Coronavirus

Ik begreep van mijn zwager (Duits) dat hij mét zijn verzekering in een andere wachtkamer zit dan zijn vrouw mét een andere (minder dure) verzekering. Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen.

Het oude Ziekenfondsbeeld dus weer, met aparte ingangen en behandelingen voor 'particulier' en 'Ziekenfonds'.

Niet wenselijk.

Maar als je dat afzet tegen wat er nu gebeurt: er is bijvoorbeeld al jaren sprake van risicoselectie bij verzekeraars.
En risicoselectie is bij wet verboden.

Het gebeurt, omdat verzekeraars simpelweg boven de wet staan.
Iedereen kijkt weg.

Alternatief?

Ik heb destijds het Zorgfonds gesteund, en ik vind het nog steeds een goed alternatief : Lees ook de pdf 'Bouwstenen'
 
Het oude Ziekenfondsbeeld dus weer, met aparte ingangen en behandelingen voor 'particulier' en 'Ziekenfonds'.

Niet wenselijk.

Maar als je dat afzet tegen wat er nu gebeurt: er is bijvoorbeeld al jaren sprake van risicoselectie bij verzekeraars.
En risicoselectie is bij wet verboden.

Het gebeurt, omdat verzekeraars simpelweg boven de wet staan.
Iedereen kijkt weg.

Alternatief?

Ik heb destijds het Zorgfonds gesteund, en ik vind het nog steeds een goed alternatief : Lees ook de pdf 'Bouwstenen'
1.5 miljard per jaar naar reclame-uitingen overhead en winst van zorgverzekeringen.. daar zakt je broek toch vanaf.
 
Uit 2019:

'Zo bedraagt de gemiddelde solvabiliteit 145 procent van de wettelijke norm. Dat is zo’n 2,9 miljard euro meer dan de Europese regels voorschrijven. Kortom, er ligt een enorm geldbedrag op de plank van verzekeraars, waar in feite niets mee gebeurt'

Bron

( Dit forum lijkt inmiddels wel een links-activistisch broeinest :eek: . :ROFL: )

Men fluistert dat de AIVD hier meekijkt trouwens :)
 
Laatst bewerkt:
Uit 2019:

'Zo bedraagt de gemiddelde solvabiliteit 145 procent van de wettelijke norm. Dat is zo’n 2,9 miljard euro meer dan de Europese regels voorschrijven. Kortom, er ligt een enorm geldbedrag op de plank van verzekeraars, waar in feite niets mee gebeurt'

Bron

( Dit forum lijkt inmiddels wel een links-activistisch broeinest :eek: . :ROFL: )

Men fluistert dat de AIVD hier meekijkt trouwens :)
Ik verdenk met name die ene Aziz er van dat ie hier maar zit rond te neuzen om te zien of er nog verdachte allochtonen met een virtuele rugzak rondlopen.
 
Uit 2019:

'Zo bedraagt de gemiddelde solvabiliteit 145 procent van de wettelijke norm. Dat is zo’n 2,9 miljard euro meer dan de Europese regels voorschrijven. Kortom, er ligt een enorm geldbedrag op de plank van verzekeraars, waar in feite niets mee gebeurt'

Bron

( Dit forum lijkt inmiddels wel een links-activistisch broeinest :eek: . :ROFL: )

Men fluistert dat de AIVD hier meekijkt trouwens :)
Als de PSV - leiding hier mee zou kijken, zouden we jaarlijks de CL winnen, dus als de AIVD nog wat wil leren, be our guest! ;)
 
Het oude Ziekenfondsbeeld dus weer, met aparte ingangen en behandelingen voor 'particulier' en 'Ziekenfonds'.

Niet wenselijk.

Maar als je dat afzet tegen wat er nu gebeurt: er is bijvoorbeeld al jaren sprake van risicoselectie bij verzekeraars.
En risicoselectie is bij wet verboden.

Het gebeurt, omdat verzekeraars simpelweg boven de wet staan.
Iedereen kijkt weg.

Alternatief?

Ik heb destijds het Zorgfonds gesteund, en ik vind het nog steeds een goed alternatief : Lees ook de pdf 'Bouwstenen'
Moeilijk te lezen pdf. Wel interessant.
 
Frankrijk gaat overigens op korte termijn de boosterplicht invoeren.. en veel landen zullen volgen.. ik weet niet eens wanneer ik aan de beurt ben.. zal wel rond april zijn met dit tempo..
 
Ff lopen zoeken, Israel is de grote voorloper qua boosters en die resultaten zijn idd zeer bemoedigend dat t n verschil maakt. Wel in de oudere cohorten (median 51jaar). Ik betwijfel of je als jongere (<40, geen hoog risikogroep) je echt heel druk hoeft te maken voor n booster. Bij mijn weten niet veel hospitalisaties van breakthrough infecties in die groepen (al weet ik niet hoe oud je bent @JB). Oude mannen zoals PSV033 zullen vermoedelijk plusminus een maand of zes/zeven na hun vorige een mogelijkheid krijgen? ;)

Israel results, krantenversie
 
Frankrijk gaat overigens op korte termijn de boosterplicht invoeren.. en veel landen zullen volgen.. ik weet niet eens wanneer ik aan de beurt ben.. zal wel rond april zijn met dit tempo..

En dan je prik uit Nederland moeten uitleggen zoals ik. Helemaal kut dit
 
900 minder dan vorige week dinsdag. Te weinig om te spreken van een erg dalende trend.
Ach, eerst maar het plateau bereiken alvorens we dalen. Overigens is het testbeleid voor de schoolgaande koters aangescherpt, vanaf groep 6 de aanbeveling voor 2 sneltesten per week. Hiermee gaat een deel gevonden worden wat eerder buiten de cijfers viel, kan dus weer voor vertekening in de cijfers zorgen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan