Formule 1

Maar hij ging dus niet vol op zijn remmen, Max had al een paar keer teruggeschakeld en Lewis ook. Dat hij daarna er zelf zo dicht achter gaat rijden ipv inhalen aan de linkerkant is zijn eigen fout. Dit leek meer een beetje op de sprint bij baanwielrennen waarbij de achterste rijder niet als eerste vol gas wil gaan.
Ze hebben blijkbaar ergens geconstateerd dat hij wel met 2.4G remde. Al hoorde ik gisteren op tv dat van het gas af in zo'n auto ook al aardig remmen is.
 
Alles is Max zijn schuld.
Heeft Lewis buikpijn is het Max zijn schuld.
Gaat Lewis zijn vriend/vriendin vreemd is het Max zijn schuld.
Zit er een naad los van Lewis jurk is het max zijn schuld.
Maakt Mercedes een waardeloze pitstop is het Max zijn schuld.

Ik kan geen Mercedes meer zien.
Zou er niet eens mee geassocieerd willen worden.
 
Dus Verstappen moet Hamilton voorbij laten gaan:
Verstappen houdt in, rijdt langzamer, Hamilton rijdt er gewoon vol op. Verstappen krijgt 5 seconden penalty.
Even later laat Verstappen Hamilton als nog voorbij. Verstappen krijgt weer 5 seconden terwijl hij om dat te voorkomen Hamilton voorbij liet.

Hamilton is gewoon dom. Als op een snelweg de auto voor je steeds langzamer begint te rijden, ga je toch ook van baan wisselen, en niet er recht op in rijden?
 
Ze hebben blijkbaar ergens geconstateerd dat hij wel met 2.4G remde. Al hoorde ik gisteren op tv dat van het gas af in zo'n auto ook al aardig remmen is.
Afremmen op de motor gaat bij een Formule 1 auto al met zo'n kracht. Je komt niet aan het rempedaal.
 
Zeg ik t maar, domme actie van verstappen om vol te remmen wetende dat lewis in zijn slipstream zit op weg naar de DRS gate (-2.4G, dat is van 80kmh naar 0 in 1 seconde, om je er iets bij voor te stellen). Begrijpelijk dat Ham daar niet op kon anticiperen. Enorm gemazzelt qua schade, en terrecht straf imo. Prachtige race gezien. Zin in die laatste. Hopen dat Max m daar vanaf pole kan pakken.
Lewis kon makkelijk naar links sturen en er langs Verstappen reed dacht ik al tijdje zachter. Vind het bizar dat Max netjes de orders opvolgt en bestraft wordt.
 
Als op een snelweg de auto voor je steeds langzamer begint te rijden, ga je toch ook van baan wisselen, en niet er recht op in rijden?

Alleen rij je daar geen 319 en heb je geen scherpe bochten..
Dat men hier niet bepaald partijdig is als het over max of psv gaat snap ik ook wel :lmao: Bekijk de beelden ff goed en dan ga je zien dat wat RB/Max deden op papier tactisch slim was maar in praktijk zelfs een stempel levensgevaarlijk mag krijgen.

Recht stuk vol gas, Max kreeg de order laat hem voor en voor de zin klaar is gaat die al van zijn gas af terwijl Hamilton er achter zit met vol gas/slipstream. Max is dus dom en heeft dat niet gezien of de locatie van Hamilton onderschat, want hij gaat direct van gas en verminderd snelheid 1.5 seconde en dan schakelt die terug of remt bij waardoor zijn auto ineens direct snelheid verliest. Hamilton zie je met volgas komen en op gegeven moment rijden ze 1.5 seconde zonder gas beide, LW schekelt zelfs rustig terug. LH denkt waarschijnlijk er is iets voorop gebeurt of zijn auto is stuk, maar je verwacht niet dat iemand die snelheid mindert ineens direct nog meer snelheid verliest.

Dit is geen 100km op de snelweg met 2 seconde er tussen, Max heeft hem niet gezien, verkeerd ingeschat of wou ff de snelheid uit hem halen zo dat die afremt en hem inhaalt waardoor hij dan direct achter hem kan aansluiten voor de DRS. Kortom theorie was prima maar de praktijk was gewoon levensgevaarlijk qua uitvoering of gewoon simpel gezegd dom. Hamilton is een kneus maar je kan hem niet kwalijk nemen dat hij geen gedachtes van MAX/RB binnen 0,7 seconde kan lezen wat zij allemaal willen. Hamilton kan je zelfs complimenten geven hier dat hij de situatie goed zag, want hij ging wel van gas af dus reageerde op zijn voorstander, alleen verwacht je niet dat iemand die langzamer rijdt ineens nog direct-langzamer gaat rijden. Was Hamilton vol gas op hem geknald zo dan lag hij nu nog ergens in het woestijn naast de baan.

Samengevat, RB plannetje was slim, uitvoering was dom/levensgevaarlijk waar ze in praktijk + qua straf heel lucky mee weg komen.

 
Ik vind de willekeur en de straffen van de FIA ook hinderlijk.

Bij inhaalacties in de bocht zijn ze supernauwkeurig. Ondanks dat een inhaalactie die buiten de lijntjes plaatsvind. Wel zorgt dat er spannend geraced zal worden. Tuurlijk bij aanraking/veiligheid moet je ingrijpen. Maar de ene keer moet iemand een plaats wisselen, 5 seconden straf of een andere vorm. Dit word soms best verwarrend. Zeker in een race waar auto's 300 km per uur rijden.

Dan heb je nog tijdens de safety car. Waarbij een FIA juist nauwelijks straffen uitdeelt. Terwijl hier de regels buigen vaak weinig berisping oplevert. Ik vond het gat wat Lewis liet liggen bij de start finish nou niet bepaald de race leuker maken (itt de bocht inhaalacties).


Maar goed. Dan straft de fia en komen ze met van die nietszeggende straffen. Dus de Fia vind dat Max heel onsportief was en gevaarlijk. Levert hem maar 10 seconden op. Wat eigenlijk geen bal uitmaakt. Stel je voor dat hij, net zoals Lewis, dus zorgde dat de voorvleugel eraf vloog. Dan was die 1ste geworden met een tijdstraf van 10 seconden. Zelfde geld toen Lewis Verstappen eruit tikte. Tijdstraf van 5 of 10 seconden (?). Slaat natuurlijk nergens op. Als je dan straft, geef dan een straf die coureurs echt voelen. Dit zijn procedures en straffen die gevaarlijk rijden niet voorkomen maar eerdere faciliteren.
 
Alleen rij je daar geen 319 en heb je geen scherpe bochten..
Dat men hier niet bepaald partijdig is als het over max of psv gaat snap ik ook wel :lmao: Bekijk de beelden ff goed en dan ga je zien dat wat RB/Max deden op papier tactisch slim was maar in praktijk zelfs een stempel levensgevaarlijk mag krijgen.

Recht stuk vol gas, Max kreeg de order laat hem voor en voor de zin klaar is gaat die al van zijn gas af terwijl Hamilton er achter zit met vol gas/slipstream. Max is dus dom en heeft dat niet gezien of de locatie van Hamilton onderschat, want hij gaat direct van gas en verminderd snelheid 1.5 seconde en dan schakelt die terug of remt bij waardoor zijn auto ineens direct snelheid verliest. Hamilton zie je met volgas komen en op gegeven moment rijden ze 1.5 seconde zonder gas beide, LW schekelt zelfs rustig terug. LH denkt waarschijnlijk er is iets voorop gebeurt of zijn auto is stuk, maar je verwacht niet dat iemand die snelheid mindert ineens direct nog meer snelheid verliest.

Dit is geen 100km op de snelweg met 2 seconde er tussen, Max heeft hem niet gezien, verkeerd ingeschat of wou ff de snelheid uit hem halen zo dat die afremt en hem inhaalt waardoor hij dan direct achter hem kan aansluiten voor de DRS. Kortom theorie was prima maar de praktijk was gewoon levensgevaarlijk qua uitvoering of gewoon simpel gezegd dom. Hamilton is een kneus maar je kan hem niet kwalijk nemen dat hij geen gedachtes van MAX/RB binnen 0,7 seconde kan lezen wat zij allemaal willen. Hamilton kan je zelfs complimenten geven hier dat hij de situatie goed zag, want hij ging wel van gas af dus reageerde op zijn voorstander, alleen verwacht je niet dat iemand die langzamer rijdt ineens nog direct-langzamer gaat rijden. Was Hamilton vol gas op hem geknald zo dan lag hij nu nog ergens in het woestijn naast de baan.

Samengevat, RB plannetje was slim, uitvoering was dom/levensgevaarlijk waar ze in praktijk + qua straf heel lucky mee weg komen.


Je praat nu gewoon onzin.
Als hij motorisch een probleem had gehad of de versnellingsbak was kapot had hij precies op dezelfde plek gereden en zou de snelheid ook afnemen.
Die Lewis is een dikke stumper om hem niet gewoon keihard in te halen. Hoe breed moet het zijn zeg?
Hij wou er gewoon niet voorbij. Zag al een reactie van hem waarop hij hamert op de DRS detectiepunt. Dus hij wist dondersgoed wat Max deed en wou er gewoon niet voorbij op dat punt.
 
Alleen rij je daar geen 319 en heb je geen scherpe bochten..
Dat men hier niet bepaald partijdig is als het over max of psv gaat snap ik ook wel :lmao: Bekijk de beelden ff goed en dan ga je zien dat wat RB/Max deden op papier tactisch slim was maar in praktijk zelfs een stempel levensgevaarlijk mag krijgen.

Recht stuk vol gas, Max kreeg de order laat hem voor en voor de zin klaar is gaat die al van zijn gas af terwijl Hamilton er achter zit met vol gas/slipstream. Max is dus dom en heeft dat niet gezien of de locatie van Hamilton onderschat, want hij gaat direct van gas en verminderd snelheid 1.5 seconde en dan schakelt die terug of remt bij waardoor zijn auto ineens direct snelheid verliest. Hamilton zie je met volgas komen en op gegeven moment rijden ze 1.5 seconde zonder gas beide, LW schekelt zelfs rustig terug. LH denkt waarschijnlijk er is iets voorop gebeurt of zijn auto is stuk, maar je verwacht niet dat iemand die snelheid mindert ineens direct nog meer snelheid verliest.

Dit is geen 100km op de snelweg met 2 seconde er tussen, Max heeft hem niet gezien, verkeerd ingeschat of wou ff de snelheid uit hem halen zo dat die afremt en hem inhaalt waardoor hij dan direct achter hem kan aansluiten voor de DRS. Kortom theorie was prima maar de praktijk was gewoon levensgevaarlijk qua uitvoering of gewoon simpel gezegd dom. Hamilton is een kneus maar je kan hem niet kwalijk nemen dat hij geen gedachtes van MAX/RB binnen 0,7 seconde kan lezen wat zij allemaal willen. Hamilton kan je zelfs complimenten geven hier dat hij de situatie goed zag, want hij ging wel van gas af dus reageerde op zijn voorstander, alleen verwacht je niet dat iemand die langzamer rijdt ineens nog direct-langzamer gaat rijden. Was Hamilton vol gas op hem geknald zo dan lag hij nu nog ergens in het woestijn naast de baan.

Samengevat, RB plannetje was slim, uitvoering was dom/levensgevaarlijk waar ze in praktijk + qua straf heel lucky mee weg komen.

In het kort: „hé, er is iets mis met de auto voor mij, laat ik er voor de veiligheid maar vlak achter blijven rijden“ :FP:
 
Hij wou er gewoon niet voorbij. Zag al een reactie van hem waarop hij hamert op de DRS detectiepunt. Dus hij wist dondersgoed wat Max deed en wou er gewoon niet voorbij op dat punt.

Achteraf bullshit, jij denkt dat hij met 319 km/h aan remmen schakelen kijken sturen situatie-inschatten oja en DRS kan denken in die 1.5 seconde :FP: :lmao: Als hij dat kon dan had Hamilton de wereld verlost van corona, kanker en al het fileleed in heel de wereld en was hij geen F1 racer.

In het kort: „hé, er is iets mis met de auto voor mij, laat ik er voor de veiligheid maar vlak achter blijven rijden“ :FP:

Hij zag dat er iets was, ging van gas af, maar je verwacht niet dat de ander dan ineens van langzaam naar flink remmem/terugschakelen gaat op een recht stuk. Zonder dat laatste konden ze op half gas nog 10 seconde achter elkaar rijden of als die vol gas gaf was die hem zo voorbij. Allemaal achteraf gelul maar het probleem was toch echt de manier van hoe/waar teruggeven van een plek, waar niemand iets van af wist. Dus RB/Max die de hele probleem/situatie veroorzaakt heeft
 
Achteraf bullshit, jij denkt dat hij met 319 km/h aan remmen schakelen kijken sturen situatie-inschatten oja en DRS kan denken in die 1.5 seconde :FP: :lmao: Als hij dat kon dan had Hamilton de wereld verlost van corona, kanker en al het fileleed in heel de wereld en was hij geen F1 racer.



Hij zag dat er iets was, ging van gas af, maar je verwacht niet dat de ander dan ineens van langzaam naar flink remmem/terugschakelen gaat op een recht stuk. Zonder dat laatste konden ze op half gas nog 10 seconde achter elkaar rijden of als die vol gas gaf was die hem zo voorbij. Allemaal achteraf gelul maar het probleem was toch echt de manier van hoe/waar teruggeven van een plek, waar niemand iets van af wist. Dus RB/Max die de hele probleem/situatie veroorzaakt heeft
Oh, dus Hamilton dacht niet; „wauw, ik kan Verstappen easy inhalen“? Natuurlijk was dit een tactisch spel, waarvan Hamilton wel de risico’s kende. En gelukkig had hij back-up van de FIA.
 
Hij heeft het zelfs uitgesproken.

Verhaaltje dat die verstappen geen DRS gunde ?
Als hij in die 1.5 seconde van verwarring waar die niks wist ook nog aan DRS kon denken, respect voor zijn brain, al zal het 99,98% achteraf interessant gepraat zijn
 
Verhaaltje dat die verstappen geen DRS gunde ?
Als hij in die 1.5 seconde van verwarring waar die niks wist ook nog aan DRS kon denken, respect voor zijn brain, al zal het 99,98% achteraf interessant gepraat zijn
I will not feed the troll.
I will not feed the troll.
I will not feed the troll.
I will not feed the troll.
I will not feed the troll.
I will not feed the troll.
 
Terug
Bovenaan Onderaan