Coronavirus

Jij kan ten alle tijde zelfmoord plegen. Dat artsen hier niet altijd aan meewerken is iets anders.

En ja, ik snap dat dit wat cru over kan komen.
Op een nette manier is dat lastig. Ik neem aan dat jij voor een trein springen of jezelf ophangen ook niet zulke sterke ideeën vindt.
 
Het zit volgens de WHO nog in een testfase ja. Zoiets noem je dan een experiment. Dat blijkt ook wel weer nu ze het over een 3e prik hebben. Teveel onduidelijkheid.
Het feit dat het over een 3e prik gaat, heeft meer te maken met nieuwe varianten dan met het vaccin zelf. Dat je je medicijn / de preventie moet aanpassen op een nieuwe ziekte, is geen reden om het vaccin onduidelijk te noemen. Een griepprik is ook echt jaar net wat anders.
 
Jij kan ten alle tijde zelfmoord plegen. Dat artsen hier niet altijd aan meewerken is iets anders.

En ja, ik snap dat dit wat cru over kan komen.
Als je meer dood dan levend in een ziekenhuisbed ligt, dan is het niet helemaal te doen om van een flat af te springen. Bovendien belast je dan nogal wat anderen (die de zooi moeten opruimen).
Een spuitje of tabletje vragen en dat inslikken zou fijn zijn, maar dat verstrekt men niet zomaar. Dan zijn er opeens regels.
 
Dus jij hebt je voor niks laten vaccineren door een experimenteel vaccin als een kleine minderheid het niet doet. Zonde.
Nee zeker niet zonde. Cijfers laten zien dat de overgrote meerderheid van mensen die nu in het ziekenhuis liggen, niet gevaccineerd is. Mooi bewijs dat het wel degelijk helpt. Jammer is dat ongevaccineerden meer verspreiden en daarmee ook groepen raken wiens immuunsysteem niet zo sterk is.
 
Als je meer dood dan levend in een ziekenhuisbed ligt, dan is het niet helemaal te doen om van een flat af te springen. Bovendien belast je dan nogal wat anderen (die de zooi moeten opruimen).
Een spuitje of tabletje vragen en dat inslikken zou fijn zijn, maar dat verstrekt men niet zomaar. Dan zijn er opeens regels.
Ja, aangezien iemand iemand anders dood maakt (wat in beginsel moord is) zijn daar wat regels aangehangen. Punt blijft staat dat je zelfbeschikkingsrecht hebt.
 
Ja, aangezien iemand iemand anders dood maakt (wat in beginsel moord is) zijn daar wat regels aangehangen. Punt blijft staat dat je zelfbeschikkingsrecht hebt.
Die regels zijn echt heel streng. Er zijn veel ongelukkige mensen wiens leven voltooid is, maar waarvan de overheid vindt dat dit niet zo is.
 
Ja, aangezien iemand iemand anders dood maakt (wat in beginsel moord is) zijn daar wat regels aangehangen. Punt blijft staat dat je zelfbeschikkingsrecht hebt.
Ik ben ook erg pro zelfbeschikking. In de hele euthanasie discussie komt dat naar voren (hoewel daar ook zat mitsen en maren aan zitten, voor een andere keer). En dus ook in principe bij vaccinatie vrijheid. Ergens vind ik dat moeilijk te verkroppen, omdat ik zo ongelofelijk pro-vax ben, maar ik kan niet anders concluderen.
 
Het feit dat het over een 3e prik gaat, heeft meer te maken met nieuwe varianten dan met het vaccin zelf. Dat je je medicijn / de preventie moet aanpassen op een nieuwe ziekte, is geen reden om het vaccin onduidelijk te noemen. Een griepprik is ook echt jaar net wat anders.
Dus een jaarlijkse prik waarvan het rivm op 21 mei nog aangeeft dat ze de lange termijn effecten nog aan het onderzoeken zijn. Ja van mij mag je hoor. Blijven uiteindelijk dus allemaal tegenstrijdige berichtgevingen van de ‘experts’. CNN geeft aan dat je als gevaccineerde voor 99,999% beschermt bent tegen covid en de niet gevaccineerde zelfs 25(!)x meer kans lopen om te overlijden. Een simpel rekensommetje vertelt mij dus dat ik 99,97% kans heb op overleven. Dat risico neem ik graag en gelukkig heb ik daar ook de vrijheid in. Ik maak me echter meer zorgen over het groepje gevaccineerden die me graag willen afsluiten ivm het wel of niet nemen van een vaccin. De mensheid laat zich hierin weer erg kennen.
 
Ik ben ook erg pro zelfbeschikking. In de hele euthanasie discussie komt dat naar voren (hoewel daar ook zat mitsen en maren aan zitten, voor een andere keer). En dus ook in principe bij vaccinatie vrijheid. Ergens vind ik dat moeilijk te verkroppen, omdat ik zo ongelofelijk pro-vax ben, maar ik kan niet anders concluderen.
Dit dus (Y)
 
Dus een jaarlijkse prik waarvan het rivm op 21 mei nog aangeeft dat ze de lange termijn effecten nog aan het onderzoeken zijn. Ja van mij mag je hoor. Blijven uiteindelijk dus allemaal tegenstrijdige berichtgevingen van de ‘experts’. CNN geeft aan dat je als gevaccineerde voor 99,999% beschermt bent tegen covid en de niet gevaccineerde zelfs 25(!)x meer kans lopen om te overlijden. Een simpel rekensommetje vertelt mij dus dat ik 99,97% kans heb op overleven. Dat risico neem ik graag en gelukkig heb ik daar ook de vrijheid in. Ik maak me echter meer zorgen over het groepje gevaccineerden die me graag willen afsluiten ivm het wel of niet nemen van een vaccin. De mensheid laat zich hierin weer erg kennen.
Ja, die kan ik ook andersom redeneren, vaccinatie is de route hieruit, stelletje knuppels weigert dit, de mensheid laat zich hierin weer erg kennen.
 
Ja, aangezien iemand iemand anders dood maakt (wat in beginsel moord is) zijn daar wat regels aangehangen. Punt blijft staat dat je zelfbeschikkingsrecht hebt.
Als ik vraag om een sapje of tabletje wat er voor zorgt dat ik niet meer wakker ga worden, krijg ik dat niet zomaar. Komt er eerst een arts bij kijken of ik wel genoeg lijdt, enz enz. En dan hebben we het over Nederland, waar nog e.e.a. mogelijk is. Zit je in Polen Of Italië, dan mag je creperen totdat de artsen zijn uitgedokterd op je lichaam.
 
Nee zeker niet zonde. Cijfers laten zien dat de overgrote meerderheid van mensen die nu in het ziekenhuis liggen, niet gevaccineerd is. Mooi bewijs dat het wel degelijk helpt. Jammer is dat ongevaccineerden meer verspreiden en daarmee ook groepen raken wiens immuunsysteem niet zo sterk is.
Maar beschermt het nu wel of niet. :ROFL:
 
Die regels zijn echt heel streng. Er zijn veel ongelukkige mensen wiens leven voltooid is, maar waarvan de overheid vindt dat dit niet zo is.
Klein uitstapje dan: Volgens mij was er een onderzoek gedaan naar hoe groot die groep is, en dat zou dan in de ordegrootte van 10.000 mensen zijn. Vind ik persoonlijk niet een grote groep, eerlijk gezegd. De discussie gaat echter vooral over het principe, en dus is het goed om daarmee door te gaan.

Punt wat imo wel vaak overheen gekeken wordt is de zienswijze van de medische sector. Ik heb erg veel mensen om mij heen die in de zorg werkend zijn, en van hun hoor ik dat de medische sector helemaal niet zo pro een vermakkelijking van euthanasie is. Aangezien dit de mensen zijn die het moeten gaan doen, vind ik het wel een waardevol argument om daar meer podium aan te geven.

Maar goed, als we hierover verder gaan, moeten we even naar een ander topic dunkt me. Erg interessant edoch moeilijk onderwerp wel, overigens.
 
Mooi. Waar maken de gevaccineerden zich dan zo druk om als dit zo zeker is.
Omdat:
a. de groep niet gevaccineerden nu nog dusdanig groot is dat o.b.v. de huidig bekende parameters dit tot ca 40.000 opnames kan leiden, iets wat het zorgsysteem niet in een korte tijd aankan, dus kan de samenleving niet open.
b. hoe meer je het indamt hoe minder kans op mutaties waar vaccins minder tegen beschermen
c. een deel van de mensen die zich zou willen vaccineren dit niet kan vanwege uiteenlopende redenen
 
Maar beschermt het nu wel of niet. :ROFL:
Ja tuurlijk wel. Het is alleen niet feilloos (zoals bijna alle medicatie).
Als je een helm draagt tijdens motorrijden, kun je ook sterven. Draag je een condoom tijdens de seks, kun je toch iemand bezwangeren. Toch hoor je heel weinig mensen zeggen "dan draag ik ze maar niet, want ze helpen niet".
 
Terug
Bovenaan Onderaan