Coronavirus

ja, want alles wat geen prik heeft gehad wordt immers al ontslagen in NL
De toon van deze arrogante post laat mij niet verleiden tot een reactie en die gaat er ook niet meer komen.
Ik merk dat ik me steeds vaker irriteer aan betweterig gedrag van forummers en ga net als Brainz een mooie forumpauze inlassen.
 
Zoals ik schreef zou ik de test bijna dagelijks moeten doen.
Volstrekt belachelijk want er is ook geen druk meer op de zorg.
Maar ik wil graag die vaccinaties over 10 jaar evalueren. Dat spreken we bij deze af. ;)

Mooi! Die staat.

Zoals gezegd, het wordt vanzelf minder als blijkt dat er geen risico meer is op druk. Ze willen voor zover ik kan inschatten het typische ziekteseizoen afwachten. En als blijkt dat er geen druk meer is, worden ook die laatste maatregelen afgeschaft. De "politiek" is al enkele keren tegen het advies van het OMT en Red Team ingegaan vanwege die reden. Het komt goed.

Verder heb jij een veel drukker sociaal leven dan ik, zoveel is duidelijk. :D
 
De toon van deze arrogante post laat mij niet verleiden tot een reactie en die gaat er ook niet meer komen.
Ik merk dat ik me steeds vaker irriteer aan betweterig gedrag van forummers en ga net als Brainz een mooie forumpauze inlassen.
Dus jij neemt een sterke stellingname zonder enige fundatie, ik zet daar iets tegenover en dan ben ik de betweter. Jammer Ralf, was niet de bedoeling om zo over te komen slechts om de overdreven stellingname aan te geven.
 
Geen idee. Ze nemen in ieder geval geen 3e prik meer. Beiden werken in het ziekenhuis op de corona afdeling dus dat zal ze wel gezeik opleveren.
Vaccins kunnen zeker tot onregelmatigheden in de menstruatiecyclus voeren;
1) afweerreacties en infecties zijn een teken dat het lichaam even niet de beste status heeft om de cruciale stappen van een groeiend nieuw kindje (met vele celdelingen kort op elkaar) te faciliteren. Dus het uitstellen of 'voortijdig uitwerpen' van de oocyte is dan een reactie die adaptief en beschermend is. Komt als bijwerkingen best vaak voor. Zeker in jongere vrouwen onderschat in frequentie en onderbelicht in het dagelijks leven (helaas een taboe om over te praten, te weinig aandacht voor bij artsenopleidingen, al word dat langzaamaan meer).
2) verstoringen van de lichaamstemperatuur hebben een directe wisselwerking met het reproductief systeem in vrouwen. Een getriggerde koorts na vaccinatie kan dus ook verstoren.
3) "stresshormoon" (cortisol) heeft een groot effect op de reproductieve cyclus, het vervuld dan een soort waarschuwingsfunctie (zie punt 1). Effect van lockdowns, zorgen, onzekerheid of angst kunnen dus ook meespelen. Of overbelasting of stress op het werk bijvoorbeeld.
4) ook normale besmettingen met het covid-virus (al dan niet merkbaar met symptomen) maar ook griep of keelontstekingen kunnen via 1,2 en 3 de menses verstoren.

Zeker als je aangeeft dat je nichtjes beide op een Corona-afdeling werken zijn er meerdere verklaringen voor abnormaliteiten in hun menstruatie, ik hoop dat ze als verpleegkundigen het voldoende kunnen relativeren dat dit niet betekend dat de logische verklaring moet zijn dat dat een vaccin ze onvruchtbaar zal maken. Dat lijkt me immers een wat buitenproportionele interpretatie waarvoor ik tot nu toe geen onderbouwingen gezien heb.

Ik verwacht eerlijk gezegt geen 3e ronde, hooguit vrijwillig en in risico-groepen waarin het immuunsysteem zwak is. If anything zouden mensen die veel met covid in contact gekomen zijn voor hun werk (zoals je nichtjes) vermoedelijk inmiddels de best beschermde groep denkbaar zijn.
 
Je bent je bewust dat ruim 90% van de kinderen al diverse prikken hebben gehad op die leeftijd?
Muah, is ietsjes anders wel in mijn optiek. Dat zijn ofwel ziektes die juist een groot risico geven op schade in kinderen, ofwel vaccins die een zeer lange (tot levenslange) bescherming bieden. Volgens mij is het aantal kinderen met ernstige of aanhoudende klachtten nog zeer laag, zeker als je het combineert met de schattingen obv bloedonderzoek dat het aantal kinderen dat waarschijnlijk reeds aan het virus zijn blootgesteld best hoog is (15-20% meende ik?) en dat er tot nu toe in deze groep nauwelijks getest word (hoeft ook niet imo). Daarnaast spreken zowel de mutatiesnelheid, de bolletjeswolk qua bronnen uit die leeftijd die jijzelf hier postte, en het gegeven dat ook gevaccineerden niet uit te sluiten zijn als bron voor toekomstige besmettingen niet per see in het voordeel. Lijkt eerder op een patroon als waterpokken, liever jong doormaken en dan lang beschermd (is voorbarig en onzeker; speculatief)? Maar goed, de data zijn nog niet bekend over effectiviteit en bijwerkingen van de 1/3 dosis in kinderen tussen 5-12, dus sowieso iets te voorbarig om hard stelling te nemen. Ik zie momenteel "het niet gevaccineerd zijn van deze jonge groep" echter momenteel niet als een "probleem" dat invloed heeft op welke maatregelen er zijn en qua gevaar voor de zorgdruk.

Ik neig momenteel naar vanaf 16/18+ een vaccinatiekeuze en zoveel mogelijk vaccins delen met andere landen nu deze vaccins die er zijn nog zeer effectient zijn om ziekte en sterfte te voorkomen. Daar hebben we op termijn veel meer aan (inclusief die kinderen). Tot 18 jaar vrije toegang tot locaties met voornamelijk leeftijdsgenoten (mits geen koorts of aanhoudende onverklaarde klachten). Voor kinderen met gezondheidsproblemen zou ik de keuze van vaccinatie wellicht bieden (hoger risico), maar massaal op basisscholen vaccinaties optuigen lijkt me nu niet de gewenste oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Muah, is ietsjes anders wel in mijn optiek. Dat zijn ofwel ziektes die juist een groot risico geven op schade in kinderen, ofwel vaccins die een zeer lange (tot levenslange) bescherming bieden. Volgens mij is het aantal kinderen met ernstige of aanhoudende klachtten nog zeer laag, zeker als je het combineert met de schattingen obv bloedonderzoek de waarschijnlijk dat ze reeds aan het virus zijn blootgesteld best hoog is (15-20% meende ik?) en deze groep nauwelijks getest word. Daarnaast spreken zowel de mutatiesnelheid, de bolletjeswolk qua bronnen uit die leeftijd die jezelf hier postte, en het gegeven dat ook gevaccineerden niet uit te sluiten zijn als bron voor toekomstige besmettingen niet per see in het voordeel. Lijkt eerder op een patroon als waterpokken, liever jong doormaken en dan lang beschermd? Maar goed, de data zijn nog niet bekend over effectiviteit en bijwerkingen van de 1/3 dosis in kinderen tussen 5-12 dus iets te voorbarig om hard stelling te nemen.

Ik neig naar vanaf 16/18+ een vaccinatiekeuze en zoveel mogelijk delen met andere landen nu de vaccins die er zijn nog zeer effectient zijn om ziekte en sterfte te voorkomen. Daar hebben we op termijn veel meer aan (inclusief die kinderen). Tot 18 jaar vrije toegang tot locaties met voornamelijk leeftijdsgenoten. Voor kinderen met gezondheidsproblemen zou ik de keuze bieden, maar massaal op basisscholen vaccinaties optuigen lijkt me nu niet de gewenste oplossing.
het punt ging om de stelling 'Misschien om ze alvast te laten wennen aan het feit dat ze straks ook geprikt moeten gaan worden?' niet om het wel/niet wenselijk zijn.

Laatste deel, delen met andere landen, helemaal eens, maar ik neem aan dat je dat ook al verwachtte op basis van mijn eerdere posts.
 
het punt ging om de stelling 'Misschien om ze alvast te laten wennen aan het feit dat ze straks ook geprikt moeten gaan worden?' niet om het wel/niet wenselijk zijn.
Laatste deel, delen met andere landen, helemaal eens, maar ik neem aan dat je dat ook al verwachtte op basis van mijn eerdere posts.
Ja. Al reageerde jij weer op dat Pfizer een lichte variant voor de 5-11 leeftijd onderzoekt, vandaar dat ik dacht dat het specifiek over de covid-vaccins in kinderen ging (en dat je andere vaccins op kinderleeftijd als argument gaf dat dat geen probleem zou hoeven zijn). My bad als dit niet de strekking was, dan kun je de quote erbij wegdenken. ;)
 
