Memphis Depay

Ik las trouwens na afloop van de wedstrijd van gisteren dat Memphis toch wel verbluffende cijfers overlegt in Oranje. Niet alleen is hij nu de gedeeld nr. 8 op de topscorerslijst (33 goals, samen met Cruijff en Lenstra), maar na blijkbaar een heel moeizaam begin zijn zijn statistieken bizar.

In de laatste 45 interlands scoorde hij 30 keer en gaf hij 21 assists :eek: Hij speelde overigens nu 71 interlands, dus die eerste 26 waren niet fantastisch qua rendement.
 
Ik las trouwens na afloop van de wedstrijd van gisteren dat Memphis toch wel verbluffende cijfers overlegt in Oranje. Niet alleen is hij nu de gedeeld nr. 8 op de topscorerslijst (33 goals, samen met Cruijff en Lenstra), maar na blijkbaar een heel moeizaam begin zijn zijn statistieken bizar.

In de laatste 45 interlands scoorde hij 30 keer en gaf hij 21 assists :eek: Hij speelde overigens nu 71 interlands, dus die eerste 26 waren niet fantastisch qua rendement.
Ongelofelijk he, en dan te bedenken dat Depay eigenlijk gewoon nog ontzettend jong is en zeker een gooi kan doen naar de topscoorder aller tijden van Oranje
 
En ook te bedenken dat Nederlanders de beste zijn in Memphis afzeiken... Wat een kutvolk zijn we ook
Afzeiken is ook niet de bedoeling maar hij was wel heel zwak op het afgelopen EK.
Het waren wel andere tijden, speelden we toen ook tegen dit soort teams en waren er überhaupt niet minder internationale wedstrijden?
Robben heeft bijvoorbeeld minder goals maar ik vind hem toch een grotere speler dan Memphis. En Memphis doet het zeker goed, zijn stats zijn hoe dan ook formidabel en is een belangrijke speler in het Oranje van nu.
 
Afzeiken is ook niet de bedoeling maar hij was wel heel zwak op het afgelopen EK.
Het waren wel andere tijden, speelden we toen ook tegen dit soort teams en waren er überhaupt niet minder internationale wedstrijden?
Robben heeft bijvoorbeeld minder goals maar ik vind hem toch een grotere speler dan Memphis. En Memphis doet het zeker goed, zijn stats zijn hoe dan ook formidabel en is een belangrijke speler in het Oranje van nu.
Spelers als Robben zijn idd echt ff van een andere orde. Dat zijn ook spelers die het jarenlang consistent op het allerhoogste niveau hebben laten zien bij hun clubs en met Oranje belangrijk zijn geweest op eindtoernooien. Beide heeft Memphis niet bereikt terwijl hij “al” 27 is. Daarom hoop ik ook zo dat hij bij Barca iets significants gaat presteren/winnen. Het begin is er in elk geval!
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Spelers als Robben zijn idd echt ff van een andere orde. Dat zijn ook spelers die het jarenlang consistent op het allerhoogste niveau hebben laten zien bij hun clubs en met Oranje belangrijk zijn geweest op eindtoernooien. Beide heeft Memphis niet bereikt terwijl hij “al” 27 is. Daarom hoop ik ook zo dat hij bij Barca iets significants gaat presteren/winnen. Het begin is er in elk geval!
Tja, ehm, laatste toernooi kwam dat ook deels door de trainer, t is niet dat v Gaal ineens over een sloot nieuwe spelers beschikt waardoor het anders gaat. EK en WK daarvoor deden we niet mee, daarvoor was hij slechts 20. Kortom tot nu toe ook maar 1 echte kans gehad maar met een systeem/trainer wat in zijn geheel niet liep en de algemene teneur was dat we de groepsfase niet zouden overleven.

Overigens, toen ie 20 was scoorde hij al wel 2x op t WK in Brazilië.

