Benfica - PSV | Woensdag 18 augustus | Eindstand: 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Denk als we het om zouden draaien met het spelbeeld en dat dit ons resultaat thuis was geweest (2-1). We er een harder hoofd in zouden hebben volgende week.


Zahavi is wel een beetje jouw kop van Jut he? Voor anderen was dat Rosario. In beide gevallen is het allemaal niet zo erg als wordt/werd gesteld.

Had misschien een 5 kunnen zijn maar komt tekort op dit niveau. In de 2e helft werd hij vaak overgeslagen door zijn medespelers en dat is geen goed teken.
Ook als je nou naar zijn kwaliteiten kijkt heeft hij eigenlijk alles niet. Geen afmaker, niet snel, niet sterk, geen geweldige kopper en een matige techniek. Er blijft weinig over en om nou een heel seizoen op 1 steekbal te teren..
 
Omdat er spelers stemmen gekregen hadden?

Eerst helft typisch Nederlands Europees voetbal. Denken dat je leuk meedoet, maar gewoon met 2-0 achter aan de thee.

Tweede helft was PSV veel sterker. Kwam Benfica er nauwelijks aan te pas en was een gelijkmaker terecht geweest. Die viel niet en dat maakt het lastig volgende week.

Echt negatieve uitschieter vond ik Bruma. Die was na 2 aardige wedstrijden op zijn eigen niveau.

Obispo gaat het Boscagli moeilijk maken. Toch wel verrassend na het vorige seizoen.
Nee ik keek naar de type spelers die stemmen kregen. Een keeper, een aanvaller en Götze. Ik dacht dit zit goed.
 
Zahavi is wel een beetje jouw kop van Jut he? Voor anderen was dat Rosario. In beide gevallen is het allemaal niet zo erg als wordt/werd gesteld.
Zahavi deed zijn best doch we kwamen ook te weinig dreigend in de zestien en niet vergeten tegen een sterk gesloten en verdedigend Benfica.
Het ware leuk geweest om een spits (Luuk) te kunnen inbrengen om oorlog te maken tegen de "beren" achteraan.
Nu was het het een beetje stereotiep er door willen komen en voorzetten die er dan toch kwamen waren steeds voor de verdediging.
Benfica was ook duidelijk op alle fronten een maat meer dan de ploegen waartegen we al uitkwamen .
 
Helemaal eens, we hebben gewoon nog een spits nodig. Ik betwijfel of dat Luuk de Jong is, die heeft alle gebreken die Zahavi ook heeft, maar kan alleen beter koppen. We hebben een Fofana nodig, die een paar jaar verder is. Een spits die mee kan voetballen, niet traag is en iets voor zichzelf kan creeeren.
Een nieuwe Malen dus?
 
Zahavi deed zijn best doch we kwamen ook te weinig dreigend in de zestien en niet vergeten tegen een sterk gesloten en verdedigend Benfica.
Het ware leuk geweest om een spits (Luuk) te kunnen inbrengen om oorlog te maken tegen de "beren" achteraan.
Nu was het het een beetje stereotiep er door willen komen en voorzetten die er dan toch kwamen waren steeds voor de verdediging.
Benfica was ook duidelijk op alle fronten een maat meer dan de ploegen waartegen we al uitkwamen .
Eens. Een tweede spits is een must. Liefst een technisch vaardige speler en geen Luik de Jong. Die zie ik liever als pinchhitter. Maar daarvoor is ie te duur en dat zal hij zelf ook niet willen.
 
Dat is een van de weinige keren waar ik het echt niet eens ben met je cijfers. Het lijkt er op of we naar twee totaal andere wedstrijd hebben zitten kijken. Bruma was echt een 4! En Götze hoger dan Cody waar zoveel gevaar van af ging maar ook daarnaast zoveel verdedigend werk?
Madueke was de slechtste aanvaller van ons, zijn harde voeten waren weer eens zichtbaar omdat hij niet meer op zijn snelheid kon gaan leunen. Totale offday. Dat had weinig met Benfica te maken.
Ik vond Madueke juist heel sterk. Dat hij ondanks die dubbele dekking toch een oplossing vond en de bal steeds voor kreeg. Dan maar buitenom. Minder gevaar, maar wel functioneel voor het team. Dit is gewoon waar hij aan moet gaan werken: wat te doen bij dubbele dekking. En hoe profiteren de anderen daar dan van? Tegenstanders moeten kiezen. Dus een ander krijgt meer ruimte. Met zowel Cody als Noni in vorm, gaan tegenstanders steeds op 2 gedachten hinken en dus fouten maken. Zou mooi zijn als er nog een 3 aanvaller rondliep die ook zo gevaarlijk is.
Maar los van alles wat nog beter kan is het fijn om naar een strijdbaar PSV te kijken dat zo nu en dan ook echt leuk voetbal laat zien. Deze ploeg wil iets bereiken. Meer dan andere jaren. Dat proef je aan alles.
 
Laatst bewerkt:
Ja eens behalve over Götze: dat hij positioneel goed staat enz is gewoon heel normaal voor iemand met zijn achtergond en ervaring. Ik verwacht juist van hem echter veel meer dan dat: hij moet dit elftal op sleeptouw nemen en niet een Gakpo. Hij maar ook een Pröpper en van Ginkel moeten die jongen jongens helpen. Ik heb dat de eerste helft niet gezien van hem. En ik vind dat ie een strafpunt verdient voor zo slecht omgaan met die geniale pass van Cody :giggle:
Dat ene passje op Cody alleen al was een 10.
 
Helemaal eens, we hebben gewoon nog een spits nodig. Ik betwijfel of dat Luuk de Jong is, die heeft alle gebreken die Zahavi ook heeft, maar kan alleen beter koppen. We hebben een Fofana nodig, die een paar jaar verder is. Een spits die mee kan voetballen, niet traag is en iets voor zichzelf kan creeeren.
De afgekeurde goal die zahavi maakte kwam geheel van hem af op 40 meter van de goal af. Dus snelheid en techniek is functioneel prima, zijn afronding en schot is van de buitencategorie als je het mij vraagt(zie de vrije trappen vorig seizoen) ik ben het er mee eens dat door voetballen niet echt lukt met hem. Maar als afmaker kunnen wij bijna geen betere hebben(lees betalen).
 
Psv had in de eerste helft veel meer de bal over of tussen de laatste linie door moeten spelen op de snelle buitenspelers of voor een middenvelder die eroverheen klapt. Dat gebeurde gewoon helemaal niet. Benfica liep met 6 man op één lijn te verdedigen om druk op het middenveld te houden en PSV deed niets met de zee van ruimte daarachter. Het moment dat ze het deden was het meteen raak maar stond Zahavi 1 mm buitenspel. Tweede helft was zoals gezegd stukken beter en kon PSV wel de individuele klasse van Cody en Noni gebruiken doordat PSV veel hoger stond en WEL gebruik maakte van de snelheid in de ploeg. Thuis afmaken!
 
De afgekeurde goal die zahavi maakte kwam geheel van hem af op 40 meter van de goal af. Dus snelheid en techniek is functioneel prima, zijn afronding en schot is van de buitencategorie als je het mij vraagt(zie de vrije trappen vorig seizoen) ik ben het er mee eens dat door voetballen niet echt lukt met hem. Maar als afmaker kunnen wij bijna geen betere hebben(lees betalen).
Afronding is vaak vooral blind en wild. En zodra het doel in zicht is gaan de oogkleppen op. Heeft een goed afstandsschot maar dat is niet erg waardevol als spits. (Doelpunten vorig seizoen ook op enkele vingers te tellen op deze manier)
 
De afgekeurde goal die zahavi maakte kwam geheel van hem af op 40 meter van de goal af. Dus snelheid en techniek is functioneel prima, zijn afronding en schot is van de buitencategorie als je het mij vraagt(zie de vrije trappen vorig seizoen) ik ben het er mee eens dat door voetballen niet echt lukt met hem. Maar als afmaker kunnen wij bijna geen betere hebben(lees betalen).
Wat ik dan raar vind is waarom Zahavi geen enkele vrije trap meer neemt! Gisteren stonden ook weer Max en Ramalho achter de bal, terwijl Zahavi de beste vrije trap heeft.
 
Tja, wat moet je er de ‘morning after’ van vinden? Hoop dat we volgende week, na een gelijkspel of kleine nederlaag, niet hoeven te concluderen dat we het gisteren hebben laten liggen.

Volgende week moeten we echt de eerste goal maken, en in de eerste helft. Vrees dat er anders in de tweede helft erg weinig ‘zuivere speeltijd’ overblijft.

Wordt een flinke klus, maar wie weet zit het dan wel meteen mee.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan