Coronavirus

Wat me dan weer erg verbaast, is dat zo iemand dan enkel vlees en vis noemt als bronnen. Is gewoon verkeerde beeldvorming. (Kan ook aan de journalist liggen die selectief is gaan quoten)
Er zijn wel wat meer mogelijkheden om selenium en zink binnen te krijgen, zonder supplementen te moeten gebruiken.

Gelukkig stemt het onderzoek mij, als fervent noten, zaden en volkoren granen eter, ook gerust.
Alle mensen die überhaupt zijn blijven eten hebben Corona overleefd. Zegt toch wat. ;)
 
Altijd al gezegd; eet meer vlees!

Ondertussen zijn we volgens het RIVM begonnen aan de najaarsstijging van het virus.
Vandaag bijna 3000 besmettingen en de afgelopen week een stijging van 48% ten opzichte van de week ervoor.

Hopelijk is de vaccinatiegraad hoog genoeg om de zorg niet onnodig te belasten en de maatschijppij niet weer op slot te moeten gooien en op die manier verder te ontwrichten.
De komende weken worden wat mij betreft best spannend. Ik moet er persoonlijk niet aan denken dat we straks weer terug zijn bij de situatie van januari, februari en maart van dit jaar.
 
Ondertussen zijn we volgens het RIVM begonnen aan de najaarsstijging van het virus.
Nu ben ik maar een leek op medisch gebied, maar ik kan het RIVM niet altijd meer volgen.
Is dit virus nu ook al een soort griep of verkoudheidsvirus omdat het zijn activiteit aanpast aan de seizoenen?
Vorig jaar kreeg ineens vrijwel niemand de griep.
Nu moeten kwetsbare mensen vooral toch ook weer de griepspuit halen lees ik.
En ook een boostprik tegen corona.

Niet om het een of het ander , want ik gun iedereen zijn of haar visie.
Maar;
Zou afstand houden dan toch van groter invloed zijn op de verspreiding van ook dit virus dan wordt beweerd?
Zodat het vaccin niet alleen zaligmakend is?
 
Nu ben ik maar een leek op medisch gebied, maar ik kan het RIVM niet altijd meer volgen.
Is dit virus nu ook al een soort griep of verkoudheidsvirus omdat het zijn activiteit aanpast aan de seizoenen?
Vorig jaar kreeg ineens vrijwel niemand de griep.
Nu moeten kwetsbare mensen vooral toch ook weer de griepspuit halen lees ik.
En ook een boostprik tegen corona.

Niet om het een of het ander , want ik gun iedereen zijn of haar visie.
Maar;
Zou afstand houden dan toch van groter invloed zijn op de verspreiding van ook dit virus dan wordt beweerd?
Zodat het vaccin niet alleen zaligmakend is?
Zaken als goede hygiëne en afstand houden helpen tegen ieder virus.
Overigens past het virus zich niet aan aan de seizoenen maar het gedrag van de mensen wel. Minder zonlicht geeft als ik t goed heb al een lagere weerstand. En zo zijn er nog meer factoren te noemen zoals het meer binnen dan buiten leven. Niet dat buiten leven zaligmakend is maar het helpt in het remmen van de verspreiding.

En nee het vaccin is niet de verlosser, maar wel een van de vele bouwstenen om uit dit gekloot te komen.
 
Nu ben ik maar een leek op medisch gebied, maar ik kan het RIVM niet altijd meer volgen.
Is dit virus nu ook al een soort griep of verkoudheidsvirus omdat het zijn activiteit aanpast aan de seizoenen?
Vorig jaar kreeg ineens vrijwel niemand de griep.
Nu moeten kwetsbare mensen vooral toch ook weer de griepspuit halen lees ik.
En ook een boostprik tegen corona.

Niet om het een of het ander , want ik gun iedereen zijn of haar visie.
Maar;
Zou afstand houden dan toch van groter invloed zijn op de verspreiding van ook dit virus dan wordt beweerd?
Zodat het vaccin niet alleen zaligmakend is?
Natuurlijk helpt afstand houden. Ga maar een jaar in een hutje op de hei zitten. Zeker weten dat je geen besmettelijke ziektes oploopt. Maar in tegenstelling tot jou zijn er ook mensen die graag vlakbij andere mensen zijn.

Waarom staat er nergens bij de statistieken hoeveel ingeënten er besmet raken dagelijks? Dat zou interessant zijn en misschien nog mensen over de streep trekken.

