Coronavirus

Andere discussie trouwens; hoe de zorg in NL is ingericht.
Het moest allemaal lean and mean volgens de economen.

Je weet wel, diegenen die 24/24 voor zieken klaar staan.

Nou, dan weet je het wel.

'Het heeft volgens critici ook te maken met hoe de zorg is ingericht. Duitsland bijvoorbeeld heeft normaal gesproken 34 ic-bedden per 100.000 inwoners. En wij? Zeven :

Precies het stuk dat ik ook aanhaalde. Spuit elf strikes again...:drool:
 
Weltmeister : In NL gaat er 5500 + euro per persoon per jaar naar de zorg.

edit: te optimistisch: 6660 euro per persoon, volgens het CBS:

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
Weltmeister : In NL gaat er 5500 + euro per persoon per jaar naar de zorg.

edit: te optimistisch: 6660 euro per persoon, volgens het CBS:

Die compensaties kennen ze in Duitsland ook. Althans, als ik mijn Duitse zwager moet geloven.
 
Snap ik; het was meer van, bekijk het eens van de andere kant ;)
Dat heb ik geprobeerd, maar daar zit mn kont..
Ik snap deze discussie niet.

Je wordt geconfronteerd met een wereldwijde pandemie.
Er worden oplossingen aangeboden ( vaccin, hoewel niet 100% gegarandeerd) .
Je kiest bewust ervoor om niet gevaccineerd te worden.
Je accepteert dus automatisch de consequenties , en ook daarmee dat je gevaccineerden in de weg staat. Dit is geen rocket science, trouwens.
En vervolgens ga je je wentelen in de rol van 'slachtoffer'?
Klagen dat de discussie te zwart wit wordt?

Hou toch op.
Je bent flink genoeg om je keuze te maken?

Dan ben je vast ook flink genoeg om de gevolgen te accepteren.
En al anderhalf jaar. Schijt aan de lockdown. Lekker rellen, excuses ik bedoel demonstreren. Bestuurders en artsen bedreigen, ach.. ik wil niet generaliseren maar aan die types heeft niemand iets..
 
Helen Mertens bestuursvoorzitter Maastricht UMC heeft dit verklaard. 8 op de 10 van hun IC bedden bezet door mensen die wel gevaccineerd zijn..
 
Dat heb ik geprobeerd, maar daar zit mn kont..

En al anderhalf jaar. Schijt aan de lockdown. Lekker rellen, excuses ik bedoel demonstreren. Bestuurders en artsen bedreigen, ach.. ik wil niet generaliseren maar aan die types heeft niemand iets..
Je generaliseert toch. Alsof iedereen die geen vaccin wil een relschopper is. Iedere PSV-supporter is een sadomasochist die houdt van lelijk voetbal. Kan iedereen zien toch?
 
Helen Mertens bestuursvoorzitter Maastricht UMC heeft dit verklaard. 8 op de 10 van hun IC bedden bezet door mensen die wel gevaccineerd zijn..
Ja en zo kan ik stellen dat echtscheiding zelden voor komt. Mijn ouders zijn niet gescheiden, ik niet, mijn broers niet en bij de schoonouders van mij en mijn broers ook niemand. 9 om 0...

Kortom als je maar een kleine groep pakt kan je een grote afwijking zien tov de daadwerkelijke gemiddelden
 
UITGELEKT, NIEUWE MAATREGELEN.
Mondmasker vanaf woensdag 3 november a.s. verplicht voor de sterrenbeelden Maagd en Kreeft en voor alle Volvo-rijders, maar niet als ze blauwe sokken dragen.
Het geldt ook alleen van 18.00 uur tot 23.00 uur, mits je een Audi rijdt met een 17 op het kenteken.
Als je op een oneven huisnummer woont, krijg je een gratis mondmasker, tenzij je in een koophuis woont, of als je in Hellevoetsluis centrum woont, maar niet als je in Oudenhoorn woont ....
Als de muur van je huis geel is, mag je niet naar buiten, tenzij het huis aan de rechterkant van de straat staat, maar dit geldt niet als er een parkeerplaats voor staat. Als er meerdere parkeerplaatsen zijn, is de regeling helemaal niet van toepassing, tenzij er een invalidenparkeerplaats is.
Op weekdagen mogen vrouwen alleen het huis verlaten als ze getrouwd zijn, maar niet als ze kinderen hebben, tenzij er minstens twee kinderen van hetzelfde geslacht zijn, maar het leeftijdsverschil niet groter is dan twee jaar.
De regel is niet van toepassing op kinderen tussen 5 en 12 jaar.
Nou, dat is het voor nu.
Niet dat je door al die verschillende regels, verboden en bevelen door Corona in de war raakt.....
PS: Bovenstaande regels gelden alleen voor 20 tot 60 jarigen, mits ze tussen de 1.60 mtr en 1.75 mtr zijn.
Anders is precies het tegenovergestelde waar, tenzij ze donker haar hebben.
Dit voorkomt alle onduidelijkheden.
Kortom, er verandert weinig voor mij. Dat is wel prettig, consistentie is een groot goed. Bovenstaande deed ik eigenlijk altijd al, behalve op schrikkeldinsdagen of wanneer Britney Spears getweet heeft, dan neem ook ik t wel wat minder strikt moet ik bekennen.
 
Helen Mertens bestuursvoorzitter Maastricht UMC heeft dit verklaard. 8 op de 10 van hun IC bedden bezet door mensen die wel gevaccineerd zijn..
Helen Mertens heeft verklaard dat ze 1 patiënt in Maastricht UMC op de intensive care hebben liggen. Er liggen 26 patiënten met Corona in het ziekenhuis
Ze zegt dat in tegenstelling tot het noorden van het land 2 op de 10 opgenomen patiënten niet gevaccineerd zijn en 8 wel. De wel gevaccineerden zijn veelal van hoge leeftijd.

Dat is dus heel wat anders.
 
https://verzorgdezorg.nl/brandbrief/

Iedereen denkt dat de zorg nu op springen staat door corona. Niets is minder waar. De afgelopen jaren heeft dit kabinet forse bezuinigingen doorgevoerd in de zorg.
In de coronadiscussie is een van de belangrijkste argumenten voor het huidige beleid: we doen het voor de zorg. Zo ervaren wij dit echter niet. Het gevoerde coronabeleid helpt ons niet en het geld wordt totaal verkeerd besteed. Het steekt ons enorm dat er een ongekende hoeveelheid geld wordt geïnvesteerd in het optuigen van een testmaatschappij en een medisch zinloze controle-app. Hierdoor worden de ongelijkheid en weerstand binnen onze maatschappij alleen maar vergroot.


Het coronatoegangsbewijs levert voor ons absoluut geen gezondheidswinst op, alleen maar meer verdeeldheid en gezondheids-verslechterende stress. Zolang we inzetten op een maatschappij die afhankelijk is van massale vaccinatie, lopen we bovendien het risico dat nog meer zorgmedewerkers vertrekken omdat dwang nooit werkt. Zowel dwang als discriminatie mogen absoluut geen plaats hebben binnen de gezondheidszorg.


De maatregelen van de overheid kosten enorm veel geld, vergroten de spanning op de werkvloer en zijn vaak niet meer te volgen. Sommige maatregelen zijn wel in een ziekenhuis, maar niet in de maatschappij te handhaven en zorgen dus ook voor minder draagvlak en begrip onder de bevolking.
 
Terug
Bovenaan Onderaan