(en ja, hij is zelf natuurlijk ook deels verantwoordelijk voor t door Oranje missen van een EK en WK)
 
Laatst bewerkt:
Ongelofelijk he, en dan te bedenken dat Depay eigenlijk gewoon nog ontzettend jong is en zeker een gooi kan doen naar de topscoorder aller tijden van Oranje
Nog 18 goals, en daar heeft hij nog 5-6 jaar de tijd voor. Mits geen horror blessures, gaat dat makkelijk lukken. Alleen al in de rest vande kwalificatie gaat hij er nog een stuk of 5 maken
 
Nog 18 goals, en daar heeft hij nog 5-6 jaar de tijd voor. Mits geen horror blessures, gaat dat makkelijk lukken. Alleen al in de rest vande kwalificatie gaat hij er nog een stuk of 5 maken
Zonder eindtoernooi spelen we dit jaar 12 wedstrijden, voor die 18 goals heeft ie dan nog zeker 60 wedstrijden de tijd (mits fit en spelend). Dat lijkt mij wel haalbaar ja.
 
Vandaag weer gescoord, penalty maar hij deed het wel. Barca won met 1-0

Was eigenlijk geen strafschop als ik de herhaling zag, maar inderdaad: hij doet het wel weer. Barcelona mag blij zijn dat Memphis er is komen spelen, want zijn impact daar lijkt wel een beetje op zijn impact in Oranje. Hij scoort er niet zoveel als hij in Oranje doet, maar die hele aanval draait wel grotendeels om hem. Als Memphis zijn dag niet heeft, draait Barca aanvallend voor geen meter en ze hebben het met een Depay in goede vorm al lastig zat.
 
Memphis Depay kan voorlopig niet in actie komen voor FC Barcelona. Hij heeft een hamstringblessure overgehouden aan het Champions League-duel van woensdag met Bayern München.
 
Memphis Depay kan voorlopig niet in actie komen voor FC Barcelona. Hij heeft een hamstringblessure overgehouden aan het Champions League-duel van woensdag met Bayern München.
Ik hoop dat Frenkie ook een blessure heeft en dat alleen maar die zogenaamd nieuwe Messi’s van Barca de kans krijgen. Even kijken of de Spaanse kranten dan ook nog zo kritisch zijn na een nederlaag.
 
Ik hoop dat Frenkie ook een blessure heeft en dat alleen maar die zogenaamd nieuwe Messi’s van Barca de kans krijgen. Even kijken of de Spaanse kranten dan ook nog zo kritisch zijn na een nederlaag.
Frenkie staat al op de transferlijst, dus die zien we misschien nog maar een paar wedstrijden in een Barca shirt...
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Frenkie staat al op de transferlijst, dus die zien we misschien nog maar een paar wedstrijden in een Barca shirt...
Mooi. Ik garandeer je dat hij bij een andere topclub gewoon opbloeit. Bij Barcelona is de sfeer zo kut en het team zo matig en uit balans dat je daar vanzelf in mee gaat. Bij elke nederlaag ben je als Frenkie weer de pispaal, want je was zo duur en moet de leider zijn etc. En maar verwachten dat hij als een soort aanvallende middenvelder speelt, wat hij gewoon niet is. Weg daar.

Om nog maar even het voorbeeld van Bruma aan te halen gisteren: hoe groot kan het verschil zijn als je lekker in je vel zit. Frenkie is niet zo'n uitgesproken jongen, maar je merkt aan alles dat ie niet lekker in zijn vel zit.
 
Laatst bewerkt:
FC Barcelona-aanvaller Memphis Depay gaat op zoek naar een nieuwe club. Volgens de Catalaanse krant El Nacional heeft de Oranje-international besloten om zijn heil elders te zoeken.

link

Naar verluidt heeft Memphis zijn management officieel opdracht gegeven om een nieuwe club te vinden. Atlético Madrid zou het meest geïnteresseerd zijn op dit moment, waarbij het een mogelijkheid is om hem in de deal rond Álvaro Morata te betrekken.
FC Barcelona heeft Memphis laten weten dat hij keihard moet knokken en vooral geduld moet hebben. Richting de zomer zou de aanvaller echter voor een nieuw avontuur opteren. De Nederlander wil immers voorkomen dat de hoeveelheid speeltijd slinkt in aanloop naar het WK 2022 in Qatar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan