Formule 1

De Sky commentators lijken te vinden dat Verstappen het recht had om buitenom te gaan en dat Hamilton hem afkneep. Goed, ik houd het op een pure frustratiemove van Verstappen, die het begrijpelijk niet kon laten gebeuren dat hij achter Hamilton plaats moest gaan nemen na die dramatisch slechte pitstop; hij had ook als Hamilton niet geknepen had, die bocht naar links nooit kunnen maken zonder Hamilton te raken, zelfs niet als die genoeg ruimte zou hebben gegeven.
Het is van beiden iets. Ze willen elkaar niet voor laten.
En dan krijg je een crash.
 
Verstappen kwam sneller aanrijden. Mag ie dan zo naar links sturen?

Ik heb het idee dat Verstappen een kans zag Hamilton toch nog voorbij te gaan en daar wel veel risico voor nam. Het is racen dus begrijpelijk, ik vraag me alleen af of de opening er echt was.

Ik wacht rustig het onderzoek af.
 
De Sky commentators lijken te vinden dat Verstappen het recht had om buitenom te gaan en dat Hamilton hem afkneep. Goed, ik houd het op een pure frustratiemove van Verstappen, die het begrijpelijk niet kon laten gebeuren dat hij achter Hamilton plaats moest gaan nemen na die dramatisch slechte pitstop; hij had ook als Hamilton niet geknepen had, die bocht naar links nooit kunnen maken zonder Hamilton te raken, zelfs niet als die genoeg ruimte zou hebben gegeven.

All the time you have to leave a space.
 
Ik heb het idee dat Verstappen een kans zag Hamilton toch nog voorbij te gaan en daar wel veel risico voor nam. Het is racen dus begrijpelijk, ik vraag me alleen af of de opening er echt was.

Ik wacht rustig het onderzoek af.

Tsja, we zijn allemaal Max fan en hopelijk wordt die ook wereldkampioen. Maar dit was duidelijk Max's fout. Veel te lang aan de linkerkant, gaat dan op dat Oranje gedeelde en neem op deze manier Lewis mee. Ik weet 100% zeker dat die de bocht afsneed bij een ander rijder.

Zal me niks verbazen als Max gridstraffen krijgt.
 
Ze vermeldden ook nog even dat dit slechts de tweede DNF is van Hamilton sinds 2014. Ongelooflijke statistieken natuurlijk; als je zo'n betrouwbare auto hebt kun je wat makkelijker vechten om het kampioenschap.
 
Tsja, we zijn allemaal Max fan en hopelijk wordt die ook wereldkampioen. Maar dit was duidelijk Max's fout. Veel te lang aan de linkerkant, gaat dan op dat Oranje gedeelde en neem op deze manier Lewis mee. Ik weet 100% zeker dat die de bocht afsneed bij een ander rijder.

Zal me niks verbazen als Max gridstraffen krijgt.

Als dat zo is is het een mooi moment voor de motorwissel.
 
Hamilton zou een blauwe vlag hebben gehad bij het uitkomen van de pits.
Ik weet niet wat hier de regel is.

E_FyZvFX0AQXNi2


Blauw Vlag Scaled


De blauwe vlag.
Als een coureur deze vlag te zien krijgt dan betekent het dat er een snellere rijder achter je zit. Deze moet je voorbij laten gaan.

Maar of dat hier ook geldt? :rolleyes:
 
Goeie zet, duidelijk gefrustreerd door die klotepitstop, maar Verstappen zal wel gestraft worden.
Ik weet het niet.. het is niet zo dat Verstappen Hamilton van de baan reed, maar dat Hamilton Verstappen van de baan drukte, waardoor deze gelanceerd werd. Dat lijkt mij weer overmacht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan