Binnenlandse Politiek

Daarnaast is een groot deel van de 50 plussers oud militair. D’r lopen er nogal wat rond, en er zijn er vast genoeg wiens gedachtengoed aansluit bij de FvD.
En die hebben allemaal hun militaire kledij zo ongeveer 35-40 jaar bewaard. :rolleyes: Oh nee alleen de jassen want ze hebben een spijkerbroek aan. :ROFL: :lmao:
 
Ja. Ik snap de beweging, vind het alleen geen beleid. Eenmaal de weg inslaan van verbieden, komt het alleen maar neer op nog meer en steeds meer verbieden. Ik geloof zeker in het aanpakken van mensen die de samenleving schade berokkenen. Tegelijkertijd zou ik graag wat meer perspectief zien. Een paar relschoppers zul je nooit bereiken. Maar een hele grote groep mist gewoon perspectief en het ergens bij horen. Die groep is bewerkelijk. Zowel voor negativiteit als voor positiviteit.

Tot noch toe is er vrijwel niks verboden aan demonstraties. Ik word er niet meteen zenuwachtig van als ze vandaag besluiten deze niet te laten doorgaan. Ik ben het wel met je eens dat je beter kunt handhaven op de relschoppers, maar als er reden is te geloven dat er een paar duizend relschoppers komen, is er geen reguliere handhaving tegenop gewassen. Als er een gespannen meute van een paar duizend man staat, je pakt als politie de rotte appels aan en de vlam staat in de pan, sta je tegenover een paar duizend schuimbekkende adrenaline-opgepompte quasihooligans. Het is ook een kwestie van vertrouwen op het inzicht van de driehoek. In jouw geval lijk je er ook bang voor te zijn (? als m'n conclusie klopt) dat daar in de toekomst dan gegarandeerd 'misbruik' op komt uit zo'n driehoek. Dat wantrouwen heb ik zelf gewoon niet. Misschien soms te weinig. En dat heb ik gewoon niet vanwege hoe Nederland "is".
 
Daarnaast is een groot deel van de 50 plussers oud militair. D’r lopen er nogal wat rond, en er zijn er vast genoeg wiens gedachtengoed aansluit bij de FvD.
Ik denk niet dat de FvD het gevaar is. Dat is slechts een terugkerende huls voor iets wat veel gevaarlijker is: het gebrek aan perspectief en optimisme. Zoals De Bondscoach hier een tijdje geleden al ergens stelde, is de wereld toe aan filosofen. Visionairs, die verder kijken dan grafieken en regels en het nu. Ik denk niet dat onze huidige premier die vaardigheden bezit.
 
Ik denk niet dat de FvD het gevaar is. Dat is slechts een terugkerende huls voor iets wat veel gevaarlijker is: het gebrek aan perspectief en optimisme. Zoals De Bondscoach hier een tijdje geleden als ergens stelde, is de wereld toe aan filosofen. Visionairs, die verder kijken dan grafieken en regels en het nu. Ik denk niet dat onze huidige premier die vaardigheden bezit.
Een partij die over de rest van de partijen spreekt als 'het kartel' die journalisten wegzet als het kwaad, die oproept tot geweld is wat mij betreft wel een gevaar.

Voor de rest wel eens dat t dieper gaat en dat FvD daar gebruik van maakt, maar dat maakt ze niet tot niet het gevaar.
 
Tot noch toe is er vrijwel niks verboden aan demonstraties. Ik word er niet meteen zenuwachtig van als ze vandaag besluiten deze niet te laten doorgaan. Ik ben het wel met je eens dat je beter kunt handhaven op de relschoppers, maar als er reden is te geloven dat er een paar duizend relschoppers komen, is er geen reguliere handhaving tegenop gewassen. Als er een gespannen meute van een paar duizend man staat, je pakt als politie de rotte appels aan en de vlam staat in de pan, sta je tegenover een paar duizend schuimbekkende adrenaline-opgepompte quasihooligans. Het is ook een kwestie van vertrouwen op het inzicht van de driehoek. In jouw geval lijk je er ook bang voor te zijn (? als m'n conclusie klopt) dat daar in de toekomst dan gegarandeerd 'misbruik' op komt uit zo'n driehoek. Dat wantrouwen heb ik zelf gewoon niet. Misschien soms te weinig. En dat heb ik gewoon niet vanwege hoe Nederland "is".
Heb ik niet gezegd toch? Ik wantrouw niet zo snel hoor. Ik geloof ook niet zo snel, overigens. ;) Ik snap goed dat de driehoek ingrijpt. Ik vrees alleen dat het op de lange termijn de boel eerder verergert dan verbetert.
 
Een partij die over de rest van de partijen spreekt als 'het kartel' die journalisten wegzet als het kwaad, die oproept tot geweld is wat mij betreft wel een gevaar.

Voor de rest wel eens dat t dieper gaat en dat FvD daar gebruik van maakt, maar dat maakt ze niet tot niet het gevaar.
Het gevaar zit in iedereen zelf. Iedereen is vatbaar voor het slechte, als het maar slecht genoeg met je gaat. Er zullen altijd partijen en groeperingen zijn die oproepen tot haat. Veel belangrijker is wat je ertegenover stelt. Als dat zwak is, zal de slechtheid terrein winnen. Als het alternatief goed is, krijgt het slechte geen kans.
 
Heb ik niet gezegd toch? Ik wantrouw niet zo snel hoor. Ik geloof ook niet zo snel, overigens. ;) Ik snap goed dat de driehoek ingrijpt. Ik vrees alleen dat het op de lange termijn de boel eerder verergert dan verbetert.

Dan heb ik dat verkeerd geconcludeerd. Ik snap je angst wel. En tegelijkertijd ook niet. Ik geloof in dit geval wel dat het de beste keuze was. Maar vooralsnog lijkt het rustig te blijven. Kun je weer concluderen dat die demo best had kunnen doorgaan. :grin::maniac:
 
Ik zit toch even een live streampje te kijken, maar dit zijn toch niet de meest intelligente mensen.. wat een treurnis..
 
Ik zit toch even een live streampje te kijken, maar dit zijn toch niet de meest intelligente mensen.. wat een treurnis..
De treurnis zit dieper, je zal je kind, of ouder, maar 'kwijt' zijn geraakt doordat ze een fabeltjesfuik ingetrokken zijn. Dit loopt dwars door families heen en veroorzaakt best wel wat verdriet.
 
De treurnis zit dieper, je zal je kind, of ouder, maar 'kwijt' zijn geraakt doordat ze een fabeltjesfuik ingetrokken zijn. Dit loopt dwars door families heen en veroorzaakt best wel wat verdriet.
Tsja, als je erachter komt dat je een debiel in je familie hebt kan de klap hard zijn. Ik heb zo'n broer, het scheelt dan wel weer een verjaardagsfeest aflopen, en ik hoefde met kerst voor een man minder te koken. Het heeft ook voordelen
 
Tsja, als je erachter komt dat je een debiel in je familie hebt kan de klap hard zijn. Ik heb zo'n broer, het scheelt dan wel weer een verjaardagsfeest aflopen, en ik hoefde met kerst voor een man minder te koken. Het heeft ook voordelen
Je zult een broer hebben die jou een debiel vindt, maar het ook wel weer fijn vindt omdat hij daardoor minder verjaardagen hoeft af te gaan en mét kerst in ieder geval niet voor jou hoeft te koken. 😉
 
Je zult een broer hebben die jou een debiel vindt, maar het ook wel weer fijn vindt omdat hij daardoor minder verjaardagen hoeft af te gaan en mét kerst in ieder geval niet voor jou hoeft te koken. 😉
Hij is voor ajax, tsja.. dan ben je meteen al af 😁
 
Ik denk niet dat de FvD het gevaar is. Dat is slechts een terugkerende huls voor iets wat veel gevaarlijker is: het gebrek aan perspectief en optimisme. Zoals De Bondscoach hier een tijdje geleden al ergens stelde, is de wereld toe aan filosofen. Visionairs, die verder kijken dan grafieken en regels en het nu. Ik denk niet dat onze huidige premier die vaardigheden bezit.
Filosofen worden gezien als links gevaar, en in de huidige relatief rechtse maatschappij ongewenst. Schijnbaar heeft een groot deel van de bevolking behoefte aan een grote sterke leider. Jammer genoeg hebben die mensen het besef niet dat die grote sterke leider zich ook tegen hen kan keren. Of ze komen er achter dat een Wilders/Baudet ook niet verder komt dan populaire kreten uitbraken. En dan kun je nog zeggen: laat ze maar een keer aan de macht en op hun bek gaan, maar je ziet in de VS w at er kan gebeuren als je zo’n clown ook daadwerkelijk macht geeft.
 
En die hebben allemaal hun militaire kledij zo ongeveer 35-40 jaar bewaard. :rolleyes: Oh nee alleen de jassen want ze hebben een spijkerbroek aan. :ROFL: :lmao:
Die broek past niet meer. Slechts weinigen hebben het gewicht wat ze hadden bij het definitief verlaten van de kazerne.
 
Onzin. Je hebt het recht om te demonstreren. Zodra de demonstratie zoals nu gekaapt wordt door relschoppers, pak je die op, laat je ze de schade vergoeden en krijgen ze bij een volgende demonstratie meldplicht. Als ze dienstverleners aanvallen of bekogelen, krijgen ze nog meer straf en een strafblad.

Maar als je alles verbiedt, voed je alleen maar meer woede en is het wachten op Capitool-achtige excessen.
Eens met jouw postst, Weltmeister Maar het is een dun lijntje waar je op loopt. Men moet toch zorgen dat de groep die door deze meute wordt aangesproken kleiner wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan