Sam Lammers (A)

Begrijpelijk gevoel maar ik sta er anders in. Mijn verhaal gaat niet alleen over Lammers maar over hoe de verschillende mechanismes de verhoudingen beïnvloeden. We klagen zelf steen en been als de media ons minder aandacht geven of alleen negatieve aandacht. Maar we zijn er zelf als de kippen bij om die negatieve aandacht naar onze (ex) spelers een nieuw leven in te blazen. Kijk alleen al hoe men sommigen hier reageerden op het om vermeende falen van Mark v Bommel…
Of hoe sommigen maar blijven hakken op Schmidt. En die is nog niet eens weg!?

[/s]:maniac:
 
Volgens mij heb ik genoeg posts gezien over Rosario, “ hangt er bij”, “deed ook mee”, “ vierde feest alsof hij had gescoord” etc
Verder hoef ik Sam Lammers ook hier niet terug te zien maar ik hoop nooit op het falen van jonge mensen die in onze ogen verkeerde keuzes hebben gemaakt. Nee ik hoop dat Mo bijv het gaat maken. Dan kan die aan alle bravelingen die zelf op hun 18e alleen maar correct en heilig zijn geweest laten zien dat mensen ook kunnen veranderen. En voor Reis bleef ik een zwak houden! Ja zeker! Dat komt omdat ik weet hoe hij opgegroeid is en ik weet dat jezelf losmaken van je opvoeding verdomd moeilijk is. Maar ook hier een batterij aan psychologen die vonden dat ie maar even moest doen, gewoon een ander mens worden omdat je in Eindhoven bent komen wonen op je 16e….
Bij Rosario heb ik de meerderheid wel gezien die sympathie heeft en hoopt dat hij het maakt, maar goed. Verder vind ik hopen een groot woord, maar een Lammers mag van mij wel falen, of een Luckassen.. Hoe kijk jij bijvoorbeeld op naar Luckassen? Hoe dan ook haal ik mn schouders op bij slecht nieuws voor Lammers. Ihattaren, daar kijk ik dan anders naar op, omdat hij veel jonger is, iets ergs heeft meegemaakt, hij niet een duidelijke mondelinge akkoord had vergeleken met Lammers enz., maar dat is een ander verhaal. Ook met jongeren, hoe jong en onwijs ze ook zijn, hoort dit wel bij de salaris en status die ze erbij krijgen.
 
Ik denk dat het er ook aan ligt in hoeverre een speler PSV genaaid heeft in jouw ogen. Rosario bijvoorbeeld heeft PSV op geen enkel vlak genaaid. Dat ie niet altijd even goed speelde ligt gewoon aan de beperking in z'n spel. Daardoor kan ik er prima mee leven als hij nu een glansrijke carrière tegemoet gaat. Gasten als Labyad en Bakkali zitten dan weer aan de andere kant van het spectrum, want die hebben PSV wel genaaid. Dan mag je van mij ook in het 2e van FC Lisse eindigen.
Ik denk dat Mo een beetje in het midden zit hiervan, maar hij heeft zeker z'n aandeel gehad in z'n eigen ondergang bij PSV, met domme uitspraken en niet fit zijn. Maar van mij hoeft hij nu niet te mislukken. Als hij maar niet naar ajax gaat.
Ik denk dat Lammers ook meer aan de Rosario-kant zit. Heeft PSV niet genaaid, alleen wilde niet langer wachten op z'n kans (terwijl hij die nu misschien juist zou krijgen). Allemaal prima, mag van mij ook gewoon slagen.
 
Bij Rosario heb ik de meerderheid wel gezien die sympathie heeft en hoopt dat hij het maakt, maar goed. Verder vind ik hopen een groot woord, maar een Lammers mag van mij wel falen, of een Luckassen.. Hoe kijk jij bijvoorbeeld op naar Luckassen? Hoe dan ook haal ik mn schouders op bij slecht nieuws voor Lammers. Ihattaren, daar kijk ik dan anders naar op, omdat hij veel jonger is, iets ergs heeft meegemaakt, hij niet een duidelijke mondelinge akkoord had vergeleken met Lammers enz., maar dat is een ander verhaal. Ook met jongeren, hoe jong en onwijs ze ook zijn, hoort dit wel bij de salaris en status die ze erbij krijgen.
Lukassen is voor mij een Az’er en geen PSVer. Heeft hier geen opleiding genoten en ook nooit echt in het eerste elftal een bijdrage geleverd enz. Nee die mag wel falen :grin:
 
Is een PSV'er.
Mijn verhaal begon over de voetballers die hier opgeleid zijn of heel lang hebben gespeeld. De meeste trainers, Huub, Cocu en Mark, Hiddink en Gerets daargelaten, vind ik passanten en geen mensen van de club.
 
Toch zie ik wel verschil tussen een 18-jarige met stufi en een 18jarige die 6 ton per jaar verdient. Ik denk dat de 2e veel meer persoonlijke begeleiding heeft gekregen in zijn (voetbal)leven dan de eerste. Heb nooit zoveel medelijden met profvoetballers. Het is een kans die je krijgt om een soort elite-leventje buiten de maatschappij te leiden. Een kans die de meeste mensen niet gegund is. Soms ook getalenteerde voetballers niet.
Ik hoop het. De voetbalwereld staat niet echt bekend om een moderne (softe) benadering. Iedereen weet het zo goed en je moet mee in de vaart der volkeren met auto's, tattoos, vakanties, insta, huizen, kinderen en huisdieren. De directe omgeving kan ook wel eens verblind worden door de zak euro's. Daar zal die student niet zo'n last van hebben.

Ik denk dat het zwaarder is om profvoetballer te zijn dan student.
 
Ga je nu alle namen na, Jezus.. Oh ja Jezus, zat ie er ook bij?
Dat zijn toch belangrijke namen om te kijken of jouw regel voor spelers afkomstig van de jeugd ook klopt, gezien je net Luckassen afwijst. Ik kan me niemand herinneren die bij Labyad, Bakkali, Bazoer dacht, laat het maar goedkomen. Maar misschien bij jou wel? Overigens denken die ajax supporters waar ze het beter doen volgens jou vast hetzelfde over bergwijn of bazoer.
 
Dat zijn toch belangrijke namen om te kijken of jouw regel voor spelers afkomstig van de jeugd ook klopt, gezien je net Luckassen afwijst. Ik kan me niemand herinneren die bij Labyad, Bakkali, Bazoer dacht, laat het maar goedkomen. Maar misschien bij jou wel? Overigens denken die ajax supporters waar ze het beter doen volgens jou vast hetzelfde over bergwijn of bazoer.
Het gaat er toch ook om hoe ze zich zelf t.o.v. PSV hebben opgesteld.

Negatief: Labyad, Bazoer, Huntelaar
Positief: Rosario, Bergwijn, Memphis, Afellay
Neutraal: Lammers (denk ik), Aisatti

Ik ben even kwijt hoe het met Bakkali ging. Ihatarren zal wel discussie zijn. Van mij mag ie in "neutraal", maar de tendens hier zal wel "negatief" zijn.

Ik denk dat de gunfactor voor de heren uit de "negatief"bak niet zo hoog is.
 
Dat zijn toch belangrijke namen om te kijken of jouw regel voor spelers afkomstig van de jeugd ook klopt, gezien je net Luckassen afwijst. Ik kan me niemand herinneren die bij Labyad, Bakkali, Bazoer dacht, laat het maar goedkomen. Maar misschien bij jou wel? Overigens denken die ajax supporters waar ze het beter doen volgens jou vast hetzelfde over bergwijn of bazoer.
Nee hoor ook bij mij was de primaire reactie: zak maar door het 💩… Maar we kunnen de individuele gevallen gaan noemen maar alle situaties zijn anders. Bakkali bijv vind ik nog altijd jammer en als hij na bijv een jaar terug was gekomen, dan had ik gezegd, prima. Hij zou toen pas 19-20 jaar zijn geweest. Waar hebben het dan eigenlijk over?
Geldt ook voor Bazoer: koos op zijn 17e voor een club die de jeugd destijds veel meer kansen gaf dan wij hier. Als hij goed genoeg is en kan worden gehaald, dan vind ik het prima. En ik gunde hem zijn goede tijd bij Vitesse bijv.
 
Ik denk dat het er ook aan ligt in hoeverre een speler PSV genaaid heeft in jouw ogen. Rosario bijvoorbeeld heeft PSV op geen enkel vlak genaaid. Dat ie niet altijd even goed speelde ligt gewoon aan de beperking in z'n spel. Daardoor kan ik er prima mee leven als hij nu een glansrijke carrière tegemoet gaat. Gasten als Labyad en Bakkali zitten dan weer aan de andere kant van het spectrum, want die hebben PSV wel genaaid. Dan mag je van mij ook in het 2e van FC Lisse eindigen.
Ik denk dat Mo een beetje in het midden zit hiervan, maar hij heeft zeker z'n aandeel gehad in z'n eigen ondergang bij PSV, met domme uitspraken en niet fit zijn. Maar van mij hoeft hij nu niet te mislukken. Als hij maar niet naar ajax gaat.
Ik denk dat Lammers ook meer aan de Rosario-kant zit. Heeft PSV niet genaaid, alleen wilde niet langer wachten op z'n kans (terwijl hij die nu misschien juist zou krijgen). Allemaal prima, mag van mij ook gewoon slagen.