Ik hoop toch echt dat er eerder een vaccinatieplicht komt, voordat er weer lockdownachtige maatregelen komen.
 
Als de covidpleuris maar niet begin november uitbreekt, als ik weekje naar Kroatië vlieg. De wereld vergaat, alles word duurder, schaarste aan alles... Maar mijn retourtje voor 15e vliegen zeg ik maar niks over
Hij breekt eerder uit.. maar je krijgt een voucher..
 
Well my lady friend just texted me shortly ago that she has tested positive for Covid and has to self quarantine. I think she will be ok, but still makes one anxious. Will say though that over last couple days have seen more people masked up at least so that's good. She always does but is a nurse so works with it head on so unfortunately she got it
 
Well my lady friend just texted me shortly ago that she has tested positive for Covid and has to self quarantine. I think she will be ok, but still makes one anxious. Will say though that over last couple days have seen more people masked up at least so that's good. She always does but is a nurse so works with it head on so unfortunately she got it
Good luck!
 
Ik heb meerdere mensen, door sommigen wel eens wappies genoemd, al eerder horen zeggen "dat we toch wel weer een lockdown krijgen", in het kader van het grote complot.
Maar die krijgen dan wellicht toch (in dat deel) gelijk op den duur?
 
Ik heb meerdere mensen, door sommigen wel eens wappies genoemd, al eerder horen zeggen "dat we toch wel weer een lockdown krijgen", in het kader van het grote complot.
Maar die krijgen dan wellicht toch (in dat deel) gelijk op den duur?
Probleem van de wappies is dat het de doctor Clavans zijn van de samenleving. Wat virologen voorspellen (door logica) nemen ze over en doen net alsof ze het zelf bedacht hebben..
 
Ik heb meerdere mensen, door sommigen wel eens wappies genoemd, al eerder horen zeggen "dat we toch wel weer een lockdown krijgen", in het kader van het grote complot.
Maar die krijgen dan wellicht toch (in dat deel) gelijk op den duur?
Als ie maar intelligent is.. ;)

Komt vast goed. Weet niet wat je/men hier bedoeld met een nieuwe lockdown? Herinvoeren advies om thuis te werken, herinvoeren mondmaskers in binnenruimtes, bij meer dan 4 positieve kinderen een klas een weekje digitaal onderwijs, beperkt bezoek met achterlaten contactgegevens en een screening/test voor bezoekers in verzorgingshuizen, ect. Dat soort dingen verwacht ik wel. Lockdown zoals alle niet essentiele winkels dicht en niet op straat tussen 21:00 en 5:00 kan ik me niet opnieuw voorstellen.
 
Ik heb meerdere mensen, door sommigen wel eens wappies genoemd, al eerder horen zeggen "dat we toch wel weer een lockdown krijgen", in het kader van het grote complot.
Maar die krijgen dan wellicht toch (in dat deel) gelijk op den duur?
Tja als je 100.000 gekke dingen schreeuwt zal dr vast wel eentje waar zijn/uitkomen.
 
Ik heb meerdere mensen, door sommigen wel eens wappies genoemd, al eerder horen zeggen "dat we toch wel weer een lockdown krijgen", in het kader van het grote complot.
Maar die krijgen dan wellicht toch (in dat deel) gelijk op den duur?
Maar is een gedeelte van die mensen juist ook niet verantwoordelijk voor de lockdown?

Als mensen denken we krijgen toch wel een nieuwe lockdown en daardoor juist zich niet aan regels houden. Krijg je een soort van catch 22/paradox. Hebben de wappies gelijk of waren ze juist de reden 🙃
 
Maar is een gedeelte van die mensen juist ook niet verantwoordelijk voor de lockdown?

Als mensen denken we krijgen toch wel een nieuwe lockdown en daardoor juist zich niet aan regels houden. Krijg je een soort van catch 22/paradox. Hebben de wappies gelijk of waren ze juist de reden 🙃
Precies wat ik dacht. “ ik laat me niet inenten, want er komt toch geen lockdown”
 
Well my lady friend just texted me shortly ago that she has tested positive for Covid and has to self quarantine. I think she will be ok, but still makes one anxious. Will say though that over last couple days have seen more people masked up at least so that's good. She always does but is a nurse so works with it head on so unfortunately she got it
If you're a frontline nurse it's a matter of time before you'll get infected. Shouldn't be a big worry though, if she's vaccinated.
I'm hoping it doesn't any worse than the sniffles.
 
Terug
Bovenaan Onderaan