Coronavirus

Snap ik, maar ik sta hierin toch wel aan de kant van mensen die bang zijn voor 2deling, anderzijds ook lastig aangezien een klein deel van NL een groter deel een soort van in gijzeling neemt door de IC's te overbelasten. (ja, er liggen gezonde mensen, maar dat is een kleiner deel wat niet tot overbelasting leidt).
Het lastig is dat ik gewoon helemaal niet kan begrijpen dat je je niet laat inenten, behalve als je jezelf in een lockdown houdt.
 
2/3 niet gevaccineerd terwijl die groep nog geen 1/3 van de bevolking is.. Of ze knuffelen graag, of vaccins helpen, of beide zijn waar.
Met de kanttekening dat er mogelijk verschillen zitten in de testbereidheid en/of verplichting, de alertheid om te testen bij symptomen, en verschil in het al dan niet optreden van symptomen bij besmetting. Maar goed, blijf t raar vinden dat in NL niet, zoals in België oa gebeurd, een QR code van een positief testende gevaccineerde op rood gaat voor n x aantal dagen.
 
Heb je deze ook op twitter staan, ben benieuwd aan de shitstorm die je wakker gemaakt hebt

3747bb7ad724e7e6cc552ceb6ae34476.png


Neem ze niks kwalijk, ze voelen de bui al hangen en dus in paniek, als ze de winter overleven vergeef ik het ze wel :lmao:
 
Snap ik, maar ik sta hierin toch wel aan de kant van mensen die bang zijn voor 2deling, anderzijds ook lastig aangezien een klein deel van NL een groter deel een soort van in gijzeling neemt door de IC's te overbelasten. (ja, er liggen gezonde mensen, maar dat is een kleiner deel wat niet tot overbelasting leidt).
Dat was mijn punt ook; we gaan m.i. een gevaarlijke kant op. De media wakkert het vuurtje alleen maar aan met dit soort berichten en portreteert het zo alsof alleen de niet gevaccineerden gevaarlijk zijn en aan het radicaliseren, maar je schrikt soms echt (althans, ik vind het best eng) wat de gevaccineerde meerderheid allemaal prima vindt en toejuicht en de niet gevaccineerden toewenst. Maar dat wordt dan niet als radicaal gezien, want zij staan zogenaamd aan de goede kant, en het is allemaal de schuld van die stomme 'wappies', om nog maar eens een polariserende term te gebruiken.
 
UITGELEKT, NIEUWE MAATREGELEN.
Mondmasker vanaf woensdag 3 november a.s. verplicht voor de sterrenbeelden Maagd en Kreeft en voor alle Volvo-rijders, maar niet als ze blauwe sokken dragen.
Het geldt ook alleen van 18.00 uur tot 23.00 uur, mits je een Audi rijdt met een 17 op het kenteken.
Als je op een oneven huisnummer woont, krijg je een gratis mondmasker, tenzij je in een koophuis woont, of als je in Hellevoetsluis centrum woont, maar niet als je in Oudenhoorn woont ....
Als de muur van je huis geel is, mag je niet naar buiten, tenzij het huis aan de rechterkant van de straat staat, maar dit geldt niet als er een parkeerplaats voor staat. Als er meerdere parkeerplaatsen zijn, is de regeling helemaal niet van toepassing, tenzij er een invalidenparkeerplaats is.
Op weekdagen mogen vrouwen alleen het huis verlaten als ze getrouwd zijn, maar niet als ze kinderen hebben, tenzij er minstens twee kinderen van hetzelfde geslacht zijn, maar het leeftijdsverschil niet groter is dan twee jaar.
De regel is niet van toepassing op kinderen tussen 5 en 12 jaar.
Nou, dat is het voor nu.
Niet dat je door al die verschillende regels, verboden en bevelen door Corona in de war raakt.....
PS: Bovenstaande regels gelden alleen voor 20 tot 60 jarigen, mits ze tussen de 1.60 mtr en 1.75 mtr zijn.
Anders is precies het tegenovergestelde waar, tenzij ze donker haar hebben.
Dit voorkomt alle onduidelijkheden.
 
Dat was mijn punt ook; we gaan m.i. een gevaarlijke kant op. De media wakkert het vuurtje alleen maar aan met dit soort berichten en portreteert het zo alsof alleen de niet gevaccineerden gevaarlijk zijn en aan het radicaliseren, maar je schrikt soms echt (althans, ik vind het best eng) wat de gevaccineerde meerderheid allemaal prima vindt en toejuicht en de niet gevaccineerden toewenst. Maar dat wordt dan niet als radicaal gezien, want zij staan zogenaamd aan de goede kant, en het is allemaal de schuld van die stomme 'wappies', om nog maar eens een polariserende term te gebruiken.
Eens. Dat vind ik hét moment dat de overheid moet ingrijpen.
 
en alle 'wappies' in kampen moet stoppen (want de overheid staat duidelijk niet aan de kant van de niet gevaccineerden)? :unsure:

En terecht, is bewezen dat de prik helpt, dus lijkt me logisch. Iedereen die tegen is keihard aanpakken, of liefst straffen, maar opsluiten mag ook.
 
Ik snap deze discussie niet.

Je wordt geconfronteerd met een wereldwijde pandemie.
Er worden oplossingen aangeboden ( vaccin, hoewel niet 100% gegarandeerd) .
Je kiest bewust ervoor om niet gevaccineerd te worden.
Je accepteert dus automatisch de consequenties , en ook daarmee dat je gevaccineerden in de weg staat. Dit is geen rocket science, trouwens.
En vervolgens ga je je wentelen in de rol van 'slachtoffer'?
Klagen dat de discussie te zwart wit wordt?

Hou toch op.
Je bent flink genoeg om je keuze te maken?

Dan ben je vast ook flink genoeg om de gevolgen te accepteren.
 
Even wat anders: ik zag een fragment voorbij komen van een verpleegkundige op de IC afdeling in Limburg, die beweerde dat 80% van de IC bedden van hen momenteel bezet zijn door mensen die gevaccineerd zijn:oops::unsure:
 
Even wat anders: ik zag een fragment voorbij komen van een verpleegkundige op de IC afdeling in Limburg, die beweerde dat 80% van de IC bedden van hen momenteel bezet zijn door mensen die gevaccineerd zijn:oops::unsure:
Die zal wel niet meer op tv komen dan.
 
Even wat anders: ik zag een fragment voorbij komen van een verpleegkundige op de IC afdeling in Limburg, die beweerde dat 80% van de IC bedden van hen momenteel bezet zijn door mensen die gevaccineerd zijn:oops::unsure:
Volgens mij heb je dat fout gehoord. 80% is ongevaccineerd en de andere 20 % hadden al onderliggende klachten
 
Even wat anders: ik zag een fragment voorbij komen van een verpleegkundige op de IC afdeling in Limburg, die beweerde dat 80% van de IC bedden van hen momenteel bezet zijn door mensen die gevaccineerd zijn:oops::unsure:

Ik weet niet of deze verpleegkundige voor zichzelf spreekt; de cijfers zien er anders uit volgens mij.
 
Andere discussie trouwens; hoe de zorg in NL is ingericht.
Het moest allemaal lean and mean volgens de economen.

Je weet wel, diegenen die 24/24 voor zieken klaar staan.

Nou, dan weet je het wel.

'Het heeft volgens critici ook te maken met hoe de zorg is ingericht. Duitsland bijvoorbeeld heeft normaal gesproken 34 ic-bedden per 100.000 inwoners. En wij? Zeven :

 
4 op de 5 is niet gevaccineerd.

RTL Nieuws zei:
"De mensen die niet zijn gevaccineerd, lopen bovendien meer kans om besmet te worden. "Dat komt omdat er bijna geen coronamaatregelen meer zijn", legt afdelingshoofd De Jonge uit. "De samenleving is weer open, maar de mensen die gevaccineerd zijn kunnen het virus nog wel krijgen en overdragen. Dus het risico op besmetting van ongevaccineerden is groter dan tijdens de lockdowns." Vorige week werd al bekend dat vier van de vijf coronapatiënten op ic niet gevaccineerd zijn."
 
Andere discussie trouwens; hoe de zorg in NL is ingericht.
Het moest allemaal lean and mean volgens de economen.

Je weet wel, diegenen die 24/24 voor zieken klaar staan.

Nou, dan weet je het wel.

'Het heeft volgens critici ook te maken met hoe de zorg is ingericht. Duitsland bijvoorbeeld heeft normaal gesproken 34 ic-bedden per 100.000 inwoners. En wij? Zeven :

In Duitsland kost je zorgverzekering ook 500 euro. Zit je wel in een speciale wachtkamer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan