Ronald Koeman

Ideaal. Koeman is een trainer met een beperkte houdbaarheidsdatum, maar wel een goede puinruimer. Nu Schmidt ontslaan en Koeman alleen de rest van het seizoen af laten maken terwijl er ondertussen naar een nieuwe coach gezocht wordt voor het komende seizoen. Win-win :D
Of Overmars en Ten Hag gaan naar Newcastle en Koeman gaat bij Ajax aan de slag.
 
Mwoah nee. Het was bekend dat hij graag nog eens bij Barcelona aan de slag wilde gaan. Daar had ie zelfs een clausule voor. Dat heeft ie nu gehad.
En toen ie ons verliet voor zn eerste avontuur? Nee, zelfs Advocaat is betrouwbaarder.. en dat zegt een hoop..
 
Lijkt me vreselijk als je in zo'n organisatie werkt als Barcelona. Iedereen is continu bezig zijn eigen hachie te redden.
Je krijgt daar een zaag bij je contract. Dan kun ja vanaf dag één aan de stoelpoten van de andere mensen binnen de organisatie zagen.
 
Van mij mag die hier heen komen, prima gast voor de langere termijn, maar helaas wij hebben een Duitse plaag die gaat verlengen tot 2025 straks
 
Bij welke club heeft Koeman het goed gedaan als coach en heeft hij successen behaald? Koeman zal wel een iets betere coach zijn dan Van Bommel, maar daarmee is ook alles gezegd over de coach-kwaliteiten van Ronald Koeman.
 
Eh, je snapt 'm niet. Koeman springt altijd voortijdig op een treintje.

Was toch alleen bij Barca? zijn eeuwige liefde, waar die altijd al zei van als ik de kans daar krijg pak ik hem, dus geen verassing toch. Verder is die toch nergens zelf opgestapt
 
Wis ff mijn berichten en dit gesprek :rolleyes: :lmao:
540e8749aaa2b63648e53b9fde0c799a.jpg
 
Bij welke club heeft Koeman het goed gedaan als coach en heeft hij successen behaald? Koeman zal wel een iets betere coach zijn dan Van Bommel, maar daarmee is ook alles gezegd over de coach-kwaliteiten van Ronald Koeman.
In principe is hij een trainer die vanuit de underdog positie heel goed kan functioneren: dat deed hij bij bijv Feyenoord en ook Benfica maar ook bij Ajax met veel jonge talenten van wie men nog niet wist wat ze echt zouden kunnen brengen. Ook bij Southampton: precies hetzelfde, geen verwachtingen en dan goed presteren en een contract afgedwongen bij Everton. Ook daar in het begin niet echt veel verwachtingen en dat ging goed en zijn tweede jaar en toen hij echt de verwachtingen moest waarmaken, niets meer.
Bij Oranje idem: het ging heel slecht voordat hij kwam en had weinig te verliezen. De tegenstanders namen Oranje totaal niet meer serieus en daar heeft hij op een goede wijze van geprofiteerd. Wel zijn verdienste hoor maar ik bedoel alleen te zeggen dat hij altijd goed presteert vanuit de underdog positie.

Bij Barca kan zoiets niet, ook als ze met het 3e elftal moeten spelen, moet je het gewoon goed doen. En dat heeft ie verkeerd ingeschat.
 
Laatst bewerkt:
Bij welke club heeft Koeman het goed gedaan als coach en heeft hij successen behaald? Koeman zal wel een iets betere coach zijn dan Van Bommel, maar daarmee is ook alles gezegd over de coach-kwaliteiten van Ronald Koeman.
Bij ons, kampioen geworden. En bij oranje was ie ook goed op koers.. tot ie weer es voortijdig weg was..
 
Had Gerbrands hem niet ontslagen bij AZ?
Toon Gerbrands was toen Directeur Algemenen zaken bij AZ. Marcel Brands was directeur voetbalzaken.

05 december 2009
Marcel Brands, directeur voetbalzaken bij AZ, licht het ontslag van de Koeman toe door te wijzen op de wisselvallige prestaties van de landskampioen dit seizoen.

"Het is een feit dat de ploeg blijft kwakkelen. We hebben zestien wedstrijden gespeeld en daarvan maar de helft gewonnen", aldus Brands.

"We hadden niet het gevoel dat hij het tij nog kon keren. Bij AZ kregen we dit jaar geen regelmaat in de prestaties. Een heel goede eerste helft tegen Ajax werd gevolgd door een heel slechte tweede. Dat is het beeld van dit seizoen."
 
Terug
Bovenaan Onderaan