PSV - Benfica | Dinsdag 24 augustus | Eindstand: 0-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Okay, uitgehuild. Als je alles tegen elkaar afweegt, dan kun je van een Benfica verliezen. Dat het een typische Zuid-Europese ploeg is met een hoop theater maakt het frustrerend, maar we zijn wat mij betreft wel op waarde geklopt. Benfica is gewoon beter, punt. Is ook niet gek he, staan 40 plaatsen hoger dan wij op de EuroClubIndex.

Laten we als fans (en als club) alsjeblieft ook de EL gewoon serieus nemen. Met de Conference League erbij is de EL wat gestegen in het aanzien en we kunnen daar een prachtige Europese campagne hebben met schitterende wedstrijden. Ik vind het oprecht een prima competitie, waarin we met goede wil ver kunnen komen. Dan mag het financieel misschien niet zoveel opleveren, maar we kunnen toch een prachtige avond hebben tegen een Celtic, Werder Bremen of voor mijn part CSKA Moskou? Lekker ballen, genieten en ver komen.

Daarnaast lekker kampioen worden. Word ik blijer van. Dat we dat Ajaks een keer aftroeven. Bekertje winnen, zodat we een triple kunnen vieren.

Mag overigens wel 'n spits bij, want plan B hebben we niet daar. Misschien eens een lijntje uitgooien bij Kane, die schijnt wel weg te willen bij Tottenham :D
 
Denk dat de UEFA er juist jarenlang voor gezorgd heeft om er een gedrocht van te maken. :cautious:
En zelf deze verschillen gecreëerd heeft.
Ja, ik verbaasde me ook al over dat zinnetje waarin gezegd wordt dat de UEFA nivellerende maatregelen zou hebben genomen.
Lachwekkend.
Als je het prijzengeld voor de EL vergroot en tegelijk dat van de CL jaarlijks nog meer vergroot, wordt het verschil toch juist groter?

Wat was Europees voetbal toch mooi toen de kampioenen in afvalrondes om de Europa Cup 1 speelden, de bekerwinnaars in de Europa Cup II en
de runners -up in de UEFA Cup.
Als je ziet hoe de Champions League vanaf begin jaren 90 zich heeft ontwikkeld tot een poenerig speeltje van de rijke elite en driekwart
van de Europese kampioenen niet eens meer aan het hoofdtoernooi van het "kampioenenbal" mag meedoen, - 26 van de 32 plaatsen zijn
bij voorbaat vergeven aan de steeds rijker wordende paar "top" clubs terwijl de rest afvalt voór het seizoen begonnen is - ,
dan mag je de CL voortaan wel betitelen als het UEFA gedrocht.
 
Der Muzikant said:
Het is heel simpel: je verliest omdat je niet goed genoeg bent. Althans, niet tegen een geslepen tegenstander die gewoon wel de beheersing heeft om op dit niveau rustig z'n ding te blijven doen. Geven, mede doordat ze met tien man spelen, twee kansen weg, maar komen verder niet echt in de problemen ondanks de fanatieke jonge jochies. Een echte CL-waardige ploeg maakt deze twee kansen gewoon tegen de nummer 3 van Portugal. Zeker als je een uur lang tegen tien man speelt. Iedereen loopt hier met hem weg, maar Zahavi kan gewoon niet als spits van PSV. Mwene/Teze als rechtsback? Wie houden we voor de gek?

Ik heb dagen naar deze wedstrijd toegeleefd, met ongezonde spanning, maar de eerlijkheid gebiedt gewoon te zeggen dat dit team (zonder aankopen) niets in de CL te zoeken heeft. Een aantal spelers kon makkelijk mee en waren erg goed (Sangaré speelde de pot van z'n leven, maar ook Ramalho, Boscagli en Gakpo waren goed), maar anderen kunnen het totaal niet aan. Zahavi wil ik geen woorden aan vuil maken. Matige spits, matig mens. Mwene? Vertessen? Thomas?

Ik vind het geen matig mens.
 
Ik snap dat het frustrerend is, zoals PSV verloren heeft. En dat ook Portugezen zijn die hier irritant posten, maar dat was niet iedereen, toch? Ik lees dan toch wel een aantal beschamende posts richting de Portugese gasten, die ik hier niet gewend ben. Jammer.

Groots verliezen is ook een kunde.
 
Der Muzikant said:
Het is heel simpel: je verliest omdat je niet goed genoeg bent. Althans, niet tegen een geslepen tegenstander die gewoon wel de beheersing heeft om op dit niveau rustig z'n ding te blijven doen. Geven, mede doordat ze met tien man spelen, twee kansen weg, maar komen verder niet echt in de problemen ondanks de fanatieke jonge jochies. Een echte CL-waardige ploeg maakt deze twee kansen gewoon tegen de nummer 3 van Portugal. Zeker als je een uur lang tegen tien man speelt. Iedereen loopt hier met hem weg, maar Zahavi kan gewoon niet als spits van PSV. Mwene/Teze als rechtsback? Wie houden we voor de gek?

Ik heb dagen naar deze wedstrijd toegeleefd, met ongezonde spanning, maar de eerlijkheid gebiedt gewoon te zeggen dat dit team (zonder aankopen) niets in de CL te zoeken heeft. Een aantal spelers kon makkelijk mee en waren erg goed (Sangaré speelde de pot van z'n leven, maar ook Ramalho, Boscagli en Gakpo waren goed), maar anderen kunnen het totaal niet aan. Zahavi wil ik geen woorden aan vuil maken. Matige spits, matig mens. Mwene? Vertessen? Thomas?

Ik vind het geen matig mens.
Die discussie hoort in het Israel/palestina topic thuis ;)
 
Waarom is er nog nooit duidelijk geopperd (kan het gemist hebben) dat de VAR kan en mag ingrijpen bij het soort theater wat er gisteren volop gebeurde.

Ik kan me voorstellen dat het voor een scheidsrechter moeilijk te beoordelen is in de "heat of the moment". Maar een VAR kan toch duidelijk zien dat als iemand een klein veegje op zijn rug krijgt maar vervolgens naar zijn hoofd grijpt dat het een verrekte aansteller/naaibal is en dus bestraft moet worden.

Fair play toch en al dat andere gezeik? Laat maar zien dan. Niks met voetbal te maken en mensen die het verheerlijken snappen er ook geen kont van. Erger me er kapot aan. Hard en gemeen spel hoort erbij. Als je dan een keer naar je hoofd grijpt als je een flinke beuk te verwerken hebt gehad, logisch. Maar dit, nee...
 
Waarom is er nog nooit duidelijk geopperd (kan het gemist hebben) dat de VAR kan en mag ingrijpen bij het soort theater wat er gisteren volop gebeurde.

Ik kan me voorstellen dat het voor een scheidsrechter moeilijk te beoordelen is in de "heat of the moment". Maar een VAR kan toch duidelijk zien dat als iemand een klein veegje op zijn rug krijgt maar vervolgens naar zijn hoofd grijpt dat het een verrekte aansteller/naaibal is en dus bestraft moet worden.

Fair play toch en al dat andere gezeik? Laat maar zien dan. Niks met voetbal te maken en mensen die het verheerlijken snappen er ook geen kont van. Erger me er kapot aan. Hard en gemeen spel hoort erbij. Als je dan een keer naar je hoofd grijpt als je een flinke beuk te verwerken hebt gehad, logisch. Maar dit, nee...
Zoiets zal mogelijk in de toekomst wel kunnen, VAR staat wat dat betreft nog in de kinderschoenen en mag zich daar nu simpelweg nog niet mee bemoeien. Ben het verder wel eens, vreselijk..
 
Ik snap dat het frustrerend is, zoals PSV verloren heeft. En dat ook Portugezen zijn die hier irritant posten, maar dat was niet iedereen, toch? Ik lees dan toch wel een aantal beschamende posts richting de Portugese gasten, die ik hier niet gewend ben. Jammer.

Groots verliezen is ook een kunde.

Stond op t punt er ook iets over te zeggen, toen ik jouw post op de op dit moment laatste pagina zag.
Bij deze een +1.

Vind ik niet bij t forum passen, die fuck offs tegen gasten die geen verkeerde woorden gebruiken verder. Zet ze op negeren als je je er zo aan ergert, zou ik zeggen.
 
Waarom is er nog nooit duidelijk geopperd (kan het gemist hebben) dat de VAR kan en mag ingrijpen bij het soort theater wat er gisteren volop gebeurde.

Ik kan me voorstellen dat het voor een scheidsrechter moeilijk te beoordelen is in de "heat of the moment". Maar een VAR kan toch duidelijk zien dat als iemand een klein veegje op zijn rug krijgt maar vervolgens naar zijn hoofd grijpt dat het een verrekte aansteller/naaibal is en dus bestraft moet worden.

Fair play toch en al dat andere gezeik? Laat maar zien dan. Niks met voetbal te maken en mensen die het verheerlijken snappen er ook geen kont van. Erger me er kapot aan. Hard en gemeen spel hoort erbij. Als je dan een keer naar je hoofd grijpt als je een flinke beuk te verwerken hebt gehad, logisch. Maar dit, nee...
Spel zal ook daardoor veel vaker stil komen te liggen. Moet je dat willen? Ga dan over op zuivere speeltijd. Ben ik sowieso een voorstander van. Duurt een pot daardoor langer? Denk het niet. Spelers zullen zich daardoor ook anders gaan gedragen.
 
Uhm niet om te stoken maar staat PSV biet bekend om het zelfde voetbal. Verdedigen en dan er uit counteren? Toegegeven tegenwoordig zit er genoeg voetbal in de ploeg voor mooie aanvallen maar PSV is in mijn ogen iig van oudsher bekend om juist dit voetbal wat je nu verafschuwt.
Lees het forum maar even terug over wat ik van PSV vond in het Cocu-tijdperk ;)

Het is niet altijd zo geweest dat PSV een counterploeg was. Overigens kan countervoetbal best mooi zijn; zie Dortmund een aantal jaren terug. PSV onder Hiddink was zeker weten geen counterploeg. Wel een zakelijke ploeg die weinig weggaf, maar absoluut geen counterploeg. PSV onder Rutten was ook geen counterploeg; wel een labiele en zwakke ploeg die altijd faalde op het moment dat ze iets konden bereiken of het moesten laten zien; en dat zit er m.i. nu nog steeds in, ondanks enkele kampioenschappen onder het schijtbakkenvoetbal van Cocu.

Maar zelfs het achteruithollende angsthazenvoetbal zoals onder Cocu is anders als wat Benfica vertoonde. Die wilde niet eens voetballen. Enkel tegenhouden, zuigen, theater en overtredingen maken, het spel vertragen etc. Beetje zoals jullie tegen die Spaanse ploeg hadden volgens mij afgelopen seizoen; ben even de naam kwijt.

Ik ben het dan ook helemaal met el berber eens dat, hoe onrealistisch ook, dat walgelijke aspect van het spel eigenlijk eens strenger aangepakt zou moeten worden. Tijdrekken=direct geel; niet eerst een waarschuwing, gewoon direct. Doe je het nog een keer; geen waarschuwing, nog een keer geel=rood. Blessures simuleren, VAR-check, geel. Etc. etc.
Nu wordt het 'slim' genoemd, maar dan wordt het 'dom' genoemd als je het doet; en dat zou het eigenlijk ook moeten zijn. Zodra je er niet hard op ingrijpt beloon je het. sneller en resoluut bestraffen van dat soort gekloot zou het voetbal ten goede komen.

Als je fan bent van een club wil het niet zeggen dat je fan bent van de speelstijl die een trainer van jouw club hanteert. Ik wil een PSV zien dat internationaal lof oogst met zijn spel, en daarmee ook prijzen pakt; dan neem ik even als voorbeeld jouw club onder LvG uit tegen Real Madrid. Het werd slechts 0-2 oid voor Ajax, maar Real Madrid had in eigen huis niks in te brengen en werd helemaal zoek gespeeld. Het thuispubliek stond op de banken om te applaudiseren voor Ajax. Dat is wat ik PSV wil zien doen; maar helaas blijven ze me elke keer op het moment supreme teleurstellen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan