Religie

I am working in science (2nd stint abroad), quite an international setting I would think. My colleagues and friends come from many different countries, quite a number without christian history, and i do not agree they are at a disadvantage because of that. Admittedly, not many of them believe in God(s), but i enjoy their opinions on family, society, sustainability, capitalism, tolerance, open mindedness, (world)politics. So I stand by my argument that being raised in a European culture does not give you better morals. Education, emphathy, critical thinking, self-awareness and curiosity in what you can learn from other people/cultures will.

H0; Humans created God(s)
H1; God(s) created humankind.

Based on the law of parsimony (Ockham's razor) and the principle of extraordinary claims requiring substantial proof, I can not accept anything other than H0.

The Goldy-locks theological (appologetics) argument furthermore is handicapped by the lack information to estimate the number of dice-rolls, so can't say if it is "to good to be true"/chance. (Rolling 4 sixes in a row in a series of 10 tries, or within a series of 10 million roles).

And even if there was "a" divine role in creation, i would still argue that a spagetti-monster is no less likely than the image the local priest in your hometown provided.

Relix I think we've come to a point where our positions are clear now. Thanks a lot for your polite and insightful inter exchange, this was fun.
 
Science can not prove in a lab or empirically where does the moral ground of civilizations come. And even if it did, all I said is that's an ongoing debate. So you're the one pretending that's an undeniable truth. A simple Google search will reveal you that. I'd argue that's one of the most common philosophical debates happening since forever till now.
Bullshit. We're done. (Y)
 
255268858_1057692915012998_2348560808777440215_n.jpg
 

Een fijn spel zo voor de zondagmiddag, 14 van de 16 goed
 

Een fijn spel zo voor de zondagmiddag, 14 van de 16 goed
8 van 16. Niet beter dan puur gokken. :ROFL: (En dan bv the Antichrist niet herkennen:rolleyes:)
 
Ach ach het is weer zover. Een aantal kerken vindt zichzelf weer belangrijker dan anderen. Bah.

Streng-christelijke kerken negeren advies en willen ook na 17.00 uur diensten houden

 
De jurkenbrigade laat van zich horen:


"es fehle ihr an Menschlichkeit, weil man den Reichtum von Elternschaft verliere"

Zegt het opperhoofd van een kerk wiens "medewerkers" per definitie geen kinderen mogen hebben.
Aha, nu ook in het Nederlands. Walgelijke uitspraak van een man zonder kinderen. Alsof iedereen goed voor kinderen kan zorgen en alsof er niet genoeg mensen op deze wereld zijn.

Paus bekritiseert kinderloze stellen: ‘Egoïstisch’

 
Aha, nu ook in het Nederlands. Walgelijke uitspraak van een man zonder kinderen. Alsof iedereen goed voor kinderen kan zorgen en alsof er niet genoeg mensen op deze wereld zijn.

Paus bekritiseert kinderloze stellen: ‘Egoïstisch’

Ik word er vooral verdrietig van. In mijn ogen is het afzien van (meerdere) kinderen vaak genoeg het tegenovergestelde, bijvoorbeeld uit een verloren vertrouwen in de toekomst of teveel zorgen of het mogelijk is deze voldoende stabiele zekerheid te kunnen bieden/geven. Bij velen geen lichtvoetig of zelfzuchtig besluit, althans - zo ervaar ik het.
 
Ik word er vooral verdrietig van. In mijn ogen is het afzien van (meerdere) kinderen vaak genoeg het tegenovergestelde, bijvoorbeeld uit een verloren vertrouwen in de toekomst of teveel zorgen of het mogelijk is deze voldoende stabiele zekerheid te kunnen bieden/geven. Bij velen geen lichtvoetig of zelfzuchtig besluit, althans - zo ervaar ik het.
Zeker. Er zullen maar weinig stellen met een dobbelsteen besluiten of ze kinderen of een hond willen. Andersom kom je het wel vaak tegen. Man steekt zijn onbeschermde l*l in de vrouw, maar loopt van de kinderen weg. Of vrouw zonder enig zicht of een (financiële) fatsoenlijke toekomst “verwelkomt” haar vierde kind.
 
Aha, nu ook in het Nederlands. Walgelijke uitspraak van een man zonder kinderen. Alsof iedereen goed voor kinderen kan zorgen en alsof er niet genoeg mensen op deze wereld zijn.

Paus bekritiseert kinderloze stellen: ‘Egoïstisch’

Hm. Dat is toch weer een extra streepje om geen kinderen te nemen.
 
Ik word er vooral verdrietig van. In mijn ogen is het afzien van (meerdere) kinderen vaak genoeg het tegenovergestelde, bijvoorbeeld uit een verloren vertrouwen in de toekomst of teveel zorgen of het mogelijk is deze voldoende stabiele zekerheid te kunnen bieden/geven. Bij velen geen lichtvoetig of zelfzuchtig besluit, althans - zo ervaar ik het.
Helemaal eens.
 
Ja, Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.

Wim Kleen van Jezus Leeft is in de wolken met zijn zetel, maar het blijkt een fout:

 
Terug
Bovenaan Onderaan