Ja. Al reageerde jij weer op dat Pfizer een lichte variant voor de 5-11 leeftijd onderzoekt, vandaar dat ik dacht dat het specifiek over de covid-vaccins in kinderen ging (en dat je andere vaccins op kinderleeftijd als argument gaf dat dat geen probleem zou hoeven zijn). My bad als dit niet de strekking was, dan kun je de quote erbij wegdenken. ;)
Geen probleem. uiteindelijk is het doel immuniteit opbouwen onder de bevolking. Bij kinderen is het risico bij besmetting best laag / het laagst. Om daar vaccins op in te zetten gaat zeker het doel voorbij, enige lastige is hoe je dan de klas veilig maakt als een leerkracht bv een auto-immuunziekte heeft waardoor t vaccin weinig doet. Maar linksom of rechtsom blijf je altijd zitten met weinig voorkomende maar lastige casussen.
 
Vaccins kunnen zeker tot onregelmatigheden in de menstruatiecyclus voeren;
1) afweerreacties en infecties zijn een teken dat het lichaam even niet de beste status heeft om de cruciale stappen van een groeiend nieuw kindje (met vele celdelingen kort op elkaar) te faciliteren. Dus het uitstellen of 'voortijdig uitwerpen' van de oocyte is dan een reactie die adaptief en beschermend is. Komt als bijwerkingen best vaak voor. Zeker in jongere vrouwen onderschat in frequentie en onderbelicht in het dagelijks leven (helaas een taboe om over te praten, te weinig aandacht voor bij artsenopleidingen, al word dat langzaamaan meer).
2) verstoringen van de lichaamstemperatuur hebben een directe wisselwerking met het reproductief systeem in vrouwen. Een getriggerde koorts na vaccinatie kan dus ook verstoren.
3) "stresshormoon" (cortisol) heeft een groot effect op de reproductieve cyclus, het vervuld dan een soort waarschuwingsfunctie (zie punt 1). Effect van lockdowns, zorgen, onzekerheid of angst kunnen dus ook meespelen. Of overbelasting of stress op het werk bijvoorbeeld.
4) ook normale besmettingen met het covid-virus (al dan niet merkbaar met symptomen) maar ook griep of keelontstekingen kunnen via 1,2 en 3 de menses verstoren.

Zeker als je aangeeft dat je nichtjes beide op een Corona-afdeling werken zijn er meerdere verklaringen voor abnormaliteiten in hun menstruatie, ik hoop dat ze als verpleegkundigen het voldoende kunnen relativeren dat dit niet betekend dat de logische verklaring moet zijn dat dat een vaccin ze onvruchtbaar zal maken. Dat lijkt me immers een wat buitenproportionele interpretatie waarvoor ik tot nu toe geen onderbouwingen gezien heb.

Ik verwacht eerlijk gezegt geen 3e ronde, hooguit vrijwillig en in risico-groepen waarin het immuunsysteem zwak is. If anything zouden mensen die veel met covid in contact gekomen zijn voor hun werk (zoals je nichtjes) vermoedelijk inmiddels de best beschermde groep denkbaar zijn.

Bij Pfizer, onder het tabblad "voortplantings systeem en borsten" zie ik bijvoorbeeld slechts 621x "wegblijven van de menstruatie"
 

Bij Pfizer, onder het tabblad "voortplantings systeem en borsten" zie ik bijvoorbeeld slechts 621x "wegblijven van de menstruatie"
These reports are also being reviewed by the independent experts of the Commission on Human Medicines’ COVID-19 Vaccines Benefit Risk Expert Working Group and the Medicines for Women’s Health Expert Advisory Group. The rigorous evaluation completed to date does not support a link between changes to menstrual periods and related symptoms and COVID-19 vaccines.

27.705 reports voor 48.1 miljoen gevaccineerde vrouwen voor de UK (post-menopauze moet daar nog grotendeels vanaf); tot nu toe geen grote groep (<1:1000). Maar er word wel het een en ander aan extra onderzoek opgezet, dat lijkt me alleen maar goed. Gezien de taboes die erop rustten, en dat die cyclus dusdanig lang is dat niet altijd een link met vaccins verwacht word als gevraagd word om alle klachtten in de weken na vaccinatie te rapporteren, kan het best een onderrapportage zijn.

Deel van het probleem zijn geloof ik ook online/socials die ongefundeerd het vooroorzaken van onvruchtbaarheid na vaccinatie de wereld hebben ingeslingerd. Wat ik kan vinden lijkt dat puur gebasseerd op fake-news, hear-say zonder bronnen en een hoop anecdotisch bewijs. En belangrijk te blijven realiseren dat een vaccin zeer waarschijnlijk veel minder impact heeft dan de mogelijke schade die covid zelf kan doen, iets dat evengoed nog veel meer onderzocht zou moeten worden. Maar goed, extra data om de mogelijke verbanden duidelijk te maken lijkt me zeer nuttig.
 
Laatst bewerkt:
Als ik Relix begrijp zou zelfs prikangst zoiets dus kunnen veroorzaken, neem aan dat t lareb er wel nader onderzoek naar doet.
Haha, ongeveer. Ik denk dat het vooral chronisch verhoogde corticol spiegels zijn, en dat prikangst voornamelijk het uurtje in de wachtkamer is. Maar in extreme gevallen kan angst wel wat doen, zoals dat na een vos in het kippenhok de kippen een week van de leg kunnen zijn. ;). Maar ik denk bijvoorbeeld niet dat een keer per dag je vriendin flink laten schikken een veilig alternatief voor anticonceptie zal zijn. :maniac:
 
jij noemt dat t x keer gemeld is bij Lareb, daar haak ik op aan dacht ik?
Ik las inderdaad ook dat Relix het over stress had in punt drie( niet echt prik angst, volgens zijn laatste post). Ik begrijp niet goed wat het voor zij heeft om het te herhalen?
Over vervolgonderzoek heeft hij inmiddels ook iets geplaatst zie ik.
Haha, ongeveer. Ik denk dat het vooral chronisch verhoogde corticol spiegels zijn, en dat prikangst voornamelijk het uurtje in de wachtkamer is. Maar in extreme gevallen kan angst wel wat doen, zoals dat na een vos in het kippenhok de kippen een week van de leg kunnen zijn. ;). Maar ik denk bijvoorbeeld niet dat een keer per dag je vriendin flink laten schikken een veilig alternatief voor anticonceptie zal zijn. :maniac:
En onze mascotte Phoxy loslaten in het hok, is ze dan van de leg? Asking for a friend... ;P
 
Laatst bewerkt:
Haha, ongeveer. Ik denk dat het vooral chronisch verhoogde corticol spiegels zijn, en dat prikangst voornamelijk het uurtje in de wachtkamer is. Maar in extreme gevallen kan angst wel wat doen, zoals dat na een vos in het kippenhok de kippen een week van de leg kunnen zijn. ;). Maar ik denk bijvoorbeeld niet dat een keer per dag je vriendin flink laten schikken een veilig alternatief voor anticonceptie zal zijn. :maniac:
Mensen met flinke prikangst kunnen langere tijd echt in de stress zitten, gaat dan niet om een uurtje. Maar dat is maar een klein groepje. En voor een prik scepticus kan de angst voor bijwerkingen dus bijdragen aan een bijwerking.
 
Mensen met flinke prikangst kunnen langere tijd echt in de stress zitten, gaat dan niet om een uurtje. Maar dat is maar een klein groepje. En voor een prik scepticus kan de angst voor bijwerkingen dus bijdragen aan een bijwerking.
Dat laatste zeer zeker. Zie bijvoorbeeld;
 
Coronapatiënt overleden nadat hij zichzelf ontsloeg uit ziekenhuis - https://nos.nl/l/2399431#UPDATE-container-56250870

:clap2:
Heel onsmakelijk om te gaan zitten “klappen” om een sterfgeval. Ook al is het in de ogen van anderen “eigen schuld, dikke bult” of wat dan ook. Wellicht had de man een laag IQ en was hij daarom makkelijker beïnvloedbaar. Moeten we gaan zitten vieren dat zo iemand sterft? Gadverdamme man…🤮
 
Heel onsmakelijk om te gaan zitten “klappen” om een sterfgeval. Ook al is het in de ogen van anderen “eigen schuld, dikke bult” of wat dan ook. Wellicht had de man een laag IQ en was hij daarom makkelijker beïnvloedbaar. Moeten we gaan zitten vieren dat zo iemand sterft? Gadverdamme man…🤮
Tsja, ik kijk daar iets anders tegenaan. Het is voor de wereld ontzettend slecht dat de mens niet meer meedoet met de 'survival of the fittest' en als dat op deze manier nog een beetje tot uiting komt vind ik dat dikke prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan