Formule 1

FF3t_6iWUAgiZWu


De FIA is het gezeik zat. De race van volgende week wordt afgelast en bovenstaande stand is de eindstand van het seizoen. :D ;)
 
Marko:

Als Max hard tegen Hamilton rijdt, dan is het een penalty, als Hamilton hem van de baan duwt, dan is het blijkbaar ineens een triviale overtreding. Zo kan het niet doorgaan

Hulkenberg had overigens een goede verklaring waarom Max daar zo op de rem ging en waarom Lewis hem niet in wilde halen daar:

Ik ben er zeker van dat het iets te maken had met de DRS, want het DRS-triggerpoint ligt voor de laatste bocht. Max wilde Lewis voor het DRS-meetpunt voorbij laten gaan, zodat hij daarna DRS had en Lewis direct terug kon inhalen. Dat zijn de strategiespelletjes. Lewis wist dat natuurlijk, daarom bleef hij erachter hangen, maar toen werd het te krap. Ze speelden het allebei te extreem, haalden alles eruit. Maar vanuit Lewis' perspectief kan ik niet goed begrijpen waarom hij er niet meteen voorbij ging en zijn race voortzette.
 
Verstappen is fucked!


The Stewards, having received a report from the Race Director, summoned (documents 39 & 40)
and heard from the drivers and team representatives, have considered the following matter and
determine the following:
No / Driver 33 - Max Verstappen
Competitor Red Bull Racing Honda
Time 22:19
Session Race
Fact Car 33 braked in a manner which caused a collision with Car 44 in turn 26.
Offence Breach of Article 2 (e) Chapter IV Appendix L of the FIA International Sporting Code.
Decision 10 second time penalty imposed after the race
(10 seconds added to elapsed race time).
2 penalty points (total of 7 for the 12 month period).
Reason The Stewards heard from the driver of Car 33 (Max Verstappen), the driver of car 44
(Lewis Hamilton) and team representative, reviewed the video and telemetry
evidence and determined that the driver of Car 33 was predominantly at fault.
At turn 21 the driver of car 33 was given the instruction to give back a position to car
44 and was told by the team to do so “strategically”. Car 33 slowed significantly at
turn 26. However, it was obvious that neither driver wanted to take the lead prior to
DRS detection line 3.
The driver of Car 33 stated that he was wondering why Car 44 had not overtaken and
the driver of Car 44 stated that, not having been aware at that stage that Car 33 was
giving the position back, was unaware of the reason Car 33 was slowing. In deciding
to penalise the driver of Car 33, the key point for the Stewards was that the driver of
Car 33 then braked suddenly (69 bar) and significantly, resulting in 2.4g deceleration.
Whilst accepting that the driver of Car 44 could have overtaken Car 33 when that car
first slowed, we understand why he (and the driver of Car 33) did not wish to be the
first to cross the DRS.
However, the sudden braking by the driver of Car 33 was determined by the Stewards
to be erratic and hence the predominant cause of the collision and hence the
standard penalty of 10 seconds for this type of incident, is imposed.
Competitors are reminded that they have the right to appeal certain decisions of the
Stewards, in accordance with Article 15 of the FIA International Sporting Code and
Chapter 4 of the FIA Judicial and Disciplinary Rules, within the app
 
FF4NmPXXMA08KJO


De laatste race hoeft niet meer gereden te worden. De FIA is partijdig. Ze zorgen er wel voor dat Hamilton gaat winnen.
Als Hamilton vol gas Verstappen passeert rijdt hij zo 3 seconden weg. Wat heeft Verstappen dan nog aan de DRS?
Volgende week krijg je weer hetzelfde gekut.
 
Zeg ik t maar, domme actie van verstappen om vol te remmen wetende dat lewis in zijn slipstream zit op weg naar de DRS gate (-2.4G, dat is van 80kmh naar 0 in 1 seconde, om je er iets bij voor te stellen). Begrijpelijk dat Ham daar niet op kon anticiperen. Enorm gemazzelt qua schade, en terrecht straf imo. Prachtige race gezien. Zin in die laatste. Hopen dat Max m daar vanaf pole kan pakken.
 
Zeg ik t maar, domme actie van verstappen om vol te remmen wetende dat lewis in zijn slipstream zit op weg naar de DRS gate (-2.4G, dat is van 80kmh naar 0 in 1 seconde, om je er iets bij voor te stellen). Begrijpelijk dat Ham daar niet op kon anticiperen. Enorm gemazzelt qua schade, en terrecht straf imo. Prachtige race gezien. Zin in die laatste. Hopen dat Max m daar vanaf pole kan pakken.
Hamilton had tijd genoeg om Verstappen in te halen. Verstappen ging al eerder langzamer rijden en Hamilton ging ook langzamer rijden omdat hij Verstappen op dat punt niet in wilde halen vanwege het DRS meetpunt dat eraan kwam. Hamilton had Verstappen in kunnen halen en meteen weg kunnen rijden.
 
Zeg ik t maar, domme actie van verstappen om vol te remmen wetende dat lewis in zijn slipstream zit op weg naar de DRS gate (-2.4G, dat is van 80kmh naar 0 in 1 seconde, om je er iets bij voor te stellen). Begrijpelijk dat Ham daar niet op kon anticiperen. Enorm gemazzelt qua schade, en terrecht straf imo. Prachtige race gezien. Zin in die laatste. Hopen dat Max m daar vanaf pole kan pakken.
Maar hij ging dus niet vol op zijn remmen, Max had al een paar keer teruggeschakeld en Lewis ook. Dat hij daarna er zelf zo dicht achter gaat rijden ipv inhalen aan de linkerkant is zijn eigen fout. Dit leek meer een beetje op de sprint bij baanwielrennen waarbij de achterste rijder niet als eerste vol gas wil gaan.
 
Maar hij ging dus niet vol op zijn remmen, Max had al een paar keer teruggeschakeld en Lewis ook. Dat hij daarna er zelf zo dicht achter gaat rijden ipv inhalen aan de linkerkant is zijn eigen fout. Dit leek meer een beetje op de sprint bij baanwielrennen waarbij de achterste rijder niet als eerste vol gas wil gaan.
Dit ja, je hoort ze beiden duidelijk terugschakelen. We gaan t wel zien volgende week, maar heb er een hard hoofd in.
 
FF4NmPXXMA08KJO


De laatste race hoeft niet meer gereden te worden. De FIA is partijdig. Ze zorgen er wel voor dat Hamilton gaat winnen.
Als Hamilton vol gas Verstappen passeert rijdt hij zo 3 seconden weg. Wat heeft Verstappen dan nog aan de DRS?
Volgende week krijg je weer hetzelfde gekut.
Wat een bullshit eigenlijk weer.

Max je moet snel je positie terug geven anders 5 seconden. Ow huh je doet dit op een punt wat jou voordelig uit komt en de coureur achter je let niet op en knalt tegen je aan.

Oke 5 seconden. En dan na de race. Uhm maak er 10 seconden van. Wat tja als Hamilton je wel had ingehaald dan had je hem direct met drs terug gepakt. Ow dat is niet gebeurd omdat Hamilton tegen je aan vloog? Maar dat maakt niet uit. Het gaat om de intentie. Hamilton had alleen goeie intentie. Die dacht gewoon aan een breaktest. Ownee na de race dacht die aan een drs scheme.

Rare uitsluit. Vond sws dom dat fia zich met de race bemoeide. Ze raakte elkaar niet en was gewoon een leuk gevecht in de bocht. Het gevaarlijke spel begon pas toen de fia zich er mee begon te bemoeien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan