PSV - Benfica | Dinsdag 24 augustus | Eindstand: 0-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Als zelfs van Ginkel zich ergert aan al die korte corners kan je je wel afvragen waarom dit allemaal gedaan wordt. Scoren laatst voor het eerst sinds 1988 uit een corner en gaan de pot er na meteen weer terug naar het beproefde systeem dat niet werkt. 2 backs die de corner samen nemen, dat zie je alleen bij PSV.

En heeft iemand wat meer info over Mwene? Kan die een voorzet geven want in de minuten in ons shirt heb ik het nog niet gezien? En toch lijkt hij de man voor de corners te zijn..

Wat een bittere pil dit die ook nog even doorwerkt. Vorige week moet je ook gewoon heel hard balen van het resultaat, maar waren we denk ik hier nog iets te optimistisch over. Of was het vooral wishful thinking.

Ik kan nu wel hopen op versterkingen maar PSV is de laatste 11 uur opeens ook weer een stuk minder interessant geworden voor echte versterkingen. Je mag nu weer in de vijvers van middelmaat vissen met afgedankte spelers.
Mwene kwam transfervrij over van Mainz en daarvoor transfervrij over van een andere kleinere Duitse club, tot zo ver mijn kennis over deze back
 
Feit is dat Ajax weer veel verder uit gaat lopen op ons. Die hele EL boeit me niks. Weer op donderdagavond wat in het weekend punten gaat kosten. Spelers die nu niet gaan komen. Deze wedstrijd tegen 10 man had gewoon gewonnen moeten worden. 35 miljoen door de plee gespoeld en Ajax dat er vandoor gaat met de tv gelden. Leuk meegedaan tegen Benfica maar we hebben er helemaal niks aan. Madueke gaat straks weer weg voor een EL transfersom. Nee PSV Schmidt heeft zichzelf hier de kans ontnomen om weer bij de grote jongens te horen.
Kleine verbetering
 
Vandaag al twee keer gezegd tegen twee collega’s.
‘Je werkt als PSV tegen 10 man.’
‘Hoe bedoel je?’
‘Geen plan.’
 
Misschien hebben we het vooral vorige week in de 2e helft laten liggen. Had daar 2-2 gemaakt had Benfica amders het veld op moeten komen.
Spijker op z'n kop. We hebben tegen Benfica een helft, de 2e helft in Lissabon, goed gespeeld, de rest was onder de maat, en dus is de einduitslag zsoals verwacht en terecht. Het is niet mooi, en er zou wat aan gedaan moeten worden, maar schwalbes en tijdrekken horen nu eenmaal bij het voetbal, en dat heeft Benfica perfect uitgespeeld.
 
Als zelfs van Ginkel zich ergert aan al die korte corners kan je je wel afvragen waarom dit allemaal gedaan wordt. Scoren laatst voor het eerst sinds 1988 uit een corner en gaan de pot er na meteen weer terug naar het beproefde systeem dat niet werkt. 2 backs die de corner samen nemen, dat zie je alleen bij PSV.

En heeft iemand wat meer info over Mwene? Kan die een voorzet geven want in de minuten in ons shirt heb ik het nog niet gezien? En toch lijkt hij de man voor de corners te zijn..

Wat een bittere pil dit die ook nog even doorwerkt. Vorige week moet je ook gewoon heel hard balen van het resultaat, maar waren we denk ik hier nog iets te optimistisch over. Of was het vooral wishful thinking.

Ik kan nu wel hopen op versterkingen maar PSV is de laatste 11 uur opeens ook weer een stuk minder interessant geworden voor echte versterkingen. Je mag nu weer in de vijvers van middelmaat vissen met afgedankte spelers.
Daar hebben we er al genoeg van. Laten we dan gewoon onze middelmaat houden, scheelt een heel hoop geld.
 
Respect is earned differently over here. Here you will get respect if you play good football, not if you just raise a wall and slow down the game at every opportunity, going overboard on theatrics, and making a ton of fouls. Then you will get our disrespect and loathing.

I do not wish you the best of luck in the CL, I wish you a last place in the group phase, heavy injuries for your player doing theatrics, and no goals scored during the entire campaign. :bye:
Uhm niet om te stoken maar staat PSV biet bekend om het zelfde voetbal. Verdedigen en dan er uit counteren? Toegegeven tegenwoordig zit er genoeg voetbal in de ploeg voor mooie aanvallen maar PSV is in mijn ogen iig van oudsher bekend om juist dit voetbal wat je nu verafschuwt.
 
Uhm niet om te stoken maar staat PSV biet bekend om het zelfde voetbal. Verdedigen en dan er uit counteren? Toegegeven tegenwoordig zit er genoeg voetbal in de ploeg voor mooie aanvallen maar PSV is in mijn ogen iig van oudsher bekend om juist dit voetbal wat je nu verafschuwt.
Verdedigen en counteren is wat anders dan theatraal het spel proberen te vertragen. Met counteren is niks mis (heeft niet mijn voorkeur), dat is gewoon een bepaalde tactiek.
 
Uhm niet om te stoken maar staat PSV biet bekend om het zelfde voetbal. Verdedigen en dan er uit counteren? Toegegeven tegenwoordig zit er genoeg voetbal in de ploeg voor mooie aanvallen maar PSV is in mijn ogen iig van oudsher bekend om juist dit voetbal wat je nu verafschuwt.
Nee.
 
Nu wordt er ineens massaal aan de kwaliteiten van alle spelers getwijfeld. Eigenlijk kunnen ze er allemaal niets meer van. Vorige week was het nog hosanna. Het gaat hier om centimeters. Die bal van Zahavi op de lat, de twee pogingen van Vertessen. De bal van Madueke die net naast kruising schiet, Max met een grote kans die zit als hij hem op doel krijgt. Nog niet te spreken over de kansen vorige week. Combineer dit met de anti-voetbal mentaliteit van Benfica en je hebt een groot chagrijn gecreeerd,

Duidelijk is, maar dat was het al, dat we een extra spits nodig hebben. Dat moet snel, gezien de deadline. Zal wel Luuk worden. Kan het Luuk nooit kwalijk nemen en heeft ons veel gebracht. Maar ik hoop toch op een andere (en voornamelijk jongere) spits.
 
Uhm niet om te stoken maar staat PSV biet bekend om het zelfde voetbal. Verdedigen en dan er uit counteren? Toegegeven tegenwoordig zit er genoeg voetbal in de ploeg voor mooie aanvallen maar PSV is in mijn ogen iig van oudsher bekend om juist dit voetbal wat je nu verafschuwt.
Wat zit jij nou weer uit je nek te kletsen? Zeg dan niets.
 
Nu wordt er ineens massaal aan de kwaliteiten van alle spelers getwijfeld. Eigenlijk kunnen ze er allemaal niets meer van. Vorige week was het nog hosanna. Het gaat hier om centimeters. Die bal van Zahavi op de lat, de twee pogingen van Vertessen. De bal van Madueke die net naast kruising schiet, Max met een grote kans die zit als hij hem op doel krijgt. Nog niet te spreken over de kansen vorige week. Combineer dit met de anti-voetbal mentaliteit van Benfica en je hebt een groot chagrijn gecreeerd,

Duidelijk is, maar dat was het al, dat we een extra spits nodig hebben. Dat moet snel, gezien de deadline. Zal wel Luuk worden. Kan het Luuk nooit kwalijk nemen en heeft ons veel gebracht. Maar ik hoop toch op een andere (en voornamelijk jongere) spits.
Huh? Opportunisme in het voetbal? Is dat een ding? :unsure:
 
Gefaald in de belangrijkste wedstrijd van het seizoen. :sad:

PSV krijgt nu € 5 miljoen i.p.v. de minimaal € 35 miljoen bij deelname aan de groepsfase CL.

PSV pakt toch nog 5 miljoen euro​

link

Een aalmoes. :rolleyes:
 
Gemengde gevoelens over gisteren. Slechte gevoelens natuurlijk gewoon dat het k.. blijft om uitgeschakeld te zijn aangezien we de betere partij waren.

Positieve gevoelens omdat er veel uit gisteren te halen zijn:
- We zijn net uitgeschakeld door Benfica. Een team met gewoon zeer ervaren spelers, groot budget en gewoon kwaliteit. Maar we speelde toch gewoon 1,5 wedstrijd beter. Waarin we ook relatief weinig kansen weggaven (Ramalho :)). Vorig jaar (en het jaar daarvoor) hadden we moeite met teams van het kaliber (met alle respect) van Olympiakos, PAOK en Granada. Dit is toch echt andere koek dan Benfica. Hierdoor vind ik, ondanks de uitschakeling, dat PSV wel echt stappen heeft gemaakt t.o.v vorig jaar.

- De breedte en meteen de aanvallende posities moet iemand bij. Zodra twee aanvallers geblesseerd zijn daalt de kwaliteit enorm in de selectie. Met name de centrale spitspositie is erg wankel. Vertessen en Bruma vind ik beter vanaf de zijkant dan centraal. Dus die zullen eerder Madueke/Gakpo vervangen. Als Zahavi niet in de wedstrijd zit of geblesseerd is kan niemand hem met vergelijkbare (of andere) kwaliteiten vervangen. Tuurlijk we hebben nog Romero en Fofana. Romero is nog de vraag welk niveau hij haalt na zijn blessure. Fofana is nog de vraag of hij dit seizoen klaar is. Mocht één van de twee klaar zijn ervoor dan is een vervanging alsnog wenselijk! Tenslotte mochten Zahavi en Madueke/Gakpo tegelijk geblesseerd zijn. Dan zou je bijv hebben Vertessen - Fofana - Madueke. Als Fofana dan niet in de wedstrijd zit of gewoon moe is. Kun je hem lastig vervangen. Hierdoor is een centrale spits eigenlijk wel een must. Liefst eentje met lengte om druk te forceren. Je zag tegen Benfica dat ze op het einde toch gewoon de bal in de 16 meter gebied gooide in de hoop een duel te winnen. Dit zou mogelijk zijn met een spits met wat lengte/koptechniek. Dit geeft je meer opties.

- Het niet brengen van Fofana snapte ik wel. Die jongen is last minute toegevoegd aan de selectie. Heeft nog een duel (uitstekend) gespeeld tegen Eindhoven. Ik weet alleen niet of zijn jeugdigheid goed was geweest tegen het ervaren Benfica. Mocht hij invallen en de goal valt. Kan hij dan de verlenging goed doorkomen? Kan hij een penalty nemen? Hierdoor snap ik wel dat hij (nog) geen optie was. Wel zuur omdat we zo een optie goed konden gebruiken.

- De wissels waren achteraf natuurlijk slecht. Maar ik vond ze wel discutabel. Waren weinig andere mogelijkheden. Daarnaast leek het PSV, zonder wissels, ook niet te gaan scoren. Mijn vermoeden was ook dat er wat zenuwen in de ploeg zaten (zowel heen als terug). Als je dan een keer scoort vallen die zenuwen er direct af maar heb je pech dan gaat het aan je vreten.
 
Om vervolgens lekker in pot 4 te komen omdat je geen coëfficiënten hebt.
Zolang Nederland met 5 deelnemers aan de Europese toernooien wil deelnemen kom je toch niet hoger op de coëfficiëntenlijst. Ze moeten maar eens stoppen om dit per land te beoordelen.
 
Ah, u bent cynisch. ;)
Over 2 wedstrijden gezien hebben we ons af laten bluffen door ouderwets theater, getreuzel en harde overtredingen. Zodra PSV ook maar iets van druk ging zetten, maakten ze net de slimme overtreding, bleven ze net wat langer liggen of werd er gewisseld. Dat je je daar als ploeg niet tegen kunt wapenen en dat je geen plan B hebt, vind ik bijna amateuristisch. Zodra je voorspelbaar bent, win je het op kwaliteit nog wel van Cambuur, maar in de EL heb je dan ook na de groepsfase niks meer te zoeken. En iedere tegenstander heeft afgelopen 2 wedstrijden alvast kunnen zien hoe je Madueke neutraliseert.
Ik ben zeker cynisch, al laat Drommel een makkelijke bal uit zijn handen vallen dan zal Zahavi de schuld krijgen als die wedstrijd daardoor verloren gaat.

Ik had meer slim spel van Götze verwacht, kwam er helaas niet uit. Uithuilen en vlammen in de EL voor onze clubcoëfficiënt om zo
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan