Films & TV

Overigens is Alice in Borderland een vergelijkbare maar leukere versie van squid game
Ah, die had ik gezien voordat dat Squid game gebeuren een hype werd (Squid game nog niet gezien, maar ben doorgaans meer fan van Japans dan Koreaans). Best leuk, maar om nou te zeggen, wow geweldig, dat ook weer niet.
 
Overigens is Alice in Borderland een vergelijkbare maar leukere versie van squid game
Hoorde ik idd al, heb 20 min van afl 1 gezien, denk dat ik hem wel ga doorpakken. Ben nu met m’n vriendin met You bezig seizoen 3. In het begin beetje vrouwelijke serie, maar na een tijdje kom je er in en is die zeker aan te raden.
 
De regering in Zuid Korea heeft al langer geleden besloten om het land via verschillende activiteiten op de kaart te zetten. Ze willen Zuid Korea net zo exclusief/delicaat/mysterieus te maken voor de rest van de wereld als Japan dat ooit heeft gedaan. Maar ze hebben nog een lange weg te gaan. Want vergeleken met Japan en de Japanners zijn de Zuid Koreanen gewoon de boeren die de stad nog nooit van dichtbij hebben gezien. Desondanks lijkt me fantastisch om een keer daar heen te gaan en van dichtbij te kunnen zien of mijn vergelijking klopt.
Maar goed, dit is niet echt on topic :giggle:
 
Volgens mij kijk ik nu een Chinese serie over een autistische CSI?

Edit: het is Taiwanees en het de the victims game. Twee afleveringen gezien. Wel aardig.
 
Laatst bewerkt:
Er is overigens ook een nieuwe serie op Netflix gebaseerd op de lore van het spel League of Legends. De serie heet Arcane. Ook als je het spel niet hebt gespeeld (of totaal de lore niet kent), is het een erg vermakelijke serie. Heeft ook uitzonderlijk hoge kritieken, en na 1 dag was het in 38 landen al de Top 1 serie op Netflix.

Ik vind hem ook erg goed, maar je moet wel houden van de sfeer. Is animatie en kan ook wel redelijk dark worden hier en daar.
 
Begonnen aan midnight mass (4/7e nu).. De nieuwe netflix Flanigan (Bly Manor/Hill House). Ben er nog niet uit hoe ik m qua horror zie (minder suspense en minder horror) maar toch wel weer n mooi verhaal/spannend boek idee. Een aantal van de "gewone mensen" op t eiland vind ik more evil dan t echte kwaad. Mooie brede cast.
 
Als het ivm corona doorgaat, zaterdag naar de Ghostbusters Afterlife.. schijnt vooral voor de fans te zijn, dus helemaal perfect.. de 2016 versie was m.i. totaal niet wat de films speciaal maakt..
 
Als het ivm corona doorgaat, zaterdag naar de Ghostbusters Afterlife.. schijnt vooral voor de fans te zijn, dus helemaal perfect.. de 2016 versie was m.i. totaal niet wat de films speciaal maakt..
De 2016 versie? Dat was een re-make met alleen maar dames toch? Die heb ik uit principiële overwegingen niet eens gekeken. Achterlijk gedoe.
Ik ben wél benieuwd naar de nieuwe film. Als je hier klikt, laat Adam Savage (Mythbusters) je allemaal leuke feitjes en weetjes over de film zien.
 
Begonnen aan midnight mass (4/7e nu).. De nieuwe netflix Flanigan (Bly Manor/Hill House). Ben er nog niet uit hoe ik m qua horror zie (minder suspense en minder horror) maar toch wel weer n mooi verhaal/spannend boek idee. Een aantal van de "gewone mensen" op t eiland vind ik more evil dan t echte kwaad. Mooie brede cast.
Bedankt voor de tip. Ik heb hem nu ook gezien en inderdaad een leuke serie. Normaal vind ik lange monologen/ dialogen niks maar bij deze serie waren die goed.

Nu naar the mist aan het kijken (Stephan King boek). Aardige serie tot nu toe.
 
De 2016 versie? Dat was een re-make met alleen maar dames toch? Die heb ik uit principiële overwegingen niet eens gekeken. Achterlijk gedoe.
Ik ben wél benieuwd naar de nieuwe film. Als je hier klikt, laat Adam Savage (Mythbusters) je allemaal leuke feitjes en weetjes over de film zien.
De 2016 was inderdaad een mislukte poging om de franchise een nieuw leven in te blazen met nieuwe actrices. De grootste afknapper was dat ze de originele acteurs terug lieten komen, maar in andere rollen. Buiten dat was de film gewoon niet leuk. Te geforceerde humor.

Dit fragment laat zien wat precies het verschil is tussen beide films:
 
De 2016 was inderdaad een mislukte poging om de franchise een nieuw leven in te blazen met nieuwe actrices. De grootste afknapper was dat ze de originele acteurs terug lieten komen, maar in andere rollen. Buiten dat was de film gewoon niet leuk. Te geforceerde humor.

Dit fragment laat zien wat precies het verschil is tussen beide films:
Pffffffffff....Zo blij dat ik niet gekeken heb. (En teleurgesteld dat ik dit stuk gezien heb. Dorpstoneel met kinderhumor.)
 
Ik heb pas Squid game afgekeken en die was wel goed te doen. De serie heeft haalt hele dikke cijfers en tegelijkertijd vinden sommigen de serie niet kunnen. Dat laatste volg ik niet helemaal want een Saw, een Scarface en andere bloederige films en games zitten toch ook vol met moord en doodslag? Van mij hoeven ingewanden eruit en ander ongein ook niet zo maar dat zulke dingen in films komen is niet iets nieuws?

Een paar maanden daarvoor nog een paar afleveringen van Trese gekeken, een animatie serie met Filipijnse folklore, comic elementen, fantasie en horror. Ook wel tof maar na een tijdje raakte ik het beu
 
Terug van Ghostbusters Afterlife enja, het is een fan film maar wel een erg goede..

De feel van de klassieker is merkbaar. Ik vind vooral de rol van Paul Rudd erg goed. Verder komt de komedie op het juiste moment en is nergens opdringerig. Zoals in het origineel dus

Plot is interessant en volgt de lijn van het origineel. De al een tijd overleden Harold Ramis (Egon Spengler als karakter) is eigenlijk de spil van het plot. Dit is een geweldige vondst..

Ook worden een aantal van de acteurs van het origineel heel slim in het plot betrokken. En dat is inclusief het nog levende team.

Her geheel voelt nostalgisch aan maar op een positieve manier. Nergens geforceerd hoewel de finale wel even de originele 4 in een shot heeft.. kippenvel momentje op z'n minst.

Ook een goede vondst is dat de originele muziek is gebruikt tijdens de scènes. De special effects zien er in deze tijd uiteraard beter uit, maar worden niet overdreven gebruikt..

Als fan een must see, maar deze moer je wel kijken nadat je het origineel hebt gezien omdat er veel referenties in zitten die met het plot hebben te maken.
Ik was blij verrast met deze film.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan