Coronavirus

Dat is zijn hele punt niet. Bij hem klinkt het puur als wantrouwen in het vaccin.
In mijn ogen is het of het een of het ander. Vaccins en einde Corona. Of geen vaccins en in deze vervelende aangepaste wereld blijven hangen.
Klopt, ik twijfel een beetje inderdaad.

Bezoek ben ik nooit mee gestopt, knuffelen en gemeenschappelijke ruimtes als sportscholen heb ik wel vermeden. Ik heb de maatregelen en de verandering het "normaal" snel geaccepteerd denk ik. Alleen de avondklok vond ik een enorme belemmering.
Bezoek is toch per definitie een risico?
 
Maar het virus hoef je niet op te lopen, zeker niet als je je nog aan de maatregelen houd. Het vaccin wel, dan weet je zeker dat je minstens 2x (per jaar) risico loopt.
Als je de 1e 2 shot geen heftige bijwerking krijgt dan krijg je die ook niet bij de volgende volgens mij. Vergelijkbaar met een wespensteek, de ene heeft wat pijn, de ander raakt in een shock. Maar misschien kan Relix hier meer over melden?
 
Hoe was de ontmoeting tussen Der Jaufe en Mikasa eerder deze week? Boks? Anderhalve meter? Knuffels? Elleboog? Kusjes? Mondkapje?

giphy.gif
 
Dan hoef je je nog niet te verlagen tot schelden.

Maar weet je al hoelang het vaccin werkt?

Als er binnen een half jaar 3 prikken gezet worden kun je uitgaan van 6 prikken per jaar ofzo? En wanneer houd dat op? Moet ik voor de rest van mijn leven 6 prikken per jaar nemen zodat mensen door kunnen blijven gaan met hun overconsumptie wat een veel groter probleem veroorzaakt?

Daarnaast willen de fabrikanten geen verantwoordelijkheid nemen voor bijwerkingen ect, wat bij alle andere vaccins wel het geval is.

En (maar dit weet ik niet zeker) dit vaccin is het eerste vaccin met een Mnra techniek, wat me extra zorgen baart.

Ik had besloten om mijn prik dit jaar over te slaan omdat ik geen intentie heb om te gaan reizen (ivm nieuw huis), maar nu krijg ik het gevoel dat ik gedwongen en beledigd word om die keuze terwijl lichamelijke integriteit in de grondwet opgenomen staat. Vervang "anti-vaxxers" maar eens met een willekeurige religie en je zult schrikken van je eigen intolerantie. Ik schrik er hier in ieder geval wel enorm van.
Ik scheld toch niet?
 
Dat ervaar ik niet zo, ik ben nog niet eens iemand tegen gekomen die ooit corona heeft gehad. Ik woon wel in een klein dorpje, misschien dat dat nog iets uit maakt.
Kom eens langs in Groningen, zou ik zeggen. Daar wil het wel met de besmettingen :maniac:

Maar ik snap de redenatie wel hoor, het is hetzelfde fenomeen bij landen die Corona sowieso redelijk goed buiten de deur hebben weten te houden. Daar ligt de vaccinatiebereidheid ook een stuk lager, omdat het meer een 'ver van je bed show' is.
 
Het jammere aan die stelling is dat het helaas niet zo'n zekerheid is.
Zie verbetering Weltmeister hieronder.
Hoe was de ontmoeting tussen Der Jaufe en Mikasa eerder deze week? Boks? Anderhalve meter? Knuffels? Elleboog? Kusjes? Mondkapje?
Ja, toch gek. Normaal zou je de hand schudden. Ondanks de dubbele vaccinatie van beiden niet gedaan. Dat ben je blijkbaar nog ontwend.
Vaccins en Corona onder controle dan?
Dit dus.
Kom eens langs in Groningen, zou ik zeggen. Daar wil het wel met de besmettingen :maniac:

Maar ik snap de redenatie wel hoor, het is hetzelfde fenomeen bij landen die Corona sowieso redelijk goed buiten de deur hebben weten te houden. Daar ligt de vaccinatiebereidheid ook een stuk lager, omdat het meer een 'ver van je bed show' is.
Maar elke keer weer lockdowns daar. Daar wil je toch vanaf?
 
