Nederlands Elftal

Wat vinden we van Remko Bicentini als assistent? Hij is nu assistent bij Canada waar hij nu in de halve finale van de Gold Cup zit ten koste van Costa Rica. Hij was eerder ook coach van Curacao tijdens hun opmars. Uiteindelijk had hij plaats moeten maken voor Hiddink, maar zijn resultaten waren wel indrukwekkend voor mijn gevoel.
Ik vind daar helemaal niks van.

Wie? ;)
 
Zodat er minder weerstand ontstaat tegen de assistent met migratie-achtergrond. Je neemt in ieder geval een waardeloze blanke mee.
Het vinden van een supporter die een probleem heeft met een speler met een migratie achtergrond is heel lastig. Waarom zou er weerstand zijn tegen een goede trainer met een migratie achtergrond?

Maar misschien heb je een punt. Je verwacht veel weerstand tegen van Gaal, dus Blind kan fungeren als bliksemafleider.
 
Het vinden van een supporter die een probleem heeft met een speler met een migratie achtergrond is heel lastig. Waarom zou er weerstand zijn tegen een goede trainer met een migratie achtergrond?

Maar misschien heb je een punt. Je verwacht veel weerstand tegen van Gaal, dus Blind kan fungeren als bliksemafleider.
Geen idee, joh. Het scheen nogal van belang te zijn en dat impliceert dat er ook weerstand tegen is.

Feit is dat er weinig trainers “met een kleurtje” zijn. Oorzaak onbekend, maar misschien zijn ze dus onbemind.
 
Geen idee, joh. Het scheen nogal van belang te zijn en dat impliceert dat er ook weerstand tegen is.

Feit is dat er weinig trainers “met een kleurtje” zijn. Oorzaak onbekend, maar misschien zijn ze dus onbemind.
Er zijn ook genoeg trainers met een kleurtje die ondanks falen toch elke keer weer ergens aangesteld worden. En tot nu toe heb Ik nog weinig spelers met een kleurtje gehoord dat zij nergens trainer kunnen worden. En als je het niet kunt worden: met miljoenen op de bank kun je zo je eigen club opstarten / club kopen waar je dus trainer kunt worden.
Het maakt mij in ieder geval niet uit wie er langs de lijn staat, zolang hij/zij/hen/het maar functioneert. Alleen liever geen Joachiem Leuf, daar wordt ik een beetje misselijk van. :maniac:
 
Geen idee, joh. Het scheen nogal van belang te zijn en dat impliceert dat er ook weerstand tegen is.

Feit is dat er weinig trainers “met een kleurtje” zijn. Oorzaak onbekend, maar misschien zijn ze dus onbemind.
Het is zoeken. Ik hoor ook nooit dat spelers met een kleurtje geen kans krijgen. Zoek en gij zult altijd iets vinden.
 
Geen idee, joh. Het scheen nogal van belang te zijn en dat impliceert dat er ook weerstand tegen is.

Feit is dat er weinig trainers “met een kleurtje” zijn. Oorzaak onbekend, maar misschien zijn ze dus onbemind.
En hoe groot is het aandeel 'met een kleurtje' in de opleiding?
 
Daar mag je ook niet zomaar aan meedoen. Dacht ik.
Suggereer je nou dat je met een kleurtje niet mee mag doen? Racist! ;)

Het zal wellicht een combinatie van factoren zijn. Ik kan me voorstellen dat als je jarenlang op het veld uitgemaakt bent voor aap N***er etc (daar zijn wat documentaires over) er geen zin in hebt om daarna naast het veld te gaan staan. Tuurlijk worden blanken ook uitgescholden maar over het algemeen niet met hun afkomst/ kleur.

Bovendien is het ook een kwestie van "zien is doen". Mensen hebben rolmodellen nodig. Natuurlijk hoeft dat niet van je eigen ras/ geslacht te zijn maar het helpt wel. Als we Wiegman als coach voor PSV halen kan dat zomaar tientallen meisjes inspireren om zich ook op het coachen te werpen. Als meisjes dan in de jeugd door een vrouw worden gecoached kan dat ook weer effect hebben.
 
JUICHEN!

Ik heb wel weer zin in september, in de eerste interlands. Ben heel benieuwd of hij met veel verrassingen gaat komen, of dat het meer van hetzelfde gaat worden (maar dan wel goed uitgevoerd?)
 
JUICHEN!

Ik heb wel weer zin in september, in de eerste interlands. Ben heel benieuwd of hij met veel verrassingen gaat komen, of dat het meer van hetzelfde gaat worden (maar dan wel goed uitgevoerd?)
Ik eigenlijk niet zo, dit kan alleen maar tegenvallen. Dit team wordt meer kwalieteit toegedicht door media en fans dan het in werkelijkheid bezit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan