nu Propper per direct stopt ( wat 1 mjn salaris scheelt) snap ik de aankoop van Vreeman ook beter.
Welkom Joey!
 
Terug
Bovenaan Onderaan