Maar elke keer weer lockdowns daar. Daar wil je toch vanaf?
Absoluut! Ik zou daarom ook altijd wel voor het vaccin gaan, anders voelt het als uitstel van maatregelen en symptoom bestrijding. Maar de keuze voor een vaccin (voor twijfelaars) is makkelijker als je in je omgeving veel slachtoffers hebt gezien.
 
Kom eens langs in Groningen, zou ik zeggen. Daar wil het wel met de besmettingen :maniac:

Maar ik snap de redenatie wel hoor, het is hetzelfde fenomeen bij landen die Corona sowieso redelijk goed buiten de deur hebben weten te houden. Daar ligt de vaccinatiebereidheid ook een stuk lager, omdat het meer een 'ver van je bed show' is.
Denk dat je daar gelijk in hebt, gelukkig nog geen schrijnende gevallen in mijn omgeving. Ik ben ook voorstander van grenzen dicht ipv iedereen vaccineren wat alleen maar ergere varianten op lijkt te leveren. Ik vind dat NL een voorbeeld kan nemen aan Australië, hoewel het een eiland is.
 
Denk dat je daar gelijk in hebt, gelukkig nog geen schrijnende gevallen in mijn omgeving. Ik ben ook voorstander van grenzen dicht ipv iedereen vaccineren wat alleen maar ergere varianten op lijkt te leveren. Ik vind dat NL een voorbeeld kan nemen aan Australië, hoewel het een eiland is.
Ja, de vervelende Delta-variant uit India, de variant uit Brazilië zijn inderdaad aan vaccineren te wijten :FP:
Mij best dat jij zelf kiest om niet te prikken, dat iemand die niet prikt niet direct een wappie is kan ik helemaal achter staan. Maar je argumenten maken het wel lastig om je niet in die hoek te plaatsen, want ook bovenstaand argument is reeds ontkracht.
 
Denk dat je daar gelijk in hebt, gelukkig nog geen schrijnende gevallen in mijn omgeving. Ik ben ook voorstander van grenzen dicht ipv iedereen vaccineren wat alleen maar ergere varianten op lijkt te leveren. Ik vind dat NL een voorbeeld kan nemen aan Australië, hoewel het een eiland is.
Tsja, ik hoop dat we juist zoveel mogelijk vrijheid terug kunnen krijgen, voor prive, handel en ander werk. Gesloten landsgrenzen passen daar niet in.
Ik denk ook absoluut niet dat vaccineren ergere varianten oplevert. Integendeel, door te vaccineren verklein je het aantal overspringingen, en dus de kans op mutaties.
 
Ja, de vervelende Delta-variant uit India, de variant uit Brazilië zijn inderdaad aan vaccineren te wijten :FP:
Mij best dat jij zelf kiest om niet te prikken, dat iemand die niet prikt niet direct een wappie is kan ik helemaal achter staan. Maar je argumenten maken het wel lastig om je niet in die hoek te plaatsen, want ook bovenstaand argument is reeds ontkracht.
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg enkel dat bij een wereldwijde 0 besmettingen strategie er minder kans op een mutatie komt, dat is toch gewoon logisch?

Nu kunnen gevaccineerde verspreiden zonder dat daar zicht op is, want ze komen niet in het ziekenhuis.

Het kan zijn dat ik een denkfout maak, maar nog niemand heeft me weten te overtuigen. En door mensen wappie te noemen word dat alleen maar lastiger.
 
Denk dat je daar gelijk in hebt, gelukkig nog geen schrijnende gevallen in mijn omgeving. Ik ben ook voorstander van grenzen dicht ipv iedereen vaccineren wat alleen maar ergere varianten op lijkt te leveren. Ik vind dat NL een voorbeeld kan nemen aan Australië, hoewel het een eiland is.
Ja, grenzen dicht…om die Nederlanders tegen te houden die met een vette coronacijfers zo nodig in Duitsland moeten tanken, in Antwerpen willen shoppen of zo nodig vakantie willen vieren in het buitenland of medailles willen halen in Tokyo…
 
Terug
Bovenaan Onderaan