PSV - AS Monaco | Donderdag 21 oktober | Eindstand: 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Het is echt een goed toernooi geworden! Niks mis mee
Een goed toernooi voor clubs dat met dezelfde intensiteit en belasting een fractie krijgt tov het toernooi van de grote broer. Sterker nog, door EL op donderdag plaats te laten vinden, benadeel je ze nog extra aangezien CL op dinsdag en woensdag mag spelen en meer tijd krijgt om te rusten tot het weekend.
 
Laatst bewerkt:
Een goed toernooi voor clubs die met dezelfde intensiteit en belasting een fractie krijgen tov het toernooi van de grote broer. Sterker nog, door EL op donderdag plaats te laten vinden, benadeel je ze nog extra aangezien CL op dinsdag en woensdag mag spelen en meer tijd krijgt om te rusten tot het weekend.
Valt wel mee. Met EL speel je op zondag en CL op zaterdag. Hoogstens 1 dag meer rust, wat geldt voor maximaal de helft van de gespeelde CL potjes.
 
Valt wel mee. Met EL speel je op zondag en CL op zaterdag. Hoogstens 1 dag meer rust, wat geldt voor maximaal de helft van de gespeelde CL potjes.
Verschil dat zaterdagwedstrijden ‘s avonds zijn en op zondag je soms om 14.30 al aan moet treden. Schijnt verschil te maken, las ik laatst hier op het forum.
 
En Utrecht is zeker ook een zware tegenstander?

Gelukkig hebben we niks te kiezen en gaat alles vanzelf. Van die potjes worden de spelers heus wel beter en zal het ook bijdragen aan de marktwaarde.

Schiet me te binnen dat jij dacht dat PSV de ECL niet kan winnen. Hoe kan de competitie dan te min zijn?
Inderdaad. Als je dan 2e wordt, hoef je geen één voorronde meer te spelen en als je 3e wordt, speel je 2 voorrondes in de CL. Tijd om die Portugezen eens voorbij te streven. Frankrijk zal wel niet lukken.
Volgens mij zijn de Portugezen de Fransen voorbij. Of niet?

Op dit moment wel, maar Frankrijk presteert dit jaar veel beter en heeft nog 6 ploegen in de race. Portugal heeft er nog maar 4, waarvan Sporting en Porto zomaar eens 4e kunnen worden en na de winter eruit liggen. Benfica zal wel door gaan en Braga in de EL gaat ook vast wel door. In de Conference League heeft Portugal geen 1 ploeg meer.
 
Valt wel mee. Met EL speel je op zondag en CL op zaterdag. Hoogstens 1 dag meer rust, wat geldt voor maximaal de helft van de gespeelde CL potjes.
Ajax mag twee dagen langer rusten dan wij voor de topper Ajax-PSV de 24e.
Bij PSV-Feijenoord laatst bleek er verschil in frisheid ten gunste van de ploeg met de meeste rust van te voren.
Typische verschillen tussen ons en Ajax in lichte of zware belasting in het weekend na een Europese week , of denk ik dat maar?

Overigens is het natuurlijk raar om nu te lezen dat we de Conference league zouden moeten laten lopen, nadat we eerder ook al hoorden -
toen we de CL misten, dat we de EL maar moesten overslaan.
Ik weet ook wel dat we persé kampioen willen en moeten worden , maar om Europees voetbal opzettelijk te laten schieten komt op mij
toch wel heel erg raar over.
 
Ajax mag twee dagen langer rusten dan wij voor de topper Ajax-PSV de 24e.
Bij PSV-Feijenoord laatst bleek er verschil in frisheid ten gunste van de ploeg met de meeste rust van te voren.
Typische verschillen tussen ons en Ajax in lichte of zware belasting in het weekend na een Europese week , of denk ik dat maar?

Overigens is het natuurlijk raar om nu te lezen dat we de Conference league zouden moeten laten lopen, nadat we eerder ook al hoorden -
toen we de CL misten, dat we de EL maar moesten overslaan.
Ik weet ook wel dat we persé kampioen willen en moeten worden , maar om Europees voetbal opzettelijk te laten schieten komt op mij
toch wel heel erg raar over.
De lagere toernooien laten schieten terwijl je daar ook punten kan scoren voor je clubcoef (welke invloed heeft op de pot waar je bij de loting in komt) is het domste wat je kan doen. Is het leuk om in de ECL of EL te spelen terwijl je weet dat er een CL is, nee. Is laten lopen daarop het antwoord, ook nee.
 
Inderdaad. Als je dan 2e wordt, hoef je geen één voorronde meer te spelen en als je 3e wordt, speel je 2 voorrondes in de CL. Tijd om die Portugezen eens voorbij te streven. Frankrijk zal wel niet lukken.

En Utrecht is zeker ook een zware tegenstander?

Gelukkig hebben we niks te kiezen en gaat alles vanzelf. Van die potjes worden de spelers heus wel beter en zal het ook bijdragen aan de marktwaarde.

Schiet me te binnen dat jij dacht dat PSV de ECL niet kan winnen. Hoe kan de competitie dan te min zijn?
Inderdaad. Als je dan 2e wordt, hoef je geen één voorronde meer te spelen en als je 3e wordt, speel je 2 voorrondes in de CL. Tijd om die Portugezen eens voorbij te streven. Frankrijk zal wel niet lukken.
Volgens mij zijn de Portugezen de Fransen voorbij. Of niet?
Er is maar 1 winnaar van de ECL. Dat wil niet zeggen dat de competitie sterk is.
De kans dat PSV dat wordt is nihil, want PSV gaat niet naar de ECL. ;)
Laten we het in dit topic maar niet meer hebben over de ECL.
PSV staat in de Europa League. :D

De quote van Portugezen en Fransen is waarschijnlijk van iemand anders. Dat heb je niet uit een post van mij.
 
Een goed toernooi voor clubs die met dezelfde intensiteit en belasting een fractie krijgen tov het toernooi van de grote broer. Sterker nog, door EL op donderdag plaats te laten vinden, benadeel je ze nog extra aangezien CL op dinsdag en woensdag mag spelen en meer tijd krijgt om te rusten tot het weekend.
Daar ben ik het mee eens, flikker de boel door elkaar! Op alle 3 de dagen alle tiernooien en iedereen op alle dagen laten spelen. Dat maakt het een stuk eerlijker
 
Europese wedstrijden tegen Alashkert, Kairat Almaty, Zorjah Loehansk, Anorthosis Famagusta, FC Flora Tallin daar doe je het niet voor als club. :rolleyes:
Aankloten in de marge. :cautious:
Als je niet tegen zware tegenstanders wil loten en spelen krijg je dit soort tegenstanders in de Conference League.
Laten we wel wezen over "zware tegenstanders" ... Onlangs waren Willem II en Go Ahead Eagles heel zware tegenstanders. :oops: Als je Champions League wil spelen krijg je automatisch zware tegenstanders. Als je punten wil pakken doe je dat maar in de Europa League. De Conference League levert je geen reet op.
Jawel punten levert het op voor NL en direct of indirect ook voor PSV. Je lijkt vergeten te zijn dat het ook kan gebeuren dat zelfs de nummer 1 van NL 2 voorrondes moet spelen voor de groepsfase CL.. Als je geen punten pakt, dan kan dit ook een scenario zijn. PSV en andere NLse clubs moeten nu heel hard werken in elke Europese competitie om de schande van vele jaren laksheid en puntenverlies te compenseren voor de komende jaren.
 
Jawel punten levert het op voor NL en direct of indirect ook voor PSV. Je lijkt vergeten te zijn dat het ook kan gebeuren dat zelfs de nummer 1 van NL 2 voorrondes moet spelen voor de groepsfase CL.. Als je geen punten pakt, dan kan dit ook een scenario zijn. PSV en andere NLse clubs moeten nu heel hard werken in elke Europese competitie om de schande van vele jaren laksheid en puntenverlies te compenseren voor de komende jaren.
Nederland heeft in het verleden veel clubs afgevaardigd die niet of nauwelijks punten halen.
Met als absoluut dieptepunt de "fair play" die notabene naar het corrupte Rotten To Te Bone FC Twente ging en toen die club bedankte Go Ahead Eagles afgevaardigd werd. Dat toen degradeerde naar de 1e divisie. Je kunt als club wel punten pakken, maar als je "collega/ concurrenten" clubs uit het zelfde land geen of nauwelijks punten pakken heb je daar als individuele club niet zoveel aan. Je bent grotendeels afhankelijk van de andere clubs. Dat aandeel is veel te groot.
 
Nederland heeft in het verleden veel clubs afgevaardigd die niet of nauwelijks punten halen.
Met als absoluut dieptepunt de "fair play" die notabene naar het corrupte Rotten To Te Bone FC Twente ging en toen die club bedankte Go Ahead Eagles afgevaardigd werd. Dat toen degradeerde naar de 1e divisie. Je kunt als club wel punten pakken, maar als je "collega/ concurrenten" clubs uit het zelfde land geen of nauwelijks punten pakken heb je daar als individuele club niet zoveel aan. Je bent grotendeels afhankelijk van de andere clubs. Dat aandeel is veel te groot.
Dat klopt.
Maar wat baat het aantal punten dat je als land haalt wanneer de UEFA uit 4 toplanden al 12 niet kampioenen toelaat tot de groepsfase van de Kampioenen Liga, de CL.
12 van de 32.
En er na de vele voorrondes zoals wij dit jaar hadden nog maar 6 clubs worden toegevoegd aan de 26 die al bekend zijn.
De CL is geldbusiness en geen voetbal meer in mijn ogen. De interesse vermindert met het jaar bij mij.
Maar toch hoop ik dat PSV van AS Monaco wint en dit seizoen kampioen wordt. De clubliefde zit te diep. ;)
 
Europese wedstrijden tegen Alashkert, Kairat Almaty, Zorjah Loehansk, Anorthosis Famagusta, FC Flora Tallin daar doe je het niet voor als club. :rolleyes:
Aankloten in de marge. :cautious:
Als je niet tegen zware tegenstanders wil loten en spelen krijg je dit soort tegenstanders in de Conference League.
Laten we wel wezen over "zware tegenstanders" ... Onlangs waren Willem II en Go Ahead Eagles heel zware tegenstanders. :oops: Als je Champions League wil spelen krijg je automatisch zware tegenstanders. Als je punten wil pakken doe je dat maar in de Europa League. De Conference League levert je geen reet op.
Hoe je het ook went of keert alles er aan doen om in Europa te blijven, ook al wat het conference league ook daar proberen alles te winnen coëfficiëntenpunten kunnen wel is heel belangrijk worden na dit seizoen en daar moeten wij, die daar vooral baat bij hebben ook gewoon ons steentje bedragen.
 
Dat klopt.
Maar wat baat het aantal punten dat je als land haalt wanneer de UEFA uit 4 toplanden al 12 niet kampioenen toelaat tot de groepsfase van de Kampioenen Liga, de CL.
12 van de 32.
En er na de vele voorrondes zoals wij dit jaar hadden nog maar 6 clubs worden toegevoegd aan de 26 die al bekend zijn.
De CL is geldbusiness en geen voetbal meer in mijn ogen. De interesse vermindert met het jaar bij mij.
Maar toch hoop ik dat PSV van AS Monaco wint en dit seizoen kampioen wordt. De clubliefde zit te diep. ;)
De UEFA heeft van de CL inderdaad iets gemaakt voor de rijke clubs uit een paar landen en die steeds rijker worden of heel veel schulden hebben. Het hele gedoe over de punten is een dekmantel om andere clubs de illusie te geven dat ze ook mee mogen doen.
De naam Champions League is dan ook een belachelijke naam.
Europa Cup I daar mochten alleen kampioen aan deelnemen. Europa Cup II de bekerwinnaars en EUFA Cup de clubs die op de plaatsen 2 en 3 eindigden in de competitie.
De UEFA is een weg ingeslagen waarin omkeren niet of nauwelijks meer mogelijk is.
Het hele gedoe om de punten maakt het voor mij ook veel minder interessant. Het gaat niet meer om het voetbal, maar om een poging punten binnen te harken tegen niets zeggende clubs in Verweghistan waar je nog nooit van gehoord hebt en vervolgens het gezeik dat ze daarna te moe zijn om een competitiewedstrijd in Nederland te moeten spelen en 4 uur uitstel vragen.

En toch moet PSV van AS Monaco winnen met heel mooi voetbal, strijd en passie. :biceps: En veel schoten op goal en geen oeverloos getik. ;)
:PSV:
 
Nederland heeft in het verleden veel clubs afgevaardigd die niet of nauwelijks punten halen.
Met als absoluut dieptepunt de "fair play" die notabene naar het corrupte Rotten To Te Bone FC Twente ging en toen die club bedankte Go Ahead Eagles afgevaardigd werd. Dat toen degradeerde naar de 1e divisie. Je kunt als club wel punten pakken, maar als je "collega/ concurrenten" clubs uit het zelfde land geen of nauwelijks punten pakken heb je daar als individuele club niet zoveel aan. Je bent grotendeels afhankelijk van de andere clubs. Dat aandeel is veel te groot.
Die heeft Portugal nu ook. Santa Clara en Pacos Fereirra allebei uitgeschakeld. Alleen de traditionele top-3 en Braga zitten er nog in. Dan heb ik liever dat Nederland die clubs afvaardigt (En PSV geen voorronde CL meer als ze weer 2e worden)
 
Nederland heeft in het verleden veel clubs afgevaardigd die niet of nauwelijks punten halen.
Met als absoluut dieptepunt de "fair play" die notabene naar het corrupte Rotten To Te Bone FC Twente ging en toen die club bedankte Go Ahead Eagles afgevaardigd werd. Dat toen degradeerde naar de 1e divisie. Je kunt als club wel punten pakken, maar als je "collega/ concurrenten" clubs uit het zelfde land geen of nauwelijks punten pakken heb je daar als individuele club niet zoveel aan. Je bent grotendeels afhankelijk van de andere clubs. Dat aandeel is veel te groot.
Dat klopt niet helemaal. In voorgaande jaren was Ajax bijna in zijn eentje verantwoordelijk voor de punten voor NL en dat heeft de positie van NL wel degelijk verbeterd.
 
Dat klopt niet helemaal. In voorgaande jaren was Ajax bijna in zijn eentje verantwoordelijk voor de punten voor NL en dat heeft de positie van NL wel degelijk verbeterd.
Zoals er ook voorgaande jaren zijn geweest waarin PSV zowat de enige club was die punten pakte voor Nederland? :)
Het klopt wat Penalty wil zeggen; hoe meer clubs die buiten de landsgrenzen niet veel hebben te zoeken meedoen, hoe lastiger het wordt.
Als je de punten van Ajax en PSV in "gemiddelde" seizoenen zou delen door 2 zet dat meer zoden aan de dijk dan dat je door 4 moet delen waarbij twee
clubs al in de voorronde gewipt zijn.

Wat betreft het duel tegen Monaco;
Dat gaat veel kracht kosten en dat terwijl we, wie verzint zoiets en vooral waarom, drie dagen later de topper tegen een beter uitgerust Ajax moeten spelen?
Als de KNVB daadwerkelijk hersens heeft, dan zorg je toch dat clubs die doordeweeks punten moeten verdienen voor onze UEFA ranking en dus voor onze Eredivisie
geen toppers hoeven te spelen rondom een Europese wedstrijd?
 
Dat klopt niet helemaal. In voorgaande jaren was Ajax bijna in zijn eentje verantwoordelijk voor de punten voor NL en dat heeft de positie van NL wel degelijk verbeterd.
Klopt. Halve finale CL en finale EL in een tijd waar PSV de EL niet eens serieus nam. Eigenlijk een enorme schande..
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan