PSV - Sturm Graz | Donderdag 25 november | Eindstand 2-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik heb echt naar en vervelende wedstrijd zitten kijken. Wat ik toch mis bij PSV is de wil om te winnen, het oogt zo flegmatiek. Je bent veel beter dan je tegenstander maar het resultaat valt dan tegen. Zo'n wedstrijd hoor je met 4 of 5-0 te winnen. Er wordt simpel op balbezit gespeeld, wat in deze wedstrijd heel goed ging, ook omdat je een tegenstander van niks hebt. Ik denk dat het voetbal wat PSV speelt ze wel eens de kop kan kosten. In de eerste helft heb ik de keeper van Sturm nauwelijks in beeld gezien, terwijl we een overwicht hadden van 75/25 %. Het bleef op en neer tikken, een soort trainingspartijtje. Maar in voetbal gaat het om doelpunten en dat mis ik teveel bij PSV. Maar goed we hebben simpel gewonnen en dat was het dan.
 
FFEiDYwXoAQjxtA
 
Ik snap het negatieve sentiment niet zo. We spelen met een halve B-ploeg een Europese wedstrijd zonder publiek en hebben gewoon de controle en staan verdiend voor. Tuurlijk kan het beter. Maar ik vind PSV de laatste 3 wedstrijden opvallend positief voeltballen.
Hé we moeten altijd negatief blijven he 😉
 
Bruma is toch wel echt een fenomeen hoor. Meer goals per 90 minuten dan Gakpo en dat uit minder schoten.

Nee, ik vergelijk het talent niet, Gakpo is onze goudmijn, maar Bruma doet toch wel iets goed.
Iedereen kan het 1/2 seizoenen zwaar hebben door wat voor redenen dan ook. Je wordt dan al gauw in het hokje geplaatst van miskoop etc etc. Wat ook logisch is. Echter kan die gast echt wel wat en met een goed team om hem heen en mentaal ook lekker in z’n vel zitten laat die zien dat die echt wel van waarde kan zijn voor dit team
 
Ik heb echt naar en vervelende wedstrijd zitten kijken. Wat ik toch mis bij PSV is de wil om te winnen, het oogt zo flegmatiek. Je bent veel beter dan je tegenstander maar het resultaat valt dan tegen. Zo'n wedstrijd hoor je met 4 of 5-0 te winnen. Er wordt simpel op balbezit gespeeld, wat in deze wedstrijd heel goed ging, ook omdat je een tegenstander van niks hebt. Ik denk dat het voetbal wat PSV speelt ze wel eens de kop kan kosten. In de eerste helft heb ik de keeper van Sturm nauwelijks in beeld gezien, terwijl we een overwicht hadden van 75/25 %. Het bleef op en neer tikken, een soort trainingspartijtje. Maar in voetbal gaat het om doelpunten en dat mis ik teveel bij PSV. Maar goed we hebben simpel gewonnen en dat was het dan.
Ik kan me in die zin vinden in je analyse dat het bij PSV allemaal te vaak op een trainingspartij lijkt. Het is allemaal te vrijblijvend; oh missen we de kansen? Geeft niets, zo meteen weer een kans.. En we missen 2 echte klootzakken in het veld, twee spelers tegen wie het vervelend is om te spelen. Zelfs de verdediging lijkt allemaal te lief en flegmatiek. PSV scout al jaren niet meer op karakters en dat zie je ook terug in het spel ondanks dat ze allemaal hun best doen.
 
Ik kan me in die zin vinden in je analyse dat het bij PSV allemaal te vaak op een trainingspartij lijkt. Het is allemaal te vrijblijvend; oh missen we de kansen? Geeft niets, zo meteen weer een kans.. En we missen 2 echte klootzakken in het veld, twee spelers tegen wie het vervelend is om te spelen. Zelfs de verdediging lijkt allemaal te lief en flegmatiek. PSV scout al jaren niet meer op karakters en dat zie je ook terug in het spel ondanks dat ze allemaal hun best doen.
Stijn Vreven en Jean-Paul de Jong maar eens polsen dan!
 
Blij met de winst. Sowieso Europees voetbal na de winter. Helaas is groepswinnaar worden niet meer mogelijk. 2 keer op rij de nul gehouden. Guti effect?

Flauwekul eigenlijk dat je als tweede wordt in de groep, dat je dan tegen de nr 3 van de Champions League speelt. Dus tegen een Dortmund, of misschien wel een Barcelona.

Maar goed, eerst Sociedad uit.

Ik overdrijf niet als ik zeg dat wij Barcelona wel aankunnen, zeker met een fitte selectie (ik weet het, wanneer zijn wij nou fit). Als Depay daar voorin niet scoort doet zelden een andere speler dat. Voorin hebben die nog wel kwaliteit, maar dat is vooral achterin echt huilen.
 
Ondanks al het gezever over saai en zo, heb ik een psv gezien dat in een Europese wedstrijd tegen de nr2 van Oostenrijk geen enkele kans weg gaf, en dus simpel won. Mij hoor je niet klagen
Ben het daar wel mee eens. Als je drie wedstrijden in 8 dagen speelt en je hebt de middelste wedstrijd na 60 minuten al in de tas en extra doelpunten maken heeft toch geen enkele zin dan maak je de wedstrijd toch gewoon dood ? Het publiek klaagde er ook niet over, dus waarom het forum wel ?
 
Ben het daar wel mee eens. Als je drie wedstrijden in 8 dagen speelt en je hebt de middelste wedstrijd na 60 minuten al in de tas en extra doelpunten maken heeft toch geen enkele zin dan maak je de wedstrijd toch gewoon dood ? Het publiek klaagde er ook niet over, dus waarom het forum wel ?
Eens, liever 2 -0 winnen met volledige controle dan 5 - 0 winnen waarbij de spelers zich kapot hebben gerend en wellicht nog een blessure meepakte. Een beetje energie sparen voor zondag lijkt me idd geen overbodige luxe.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan