Coronavirus

Ja de timing is wel weer heel toevallig. Maar met 18.5k met storing kan ik wel zeggen dat er nog geen sprake is van een significante daling.
Het plannen van een afspraak is momenteel erg lastig. Zo hebben we hier ervaren met het inplannen van 4 testen. Ik denk dat mensen sneller opgeven en dan alsnog voor de zelftest kiezen. Daarbij verspreid het zich ook over meerdere dagen, dus moeilijk te vergelijken met eerdere statistieken.
 
Het plannen van een afspraak is momenteel erg lastig. Zo hebben we hier ervaren met het inplannen van 4 testen. Ik denk dat mensen sneller opgeven en dan alsnog voor de zelftest kiezen. Daarbij verspreid het zich ook over meerdere dagen, dus moeilijk te vergelijken met eerdere statistieken.
Dat probleem speelt al een tijdje, daarom ben ik nog wat cynisch over de afvlakken, het lijkt veel meer op de max van het systeem.
 
Pfff, wiskunde is erg lastig aan de kant van de populisten.

En van Haga roept op om je niet meer te laten testen.
 
In de categorie: 'dit is geen nieuws, dus waarom plaats je dit? ' het volgende:

Slechts 9 procent van alle nieuwe besmettingen werden overgedragen van gevaccineerde op gevaccineerde.

Oftewel: bij ruim 91 procent van alle nieuwe besmettingen waren ongevaccineerden betrokken
.


Bron
 
In de categorie: 'dit is geen nieuws, dus waarom plaats je dit? ' het volgende:

Slechts 9 procent van alle nieuwe besmettingen werden overgedragen van gevaccineerde op gevaccineerde.

Oftewel: bij ruim 91 procent van alle nieuwe besmettingen waren ongevaccineerden betrokken
.


Bron
En dan te bedenken dat we hier minimaal 3op 4 gaan scoren, als iedereen positief bevonden wordt. Dus ergens lijkt me dit een onwerkelijke statistiek.
 
In de categorie: 'dit is geen nieuws, dus waarom plaats je dit? ' het volgende:

Slechts 9 procent van alle nieuwe besmettingen werden overgedragen van gevaccineerde op gevaccineerde.

Oftewel: bij ruim 91 procent van alle nieuwe besmettingen waren ongevaccineerden betrokken
.


Bron
Ik begrijp serieus niet dat ze de scholen open houden (veel leerlingen en leraren besmet), maar dat je niet mag sporten na 17:00 uur om besmettingen te voorkomen. Ik vind het werkelijk zo'n achterlijke regel, die in mijn optiek alleen verzonnen kan zijn door mensen die het belang van sport niet begrijpen.
 
Ik begrijp serieus niet dat ze de scholen open houden (veel leerlingen en leraren besmet), maar dat je niet mag sporten na 17:00 uur om besmettingen te voorkomen. Ik vind het werkelijk zo'n achterlijke regel, die in mijn optiek alleen verzonnen kan zijn door mensen die het belang van sport niet begrijpen.
Tsja. Wij hebben het maar omgezet, wat overdag mag het wel. Dus i.p.v. maandag-, donderdag- en vrijdagavond spelen de senioren nu op zaterdagmiddag. En dat zouden we dan nog kunnen uitbreiden naar zondag. We houden de groep wel beperkt, maar ik denk dat het zeer niet hier zit. Kijk, ik snap het nog als ze zeggen: geen open kantine na 22u. Of geen alcohol schenken. Maar na 17u geen sport....tsja.
 
Ik begrijp serieus niet dat ze de scholen open houden (veel leerlingen en leraren besmet), maar dat je niet mag sporten na 17:00 uur om besmettingen te voorkomen. Ik vind het werkelijk zo'n achterlijke regel, die in mijn optiek alleen verzonnen kan zijn door mensen die het belang van sport niet begrijpen.
Ik snap er evengoed niks van. Sport is juist belangrijk om gezond te blijven en besmettingen te voorkomen. Kantines dicht bijvoorbeeld is dan een logischer maatregel. Vooralsnog is er bij onze waterpolo nog helemaal niks geregeld om ons ergens voor 17 uur te laten sporten. Blijkbaar vinden onze clubgenoten van wedstrijdzwemmen en het zwembad dat erg lastig.

Ik weet nog niet hoeveel mensen bij ons in het gezin besmet zijn (1 pos, 3 onbekend), maar ik vind het toch een beetje als een nederlaag voelen. Besmet raken, terwijl je ook nog gevaccineerd bent. Een gebrekkige afweer. Terwijl ik eigenlijk nooit ziek ben.
 
Ik snap er evengoed niks van. Sport is juist belangrijk om gezond te blijven en besmettingen te voorkomen. Kantines dicht bijvoorbeeld is dan een logischer maatregel. Vooralsnog is er bij onze waterpolo nog helemaal niks geregeld om ons ergens voor 17 uur te laten sporten. Blijkbaar vinden onze clubgenoten van wedstrijdzwemmen en het zwembad dat erg lastig.

Ik weet nog niet hoeveel mensen bij ons in het gezin besmet zijn (1 pos, 3 onbekend), maar ik vind het toch een beetje als een nederlaag voelen. Besmet raken, terwijl je ook nog gevaccineerd bent. Een gebrekkige afweer. Terwijl ik eigenlijk nooit ziek ben.
Als je een gordel draagt kun je ook een ongeluk krijgen. De gevolgen zijn door de bank genomen wel een stuk minder heftig.
Hier in het gezin was er één besmet (ongevaccineerd, ivm leeftijd) en de drie anderen hadden nergens last van.

Ik snap het gevoel van een nederlaag niet zo goed?

Gebrekkige afweer is m.i. wél iets waar meer mensen tegenaan gaan lopen als er langere tijd restricties op een gezonde levensstijl blijven. Sport is daarbij essentieel.
 
In de categorie: 'dit is geen nieuws, dus waarom plaats je dit? ' het volgende:

Slechts 9 procent van alle nieuwe besmettingen werden overgedragen van gevaccineerde op gevaccineerde.

Oftewel: bij ruim 91 procent van alle nieuwe besmettingen waren ongevaccineerden betrokken
.


Bron

Mijn vrouw zit dus bij het exclusieve clubje van 9%! Yes!!!

edit: voor de mensen die vertrouwen op hun ijzersterke immuunsysteem: gefeliciteerd! ter overweging, mijn vrouw is al 15+ jaar niet meer ziek geweest. Nu dus wel.
 
Mijn vrouw zit dus bij het exclusieve clubje van 9%! Yes!!!

edit: voor de mensen die vertrouwen op hun ijzersterke immuunsysteem: gefeliciteerd! ter overweging, mijn vrouw is al 15+ jaar niet meer ziek geweest. Nu dus wel.
Eerlijk is eerlijk; dan werd het zo langzamerhand ook wel weer een keertje tijd.
(Grapje gemaakt na verificatie mbt ernst van de klachten)
 
Terug
Bovenaan Onderaan