Real Sociedad - PSV | Donderdag 9 december | Eindstand: 3-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Het was prima om het te proberen, maar je zag meteen dat het niet werkte. Dan moet je ingrijpen. Bruma naar de punt, of Vinicius erin.
Daar ben ik het heel erg mee eens en beschrijft precies waar Schmidt gewoon tekort komt. Geen goed start plan en onvermogen om dat te herstellen na start.
 
Mee eens. Echter voel ik me aangesproken terwijl ik juist Ajax credits geef voor hun prestatie. Dan komen zulke opmerkingen na weer een teleurstelling aan en dan ben ik een dagje geïrriteerd
En dat is volkomen begrijpelijk en dat heb ik zelf ook.
 
Daar ben ik het heel erg mee eens en beschrijft precies waar Schmidt gewoon tekort komt. Geen goed start plan en onvermogen om dat te herstellen na start.
Het startplan was niet eens zo gek, imo. Met Gakpo in de spits heb je meer snelheid tegen een ploeg die moet komen. Vanaf het moment dat het 1-0 stond, kregen we niks meer voor elkaar, en dus had er ingegrepen moeten worden.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik raak de verbondenheid met PSV kwijt. Het is voor mij een onherkenbare club geworden . weet niet of het aan Corona ligt, deze trainer of steeds weer een ander elftal wat opgesteld word. Zooitje van huurspelers en spelers die PSV al jaren probeert te slijten en die het nu moeten doen terwijl er talent uit de jeugd klaar staat en geen kans krijgt. Spelers in het veld die puur hun geld staan te verdienen en verder geen enkele binding hebben, het straalt er zo van af . Benieuwd of andere dit herkennen …
Absoluut geen last van. Waar ik wel last van heb is dat we een beetje een bijrol beginnen te spelen en dat we topsportklimaat prediken maar op teveel essentiële posities de club laten leiden door middelmaat of te onervaren krachten.
 
Het startplan was niet eens zo gek, imo. Met Gakpo in de spits heb je meer snelheid tegen een ploeg die moet komen. Vanaf het moment dat het 1-0 stond, kregen we niks meer voor elkaar, en dus had er ingegrepen moeten worden.
Tot de 1-0 (vlak voor rust) deed Gakpo op 1 balletje op Bruma (lat) na niet mee, dus had je eigenlijk na een kwartier al moeten switchen.
 
Achteraf is het makkelijk lullen, maar je had deze wedstrijd natuurlijk best op 0-0 kunnen spelen. We hebben toch genoeg controlerende spelers in de selectie, creatieve spelers is juist het probleem.
Het 3 centrale verdedigers neergezet, maar Obispo erbij. Dan Gakpo en Doan voorin voor een eventuele counter. Maar ja, nu gingen we zo'n beetje aanvallen...maar een echt plan leek er niet te zijn.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Achteraf is het makkelijk lullen, maar je had deze wedstrijd natuurlijk best op 0-0 kunnen spelen. We hebben toch genoeg controlerende spelers in de selectie, creatieve spelers is juist het probleem.
Het 3 centrale verdedigers neergezet, maar Obispo erbij. Dan Gakpo en Doan voorin voor een eventuele counter. Maar ja, nu gingen we zo'n beetje aanvallen...maar een echt plan leek er niet te zijn.
Denk dat de rapen dan wel gaar waren geweest op het forum, als hij zo begon.
 
Achteraf is het makkelijk lullen, maar je had deze wedstrijd natuurlijk best op 0-0 kunnen spelen. We hebben toch genoeg controlerende spelers in de selectie, creatieve spelers is juist het probleem.
Het 3 centrale verdedigers neergezet, maar Obispo erbij. Dan Gakpo en Doan voorin voor een eventuele counter. Maar ja, nu gingen we zo'n beetje aanvallen...maar een echt plan leek er niet te zijn.
Naïef inderdaad. Hoewel die pingel enorm lullig was..
 
Absoluut geen last van. Waar ik wel last van heb is dat we een beetje een bijrol beginnen te spelen en dat we topsportklimaat prediken maar op teveel essentiële posities de club laten leiden door middelmaat of te onervaren krachten.
Dit is inderdaad ook meer mijn gevoel. Die binding met de club zit er bij mij zodanig ingesleten dat dat niet zo snel zou veranderen. Ik zal ook nooit van club veranderen, dan kijk nog liever geen voetbal.
Maar het feit dat je de toptijd hebt meegemaakt, en er echt grote talenten bij PSV speelde, maakt de laatste paar jaar zo frustrerend. Dat komt dan ook door de poppetjes die op belangrijke functies zitten. Brands had al z'n tekortkomingen, maar met JdJ is dat nog verder afgezakt.
 
Achteraf is het makkelijk lullen, maar je had deze wedstrijd natuurlijk best op 0-0 kunnen spelen. We hebben toch genoeg controlerende spelers in de selectie, creatieve spelers is juist het probleem.
Het 3 centrale verdedigers neergezet, maar Obispo erbij. Dan Gakpo en Doan voorin voor een eventuele counter. Maar ja, nu gingen we zo'n beetje aanvallen...maar een echt plan leek er niet te zijn.
Een helemaal nieuw spelsysteem voor een ploeg die tegen laagvliegend al moeite heeft met de 0 te houden. Ik snap wel dat dat niet gedaan is. Maar met iets meer gogme ( :grin: ) de wedstrijd in gaan was beter geweest.
 
Denk dat de rapen dan wel gaar waren geweest op het forum, als hij zo begon.
Met als troostprijs een gelijkspel en doorgang in de EL wellicht...
Overigens wel grappig dat eerst de EL als een soort losercompetitie werd gezien en we nu ontzettend graag door wilden gaan. Het enige dat er nodig was, was nog een lagere competitie toevoegen. Misschien kunnen ze er nog 1 toevoegen onder de Conference League?
 
Goed. Zondag NEC uit. Dat is tegenwoordig ook al gewoon geen formaliteit meer en NEC durft best te voetballen, dus gauw de knop om. Weer puntenverlies betekent dat we eigenlijk voor de winter alles al kwijt zijn.
Dan weten we in ieder geval zeker dat Schmidt ontslagen gaat worden...
 
Met als troostprijs een gelijkspel en doorgang in de EL wellicht...
Overigens wel grappig dat eerst de EL als een soort losercompetitie werd gezien en we nu ontzettend graag door wilden gaan. Het enige dat er nodig was, was nog een lagere competitie toevoegen. Misschien kunnen ze er nog 1 toevoegen onder de Conference League?
Die is er al: de nacompetitie. John heeft ons al ingeschreven.
 
Met als troostprijs een gelijkspel en doorgang in de EL wellicht...
Overigens wel grappig dat eerst de EL als een soort losercompetitie werd gezien en we nu ontzettend graag door wilden gaan. Het enige dat er nodig was, was nog een lagere competitie toevoegen. Misschien kunnen ze er nog 1 toevoegen onder de Conference League?
Heeft ook wel te maken met de concentratie van het geld. “Vroeger“ zou Sociedad zo’n clubje zijn met een budget wat nog niet de helft was van PSV, nu is de transferwaarde bijna 250 miljoen hoger. Clubs als Tottenham spelen in de Conference-League… Het is slechts een kwestie van tijd voor de Champions League slechts teams heeft uit de grote landen. En de kampioenschap Noorwegen voorrondes moet speler voor de Conference-League (of is dat al het geval? :unsure: )
 
Heeft ook wel te maken met de concentratie van het geld. “Vroeger“ zou Sociedad zo’n clubje zijn met een budget wat nog niet de helft was van PSV, nu is de transferwaarde bijna 250 miljoen hoger. Clubs als Tottenham spelen in de Conference-League… Het is slechts een kwestie van tijd voor de Champions League slechts teams heeft uit de grote landen. En de kampioenschap Noorwegen voorrondes moet speler voor de Conference-League (of is dat al het geval? :unsure: )
De Primera Division is ik weet niet hoeveel rijker dan de eredivisie en we gaan nooit kunnen concurreren, maar als Spanje in financiële problemen komt, mogen landen als Nederland wel dokken. Iets te kort door de bocht, maar ik blijf het raar vinden dat landen die het financieel nog wel eens zwaar hebben competities hebben mét duurdere spelers dan de eredivisie. Ergens klopt er dan iets niet. Dus als je het echt helemaal eerlijk wilt doen voor iedereen, moet je eigenlijk het oude Europa Cup-systeem weer hanteren.
 
Denk dat de rapen dan wel gaar waren geweest op het forum, als hij zo begon.
Denk het niet. Ik denk dat we zo niet gewend zijn aan enige creativiteit en omzettingen dat ik al stond te juichen dat bijv Gakpo in de spits begon…. Het gaat ook niet om onze reacties maar of een plan werkt en zo niet, of er dan op tijd en op de juiste wijze ingegrepen wordt door de trainer. Deze aspecten missen wel al sinds twee seizoenen en ik hoop niet langer dan dat.
 
Denk het niet. Ik denk dat we zo niet gewend zijn aan enige creativiteit en omzettingen dat ik al stond te juichen dat bijv Gakpo in de spits begon…. Het gaat ook niet om onze reacties maar of een plan werkt en zo niet, of er dan op tijd en op de juiste wijze ingegrepen wordt door de trainer. Deze aspecten missen wel al sinds twee seizoenen en ik hoop niet langer dan dat.
Dit missen we al sinds Hiddink. Cocu had gewoon de beste spelers en een spelersgroep die in balans was. Dat was ook het werk van Brands, hoe erg hij soms ook wordt verguisd.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan