Coronavirus

Ik denk dat mijn gedachtegang is dat je met die eerste groepen nog wel in gesprek kunt. En ja, ik vind het uiteindelijk de keuze van de persoon zelf. Ik heb de 2 prikken erin zitten. En als ze met nog een 3e, 4e, 5e, 6e, 137e komen, gaan die er ook allemaal in. Dat is het enige waar ik uiteindelijk echt invloed op heb. Ik heb vertrouwen in de medische wetenschap, geen wantrouwens jegens overheden of farmaceuten, en neem dat mogelijke risico voor lief. Als ik in de auto stap, neem ik het ook voor lief dat ik misschien een afzwaaiende vrachtwagen tegen kom. Volgens mij is de kans op het laatste groter dan kans op bijwerkingen van het vaccin. Maar als iemand de prik niet wil nemen, om wat voor reden dan ook, ben ik geen voorstander van verplichten.
Nee, ik ben ook geen voorstander van verplichten, volgens mij kan dat juridisch gezien (gelukkig) ook niet. Maar mensen die beter weten en zich toch niet laten vaccineren, neem ik dat wel kwalijk.
 
Ik denk dat mijn gedachtegang is dat je met die eerste groepen nog wel in gesprek kunt. En ja, ik vind het uiteindelijk de keuze van de persoon zelf. Ik heb de 2 prikken erin zitten. En als ze met nog een 3e, 4e, 5e, 6e, 137e komen, gaan die er ook allemaal in. Dat is het enige waar ik uiteindelijk echt invloed op heb. Ik heb vertrouwen in de medische wetenschap, geen wantrouwens jegens overheden of farmaceuten, en neem dat mogelijke risico voor lief. Als ik in de auto stap, neem ik het ook voor lief dat ik misschien een afzwaaiende vrachtwagen tegen kom. Volgens mij is de kans op het laatste groter dan kans op bijwerkingen van het vaccin. Maar als iemand de prik niet wil nemen, om wat voor reden dan ook, ben ik geen voorstander van verplichten.
Met de religieuzen wel een gesprek? Hmm, ik denk t niet, dat is de groep die nl ook al zeer bewust de kinderen niet als speldenkussen ziet. Groep 2 en 3 kan je wel mee in gesprek. Voor groep 4 zal gelden dat een deel daar op termijn uitkomt, als wij bv niet allemaal dood neervallen en mensen in hun groep alsnog wel op de IC komen of tussen de planken.
 
Ik vind het erg lastig om dat te accepteren als mensen zich niet laten vaccineren en deze pandemie dus laten doorsudderen op basis van pseudo-wetenschappelijk nepnieuws en 'omdat ik er toch niet aan doodga en de rest boeit me niet'.
Dan hoef je je nog niet te verlagen tot schelden.

Maar weet je al hoelang het vaccin werkt?

Als er binnen een half jaar 3 prikken gezet worden kun je uitgaan van 6 prikken per jaar ofzo? En wanneer houd dat op? Moet ik voor de rest van mijn leven 6 prikken per jaar nemen zodat mensen door kunnen blijven gaan met hun overconsumptie wat een veel groter probleem veroorzaakt?

Daarnaast willen de fabrikanten geen verantwoordelijkheid nemen voor bijwerkingen ect, wat bij alle andere vaccins wel het geval is.

En (maar dit weet ik niet zeker) dit vaccin is het eerste vaccin met een Mnra techniek, wat me extra zorgen baart.

Ik had besloten om mijn prik dit jaar over te slaan omdat ik geen intentie heb om te gaan reizen (ivm nieuw huis), maar nu krijg ik het gevoel dat ik gedwongen en beledigd word om die keuze terwijl lichamelijke integriteit in de grondwet opgenomen staat. Vervang "anti-vaxxers" maar eens met een willekeurige religie en je zult schrikken van je eigen intolerantie. Ik schrik er hier in ieder geval wel enorm van.
 
100%.
Voor mij is vrijheid alles. Helaas bleek die vrijheid al gauw iets minder vrijheid dan vooraf geschetst. Maar ik denk niet na over wat een vaccin mogelijk over 15 jaar met mijn libido doet of dat ik paars haar krijg. Wie dan leeft, wie dan zorgt. Heb rotsvast vertrouwen in de wetenschap.
Wat betreft de wereld en hoe we daarmee omgaan, ben ik wel wat huiveriger en denk ik dat we van korte termijn denken (wat een vaccin in principe is) naar lange termijn denken moeten.
Wat? Krijg ik weer haar?
 
k snap niet zo goed waarom men n vaccin niet zou nemen. Is dat n opgeblazen angst voor bijwerkingen of lange termijn consequenties van die prik? Ik kan t me niet voorstellen als je dat afzet tegen de incidences, na-effecten en open vragen omtrent de schade die het virus zelf kan doen? En de effectiviteit van t vaccin om de kans op deze problemen veroorzaakt door t virus kleiner te maken.
Maar het virus hoef je niet op te lopen, zeker niet als je je nog aan de maatregelen houd. Het vaccin wel, dan weet je zeker dat je minstens 2x (per jaar) risico loopt.
 
Dan hoef je je nog niet te verlagen tot schelden.

Maar weet je al hoelang het vaccin werkt?

Als er binnen een half jaar 3 prikken gezet worden kun je uitgaan van 6 prikken per jaar ofzo? En wanneer houd dat op? Moet ik voor de rest van mijn leven 6 prikken per jaar nemen zodat mensen door kunnen blijven gaan met hun overconsumptie wat een veel groter probleem veroorzaakt?

Daarnaast willen de fabrikanten geen verantwoordelijkheid nemen voor bijwerkingen ect, wat bij alle andere vaccins wel het geval is.

En (maar dit weet ik niet zeker) dit vaccin is het eerste vaccin met een Mnra techniek, wat me extra zorgen baart.

Ik had besloten om mijn prik dit jaar over te slaan omdat ik geen intentie heb om te gaan reizen (ivm nieuw huis), maar nu krijg ik het gevoel dat ik gedwongen en beledigd word om die keuze terwijl lichamelijke integriteit in de grondwet opgenomen staat. Vervang "anti-vaxxers" maar eens met een willekeurige religie en je zult schrikken van je eigen intolerantie. Ik schrik er hier in ieder geval wel enorm van.
Religies zijn vanuit zichzelf intolerant. Er bestaan geen tolerante religies.
De hond krijgt jaarlijks een prikje, een paar keer per jaar een wormenkuur (in de zomer wat meer omdat ie dan wat meer prooi naar binnen werkt) en een aantal keer per jaar druppels voor om vlooien en teken tegen te gaan. We doen niet panisch, er kan eens wat tussen zitten qua tijd, maar we zijn er actief mee bezig. De hond blijft gezond. Ik kan het er op gokken dat het goed blijft gaan, maar ik neem geen gok met het leven van het beestje.

Als ik 3 x per jaar een prik moet halen om ervoor te zorgen dat ik gezond blijf, dan doe ik dat. Ik heb als kind ook prikjes gekregen tegen pokken en mazelen. Dat heeft niks maken met mijn manier van consumeren, maar ik wil eigenlijk zo lang en zo gezond mogelijk leven. Ik neem dus ook geen gok met mijn eigen leven.
 
Maar het virus hoef je niet op te lopen, zeker niet als je je nog aan de maatregelen houd. Het vaccin wel, dan weet je zeker dat je minstens 2x (per jaar) risico loopt.
Als je enigszins naar het normale terug wil gaan, dan loop je virussen vrijwel zeker op. En aangezien het virus zo sterk aanwezig is over de hele wereld, komen er vanzelf varianten die herbesmetting mogelijk maken - los van het feit dat herbesmetting sowieso al mogelijk is. Ik denk dat je niet kunt uitsluiten dat je in contact komt met het virus - of een van de mutaties daarvan.
 
Religies zijn vanuit zichzelf intolerant. Er bestaan geen tolerante religies.
De hond krijgt jaarlijks een prikje, een paar keer per jaar een wormenkuur (in de zomer wat meer omdat ie dan wat meer prooi naar binnen werkt) en een aantal keer per jaar druppels voor om vlooien en teken tegen te gaan. We doen niet panisch, er kan eens wat tussen zitten qua tijd, maar we zijn er actief mee bezig. De hond blijft gezond. Ik kan het er op gokken dat het goed blijft gaan, maar ik neem geen gok met het leven van het beestje.

Als ik 3 x per jaar een prik moet halen om ervoor te zorgen dat ik gezond blijf, dan doe ik dat. Ik heb als kind ook prikjes gekregen tegen pokken en mazelen. Dat heeft niks maken met mijn manier van consumeren, maar ik wil eigenlijk zo lang en zo gezond mogelijk leven. Ik neem dus ook geen gok met mijn eigen leven.
Over religies heb ik een enorm uitgesproken mening die ik nu maar even buiten beschouwing laat.

Maar gaan we nu de menselijke standaard verlagen tot die van een hond? En geloof me, als dit vaccin nodig blijft en het niet anders kan zal ik er zeker 1 nemen. Maar ik weet 100% zeker dat de bereidheid niet zo hoog blijft als dit een jaarlijks fenomeen word.

Het is allemaal nog te onzeker voor me, ik ben me wel bewust dat ik dan bepaalde dingen niet kan doen zoals vliegen en feesten maar dat accepteer ik. Waar het voor mij te ver gaat als het mijn baan of vrijheid aantast.
 
Als hier iemand roept dat je als gezond iemand geen risico loopt dan laat ik graag zien dat die redenatie niet helemaal klopt. Of de redenatie dat je van jezelf kan zeggen dat je gezond bent (zie Eriksen)
Als je begint over overleiden na vaccinatie dan zijn er nu op ruim 20mlj vaccins nog geen 500 meldingen. Waarbij tevens het Lareb zelf aangeeft dat overleiden na vaccinatie niet per definitie een relatie heeft met de vaccinatie. Anders zou je kunnen beargumenteren dat tandenpoetsen heel gevaarlijk is, de meeste mensen die overlijden hebben immers in de 24 u daarvoor hun tanden nog gepoetst..
Op 2mlj besmettingen (slechts 1/10 dus) zitten we op ca 18.000 doden (factor 36 dus). Risico vaccin versus risico ziekte is dan aardig groot. Ga ik aan de ene kant voorbij aan aan de verdeling over de leeftijden, maar aan de andere kant schuif ik gevolgen van long-covid ook ff weg. Kort gezegd, ja vaccins geven een risico, was ook toen mijn kinderen de diverse prikken kregen in hun jeugd het geval. Echter, dat weegt op tegen het niet krijgen van de diverse ziekten omdat we een redelijk goede dekkingsgraad hebben.

Dan de niet-vaccers, van wat ik zie kan je die in 4 hoofdgroepen verdelen:
- religieus
- laks
- tegen vaccins want ik ben gezond

Dat zijn de 3 groepen die geen problemen heeft met het gegeven dat een deel zich wel prikt

Dan de laatste groep, gevoed door de meest wilde complottheorieën. En wat je tegenkomt is echt bizar. Sowieso zijn wij de geprikten ten dode opgeschreven (en op termijn krijgen ze gelijk, niemand leeft eeuwig). Eerst zouden we binnen een half jaar dood neervallen, maar aangezien we nog niet bij bosjes gaan is die deadline verlegt.
Daarnaast zorgt t vaccin voor vanalles, van kanker tot tandrot, etc.
Nog geen probleem zou je zeggen, maar kwade tongen beweren dat wij gevaccineerden de meuk ook uitstralen (shedden) vandaar dat een deel aan de dennennaaldenthee zit, zilverwater gebruikt etc.. Probleem is wel dat dit soms dwars door gezinnen heen loopt en daar de boel kapot maakt. Moeders die niet willen dat er geprikt wordt, vader en dochters die het wel doen. En dan leeft de moeder dus voortdurend in een angst dat die drie ten dode zijn opgeschreven, wat dat betreft is het aardig triest, ook voor die groep zelf.
Er zijn ook veel mensen die gewoon anti-overheid zijn. Daar zijn er klaarblijkelijk best veel van, merk ik in mijn werk. Die hebben ooit iets vervelends meegemaakt en zijn het vertrouwen compleet verloren


Daarnaast willen de fabrikanten geen verantwoordelijkheid nemen voor bijwerkingen ect, wat bij alle andere vaccins wel het geval is.
Daar was een reden voor. De overheid heeft dit overgenomen. Om tijd te winnen, dacht ik.

Ik zie overigens in jouw post eigenlijk niet een heel sterk doorslaggevend argument voor jouzelf. Het klinkt meer wat twijfelend.

Mijn allerbelangrijkste reden om te vaccineren is dat ik mijn gewone leven terug wil (bezoek, knuffelen, sporten, enz enz). Heb jij dat dan niet? Dit virus moet gewoon teruggedrongen worden en het laat zich niet beteugelen door de andere maatregelen. Dat laat het laatste jaar wel zien. Toch?
 
Als je enigszins naar het normale terug wil gaan, dan loop je virussen vrijwel zeker op. En aangezien het virus zo sterk aanwezig is over de hele wereld, komen er vanzelf varianten die herbesmetting mogelijk maken - los van het feit dat herbesmetting sowieso al mogelijk is. Ik denk dat je niet kunt uitsluiten dat je in contact komt met het virus - of een van de mutaties daarvan.
Dat ervaar ik niet zo, ik ben nog niet eens iemand tegen gekomen die ooit corona heeft gehad. Ik woon wel in een klein dorpje, misschien dat dat nog iets uit maakt.
 
Dat ervaar ik niet zo, ik ben nog niet eens iemand tegen gekomen die ooit corona heeft gehad. Ik woon wel in een klein dorpje, misschien dat dat nog iets uit maakt.
Maar jij wil geen verjaardagen vieren met vrienden en familie? Teamsporten doen? Weer naar kantoor of in groepen werken, of naar school?
 
Ik lees zoveel verhalen hier en voor ieders verhaal is wat te zeggen. Laten we in gesprek blijven en elkaar niet veroordelen (wereldwijd dus niet alleen dit forum).
 
Maar jij wil geen verjaardagen vieren met vrienden en familie? Teamsporten doen? Weer naar kantoor of in groepen werken, of naar school?
Dat is zijn hele punt niet. Bij hem klinkt het puur als wantrouwen in het vaccin.
 
Over religies heb ik een enorm uitgesproken mening die ik nu maar even buiten beschouwing laat.

Maar gaan we nu de menselijke standaard verlagen tot die van een hond? En geloof me, als dit vaccin nodig blijft en het niet anders kan zal ik er zeker 1 nemen. Maar ik weet 100% zeker dat de bereidheid niet zo hoog blijft als dit een jaarlijks fenomeen word.

Het is allemaal nog te onzeker voor me, ik ben me wel bewust dat ik dan bepaalde dingen niet kan doen zoals vliegen en feesten maar dat accepteer ik. Waar het voor mij te ver gaat als het mijn baan of vrijheid aantast.
Ik denk dat veel dieren in dit land een betere standaard hebben dan mensen in andere delen van de wereld.
Jouw vrijheid is ook de beperking van een ander. En die ander mag ook een veilige (werk)omgeving vragen.
 
Er zijn ook veel mensen die gewoon anti-overheid zijn. Daar zijn er klaarblijkelijk best veel van, merk ik in mijn werk. Die hebben ooit iets vervelends meegemaakt en zijn het vertrouwen compleet verloren



Daar was een reden voor. De overheid heeft dit overgenomen. Om tijd te winnen, dacht ik.

Ik zie overigens in jouw post eigenlijk niet een heel sterk doorslaggevend argument voor jouzelf. Het klinkt meer wat twijfelend.

Mijn allerbelangrijkste reden om te vaccineren is dat ik mijn gewone leven terug wil (bezoek, knuffelen, sporten, enz enz). Heb jij dat dan niet? Dit virus moet gewoon teruggedrongen worden en het laat zich niet beteugelen door de andere maatregelen. Dat laat het laatste jaar wel zien. Toch?
Klopt, ik twijfel een beetje inderdaad.

Bezoek ben ik nooit mee gestopt, knuffelen en gemeenschappelijke ruimtes als sportscholen heb ik wel vermeden. Ik heb de maatregelen en de verandering het "normaal" snel geaccepteerd denk ik. Alleen de avondklok vond ik een enorme belemmering.
 
Ik denk dat veel dieren in dit land een betere standaard hebben dan mensen in andere delen van de wereld.
Jouw vrijheid is ook de beperking van een ander. En die ander mag ook een veilige (werk)omgeving vragen.
Mag ik dan ook aan jou vragen om nooit meer auto te rijden? krijg ik een veiligere omgeving..:maniac:
 
Terug
Bovenaan Onderaan