UEFA Coefficient (Country Coefficient)

Gespeeld, maar ook gewonnen!
Dat soort landen gaan uitlopen naar maten de toernooien in de knock out fase komen. Vrees dat het ook gaat gelden voor Frankrijk en Portugal in mindere maten. Hopelijk kunnen 4 clubs overwinteren en dan kan kunnen we als Nederland echt gaan kijken waar we staan
 
Nee dat is Roma al 😋

1 2 verliezen tegen Monaco is nou ook weer geen schaamte. Kan zeker beter maar het is niet dat we onderuit zijn gegaan tegen een Oostenrijkse ploeg oid.
PSV verliest weer van zichzelf. Dat is nog veel erger. :sad:
 
Nee dat is Roma al 😋

1 2 verliezen tegen Monaco is nou ook weer geen schaamte. Kan zeker beter maar het is niet dat we onderuit zijn gegaan tegen een Oostenrijkse ploeg oid.
Ik merk dat ik echt moeite heb met je redenering. Je doet alsof PSV een soort AZ oid is. Wat mij betreft is dit ook gelijk het manco van dit PSV. Ook de trainer kijkt er zo naar. Op deze manier graaf je je eigen graf in als topclub. Het vertoonde spel was schandalig tegen een team dat hun 3e spits Boadu tegen ons inzet. En die scoort dus ook. Monaco is allang geen Monaco meer zoals we die kennen. Ieder jaar doen ze een jasje uit. Bovendien kijk ik naar ons eigen spel en dat was opnieuw slecht, opnieuw heb ik geen team gezien en opnieuw ben je afhankelijk van 2 middenvelders die maar 70% in orde zijn. Dat kan niet. En weer blessures. Al 2 jaar geen fitte selectie kunnen maken. Continu spelers die maanden of weken er uit liggen. PSV is overgeleverd aan deze technische staf, omdat we zelf geen visie hebben welk systeem we graag spelen en we daarom alleen bepaalde spelers halen die bij dat systeem passen, kwa fysiek, technisch en karakter.
 
Nee dat is Roma al 😋

1 2 verliezen tegen Monaco is nou ook weer geen schaamte. Kan zeker beter maar het is niet dat we onderuit zijn gegaan tegen een Oostenrijkse ploeg oid.
Een “like” van mij omdat ik je sympathiek vind en jouw optimisme bewonder…

Maar eigenlijk ben ik het wel eens met de reactie van IPF…😞😔
 
Ik merk dat ik echt moeite heb met je redenering. Je doet alsof PSV een soort AZ oid is. Wat mij betreft is dit ook gelijk het manco van dit PSV. Ook de trainer kijkt er zo naar. Op deze manier graaf je je eigen graf in als topclub. Het vertoonde spel was schandalig tegen een team dat hun 3e spits Boadu tegen ons inzet. En die scoort dus ook. Monaco is allang geen Monaco meer zoals we die kennen. Ieder jaar doen ze een jasje uit. Bovendien kijk ik naar ons eigen spel en dat was opnieuw slecht, opnieuw heb ik geen team gezien en opnieuw ben je afhankelijk van 2 middenvelders die maar 70% in orde zijn. Dat kan niet. En weer blessures. Al 2 jaar geen fitte selectie kunnen maken. Continu spelers die maanden of weken er uit liggen. PSV is overgeleverd aan deze technische staf, omdat we zelf geen visie hebben welk systeem we graag spelen en we daarom alleen bepaalde spelers halen die bij dat systeem passen, kwa fysiek, technisch en karakter.
Valt wel mee. Ik vind monaco een stuk sterker dan een Olypiakos, LASK, kroatisch ploeg en wellicht gelijk aan een Lissabon. Om even ploegen te noemen waarvan we de laatste jaren het lachertje zijn geweest. Monaco is in principe een sterk team met een goed budget.

Ten tweede vind ik PSV geen az. Psv moet Europees beter kunnen. Az snap ik als ze uitschakeld zijn door Olympiakos. Bij psc is dat ondermaats. Maar ik vind psv geen ajax op Europees niveau helaas. Daarvoor moeten we eerst maar eens een real Madrid oid verslaan.

Sorry maar de blessures vind ik niet redelijk om te noemen. Dat is gewoon pech. Psv heeft nooit beloofd om alle blessures te voorkomen. De rest ben ik gedeeltelijk met je eens. Bikv. Het middeveld is echt een probleemkindje.
 
PSV verliest weer van zichzelf. Dat is nog veel erger. :sad:
Eens . Ik vond dit als supporter pijnlijker dan verliezen met 0 2 en weggespeeld worden door een beter Monaco. Deze wedstrijd lag in onze eigen handen en dat hebben we weggeven. Heel zonde.
Een “like” van mij omdat ik je sympathiek vind en jouw optimisme bewonder…

Maar eigenlijk ben ik het wel eens met de reactie van IPF…😞😔
Haha no worries. Heel veel mensen zijn het eens met IPF. Wat ook prima is. We staan allemaal te juichen/hopen als psv van ajax wint. Dus we hebben dezelfde dromen/doelen hier *.

Thanks voor het sympathie :)


*op die ajaxcieden na. Maar die zijn verrassend aardig.
 
Maar het lijkt alsof we beter spelen, dat is bijna tegen iedere tegenstander zo. Alleen de tegenstanders weten dat wanneer ze PSV aan de bal laten en het compact houden dat er nauwelijks kansen uit voortvloeien. En vervolgens is de eerste de beste kans aan de overkant raak. PEC Zwolle had nog maar 2 doelpunten gemaakt en bij ons scoren ze binnen 5 minuten haha. Hetzelfde met Boadu, die gast heeft nog geen goal gemaakt maar tegen PSV lijkt iedereen uit zijn crisis op te krabbelen. De slechtste keepers groeien uit tot wereldkeepers tegen ons omdat wij het presteren door elke bal op de keeper te schieten.
 
Nieuw seizoen, nieuw overzicht. Vorig seizoen heeft Nederland plek 7 gehaald, het gat met plek 6 is te groot voor dit seizoen. Portugal en Frankrijk zijn nog geen echte concurrenten dit seizoen, maar heb ze er wel bijgezet omdat het gek is om alleen naar beneden te kijken en niet omhoog.

Portugal (5e plek)

Actieve clubs over: Sporting, Porto, Benfica (CL), Braga (EL); 4/6
Punten behaald dit seizoen: 3.750
Voorsprong op NL, huidig seizoen: 10.716
Voorsprong op NL, volgend seizoen: 3.950

Santa Clara en Pacos Ferreira schopten het ver in de kwalificatierondes, maar werden beiden in de laatste ronde uitgeschakeld door Partizan en Tottenham. Door deze goede prestaties in de voorrondes heeft Portugal al veel coëfficiënten behaald en hebben ze Frankrijk ingehaald.

Frankrijk (6e plek)

Actieve clubs over: Lille, PSG (CL), AS Monaco, Lyon, Marseille (EL), Stade Rennes (ECL); 6/6
Punten behaald dit seizoen: 2.083
Voorsprong op NL, huidig seizoen: 10.248
Voorsprong op NL, volgend seizoen: 1.648

Frankrijk had 5 clubs die verzekerd waren van een Europese groepsfase. Alleen Stade Rennes moest zich nog verzekeren van Europees voetbal en deed dat tegen Rosenborg.

Nederland (7e plek)

Actieve clubs over: Ajax (CL), PSV (EL), AZ, Feyenoord, Vitesse (ECL); 5/5
Punten behaald dit seizoen: 3.400

Met alle 5 teams nog actief doet Nederland het uitstekend. Na wisselende resultaten is dit toch een goede start.

Oostenrijk (8e plek)

Actieve clubs over: RB Salzburg (CL), Rapid Wien, Sturm Graz (EL), LASK (ECL); 4/5
Punten behaald dit seizoen: 3.200
Achterstand op NL, huidig seizoen: 1.850
Achterstand op NL, volgend seizoen: 8.700

Austria Wien werd door Breidablik (IJsland) uitgeschakeld.
De andere Oostenrijkse teams hebben goed gepresteerd. Vier teams gaan een groepsfase in.
Oostenrijk stijgt twee plekken met deze goede start.

Schotland (9e plek)

Actieve clubs over: Glasgow Rangers, Celtic (EL); 2/5
Punten behaald dit seizoen: 2.300
Achterstand op NL, huidig seizoen: 2.150
Achterstand op NL, volgend seizoen: 3.300

Een matige start voor de Schotse teams:
Hibernian werd door Rijeka uitgeschakeld. St. Johnstone speelde in de laatste voorronde een duel tegen coëfficiëntenconcurrent LASK uit Oostenrijk, en verloor met 9 man. Aberdeen werd uitgeschakeld door Qarabag.
Rangers en Celtic wisten hun kwalificatietraject wel te overleven en gaan de Europa League in.

Rusland (10e plek)

Actieve clubs over: Zenit (CL), Lokomotiv Moscow, Spartak Moscow (EL); 3/5
Punten behaald dit seizoen: 1.500
Achterstand op NL, huidig seizoen: 2.818
Achterstand op NL, volgend seizoen: 12.518

Rubin Kazan en FC Sochi zijn in de voorrondes uitgeschakeld door respectievelijk Rakow Czestochowa uit Polen (een club die pas twee jaar op het hoogste niveau speelt) en Partizan Belgrado.
Met nog maar 3 clubs over, is dit geen goede start en lijkt dit een lastig seizoen te worden voor Rusland.

Alvast kijkend naar volgend seizoen lijkt Rusland volledig af te haken.

Oekraïne (11e plek)

Actieve clubs over: Dynamo Kyiv, Shakhtar Donetsk (CL), Zorya Luhansk (ECL); 3/5
Punten behaald dit seizoen: 2.600
Achterstand op NL, huidig seizoen: 3.300
Achterstand op NL, volgend seizoen: 8.400

Kolos Kovalivka en Vorskla Poltava zijn uitgeschakeld door respectievelijk Shakhtar Karagandy uit Kazachstan en het Finse KuPS.
Shakhtar wist zich wel te kwalificeren voor de CL, Kyiv was al zeker van het CL-ticket.

Afsluitend​

Prima start, plek 6 is onrealistisch dit seizoen, misschien kunnen we volgend seizoen starten met dromen. Maar eerst dit seizoen maar goed presteren.

Halverwege de poulefase, tijd voor een update.

Frankrijk (5e plek)

Actieve clubs over: Lille, PSG (CL), AS Monaco, Lyon, Marseille (EL), Stade Rennes (ECL); 6/6
Punten behaald dit seizoen: 6.416
Voorsprong op NL, huidig seizoen: 9.981
Voorsprong op NL, volgend seizoen: 1.381

Frankrijk presteert beter dan Portugal dit seizoen en haalt Portugal weer in. PSG staat met 7 punten bovenaan in haar poule en gaat waarschijnlijk overwinteren. Lille staat met 2 punten derde in poule G, waarin de nummer 2, Sevilla, 3 punten heeft. Op plek 4 staat Wolfsburg eveneens met 2 punten. Voor Lille lijkt dus nog alles mogelijk, van CL-overwintering tot uitschakeling.

Lyon en AS Monaco staan met respectievelijk 9 en 7 punten bovenaan in hun EL-poule en lijken dus ook te gaan overwinteren. Marseille derde met 3 punten, achter Lazio (4 punten) en voor Lokomotiv Moskou (1 punt). Voor Marseille lijkt dus nog alles mogelijk.

Stade Rennes staat met 7 punten bovenaan hun ECL-poule en lijkt dus ook te gaan overwinteren.

Portugal (6e plek)

Actieve clubs over: Sporting, Porto, Benfica (CL), Braga (EL); 4/6
Punten behaald dit seizoen: 5.750
Voorsprong op NL, huidig seizoen: 8.816
Voorsprong op NL, volgend seizoen: 1.350

Sporting en Porto staan beiden derde in hun poule met respectievelijk 3 en 4 punten. Voor beide teams lijkt die derde plaats ook het meest waarschijnlijk vanwege hun gunstige onderling resultaat tegen de nummers uit hun poule. Benfica staat met 4 punten tweede in haar poule, met Bayern Barca en Dynoma Kyiv in de poule zal qua statuur een stunt worden als ze die plek kunnen blijven behouden.

Braga staat met 6 punten tweede in haar poule, wegens de onderlinge resultaten lijkt een EL of ECL overwintering het meest waarschijnlijk.

Nederland (7e plek)

Actieve clubs over: Ajax (CL), PSV (EL), AZ, Feyenoord, Vitesse (ECL); 5/5
Punten behaald dit seizoen: 8.000

Ajax staat als koploper van de poule er goed voor en lijkt op course voor overwintering.

PSV staat er minder goed voor en de tweede plek lijkt het hoogst haalbare, de derde plek (ECL) lijkt het meest waarschijnlijk.

Zowel AZ als Feyenoord staan met 7 punten beide bovenaan hun poule. Overwintering lijkt waarschijnlijk. Vitesse staat met 6 punten op de 2e plek. Met Tottenham op de derde plek zal er nog een stunt nodig zijn om te overwinteren.

Oostenrijk (8e plek)

Actieve clubs over: RB Salzburg (CL), Rapid Wien, Sturm Graz (EL), LASK (ECL); 4/5
Punten behaald dit seizoen: 5.600
Achterstand op NL, huidig seizoen: 4.050
Achterstand op NL, volgend seizoen: 10.900

Salzburg staat met 7 punten bovenaan haar poule en doet het dus uitstekend, wegens de vele gelijke spelen in de poule, lijkt overwintering haast al een zekerheid.

Rapid Wien staat met 3 punten, op een "gedeelde" 2e/3e/4e plek. Alles is dus nog mogelijk. Sturm Graz staat met 0 punten onderaan haar poule en is zo goed als uitgeschakeld.

LASK staat in haar ECL poule met 7 punten op een tweede plek. Net als koploper Maccabi Tel-Aviv heeft LASK beide duels tegen de nummer 3 en 4 gewonnen. Het lijkt dus vooral de vraag te worden of ze als 1e of 2e gaan eindigen.

Schotland (9e plek)

Actieve clubs over: Glasgow Rangers, Celtic (EL); 2/5
Punten behaald dit seizoen: 3.100
Achterstand op NL, huidig seizoen: 6.000
Achterstand op NL, volgend seizoen: 7.100

Schotland heeft alleen teams in de Europa League, beide teams, Celtic en Rangers staan met 3 punten op een derde plek. Voor Celtic lijkt die derde plek ook het hoogst haalbare. In de poule van Rangers heeft de nummer 2, Sparta Praag, 4 punten. Dit verschil is dus overbrugbaar.

Rusland (10e plek)

Actieve clubs over: Zenit (CL), Lokomotiv Moscow, Spartak Moscow (EL); 3/5
Punten behaald dit seizoen: 2.500
Achterstand op NL, huidig seizoen: 6.418
Achterstand op NL, volgend seizoen: 16.118

Zenit staat met 3 punten op de derde plek in haar CL poule. Wegens het onderlinge resultaat lijkt die derde plek ook het meest waarschijnlijk.

Lokomotiv en Spartak Moskou staan beide laatste in hun EL-poule, de verschillen in de poules zijn echter niet groot, dus overwintering is nog goed mogelijk.

Oekraïne (11e plek)

Actieve clubs over: Dynamo Kyiv, Shakhtar Donetsk (CL), Zorya Luhansk (ECL); 3/5
Punten behaald dit seizoen: 3.400
Achterstand op NL, huidig seizoen: 7.100
Achterstand op NL, volgend seizoen: 12.200

Dynamo Kyiv en Shakhtar staan beide met 1 punt laatste in hun poules.

In de ECL staat Zorya Luhansk met 3 punten derde, overwintering zal lastig zijn met AS Roma (6 punten) en Bodo/Glimt (7 punten) als poulegenoten.

Afsluitend​

Er is duidelijk onderscheid op dit moment, de eerste 3 landen staan er qua overwintering erg goed voor. De onderste 3 landen hebben echter weinig punten gepakt en gaan dat na de winterstop ook niet doen als er weinig teams overwinteren. Oostenrijk, in het midden, heeft gemixte overwinteringskansen, maar heeft op dit moment al een zeer prima hoeveelheid aan coefficientpunten binnen gehaald.

Voor Nederland is dit eigenlijk niet zo goed nieuws, we lopen ondanks ons (tot nu toe) geweldige seizoen weinig in.
 
Halverwege de poulefase, tijd voor een update.

Frankrijk (5e plek)

Actieve clubs over: Lille, PSG (CL), AS Monaco, Lyon, Marseille (EL), Stade Rennes (ECL); 6/6
Punten behaald dit seizoen: 6.416
Voorsprong op NL, huidig seizoen: 9.981
Voorsprong op NL, volgend seizoen: 1.381

Frankrijk presteert beter dan Portugal dit seizoen en haalt Portugal weer in. PSG staat met 7 punten bovenaan in haar poule en gaat waarschijnlijk overwinteren. Lille staat met 2 punten derde in poule G, waarin de nummer 2, Sevilla, 3 punten heeft. Op plek 4 staat Wolfsburg eveneens met 2 punten. Voor Lille lijkt dus nog alles mogelijk, van CL-overwintering tot uitschakeling.

Lyon en AS Monaco staan met respectievelijk 9 en 7 punten bovenaan in hun EL-poule en lijken dus ook te gaan overwinteren. Marseille derde met 3 punten, achter Lazio (4 punten) en voor Lokomotiv Moskou (1 punt). Voor Marseille lijkt dus nog alles mogelijk.

Stade Rennes staat met 7 punten bovenaan hun ECL-poule en lijkt dus ook te gaan overwinteren.

Portugal (6e plek)

Actieve clubs over: Sporting, Porto, Benfica (CL), Braga (EL); 4/6
Punten behaald dit seizoen: 5.750
Voorsprong op NL, huidig seizoen: 8.816
Voorsprong op NL, volgend seizoen: 1.350

Sporting en Porto staan beiden derde in hun poule met respectievelijk 3 en 4 punten. Voor beide teams lijkt die derde plaats ook het meest waarschijnlijk vanwege hun gunstige onderling resultaat tegen de nummers uit hun poule. Benfica staat met 4 punten tweede in haar poule, met Bayern Barca en Dynoma Kyiv in de poule zal qua statuur een stunt worden als ze die plek kunnen blijven behouden.

Braga staat met 6 punten tweede in haar poule, wegens de onderlinge resultaten lijkt een EL of ECL overwintering het meest waarschijnlijk.

Nederland (7e plek)

Actieve clubs over: Ajax (CL), PSV (EL), AZ, Feyenoord, Vitesse (ECL); 5/5
Punten behaald dit seizoen: 8.000

Ajax staat als koploper van de poule er goed voor en lijkt op course voor overwintering.

PSV staat er minder goed voor en de tweede plek lijkt het hoogst haalbare, de derde plek (ECL) lijkt het meest waarschijnlijk.

Zowel AZ als Feyenoord staan met 7 punten beide bovenaan hun poule. Overwintering lijkt waarschijnlijk. Vitesse staat met 6 punten op de 2e plek. Met Tottenham op de derde plek zal er nog een stunt nodig zijn om te overwinteren.

Oostenrijk (8e plek)

Actieve clubs over: RB Salzburg (CL), Rapid Wien, Sturm Graz (EL), LASK (ECL); 4/5
Punten behaald dit seizoen: 5.600
Achterstand op NL, huidig seizoen: 4.050
Achterstand op NL, volgend seizoen: 10.900

Salzburg staat met 7 punten bovenaan haar poule en doet het dus uitstekend, wegens de vele gelijke spelen in de poule, lijkt overwintering haast al een zekerheid.

Rapid Wien staat met 3 punten, op een "gedeelde" 2e/3e/4e plek. Alles is dus nog mogelijk. Sturm Graz staat met 0 punten onderaan haar poule en is zo goed als uitgeschakeld.

LASK staat in haar ECL poule met 7 punten op een tweede plek. Net als koploper Maccabi Tel-Aviv heeft LASK beide duels tegen de nummer 3 en 4 gewonnen. Het lijkt dus vooral de vraag te worden of ze als 1e of 2e gaan eindigen.

Schotland (9e plek)

Actieve clubs over: Glasgow Rangers, Celtic (EL); 2/5
Punten behaald dit seizoen: 3.100
Achterstand op NL, huidig seizoen: 6.000
Achterstand op NL, volgend seizoen: 7.100

Schotland heeft alleen teams in de Europa League, beide teams, Celtic en Rangers staan met 3 punten op een derde plek. Voor Celtic lijkt die derde plek ook het hoogst haalbare. In de poule van Rangers heeft de nummer 2, Sparta Praag, 4 punten. Dit verschil is dus overbrugbaar.

Rusland (10e plek)

Actieve clubs over: Zenit (CL), Lokomotiv Moscow, Spartak Moscow (EL); 3/5
Punten behaald dit seizoen: 2.500
Achterstand op NL, huidig seizoen: 6.418
Achterstand op NL, volgend seizoen: 16.118

Zenit staat met 3 punten op de derde plek in haar CL poule. Wegens het onderlinge resultaat lijkt die derde plek ook het meest waarschijnlijk.

Lokomotiv en Spartak Moskou staan beide laatste in hun EL-poule, de verschillen in de poules zijn echter niet groot, dus overwintering is nog goed mogelijk.

Oekraïne (11e plek)

Actieve clubs over: Dynamo Kyiv, Shakhtar Donetsk (CL), Zorya Luhansk (ECL); 3/5
Punten behaald dit seizoen: 3.400
Achterstand op NL, huidig seizoen: 7.100
Achterstand op NL, volgend seizoen: 12.200

Dynamo Kyiv en Shakhtar staan beide met 1 punt laatste in hun poules.

In de ECL staat Zorya Luhansk met 3 punten derde, overwintering zal lastig zijn met AS Roma (6 punten) en Bodo/Glimt (7 punten) als poulegenoten.

Afsluitend​

Er is duidelijk onderscheid op dit moment, de eerste 3 landen staan er qua overwintering erg goed voor. De onderste 3 landen hebben echter weinig punten gepakt en gaan dat na de winterstop ook niet doen als er weinig teams overwinteren. Oostenrijk, in het midden, heeft gemixte overwinteringskansen, maar heeft op dit moment al een zeer prima hoeveelheid aan coefficientpunten binnen gehaald.

Voor Nederland is dit eigenlijk niet zo goed nieuws, we lopen ondanks ons (tot nu toe) geweldige seizoen weinig in.

Volgens mij komt Belgie ook weer de top 10 in volgend seizoen, dus wellicht ook goed om uit te lichten. Die hadden net als Nederland in 17/18 een enorm slecht jaar (Slechts 2.600 punten) en zien die dus ook wegvallen. Daardoor lopen ze meteen heel veel punten in op de landen erboven, hoewel ze wel ruim onder Nederland blijven.
 
Volgens mij komt Belgie ook weer de top 10 in volgend seizoen, dus wellicht ook goed om uit te lichten. Die hadden net als Nederland in 17/18 een enorm slecht jaar (Slechts 2.600 punten) en zien die dus ook wegvallen. Daardoor lopen ze meteen heel veel punten in op de landen erboven, hoewel ze wel ruim onder Nederland blijven.
Ja klopt inderdaad.
Aan het begin van dit seizoen heb ik een grens getrokken van x punten verschil met Nederland. Zwitserland en Servië staan ook heel dichtbij België en het zou gek zijn om 1 van de 3 te doen en de andere 2 niet. Alle 3 erbij was ook me te veel van het goede.
 
Nederland al 2.000 punten deze ronde gepakt en bereikt de magische grens van 10.000 coefficienten, en dat na 4 speelrondes. Bizar. Dit kwam sinds 11/12 niet meer voor. En Nederland nog altijd op koers om het Nederlands record deze eeuw van 13.600 (eveneens 11/12) te doorbreken.
 
Nederland al 2.000 punten deze ronde gepakt en bereikt de magische grens van 10.000 coefficienten, en dat na 4 speelrondes. Bizar. Dit kwam sinds 11/12 niet meer voor. En Nederland nog altijd op koers om het Nederlands record deze eeuw van 13.600 (eveneens 11/12) te doorbreken.
Allemaal leuk en aardig, maar wat gaat het uiteindelijk opleveren?
En wanneer? En voor wie? En voor hoe lang?
Want op een topseizoen als dit tot nu toe, kan snel weer een mager seizoen volgen.
Zoveel kwaliteitswinst is in de Eredivisie nou ook weer niet te verwachten, vrees ik.
Zeker niet nu ik daarnet naar Monaco-PSV heb gekeken dat in de verste verte niet meer leek op de
duels tussen beide ploegen eerder deze eeuw.
 
Allemaal leuk en aardig, maar wat gaat het uiteindelijk opleveren?
En wanneer? En voor wie? En voor hoe lang?
Want op een topseizoen als dit tot nu toe, kan snel weer een mager seizoen volgen.
Zoveel kwaliteitswinst is in de Eredivisie nou ook weer niet te verwachten, vrees ik.
Zeker niet nu ik daarnet naar Monaco-PSV heb gekeken dat in de verste verte niet meer leek op de
duels tussen beide ploegen eerder deze eeuw.
Extra directe CL ticket voor de nummer 2 van Nederland. Als we hoger komen dan Portugal of Frankrijk. Dus dat is prima positief voor PSV als ze 2e worden
 
Terug
Bovenaan Onderaan