Fodé Fofana (A)

Klopt, Ajax staat erom bekend een inschattingsfouten te maken bij talenten die elders opbloeien. Maar in deze discussie gaat het erom dat het initiatief doorgaans bij ajax ligt en bij psv het altijd zo moeizaam is om talenten langer te binden tenzij ze zoals teze en gakpo in de basis spelen
Maar waarom moeten wij ons steeds vergelijken met Ajax? Wat heeft dat voor nut? De jeugd krijgt onder smidt en v Bommel alle kans om aan te sluiten. Ze trainen mee, ze vallen in en hun contracten worden opgewaardeerd. Ik zeg niks mis mee. Als dan zo’n ventje zegt; daar en daar krijg ik meer speeltijd en geld, lekker laten gaan. En ik heb het hier niet alleen over fofana. Gewoon algemeen
 
Maar liefst 1 jaar later :eek: dan kan hij wel fluiten naar zijn carrière!
Hier gaan we niet uitkomen. Ik begrijp prima dat jonge talenten van 18-19 jaar niet op hun kansen gaan wachten en willen spelen. Niemand heeft het over een basisplaats, maar een heel jaar inde KKD spelen, lijkt me niet best voor je carriere, daar wordt je nl helemaal niet beter van. Ik zou verwachten dat deze jongens een kans krijgen op minuten (meer dan3 op het eind in wedstrijden die al gewonnen zijn, bv zoals tegen Gala, maar dan krijg je weer Mauro, Thomas en Viergever.
 
Hier gaan we niet uitkomen. Ik begrijp prima dat jonge talenten van 18-19 jaar niet op hun kansen gaan wachten en willen spelen. Niemand heeft het over een basisplaats, maar een heel jaar inde KKD spelen, lijkt me niet best voor je carriere, daar wordt je nl helemaal niet beter van. Ik zou verwachten dat deze jongens een kans krijgen op minuten (meer dan3 op het eind in wedstrijden die al gewonnen zijn, bv zoals tegen Gala, maar dan krijg je weer Mauro, Thomas en Viergever.
Want 2 wedstrijden, waarvan 1 een deel van de wissels ingegeven waren door een rode kaart, 2 wedstrijden die om miljoenen gaan zijn een maatstaf of talent de kans krijgt.
 
Zeker verontrustend, maar ik denk dat de graaiende makelaar toch minder een probleem is dan we denken. het is het gebrek aan perspectief, dat jonge spelers bij PSV zien. En daar heb ik alle begip voor, ik zou ook niet als ik 18 was rustig nog een paar jaar in de KKD gaan ballen. Dan ben je straks 20 en bej je een KKD-speler. Dat is ook funest voor je carriere
Die Frenkie de Jong; hele carrière naar de klote.
 
Hier gaan we niet uitkomen. Ik begrijp prima dat jonge talenten van 18-19 jaar niet op hun kansen gaan wachten en willen spelen. Niemand heeft het over een basisplaats, maar een heel jaar inde KKD spelen, lijkt me niet best voor je carriere, daar wordt je nl helemaal niet beter van. Ik zou verwachten dat deze jongens een kans krijgen op minuten (meer dan3 op het eind in wedstrijden die al gewonnen zijn, bv zoals tegen Gala, maar dan krijg je weer Mauro, Thomas en Viergever.
Lijkt me complete onzin dat je van n jaar KKD op die leeftijd niet beter wordt.
Tuurlijk wordt je daar beter van, zeker als je van jeugdcompetities af komt.
 
komt nogal gefrustreerd over. Heb hem mentaal al afgeschreven als speler van PSV, dus kan er niet warm of koud van worden als hij iets moois laat zien.
Dit is ook een reden dat voetbal me weinig meer boeit. Kan niet juichen of nagels bijten voor kinderen die denken heel wat te zijn. Gasten die zelf geen moer om de club geven maar snel hun zakken willen vullen bij de club die het meeste betaald. Van mij mogen ze, en zolang de stadions gevuld blijven en mensen 89 euro voor een shirt betalen zullen dit soort ventjes altijd heel snel miljonair worden. Ik kijk nu PSV omdat daar nu toch wel wat leuke enthousiaste spelers lopen maar zodra ze er weer met de pet naar gaan gooien na 3 wedstrijden haak ik definitief af en zal er nooit meer naar kijken.
 
Overigens blijft het wel een beetje gissen naar de beweegredenen dat hij niet wil verlengen en ik doe er net zo hard aan mee. Kan net zo goed helemaal niet om perspectief gaan bij psv 1 maar puur om de financiële voorwaarden. Als psv hem een contract voorschotelt om 5 jaar te tekenen voor 1 ton per jaar oplopend naar 2 ton richting einde contract (wat gezien zijn huidige status niet raar zou zijn) en hij elders kan tekenen voor 1 miljoen per jaar en zich financieel onafhankelijk kan maken dan is er ook wel iets voor te zeggen om daarvoor te kiezen. Hoeveel talenten floppen er uiteindelijk? Dat is een vaak onderbelichte kant omdat je zelf nooit in zo'n situatie zit.
 
Maar waarom moeten wij ons steeds vergelijken met Ajax? Wat heeft dat voor nut? De jeugd krijgt onder smidt en v Bommel alle kans om aan te sluiten. Ze trainen mee, ze vallen in en hun contracten worden opgewaardeerd. Ik zeg niks mis mee. Als dan zo’n ventje zegt; daar en daar krijg ik meer speeltijd en geld, lekker laten gaan. En ik heb het hier niet alleen over fofana. Gewoon algemeen
Omdat Ajax je grootste concurrent is en dan is moet je alles vergelijken om bij te blijven. Lijkt mij heel gezond. Je hoopt dat de grootste talenten uit het land ook kiezen voor psv en niet alleen voor ajax, dus je moet continu op de hoogte blijven wat je concurrent doet
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Malen, Promes, Lens, Elia, Fosu-Mensah, Haps, Bergwijn. Daar staan Huntelaar en Bazoer tegenover.

Het gras bij de buren lijkt vaak groener, maar ga maar eens dichtbij kijken. Als een speler als Fofana niet de rust pakt om zich te ontwikkelen tot volwaardige spits bij PSV (mits hij daar überhaubt de kwaliteiten voor heeft), dan gaat hij het niet redden en speelt ie over 10 jaar bij een Griekse of Turkse laagvlieger, mijmerend over de tijd dat ie met Götze of Madueke (die dan een wereldster is), een balletje mocht trappen.
Jayden Braaf (nu city), Maatsen (chelsea), Pereira (man U), fernandes (juve) zijn zomaar paar talenten uit mijn hoofd die psv onlangs hebben verlaten. Je hebt een categorie talenten die zowel bij Ajax als psv de club hadden verlaten. Voor het avontuur of voor geld. Maar er is ook een categorie talenten die de club verlaat vanwege hoop op betere ontwikkeling elders. En gevoelsmatig denk ik dat er bij ons uit die categorie eerder naar het buitenland gaan dan bij Ajax maar kan het niet hardmaken
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Jayden Braaf (nu city), Maatsen (chelsea), Pereira (man U), fernandes (juve) zijn zomaar paar talenten uit mijn hoofd die psv onlangs hebben verlaten. Je hebt een categorie talenten die zowel bij Ajax als psv de club hadden verlaten. Voor het avontuur of voor geld. Maar er is ook een categorie talenten die de club verlaat vanwege hoop op betere ontwikkeling elders. En gevoelsmatig denk ik dat er bij ons uit die categorie eerder naar het buitenland gaan dan bij Ajax maar kan het niet hardmaken
Plus van Aanholt.
 
Jayden Braaf (nu city), Maatsen (chelsea), Pereira (man U), fernandes (juve) zijn zomaar paar talenten uit mijn hoofd die psv onlangs hebben verlaten. Je hebt een categorie talenten die zowel bij Ajax als psv de club hadden verlaten. Voor het avontuur of voor geld. Maar er is ook een categorie talenten die de club verlaat vanwege hoop op betere ontwikkeling elders. En gevoelsmatig denk ik dat er bij ons uit die categorie eerder naar het buitenland gaan dan bij Ajax maar kan het niet hardmaken
Tadic, Neres, Anthony, Berghuis, Haller, Danilo.
Nee, daar heeft een aanvaller met of zonder randje mooie perspectieven. Brobbey en Lang zijn in ieder geval al weg.
 
Jayden Braaf (nu city), Maatsen (chelsea), Pereira (man U), fernandes (juve) zijn zomaar paar talenten uit mijn hoofd die psv onlangs hebben verlaten. Je hebt een categorie talenten die zowel bij Ajax als psv de club hadden verlaten. Voor het avontuur of voor geld. Maar er is ook een categorie talenten die de club verlaat vanwege hoop op betere ontwikkeling elders. En gevoelsmatig denk ik dat er bij ons uit die categorie eerder naar het buitenland gaan dan bij Ajax maar kan het niet hardmaken
15 jaar geleden had je groot gelijk gehad. Waar Ajax een lange historie heeft op het gebied van eigen jeugd die doorbreekt, daar heeft PSV dat pas de laatste 7,8 jaar. Locadia, Marcellis, Hendrix, Brenet, Zoet, Depay, Bergwijn, Rosario, Malen, Gakpo, Madueke, Ihattaren, Bakkali, Labyad. Spelers die zich vanuit de eigen jeugd het eerste hebben gehaald en een basisplek veroverden. Daarvoor? Dirkx, Ibi, Linskens, Zenden, Aisatti, van der Doelen. Aanzienlijk korter lijstje (misschien ben ik er nog een paar vergeten).
Als je goed genoeg bent, kom je er. Tegenwoordig is geduld echter geen standaard meer. Met 18 nog niet in het eerste? Geen perspectief. Met 21 geen transfer naar het buitenland? Slecht hoor….en nee, dat ligt niet aan PSV. Gravenberch mijmert al over een transfer volgend jaar. Dat is de nieuwe werkelijkheid.
On topic: zal best een talentvol spelertje zijn, maar als hij nu al weg wil “wegens gebrek aan perspectief”, laat hem dan lekker gaan. Ik gok naar een Chelsea of City, die er om bekend staan dat ze jeugdige spelers in het eerste zetten….Van Vitesse dan. Dikke doei. Uiteindelijk eindig je bij een bijna failliet Galatasaray (en dat is een gunstig scenario).
 
Omdat Ajax je grootste concurrent is en dan is moet je alles vergelijken om bij te blijven. Lijkt mij heel gezond. Je hoopt dat de grootste talenten uit het land ook kiezen voor psv en niet alleen voor ajax, dus je moet continu op de hoogte blijven wat je concurrent doet
Daar ben ik het wel mee eens. Maar ik bedoelde eigenlijk wil jij Ajax copieeren? Want het zijn gewoon totaal verschillende clubs. Ik bedoel meer te zeggen kijk naar jezelf, en ik denk dat psv die richting ingeslagen is sinds de komst van Roger. Het begint zijn vruchten af te werpen, talenten graag, rotte appels weg ermee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan