Coronavirus

Eens. Toch gaan we nu ook een pad op dat we nooit voor mogelijk hielden. Ik ben benieuwd hoe het loopt. En ik ben nog steeds niet van de complotten, maar het begint toch echt met een berichtje in de media over wat kinderen die op de IC belanden. En daarna is er ineens een prik voor kinderen. De pressie komt uit alle hoeken en gaten, máár: je bent vrij om te kiezen.
Hopelijk valt het mee en redden we het met dit percentage gevaccineerden en groepsimmuniteit.
Heb jij ergens geluiden gehoord dat het voor kinderen die kant op zou gaan?
 
Helder, alleen is de vraag of het inenten van kinderen in het kader van corona meerwaarde heeft. Kan die vaccines beter in andere landen voor de goep 112+ danwel 18+ inzetten.
Absoluut. Ik heb de indruk dat er in de categorie 12-17-jarigen al best veel gevaccineerd is. Zijn daar cijfers van?
 
Edit: ik begreep zelfs dat het gewone Pfizer vaccin al getest is op 5 tot 11-jarigen en dat dat is goedgekeurd.
3x lagere dosering idd, dat is het enige verschil. Die veel lagere dosis verloopt veel milder en geeft geen/veel minder bijwerking voor kinderen.
Ik vraag me ook af hoeveel verspreiding en klachtten je ermee voorkomt. Een regel als bij koorts niet welkom op school of werk lijkt me veel belangrijker/effectiever. Maak die vaccins nu maar eens wat sneller wereldwijd toegankelijk.

Dat gezegd hebbende; er is natuurlijk een deel van de jonge kinderen dat wel een immuun probleem heeft. Net als er bepaalde gezinnen zijn waarbij de meerwaarde toch groter kan zijn. Bijvoorbeeld een gezin met kinderen waarvan een ouder een orgaantransplantie heeft gehad of die herstellende is van de Chemo. Ik kan me dan wel voorstellen dat die wel graag er alles aan willen doen om de kans op Covid-introductie binnen het gezin via de kinderen zo klein als het kan te houden. Maar voor de meerderheid ben ik er ook niet zo'n voorstander van.
 
Een diploma of rijbewijs halen heeft te maken met vaardigheden om iets te mogen doen. Iemand die een prik haalt is niet vaardiger dan iemand zonder prik. Sterker nog, de kans dat een gevaccineerde een ander besmet is nog steeds aanwezig. Het simpele feit is dat mensen die geprikt zijn wel een voordeeltje willen hebben om zich niet meer steeds te moeten laten testen. Ik denk dat wanneer je dat gelijktrekt, dat je ondanks je prik toch moet testen voor toegang, je in ieder geval een hoop gezeik over discriminatie kwijt bent. Maar goed, dan komen de geprikten in opstand.

Piet is gewoon zwart, heeft grote gouden oorringen en dikke, rode lippen. Het is een kinderfeest voor iedereen, niemand wordt buitengesloten.
Je kunt de emotie voor een ander gewoon niet invullen.

De kans dat iemand dood gaat bij een verkeersongeluk terwijl hij een gordel om heeft is ook aanwezig. Alleen de kans dat je dood gaat wordt een stuk kleiner. Maar helaas niet 0%. Maar het scheelt toch een hoop verkeersdoden.

En 85% is gevaccineerd. Dus zo'n coronapas treft veel minder mensen dan maatregelen voor iedereen. En de overheid moet in een democratie kiezen voor de meederheid, vind ik.
 
De kans dat iemand dood gaat bij een verkeersongeluk terwijl hij een gordel om heeft is ook aanwezig. Alleen de kans dat je dood gaat wordt een stuk kleiner. Maar helaas niet 0%. Maar het scheelt toch een hoop verkeersdoden.

En 85% is gevaccineerd. Dus zo'n coronapas treft veel minder mensen dan maatregelen voor iedereen. En de overheid moet in een democratie kiezen voor de meederheid, vind ik.
De coronapas treft alleen mensen die niet willen vaccineren én niet willen testen. Dat zijn er dus nog veel minder.
 
De kans dat iemand dood gaat bij een verkeersongeluk terwijl hij een gordel om heeft is ook aanwezig. Alleen de kans dat je dood gaat wordt een stuk kleiner. Maar helaas niet 0%. Maar het scheelt toch een hoop verkeersdoden.

En 85% is gevaccineerd. Dus zo'n coronapas treft veel minder mensen dan maatregelen voor iedereen. En de overheid moet in een democratie kiezen voor de meederheid, vind ik.
Volgens mij is dit geen antwoord op de post van Weltmeister over het niet invullen van de emoties bij een ander.
Maar je bent niet de enige die niet reageert op argumenten die de twijfelachtige kanten van de coronapas aangeven.

Je slotzin doet het ergste vrezen voor de toekomst van onze democratie.
Je bedoelt dus dat alles voortaan moet draaien om Ajax want die hebben de meeste aanhang in Nederland. Zeg dus maar dag tegen PSV.

Hoetierick; Leuk, maar er zijn geen tankstations in bosgebieden waar ik fiets. ;) Wel fietscafe's maar daar mag ik niet in.
 
Volgens mij is dit geen antwoord op de post van Weltmeister over het niet invullen van de emoties bij een ander.
Maar je bent niet de enige die niet reageert op argumenten die de twijfelachtige kanten van de coronapas aangeven.

Je slotzin doet het ergste vrezen voor de toekomst van onze democratie.
Je bedoelt dus dat alles voortaan moet draaien om Ajax want die hebben de meeste aanhang in Nederland. Zeg dus maar dag tegen PSV.

Hoetierick; Leuk, maar er zijn geen tankstations in bosgebieden waar ik fiets. ;) Wel fietscafe's maar daar mag ik niet in.
En mensen die wel daarop reageren maar wedervragen stellen laat jij weer links liggen, lekker makkelijk. Zoveel oplossingen, een ander rondje fietsen, tijdje voor t tochtje niet drinken, 2 of 3 korte tochtjes ipv 1 lange. Het leven is zo moeilijk als jij het jezelf maakt.

Maar nee, omdat jij in je patronen vastgeroest zit, je niet wil laten vaccineren en niet wil laten testen is het hier verdorie wel bij 1984.
 
Volgens mij is dit geen antwoord op de post van Weltmeister over het niet invullen van de emoties bij een ander.
Maar je bent niet de enige die niet reageert op argumenten die de twijfelachtige kanten van de coronapas aangeven.

Je slotzin doet het ergste vrezen voor de toekomst van onze democratie.
Je bedoelt dus dat alles voortaan moet draaien om Ajax want die hebben de meeste aanhang in Nederland. Zeg dus maar dag tegen PSV.

Hoetierick; Leuk, maar er zijn geen tankstations in bosgebieden waar ik fiets. ;) Wel fietscafe's maar daar mag ik niet in.
Dus ook genoeg bomen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan