Coronavirus

Ze is niet zomaar rijk, maar schat en schatrijk? dus waarom moet de staat haar nog meer geld geven, hoe gaat de maatschappij er beter van worden als Doutzen niet 20 maar 21 zwembaden heeft?
Deze Anti-vaxxer kan het makkelijk missen en die ZZPer kost het zijn kop.
Er gaan sowieso heel wat bedrijven over de kop tijdens deze crisis.
Ik ken de bouwwereld niet zo goed maar hoe zeker is het dat deze zzp'er slecht beleid voert?

En schatrijke voetbalclubs hoeven van mijn part ook geen steun aan te vragen. Dan maar een ster speler minder?
Er gaan altijd bedrijven over de kop. Ook voor Corona gingen er bedrijven over de kop.
Naast Doutzen Kroes hebben Ali B, Gordon, Andre hazes en Guus meeuwis ook steun gekregen voor hun bedrijven. Ook schande?
 
Vraagje nog voor de kenner (Relix ): gevaccineerden zijn toch ook minder lang besmettelijk? Dan zou die quarantainetijd toch korter moeten zijn?
 
Met alle forummers en gezinnen / aanhang van forummers die positief testen heb ik niet het gevoel dat we in een dalende trend zitten. En ja, ik weet dat deze groep te klein is voor een representatieve steekproef ;)
 
Met alle forummers en gezinnen / aanhang van forummers die positief testen heb ik niet het gevoel dat we in een dalende trend zitten. En ja, ik weet dat deze groep te klein is voor een representatieve steekproef ;)
Hier ook. En in mijn sociale cirkel ook al een groot besmettingsfeest... ik trek vanavond maar een corona biertje open om het in stijl te vieren.. 🤧
 
Met alle forummers en gezinnen / aanhang van forummers die positief testen heb ik niet het gevoel dat we in een dalende trend zitten. En ja, ik weet dat deze groep te klein is voor een representatieve steekproef ;)
Vreemd genoeg gingen de vorige golven veel meer aan mijn omgeving voorbij. Zo lijkt het.
 
Vraagje nog voor de kenner (Relix ): gevaccineerden zijn toch ook minder lang besmettelijk? Dan zou die quarantainetijd toch korter moeten zijn?
Een verdomd moeilijk vraag eerlijk gezegd. Om het simpel te houden, je ongevaccineerde kind dat symptomen kreeg was t meest "aanstekelijk" in de drie dagen tot t begin van de symptomen en de drie dagen daarna. Stel dat jij op de derde dag na diens test toch besmet raakt, dan zit je op dag twee na introductie als je op +5 (na quarantaine) zelf test. Dat is al best vroeg om te zeggen dat je het niet hebt opgelopen. Dus nog kortere quarantaines van huisgenoten (gevaccineerd of niet) zal het aantal gevallen waarbij men te vroeg concludeerd weer veilig naar buiten te komen mogen doen stijgen. Het is zowieso geen waterdicht systeem, maar mensen veel langer verplicht laten isoleren werkt ook niet.

>50% van de overdracht binnen huishoudens is in de drie dagen voor en na het optreden van de eerste symptomen. Ervanuitgaande dat de meeste testafspraken wordeb gemaakt als klachtten beginnen +1, vang je dus die gevaarlijke dagen voor symptomen beginnen in de gezinsleden weg.

Recent gevaccineerd + doorbraak geeft minder overdracht, maar als de vaccinatie langer dan 3 maand geleden was maakt de bron nog maar weinig uit voor de overdracht binnen t gezin. Wel blijft de kans om als gevaccineerde het van n huisgenoot te krijgen een stuk lager dan wanneer je als ongevaccineerde een positief gezinslid hebt.
 
Een verdomd moeilijk vraag eerlijk gezegd. Om het simpel te houden, je ongevaccineerde kind dat symptomen kreeg was t meest "aanstekelijk" in de drie dagen tot t begin van de symptomen en de drie dagen daarna. Stel dat jij op de derde dag na diens test toch besmet raakt, dan zit je op dag twee na introductie als je op +5 (na quarantaine) zelf test. Dat is al best vroeg om te zeggen dat je het niet hebt opgelopen. Dus nog kortere quarantaines van huisgenoten (gevaccineerd of niet) zal het aantal gevallen waarbij men te vroeg concludeerd weer veilig naar buiten te komen mogen doen stijgen. Het is zowieso geen waterdicht systeem, maar mensen veel langer verplicht laten isoleren werkt ook niet.

>50% van de overdracht binnen huishoudens is in de drie dagen voor en na het optreden van de eerste symptomen. Ervanuitgaande dat de meeste testafspraken wordeb gemaakt als klachtten beginnen +1, vang je dus die gevaarlijke dagen voor symptomen beginnen in de gezinsleden weg.

Recent gevaccineerd + doorbraak geeft minder overdracht, maar als de vaccinatie langer dan 3 maand geleden was maakt de bron nog maar weinig uit voor de overdracht binnen t gezin. Wel blijft de kans om als gevaccineerde het van n huisgenoot te krijgen een stuk lager dan wanneer je als ongevaccineerde een positief gezinslid hebt.
Dank. Overigens is hier iedereen gevaccineerd. Ik bedoelde dus eigenlijk ook dat hij korter besmettelijk is. Dus wij misschien al een paar dagen niet besmet kunnen raken.
 
Dank. Overigens is hier iedereen gevaccineerd. Ik bedoelde dus eigenlijk ook dat hij korter besmettelijk is. Dus wij misschien al een paar dagen niet besmet kunnen raken.
Zowieso is "besmet raken" al een beetje iffy als term. De kans is verwacht ik best groot dat t virus, of deeltjes daarvan, ondanks dat jij niet positief teste of klachtten kreeg, wel ff kennis gemaakt heeft met jou afweersysteem. En dat jou soldaatjes toen vrij snel zagen "ha, dat is die oude alpha Schurk met n delta snor", we verdubbelen maar ff de beveiliging bij de deur (extra afweercellen aanmaken) en passen gelijk de omschrijving op de blacklist aan. In die zin is er ook wel een aardig boostereffect gaande nu. :)

Maar zekerheid is het niet, PCR is snel, relatief goedkoop, maar slechts een zwakke proxy om dit soort diepere vragen met zekerheid te beantwoorden. Dan zou je bv kweekjes moeten maken om besmettelijkheid vast te stellen, of kijken of de afweer recent is aangeslagen (bv antigenen in t bloed of snot meten). Dat is op de schaal van n pandemie als deze niet te doen (je hebt dan ook voor en na metingen nodig).
 
Laatst bewerkt:

Italiaan probeert prik in neparm te krijgen voor coronapas: ‘Grenst aan het belachelijke’​

link

Het grenst niet ... Het is belachelijk. :ROFL: :lmao:
 
Terug
Bovenaan Onderaan