Films & TV

Kijken nu serie Netflix Johan Falk.
Prachtige spannende serie uit het Zweedse Göteborg.
Echt een aanrader wie van keiharde thriller/actie/politie houdt en daarnaast is er niks voorspelbaar.
Nou dan ga ik dat ook maar eens proberen... Dank voor de tip.
 
Lucifer afgekeken!

Ja, wat moet je zeggen. Eigenlijk kun je na seizoen 4 beter stoppen. Vanaf seizoen 5 komt er nogal wat hemelwezens bij en wordt het klef. Seizoen 6 is met allerlei kunstgrepen "interessant" gemaakt, en komt er een happy end. Lief en braaf. En dat is wat me stoort. De eerste 2 seizoenen van Lucifer waren goed. Hij was niet lief en braaf, hij deed alles wat god verboden had (loisch, zijnde de gevallen engel). Duister, belust op seks, drugs en drank. Alles in eigenbelang, duwde mensen graag over het morele randje, en op zoek naar "foute" zielen om te straffen. Seizoen 3 was saai, veel van hetzelfde maar seizoen 4 was echt "woah". Helaas schoten de laatste 2 seizoenen door richting familieserie met musicalelementen. Jammer.
 
Squid Game. Koreaanse serie over een gokverslaafde vader die diep in de schulden zit en uitgenodigd wordt voor een "game" waarbij hij, door verschillende kinder spellen te winnen, veel geld kan verdienen. Niet wetende dat hij zijn leven kan verliezen.

De serie laat vooral zien waar hebzucht, geld en uitzichtloosheid een mens toe kan zetten. Echt eentje die de realiteit onder ogen brengt en waar heel veel theorieën aan te hangen zijn, wat ik altijd wel interessant vind. Sterk acteerwerk, de sullige hoofdpersoon maakt de serie niet zo beladen, maar het houdt je wel continu in je greep. Dat in combinatie met een leuke plottwist op het einde, die uiteindelijk een aantal dingen die gebeuren in het verhaal heel logisch maken. En de serie qua symboliek nog sterker maakt. Zou hierna vooral wat Youtube video's kijken waarin het een en ander wordt uitgelicht.

Gewoon kijken, krijg je geen spijt van!
 
Squid Game. Koreaanse serie over een gokverslaafde vader die diep in de schulden zit en uitgenodigd wordt voor een "game" waarbij hij, door verschillende kinder spellen te winnen, veel geld kan verdienen. Niet wetende dat hij zijn leven kan verliezen.

De serie laat vooral zien waar hebzucht, geld en uitzichtloosheid een mens toe kan zetten. Echt eentje die de realiteit onder ogen brengt en waar heel veel theorieën aan te hangen zijn, wat ik altijd wel interessant vind. Sterk acteerwerk, de sullige hoofdpersoon maakt de serie niet zo beladen, maar het houdt je wel continu in je greep. Dat in combinatie met een leuke plottwist op het einde, die uiteindelijk een aantal dingen die gebeuren in het verhaal heel logisch maken. En de serie qua symboliek nog sterker maakt. Zou hierna vooral wat Youtube video's kijken waarin het een en ander wordt uitgelicht.

Gewoon kijken, krijg je geen spijt van!
Ben ik aan het kijken... inderdaad een leuke serie. Alleen jammer dat je (ivm de taal) niet met een I-pad ernaast kan luisteren en af en toe kijken.
 
Squid Game. Koreaanse serie over een gokverslaafde vader die diep in de schulden zit en uitgenodigd wordt voor een "game" waarbij hij, door verschillende kinder spellen te winnen, veel geld kan verdienen. Niet wetende dat hij zijn leven kan verliezen.

De serie laat vooral zien waar hebzucht, geld en uitzichtloosheid een mens toe kan zetten. Echt eentje die de realiteit onder ogen brengt en waar heel veel theorieën aan te hangen zijn, wat ik altijd wel interessant vind. Sterk acteerwerk, de sullige hoofdpersoon maakt de serie niet zo beladen, maar het houdt je wel continu in je greep. Dat in combinatie met een leuke plottwist op het einde, die uiteindelijk een aantal dingen die gebeuren in het verhaal heel logisch maken. En de serie qua symboliek nog sterker maakt. Zou hierna vooral wat Youtube video's kijken waarin het een en ander wordt uitgelicht.

Gewoon kijken, krijg je geen spijt van!
Gezien…doordat die dochter van mij dat wilde kijken. :grin:
Voor diegenen die twee dingen tegelijkertijd kunnen: hij was er (hier?) ook met Engelse nasynchronisatie.
 
Ik heb inmiddels Sex Education S3 afgekeken. Ik vind het toch wel een goede serie. Er worden veel zaken aan de kaak gesteld en de "kinderen" op de school zijn juist weer erg openminded over queer, gay en sex in het algemeen. Goede serie om conservatieve ogen wat te openen. Daarbij flink wat humor en hier en daar een leuke dame.
 
Terug
Bovenaan Onderaan