Hier kan ik het wel heel erg mee eens zijn, behalve dan over Mo. Hij zit voor mij ook in hetzelfde spectrum als Rosario. Hij heeft van alles spelers die in de afgelopen pagina's de revue zijn gepasseerd het vaakst oprechte liefde geuit naar de club PSV en de supporters. Bij Rosario heb ik meer het gevoel dat het een broodvoetballer was. Mo was echt een fan, een liefhebber. Hij heeft Ajax afgewezen om naar PSV te gaan. Hij heeft later clubs als City afgewezen om het te maken bij PSV. Toen hij eenmaal doorbrak bij PSV was hij vastberaden om het transferrecord te verbreken. De explosieve reactie van Mo op de afwijzing van Schmidt na zijn zomerkamp is juist te verklaren in hoeveel hij emotioneel geïnvesteerd heeft in PSV en altijd de club loyaal is gebleven. Hij zag dit als een soort verraad. Hij heeft in alle moeilijk momenten nooit een kwaad woord gesproken over PSV, zoals een Labyad die een dikke middelvinger stak naar de supporters van PSV. In mijn ogen zal hij altijd een kind van de club blijven en ik blijf hem met veel belangstelling volgen.
 
Nee hoor ook bij mij was de primaire reactie: zak maar door het 💩… Maar we kunnen de individuele gevallen gaan noemen maar alle situaties zijn anders. Bakkali bijv vind ik nog altijd jammer en als hij na bijv een jaar terug was gekomen, dan had ik gezegd, prima. Hij zou toen pas 19-20 jaar zijn geweest. Waar hebben het dan eigenlijk over?
Geldt ook voor Bazoer: koos op zijn 17e voor een club die de jeugd destijds veel meer kansen gaf dan wij hier. Als hij goed genoeg is en kan worden gehaald, dan vind ik het prima. En ik gunde hem zijn goede tijd bij Vitesse bijv.
Alle situaties zijn inderdaad anders, net als dat ook bij de aankopen zo is. En elke fan is ook anders. Daarom deel ik de gedachte niet dat we hier te negatief over jeugdspelers zijn en te positief over aankopen. Het gaat meer over de zaken om een speler heen; zijn gedrag, wat hij heeft bereikt en zijn aandeel hierin enzovoorts.
 
Mijn verhaal begon over de voetballers die hier opgeleid zijn of heel lang hebben gespeeld. De meeste trainers, Huub, Cocu en Mark, Hiddink en Gerets daargelaten, vind ik passanten en geen mensen van de club.
Alle trainers zijn passanten toch...
Eigen jeugd bestaat bijna niet meer joh. En als je eigen kind zich afzet tegen jou dan moet je op een gegeven moment ook die keuze maken en loslaten.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik denk dat Lammers ook meer aan de Rosario-kant zit. Heeft PSV niet genaaid, alleen wilde niet langer wachten op z'n kans (terwijl hij die nu misschien juist zou krijgen). Allemaal prima, mag van mij ook gewoon slagen.
Behalve op het mondeling akkoord vlak dan :confused:
 
Het is voor iedereen anders natuurlijk, maar ik volg een boel oud-spelers van PSV zeker wel. Niet per se meer of minder als ze uit de eigen jeugd komen - als in, dat is me nooit bij mijzelf opgevallen. Maar Propper bij Brighton, Stevie bij Spurs, Rosario bij Lille, Cocu bij Derby, Chucky bij Napoli, ik kijk (keek) toch een boel wel. Zeker bij jongens als Luuk, Gini en Memphis. Dumfries en Malen ga ik ook zeker opzoeken. Van verhuurde jongens kijk ik ook altijd de wedstrijdverslagen. Sam bij Atalanta keek ik ook aan het begin, totdat hij er nooit meer inkwam. Initieel hoop ik altijd dat ze het goed doen, en dat ze het merk PSV daarmee helpen, maar ook zeker hunzelf. Geldt hetzelfde voor jeugdspelers die het niet gehaald hebben, zoals Vloet, Van Eijden of Peter van Ooijen.

Er zijn ook zeker genoeg spelers die ik nooit meer opgezocht heb, overigens, vooral spelers waar ik niks mee had. Of die ik simpelweg totaal vergeten ben.

Overigens ook wel bij jongens van het NL elftal. Mindere goden als Ake en PvA (om beter een mening te hebben), maar ook de big boys als Virgil en Frenkie. Dan hoop ik ook oprecht dat ze het goed doen.
 
Alle situaties zijn inderdaad anders, net als dat ook bij de aankopen zo is. En elke fan is ook anders. Daarom deel ik de gedachte niet dat we hier te negatief over jeugdspelers zijn en te positief over aankopen. Het gaat meer over de zaken om een speler heen; zijn gedrag, wat hij heeft bereikt en zijn aandeel hierin enzovoorts.
Ik heb niet gezegd dat we allemaal negatief zijn over de jeugdspelers en positief over de aankopen. Was ook totaal niet de strekking van mijn post..
 
Terug
Bovenaan Onderaan