Binnenlandse Politiek

Hoe kut het ook is en hoezeer rechts-extreme organisaties ook schadelijk zijn, ze moeten in een democratie wel mogen demonstreren.
Dat was mijn punt niet, tuig organiseert een demo, dat trekt tuig aan, dat de driehoek deze demo verbied vanwege de risico's is gewoon meer dan terecht. Roepen dat ze de rotte appels er uit moeten filteren is een loze kreet als de rotte appelen onderdeel zijn van het organiserend comité.
 
Dat was mijn punt niet, tuig organiseert een demo, dat trekt tuig aan, dat de driehoek deze demo verbied vanwege de risico's is gewoon meer dan terecht. Roepen dat ze de rotte appels er uit moeten filteren is een loze kreet als de rotte appelen onderdeel zijn van het organiserend comité.
Maar als je alles verbiedt, voed je alleen maar meer woede en is het wachten op Capitool-achtige excessen.
 
Maar als je alles verbiedt, voed je alleen maar meer woede en is het wachten op Capitool-achtige excessen.
Ja, en als je hun gang laat gaan denken ze dat ze alles mogen. krijg je die excessen net zo goed. Ingrijpen, oppakken, daar waar mogelijk veroordelen.
 
Ja, en als je hun gang laat gaan denken ze dat ze alles mogen. krijg je die excessen net zo goed. Ingrijpen, oppakken, daar waar mogelijk veroordelen.
Denk ik niet. Je mag demonstreren zolang je de openbare orde niet verstoort. Doe je dat toch, dan pakken we je op. Bovendien krijgen ze nu precies wat ze willen: aandacht.
 
Hoe kut het ook is en hoezeer rechts-extreme organisaties ook schadelijk zijn, ze moeten in een democratie wel mogen demonstreren.

Het punt is, dat de meeste demonstraties van deze groepen gewoon door gaan. Alleen zo nu en dan wordt er een demonstratie verboden vanwege de veiligheid.
 
Denk ik niet. Je mag demonstreren zolang je de openbare orde niet verstoort. Doe je dat toch, dan pakken we je op. Bovendien krijgen ze nu precies wat ze willen: aandacht.
Kortom, d'r is nu een demo verboden, aanwijzingen van politie worden niet opgevolgd, aanpakken dus.
 
Ging afgelopen voorjaar ook zo lekker toen het wel werd toegestaan..
Ik keur het ook zeker af. Ik vraag me alleen af of je op de langere termijn jezelf niet enorm in de vingers snijdt. Onrust, of het nou een bedrijf is of een voetbalclub, begint vaak bovenaan. Is de leiding ruk, kun je wachten op ellende. Ik denk dat deze crisis de leiding ruk is. Ze doen vast hun best, maar daar waar ze eigenlijk hadden moeten verbinden hebben ze tweespalt gecreëerd. Los van het feit dat een aantal altijd wel wil rellen, ongeacht wat er speelt.
 
Iedereen die voortaan in een stadion plaatsneemt is ook een potentiële relschopper.

Je vergeet hierbij dat supporters ook hard worden aangepakt. Zo zijn bij de wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord geen uitsupporters welkom. Terwijl je ook kan zeggen dat het een recht is voor een supporter om die wedstrijd te kunnen bezoeken. Maar vanwege de veiligheid is het verboden.

En dan heb ik nog niet over verplichte bus en auto combi's.
 
Je vergeet hierbij dat supporters ook hard worden aangepakt. Zo zijn bij de wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord geen uitsupporters welkom. Terwijl je ook kan zeggen dat het een recht is voor een supporter om die wedstrijd te kunnen bezoeken. Maar vanwege de veiligheid is het verboden.

En dan heb ik nog niet over verplichte bus en auto combi's.
Ja. Ik snap de beweging, vind het alleen geen beleid. Eenmaal de weg inslaan van verbieden, komt het alleen maar neer op nog meer en steeds meer verbieden. Ik geloof zeker in het aanpakken van mensen die de samenleving schade berokkenen. Tegelijkertijd zou ik graag wat meer perspectief zien. Een paar relschoppers zul je nooit bereiken. Maar een hele grote groep mist gewoon perspectief en het ergens bij horen. Die groep is bewerkelijk. Zowel voor negativiteit als voor positiviteit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan