PSV - FC Twente | Zaterdag 30 oktober | Eindstand: 5-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Het was best vermakelijk vanavond, en ik heb mooie goals gezien. Als er volgend jaar nog investeringsbudget over is dan toch maar 2 centrale verdedigers halen. Wat er nu staat is echt niet Okay.
Vertessen wordt overigens een goeie.
 
Had je de wedstrijd wel gezien, had je wel anders gepiept. Het was slecht, alweer slecht en alweer echt slecht (ook getuige de 19 tegendoelpunten in 10 wedstrijden). Dit team gaat zo niet om de bovenste 2 plaatsen strijden. Sorry to burst your bubble.
Ik piep niet en vooralsnog strijden we om de bovenste 2 plaatsen. Azijn terug in de kast ;) 20 schoten en 4 xG is gewoon prima, kan het spel minder zijn geweest maar dan nog.
 
Pröpper is een veel betere voetballer dan Van Ginkel. Enige wat mij tegenstaat is dat hij, als hij invalt, niet echt laat blijken dat ie er voor wil gaan. Ik weet, dat flegmatieke hoort bij hem, maar je zou verwachten dat hij wat meer energie, arbeid, passie levert om te laten blijken dat ie in de basis hoort. Meer op zoek naar assists of een goal.
Zoals Teze bijvoorbeeld vanavond liet zien. Eigenlijk ongelofelijk dat Schmidt telkens voor Mwene kiest.
Ben het met je eens voor wat betreft Pröpper. Lijkt veel gemakkelijker te voetballen dan MVG. Al houdt hij onder druk ook geen overstekende middenvelders tegen. Loopvermogen (net als MVG ) lijkt te beperkt voor het voetbal wat Schmidt voor ogen heeft.

Maar vind het niet ongelofelijk dat Schmidt voor Mwene kiest. Vandaag was de eerste voldoende voor Teze dit seizoen, terwijl Mwene afgelopen wedstrijden ruim voldoende scoorde (ik doe niet aan scorebord journalistiek, zoals je ziet :sneaky:)
Teze is positioneel een ramp. Zet vaak half-druk, of timed verkeerd met vol-druk. Laat gaten vallen op zijn vleugel etc.
Vandaag was hij aanvallend wel redelijk goed. Hij liet ook zien dat hij terug in de basis wil...meer dan Pröpper.
 
Had je de wedstrijd wel gezien, had je wel anders gepiept. Het was slecht, alweer slecht en alweer echt slecht (ook getuige de 19 tegendoelpunten in 10 wedstrijden). Dit team gaat zo niet om de bovenste 2 plaatsen strijden. Sorry to burst your bubble.
Eerste helft was matig tot slecht. De tweede helft was gewoon goed.
 
Ik heb vandaag weer eens plezier beleefd aan PSV.

- Sterke Vertessen die de ploeg op sleeptouw nam. Goede ontwikkeling en klopt aan de deur.
- Zahavi was weer eens beslissend. Doelpunt en assist. Maar ook een paar belangrijke steekballen.
- Eindelijk scoort vinicius. Hopelijk vind hij nu makkelijker het net maar lijkt op zijn minst bruikbaar als back up/pinchhitter.
- Teze eindelijk een keer sterk. Hopelijk zet hij dit door en speelt hij Mwene uit de basis.
- Guti en Romero vielen kort maar leuk in. Mag ook welleens benoemd worden.
- Je wint overtuigend van Twente terwijl je 3 basisspelers mist en 2 wisselspelers.
- Ajax verliest punten. Waardoor het gat weer minimaal is en psv het weer in eigen hand heeft.

Het enige minpunt (die wel zwaar weegt) was dat we weer te vaak spelers laren lopen waardoor we op cruciale momenten doelpunten tegen krijgen. Dit moet moet beter.
 
Ik heb vandaag weer eens plezier beleefd aan PSV.

- Sterke Vertessen die de ploeg op sleeptouw nam. Goede ontwikkeling en klopt aan de deur.
- Zahavi was weer eens beslissend. Doelpunt en assist. Maar ook een paar belangrijke steekballen.
- Eindelijk scoort vinicius. Hopelijk vind hij nu makkelijker het net maar lijkt op zijn minst bruikbaar als back up/pinchhitter.
- Teze eindelijk een keer sterk. Hopelijk zet hij dit door en speelt hij Mwene uit de basis.
- Guti en Romero vielen kort maar leuk in. Mag ook welleens benoemd worden.
- Je wint overtuigend van Twente terwijl je 3 basisspelers mist en 2 wisselspelers.
- Ajax verliest punten. Waardoor het gat weer minimaal is en psv het weer in eigen hand heeft.

Het enige minpunt (die wel zwaar weegt) was dat we weer te vaak spelers laren lopen waardoor we op cruciale momenten doelpunten tegen krijgen. Dit moet moet beter.

Het oogt voor mij nog steeds teveel als los zand. Ja, aanvallend wordt er wel wat gecreëerd, maar vandaag gaan ze er dan in. Te vaak is dat niet het geval en je krijgt alsnog weer twee goals tegen. Ik ben blij met de overwinning en het feit dat er weer eens 5 goals zijn gemaakt, maar er moet nu toch wel weer een keer een serie worden neergezet. Ook vandaag toch ook weer teveel spelers die nog altijd in een vormdip verkeren. Nou komt er een redelijk behapbare serie aan, met alleen de Europese wedstrijden als echte toppers. Ook vorig seizoen werd er wel eens uitgehaald, om vervolgens weer knullig punten te laten liggen. Helaas treffen we voorlopig geen Feyenoord of Ajax, waardoor nog steeds bij mij het idee bestaat dat we momenteel een faux-topclub zijn die zijn positie vergaard door de kleintjes op te rollen, maar het in de toppers laat afweten.
 
Romero ziet er wel heel scherp en fit uit. Hopelijk pakt hij zijn kans.

Mooiste is dat we met slecht voetbal 2 punten achterstaan en wij hebben fey aja en az al gehad. Kan alleen maar beter worden :)

Ik weet dat er in Romero gewoon een spits schuilt die goed genoeg is voor PSV, maar durf niet te hopen. Die jongen is zo blessuregevoelig/heeft zoveel pech/vul maar in.
 
Ik heb vandaag weer eens plezier beleefd aan PSV.

- Sterke Vertessen die de ploeg op sleeptouw nam. Goede ontwikkeling en klopt aan de deur.
- Zahavi was weer eens beslissend. Doelpunt en assist. Maar ook een paar belangrijke steekballen.
- Eindelijk scoort vinicius. Hopelijk vind hij nu makkelijker het net maar lijkt op zijn minst bruikbaar als back up/pinchhitter.
- Teze eindelijk een keer sterk. Hopelijk zet hij dit door en speelt hij Mwene uit de basis.
- Guti en Romero vielen kort maar leuk in. Mag ook welleens benoemd worden.
- Je wint overtuigend van Twente terwijl je 3 basisspelers mist en 2 wisselspelers.
- Ajax verliest punten. Waardoor het gat weer minimaal is en psv het weer in eigen hand heeft.

Het enige minpunt (die wel zwaar weegt) was dat we weer te vaak spelers laren lopen waardoor we op cruciale momenten doelpunten tegen krijgen. Dit moet moet beter.
Nog even een toevoeging dat Bruma ook wel aardig inviel.
 
Het oogt voor mij nog steeds teveel als los zand. Ja, aanvallend wordt er wel wat gecreëerd, maar vandaag gaan ze er dan in. Te vaak is dat niet het geval en je krijgt alsnog weer twee goals tegen. Ik ben blij met de overwinning en het feit dat er weer eens 5 goals zijn gemaakt, maar er moet nu toch wel weer een keer een serie worden neergezet. Ook vandaag toch ook weer teveel spelers die nog altijd in een vormdip verkeren. Nou komt er een redelijk behapbare serie aan, met alleen de Europese wedstrijden als echte toppers. Ook vorig seizoen werd er wel eens uitgehaald, om vervolgens weer knullig punten te laten liggen. Helaas treffen we voorlopig geen Feyenoord of Ajax, waardoor nog steeds bij mij het idee bestaat dat we momenteel een faux-topclub zijn die zijn positie vergaard door de kleintjes op te rollen, maar het in de toppers laat afweten.
Hmm, in die behapbare serie krijgen we Vitesse thuis, Utrecht thuis en ....... *slik* Heerenveen uit.
 
Hmm, in die behapbare serie krijgen we Vitesse thuis, Utrecht thuis en ....... *slik* Heerenveen uit.
6 goals tegen dus we moeten er negen scoren in die drie wedstrijden.
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
Ik weet dat er in Romero gewoon een spits schuilt die goed genoeg is voor PSV, maar durf niet te hopen. Die jongen is zo blessuregevoelig/heeft zoveel pech/vul maar in.
Zo sta ik er ook in. Verwacht niets, hoop op alles. Het zou geweldig zijn als we opeens over een goed functionerende spits beschikken!
En waarom ook niet? PSV heeft alle zorg, geduld en aandacht in die jongeman gelegd. Dat moet toch wel goed karma opleveren? ;)
 
Ik heb vandaag weer eens plezier beleefd aan PSV.

- Sterke Vertessen die de ploeg op sleeptouw nam. Goede ontwikkeling en klopt aan de deur.
- Zahavi was weer eens beslissend. Doelpunt en assist. Maar ook een paar belangrijke steekballen.
- Eindelijk scoort vinicius. Hopelijk vind hij nu makkelijker het net maar lijkt op zijn minst bruikbaar als back up/pinchhitter.
- Teze eindelijk een keer sterk. Hopelijk zet hij dit door en speelt hij Mwene uit de basis.
- Guti en Romero vielen kort maar leuk in. Mag ook welleens benoemd worden.
- Je wint overtuigend van Twente terwijl je 3 basisspelers mist en 2 wisselspelers.
- Ajax verliest punten. Waardoor het gat weer minimaal is en psv het weer in eigen hand heeft.

Het enige minpunt (die wel zwaar weegt) was dat we weer te vaak spelers laren lopen waardoor we op cruciale momenten doelpunten tegen krijgen. Dit moet moet beter.
Ik ook wel, maar als Jans iets meer geduld had gehad en de bus geparkeerd had, was PSV ongetwijfeld zenuwachtig geworden in helft 2.
Kortom, deze wedstrijd winnen hebben we in mijn optiek te danken aan een naïeve spelopvatting van Jans in de 2e helft.
 
Ik ga zo de topic even teruglezen maar na zojuist even de samenvatting te hebben gekeken waren dit de puntjes die mij opvielen.
Slecht verdedigd, die eerste goal. Echt achterlijk. Ramalho begon sowieso dramatisch aan de wedstrijd.
Goeie gelijkmaker Vertessen.
Steeds veel ruimte achter de verdediging. Met name op links.
Zahavi legt 'm ook lekker binnen.
Drommel zit niet eens in de buurt bij de 2-2. Goed geschoten natuurlijk, maar hij had zich op z'n minst even volledig kunnen strekken.
Uitgooi in de 52e minuut ook typerend. Bijna 2-3.
Vinicius had 'm al moeten maken voordat Vertessen 'm alsnog binnen schoot.
Commentator: "Vinicius struikelt weer eens"...Ook dat zegt alles.
Tweede goal was wel gewoon heel goed.
 
Dat laatste eens. Ik neem aan wanneer 100 procent fit hij ook basis gaat staan..

Sangare vond ik goed spelen, ik heb het idee dat het 4-3-3 misschien wennen was, maar speelde gewoon een 6,5
Een 6,5 is niet goed he, minimaal een 7 en dan hebben we het pas over “goed”. Maar ja, we zijn in Nederland dus.. :maniac:
 
Nah, wederom is het dus het falen voorin waardoor de wedstrijd zo verloopt. Met een echt goede spits was je gewoon op voorsprong gekomen in de 9e minuut.

Heerlijke goal van Zahavi

Drommel oogt als een zak aardappels bij de 2-2, die volgt uit een slechte pass van v Ginkel, die wel vaker heel slordig is en linke ballen aflevert (niet alleen deze wedstrijd)

Nog blij dat Vinicius die 4-2 niet over schiet :rolleyes:

De 5-2, gewoon lekker afgemaakt, goede pass van Zahavi vooraf. Aangezien ik slechts de samenvatting heb gezien ga ik niet voor een top 3.
 
Ben het met je eens voor wat betreft Pröpper. Lijkt veel gemakkelijker te voetballen dan MVG. Al houdt hij onder druk ook geen overstekende middenvelders tegen. Loopvermogen (net als MVG ) lijkt te beperkt voor het voetbal wat Schmidt voor ogen heeft.

Maar vind het niet ongelofelijk dat Schmidt voor Mwene kiest. Vandaag was de eerste voldoende voor Teze dit seizoen, terwijl Mwene afgelopen wedstrijden ruim voldoende scoorde (ik doe niet aan scorebord journalistiek, zoals je ziet :sneaky:)
Teze is positioneel een ramp. Zet vaak half-druk, of timed verkeerd met vol-druk. Laat gaten vallen op zijn vleugel etc.
Vandaag was hij aanvallend wel redelijk goed. Hij liet ook zien dat hij terug in de basis wil...meer dan Pröpper.
Mwah, heeft Teze ook zoveel vertrouwen gekregen als Mwene? Volgens mij weinig gespeeld, in de voorbereiding werd meer gekozen voor Mwene.
In mijn ogen, en deze argumentatie jat ik van Kenneth Perez, moet de speler uit eigen jeugd voorkeur krijgen boven een gehaalde speler, mits gelijkwaardig. Levert veel voordelen op, qua marktwaarde, jeugdspelers zien dat je de kans krijgt, etc. Wat mij betreft gaat het voor Obispo ook die kant op, mag de voorkeur krijgen boven Boscagli als ie zo doorgaat.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan