Fodé Fofana (A)

Die zijn zelfs voor de breedte niet goed genoeg. Ze bewijzen bij bijna elke invalbeurt dat ze het team behoorlijk verzwakken. Als we al blij zijn met harde werkers dan kunnen we beter Feyenoord gaan steunen :FP:
Nah, zoveel slechter werd t afgelopen woensdag niet met de wissels, waarbij we ook nog met een man minder kwamen te staan. Ja, Gala kwam nog met een slotoffensiefje, 2x waren ze gevaarlijk, maar t is niet dat we ineens overlopen werden.
 
Ergens ook logisch, ja Zahavi’s contract loopt af, maar Romero is er ook nog en als Berisha komt heb je 3 man voor je.
Daarom. Voor het salaris wat hij nu heeft hoeft hij ook niet te blijven. Dat krijgt hij bij een AZ of Heerenveen ook wel.
Misschien dat PSV dit soort talenten eerder moet verhuren in plaats van tegen het eerste aan te laten hikken. Fofana had ook al een seizoen Twente achter de rug kunnen hebben.
 
Oef begrijpend lezen is ook een vak. Nogmaals ik verbind er geen waardeoordeel aan. Ik zeg niet in mijn post dat het goed of slecht is dat psv ervaren spelers haalt. Ik zeg alleen dat het kan doorwerken in het perspectief dat talenten zien bij psv. Maar als je mijn mening hierover wil weten. Ik zou alleen ervaren spelers halen die voetballend en qua leiderschap iets toevoegen. Ramalho, Propper, Van Ginkel ja. Mwene nee. Van mij had Sambo eerder een kans gekregen of ik had echt een goede rechtsback gehaald. Talenten krijgen voor mij de voorkeur bij gelijke geschiktheid
Geen idee of begrijpend lezen een vak is. Ik heb het nooit gehad iig. Maar ja ben ook al 25 jaar niet meer op een school geweest😂 verder ach we verschillen van mening hierin. Prima toch, er is geen waarheid in deze
 
Uiteraard ken je mijn mening over Mo. Ik vind dat psv dat absoluut niet goed opgelost heeft. Bij die andere talenten verbaas ik mij erover dat ze niet hebbeb bijgetekend omdat ze itt Mo nog helemaal niet zo ver zijn om verwachtingen te hebben ten aanzien van speeltijd. Des te opvallender. Dan vraag ik mij af of psv wel zo'n club is waar talenten zich willen ontwikkelen. Bij ajax vertrekken doorgaans alleen de talenten die weg worden gestuurd of niet goed genoeg bevonden
Genoeg talenten die wel doorgebroken zijn: Memphis, Malen, Bergwijn, Gakpo, Rosario, Locadia, Teze (ga ik vanuit), Zoet, Hendrix, enz
 
Geen idee of begrijpend lezen een vak is. Ik heb het nooit gehad iig. Maar ja ben ook al 25 jaar niet meer op een school geweest😂 verder ach we verschillen van mening hierin. Prima toch, er is geen waarheid in deze
Er zal wel een waarheid zijn, maar wij als outsiders kunnen alleen maar gissen. Weten niet wat er i de gesprekken tussen speler en trainer worden gezegd en welke invloed het karakter van de speler heeft, en daarbij de invloed van de ouders, omgeving en zaakwaarnemer.
 
Die zijn zelfs voor de breedte niet goed genoeg. Ze bewijzen bij bijna elke invalbeurt dat ze het team behoorlijk verzwakken. Als we al blij zijn met harde werkers dan kunnen we beter Feyenoord gaan steunen :FP:
Daar vind ik dat je ze te kort mee doet. Viergever heeft gewoon een basis seizoen gedraaid. Wel een 6'je speler. Maar dat is niet erg op de bank als je meerdere opties hebt.

Mauro en Thomas hebben ook vaak genoeg geholpen en gezorgd dat psv beter speelde. Ze doen zeker niet onder tegen de spelers van jong psv.
 
Uiteraard ken je mijn mening over Mo. Ik vind dat psv dat absoluut niet goed opgelost heeft. Bij die andere talenten verbaas ik mij erover dat ze niet hebbeb bijgetekend omdat ze itt Mo nog helemaal niet zo ver zijn om verwachtingen te hebben ten aanzien van speeltijd. Des te opvallender. Dan vraag ik mij af of psv wel zo'n club is waar talenten zich willen ontwikkelen. Bij ajax vertrekken doorgaans alleen de talenten die weg worden gestuurd of niet goed genoeg bevonden


Malen, Promes, Lens, Elia, Fosu-Mensah, Haps, Bergwijn. Daar staan Huntelaar en Bazoer tegenover.

Het gras bij de buren lijkt vaak groener, maar ga maar eens dichtbij kijken. Als een speler als Fofana niet de rust pakt om zich te ontwikkelen tot volwaardige spits bij PSV (mits hij daar überhaubt de kwaliteiten voor heeft), dan gaat hij het niet redden en speelt ie over 10 jaar bij een Griekse of Turkse laagvlieger, mijmerend over de tijd dat ie met Götze of Madueke (die dan een wereldster is), een balletje mocht trappen.
 
Verontrustend is het wel. Om welke reden dan ook. Dat probleem ligt misschien wel deels bij Schmidt die liever de Mauro’s en Thomas’ van deze wereld opstelt. Aan de andere kant denkt elke 18-jarige tegenwoordig dat hij al elke wedstrijd moet spelen anders gaat ie op zoek naar een andere club. Ik vind het gewoon een slechte zaak dat het steeds meer gebeurt op deze manier. Slecht voor de club en voor de spelers ook, alleen die zijn steeds meer speelbal van de graaiende makelaar die vooral denkt aan cashen.
Zeker verontrustend, maar ik denk dat de graaiende makelaar toch minder een probleem is dan we denken. het is het gebrek aan perspectief, dat jonge spelers bij PSV zien. En daar heb ik alle begip voor, ik zou ook niet als ik 18 was rustig nog een paar jaar in de KKD gaan ballen. Dan ben je straks 20 en bej je een KKD-speler. Dat is ook funest voor je carriere
 
Zeker verontrustend, maar ik denk dat de graaiende makelaar toch minder een probleem is dan we denken. het is het gebrek aan perspectief, dat jonge spelers bij PSV zien. En daar heb ik alle begip voor, ik zou ook niet als ik 18 was rustig nog een paar jaar in de KKD gaan ballen. Dan ben je straks 20 en bej je een KKD-speler. Dat is ook funest voor je carriere
Ja, stel je voor dat je een jaar Jong PSV doet, jaar daarop aansluit bij PSV 1en je minuten maakt, jaar later regelmatig invalt/basis, jaartje later in de basis en weer een laar later sterkhouder waarna je vertrekt richting Europese subtop. Ben je 23. Nee, dat is funest.
 
Dus omdat we nu Berisha halen heef Fofana alle reden om geen krabbel onder het nieuwe contract te zetten wat hij in mei onder ogen kreeg?
Als je de concurrentie met Romero niet aandurft kan je volgens mij beter gaan, pampergeneratie..
Nee. Zo kort door de bocht is het ook weer niet. We spelen nu met 1 spits en hebben 1 reservespits verder zijn er geruchten dat de jong en/of Berisha ook komen. Dan staat er 3/4 man straks voor je. Ik zeg niet dat je dan niet hoeft te verlengen ik zeg dan snap ik ergens wel dat je dr wat minder vertrouwen in hebt. En Romero speelde de weinige minuten dat ik hem zag gewoon goed, die jongen kan nog steeds leuk ballen volgens mij. Laten we die nog niet afschrijven graag.
 
Zeker verontrustend, maar ik denk dat de graaiende makelaar toch minder een probleem is dan we denken. het is het gebrek aan perspectief, dat jonge spelers bij PSV zien. En daar heb ik alle begip voor, ik zou ook niet als ik 18 was rustig nog een paar jaar in de KKD gaan ballen. Dan ben je straks 20 en bej je een KKD-speler. Dat is ook funest voor je carriere
Net zoals Malen en Gakpo die op hun 18e nog in de KKD speelden?
 
Laatst bewerkt:
Ja, stel je voor dat je een jaar Jong PSV doet, jaar daarop aansluit bij PSV 1en je minuten maakt, jaar later regelmatig invalt/basis, jaartje later in de basis en weer een laar later sterkhouder waarna je vertrekt richting Europese subtop. Ben je 23. Nee, dat is funest.
Ze denken allemaal de nieuwe Frenkie te zijn, terwijl t gros de nieuwe Rekik is.
 
Nee. Zo kort door de bocht is het ook weer niet. We spelen nu met 1 spits en hebben 1 reservespits verder zijn er geruchten dat de jong en/of Berisha ook komen. Dan staat er 3/4 man straks voor je. Ik zeg niet dat je dan niet hoeft te verlengen ik zeg dan snap ik ergens wel dat je dr wat minder vertrouwen in hebt. En Romero speelde de weinige minuten dat ik hem zag gewoon goed, die jongen kan nog steeds leuk ballen volgens mij. Laten we die nog niet afschrijven graag.
Ja, maar meneer kon in mei al tekenen, toen we met 2 spitsen speelden. En nee, ik schrijf Romero niet af, maar of hij of Fofana beter is is geen uitgemaakte zaak, wie meer karakter toont valt vooralsnog niet in het voordeel van Fofana uit.
 
Half seizoen bij Jong PSV gespeeld en wordt nu al meegenomen op trainingskamp, oefenwedstrijden bij het eerste gespeeld en nu ook al een keertje in de selectie voor een officiële wedstrijd.
Geen perspectief?
Wat verwacht hij dan? Dat je na een half seizoen Jong PSV gelijk basisspeler bij PSV 1 bent?

Volgens mij is "geen perspectief" in dit geval een smoes om voor een financieel aantrekkelijkere club te kiezen.
 
Zijn genoeg talenten die uiteindelijk wel goed genoeg bleken te zijn toch?
Klopt, Ajax staat erom bekend een inschattingsfouten te maken bij talenten die elders opbloeien. Maar in deze discussie gaat het erom dat het initiatief doorgaans bij ajax ligt en bij psv het altijd zo moeizaam is om talenten langer te binden tenzij ze zoals teze en gakpo in de basis spelen
 
Genoeg talenten die wel doorgebroken zijn: Memphis, Malen, Bergwijn, Gakpo, Rosario, Locadia, Teze (ga ik vanuit), Zoet, Hendrix, enz
Het gaat om de meest recente ontwikkelingen rondom langer binden talenten. Psv heeft een hele goede periode gekend met 90% van de spelers uit jouw rijtje. En daarvoor weer had je in 50 jaar bouma en zenden
 
Bij Mo was het makkelijk om te zeggen die jongen deugt niet. Alleen nu praten we over een aardig rijtje talenten dat niet wil verlengen. Dan moet je ook bij jezelf te raden gaan wat de club niet goed doet. Misschien gaat dat verder dan een gegarandeerde ticket voor de basis bij het behalen van je rijbewijs. Dat is bij Ajax ook niet en daar zie je dat talenten heel graag bijtekenen als ze de kans krijgen
Maar we kunnen toch best stellen dat Schmidt de jeugd wel kansen geeft?
 
Net zoals Malen en Gakpo die op hun 18e nog in de KKD speelden?
Beiden waren op hun 18e wisselspeler en braken op hun 19e door in PSV 1 (Malen 31 wedstrijden, Gakpo 16). Nu op je 18e in de KKD spelen, loop je in ieder geval 1 jaar achter op hen
 
Terug
Bovenaan Onderaan