Fodé Fofana (A)

Ik heb laatst een filmpje van hem gezien op één van de PSV-kanalen. Daar gaf hij aan dat het zijn droom was om eerst met PSV kampioen te worden, alvorens een stap naar het buitenland te maken. Verder dacht hij dat hij veel van RvN zou kunnen gaan leren, dus dat zal vast en zeker goedkomen.

Klopt, en Mo wou de duurste uitgaande transfer ooit worden van PSV. Hopelijk blijft Fofana wel trouw aan de club en behoudt die wel zijn woord.
Nou, niet dus, kennelijk. Ik zou zeggen :bye: Don't let the door hit you on the way out. Het is graag of niet.
 
Misschien moeten we onszelf omdopen tot de Pamper Sport Vereniging. Dan worden wij een speciale plek voor alle talentjes die de hele wereld tegen zich hebben en ontzettend zielig zijn omdat ze niet spelen. Iedere week een ander elftal, supporters die heel veel klappen en iedere naam minstens 5 minuten scanderen. En als het fout gaat tijdens de wedstrijd een knuffelsessie.

Je speelt bij een grote club, als je zo graag wil spelen dan zorg je maar dat mensen niet om je heen kunnen. Fucking 7 wedstrijden in JPSV gespeeld en het manneke is al weer zielig na 2 wedstrijden in het seizoen.
 
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...kken-met-fofana-gaan-buitengewoon-stroef.html

Dit zou wel echt zonde zijn, groot talent. Gaf eerder aan de ambitie te hebben om PSV 1 te halen en kampioen te worden. Dit jaar ook Ruud van Nistelrooij als trainer bij jong en verwacht dat die ook wel invalbeurten krijgt bij PSV1.
En op naar de volgende club die een grote zak geld biedt en een nog grotere zak met beloftes.
18, niks gepresteerd maar wel een eisenpakket hebben.
Je ziet dat een speler als Malen een mooie route heeft afgelegd, dat spelers als Gakpo en Madueke hetzelfde doen. Je weet dat bij een club als PSV een bepaalde kwaliteit speelt, en dat het als jeugdspeler dan ook lastiger is om daar door te breken. Aan de andere kant train je wel met spelers die op een hoger niveau staan.
Als hij nu al persé wil spelen, dan moet ie lekker naar VVV, Willem II of RKC gaan. Maarja, dat betaalt niet zo lekker.
hij zal wel naar een buitenlandse club gaan, om vervolgens een paar divisies lager aan de bak te komen. Elk jaar verhuurd worden aan een andere club, en uiteindelijk verpatst worden aan een club van zijn niveau. Nou prima hoor.
 
Zeker jammer, maar het is ondertussen wel verontrustend hoeveel jeugdspelers die tegen of in PSV1 spelen hun aflopende contract niet willen verlengen (Obispo, Sambo, Ihattaren, Fofana, vorig jaar Lammers). Ondertussen blijven we wel opgescheept zitten met jongens als Mauro, Thomas, Viergever etc. doodzonde eigenlijk.
Het is wel een teken aan de wand. Nu Schmidt overschakelt op oudere ervaren spelers zullen talenten alleen nog maar meer twijfelen aan hun perspectief bij psv. En geloof mij dat die talenten zich identificeren met Mo (meeste van deze jongens hebben met hem samen gespeeld). Hij was de ster in hun team en heeft het niet gered. Het kan allemaal meespelen in die koppies. Net als dat bij Mo het succes van Afellay de doorslag liet zijn om voor psv te kiezen en niet ajax. Buiten dat vind ik het niet handig om het zover te laten komen om over verlengen te praten als talenten hun laatste contractjaar ingaan.
T stijgt spelers wel heel snel naar de bol, Fofana heeft vorig jaar voor het eerst in JPSV gespeeld, 7 wedstrijden welteverstaan. Nu niet bijtekenen wegen 'geen perspectief' is gejank van de bovenste plank, speler is meegegaan met het 1e op trainingskamp. Hebben nu welgeteld 2 officiële wedstrijden gespeeld, vind ie zichzelf beter dan Zahavi ofzo?
Hij heeft vorig seizoen 19 wedstrijden gespeeld in de KKD. Wikipedia pagina klopt niet. Transfermarkt is accurater. Hij heeft bovendien daarin 3 assists en 8 goals gescoord. Niet slecht als je meeweegt dat het om omgerekend 12,83 wedstrijden van 90 minuten gaat
 
Laatst bewerkt:
Het is wel een teken aan de wand. Nu Schmidt overschakelt op oudere ervaren spelers zullen talenten alleen nog maar meer twijfelen aan hun perspectief bij psv. En geloof mij dat die talenten zich identificeren met Mo (meeste van deze jongens hebben met hem samen gespeeld). Hij was de ster in hun team en heeft het niet gered. Het kan allemaal meespelen in die koppies. Net als dat bij Mo het succes van Afellay de doorslag liet zijn om voor psv te kiezen en niet ajax. Buiten dat vind ik het niet handig om het zover te laten komen om over verlengen te praten als talenten hun laatste contractjaar ingaan.

Hij heeft vorig seizoen 19 wedstrijden gespeeld in de KKD. Wikipedia pagina klopt niet. Transfermarkt is accurater
Maar met 19 wordt voor mij t verhaal niet heel veel anders. Ja je klopt op de deur, maar heb ajb heel even geduld, seizoen is lang je krijgt je kansen heus wel.
 
Het is wel een teken aan de wand. Nu Schmidt overschakelt op oudere ervaren spelers zullen talenten alleen nog maar meer twijfelen aan hun perspectief bij psv. En geloof mij dat die talenten zich identificeren met Mo (meeste van deze jongens hebben met hem samen gespeeld). Hij was de ster in hun team en heeft het niet gered. Het kan allemaal meespelen in die koppies. Net als dat bij Mo het succes van Afellay de doorslag liet zijn om voor psv te kiezen en niet ajax. Buiten dat vind ik het niet handig om het zover te laten komen om over verlengen te praten als talenten hun laatste contractjaar ingaan.

Hij heeft vorig seizoen 19 wedstrijden gespeeld in de KKD. Wikipedia pagina klopt niet. Transfermarkt is accurater
Van Mo blijft natuurlijk eeuwig zonde, maar ik sluit me in deze toch meer aan bij het punt dat Hoetierick aanhaalt: je ziet toch dat er naast Mo genoeg jeugdspelers het eerste halen? Hij is notabene meegeweest op het trainingskamp van PSV1. Dat doen ze niet zomaar; ze zien het dus in hem zitten. Kun je volgend seizoen als 19(!) jarige instromen in PSV1. Nou, poeh poeh, wat laat zeg.
 
Het is wel een teken aan de wand. Nu Schmidt overschakelt op oudere ervaren spelers zullen talenten alleen nog maar meer twijfelen aan hun perspectief bij psv. En geloof mij dat die talenten zich identificeren met Mo (meeste van deze jongens hebben met hem samen gespeeld). Hij was de ster in hun team en heeft het niet gered. Het kan allemaal meespelen in die koppies. Net als dat bij Mo het succes van Afellay de doorslag liet zijn om voor psv te kiezen en niet ajax. Buiten dat vind ik het niet handig om het zover te laten komen om over verlengen te praten als talenten hun laatste contractjaar ingaan.

Hij heeft vorig seizoen 19 wedstrijden gespeeld in de KKD. Wikipedia pagina klopt niet. Transfermarkt is accurater
Dus nu is het weer niet goed om oudere ervaren of goede spelers te kopen? Dat is nu precies wat er aan ontbrak bij ons de laatste jaren, we hadden een elftal met pamper vullers en dat ging behoorlijk de verkeerde kant op. Als dat mannetje beter is dan zahavi speelt hij dat weet ik zeker. Dat is is hij nu niet en moet hij zijn plaats kennen. Als hij of zijn zaakwaarnemer het er niet mee eens is moet hij lekker verkassen. Jammer dan!
 
T stijgt spelers wel heel snel naar de bol, Fofana heeft vorig jaar voor het eerst in JPSV gespeeld, 7 19 wedstrijden welteverstaan. Nu niet bijtekenen wegen 'geen perspectief' is gejank van de bovenste plank, speler is meegegaan met het 1e op trainingskamp. Hebben nu welgeteld 2 officiële wedstrijden gespeeld, vind ie zichzelf beter dan Zahavi ofzo?
Probleem is ook dat dit soort jongens denken dat miljonair zijn op je 21ste de standaard is. Ze hebben geen geduld meer, en de zaakwaarnemer en hun omgeving nog minder.
 
Net zoals Malen een jongen die op best jonge leeftijd naar een topclub in het buitenland ging, Barca in dit geval. En wij maar denken dat Malen snel weg is na 2 jaar in de hoofdmacht...

Maar misschien dat het ook niet meehelpt dat je al zo ver bent geweest, is de enige jeugdspeler die het al zover geschopt had.
 
Maar met 19 wordt voor mij t verhaal niet heel veel anders. Ja je klopt op de deur, maar heb ajb heel even geduld, seizoen is lang je krijgt je kansen heus wel.
Van Mo blijft natuurlijk eeuwig zonde, maar ik sluit me in deze toch meer aan bij het punt dat Hoetierick aanhaalt: je ziet toch dat er naast Mo genoeg jeugdspelers het eerste halen? Hij is notabene meegeweest op het trainingskamp van PSV1. Dat doen ze niet zomaar; ze zien het dus in hem zitten. Kun je volgend seizoen als 19(!) jarige instromen in PSV1. Nou, poeh poeh, wat laat zeg.
Bij Mo was het makkelijk om te zeggen die jongen deugt niet. Alleen nu praten we over een aardig rijtje talenten dat niet wil verlengen. Dan moet je ook bij jezelf te raden gaan wat de club niet goed doet. Misschien gaat dat verder dan een gegarandeerde ticket voor de basis bij het behalen van je rijbewijs. Dat is bij Ajax ook niet en daar zie je dat talenten heel graag bijtekenen als ze de kans krijgen
 
Probleem is ook dat dit soort jongens denken dat miljonair zijn op je 21ste de standaard is. Ze hebben geen geduld meer, en de zaakwaarnemer en hun omgeving nog minder.
Dat is het inderdaad. Als 18-jarige bij PSV kunnen spelen. Wat wil je nog meer?
 
Zeker jammer, maar het is ondertussen wel verontrustend hoeveel jeugdspelers die tegen of in PSV1 spelen hun aflopende contract niet willen verlengen (Obispo, Sambo, Ihattaren, Fofana, vorig jaar Lammers). Ondertussen blijven we wel opgescheept zitten met jongens als Mauro, Thomas, Viergever etc. doodzonde eigenlijk.
Nouja ik heb liever een Mauro in de breedte en een Zahavi in de spits dan een Lammers die bij de eerste kans vertrok naar Atlanta. Terwijl Schmidt hem juist belangrijk wilde maken. Blij dat die weg is. Ik kijk dan liever naar de oude rot Zahavi. Waarschijnlijk had Lammers het toch niet gehaald met zo een instelling.
 
Bij Mo was het makkelijk om te zeggen die jongen deugt niet. Alleen nu praten we over een aardig rijtje talenten dat niet wil verlengen. Dan moet je ook bij jezelf te raden gaan wat de club niet goed doet. Misschien gaat dat verder dan een gegarandeerde ticket voor de basis bij het behalen van je rijbewijs. Dat is bij Ajax ook niet en daar zie je dat talenten heel graag bijtekenen als ze de kans krijgen
Zoals Brobbey?
 
Bij Mo was het makkelijk om te zeggen die jongen deugt niet. Alleen nu praten we over een aardig rijtje talenten dat niet wil verlengen. Dan moet je ook bij jezelf te raden gaan wat de club niet goed doet. Misschien gaat dat verder dan een gegarandeerde ticket voor de basis bij het behalen van je rijbewijs. Dat is bij Ajax ook niet en daar zie je dat talenten heel graag bijtekenen als ze de kans krijgen
Hahaha grappenmaker

Onze jeugd is gewoon verziekt.

2 voorbeelden bij Ajax die zo graag wilde bijtekenen Brobbey en Gravenberch
 
Bij Mo was het makkelijk om te zeggen die jongen deugt niet. Alleen nu praten we over een aardig rijtje talenten dat niet wil verlengen. Dan moet je ook bij jezelf te raden gaan wat de club niet goed doet. Misschien gaat dat verder dan een gegarandeerde ticket voor de basis bij het behalen van je rijbewijs. Dat is bij Ajax ook niet en daar zie je dat talenten heel graag bijtekenen als ze de kans krijgen
Ik vind het rijtje eerlijk gezegd leuke talenten maar geen top talenten. Volgensmij is het bij allemaal terecht dat ze nog op de bank zitten.
 
Dus nu is het weer niet goed om oudere ervaren of goede spelers te kopen? Dat is nu precies wat er aan ontbrak bij ons de laatste jaren, we hadden een elftal met pamper vullers en dat ging behoorlijk de verkeerde kant op. Als dat mannetje beter is dan zahavi speelt hij dat weet ik zeker. Dat is is hij nu niet en moet hij zijn plaats kennen. Als hij of zijn zaakwaarnemer het er niet mee eens is moet hij lekker verkassen. Jammer dan!
Je leest niet dat ik er een waardeoordeel aan verbind toch dat er gekozen wordt voor ervaren spelers. Ik leg het verband tussen deze twee ontwikkelingen. Toch geen rare gedachte? En vanuit een positie als fan zonder verantwoordelijkheid binnen de club altijd makkelijk om te roepen dat spelers zich maar te voegen hebben aan wat de club wil en dat ze anders mogen verkassen maar daar zal de penningmeester vast een andere mening over hebben.
 
Bij Mo was het makkelijk om te zeggen die jongen deugt niet. Alleen nu praten we over een aardig rijtje talenten dat niet wil verlengen. Dan moet je ook bij jezelf te raden gaan wat de club niet goed doet. Misschien gaat dat verder dan een gegarandeerde ticket voor de basis bij het behalen van je rijbewijs. Dat is bij Ajax ook niet en daar zie je dat talenten heel graag bijtekenen als ze de kans krijgen
Mo is wel een geval apart; iemand die op zo'n jonge leeftijd zijn vader verliest; dat doet wat met je. Schmidt kon dat niet bekijken vanuit menselijk oogpunt, maar ook Mo was natuurlijk niet geheel onschuldig in deze. Je bent je vader kwijt, maar je staat ook onder contract en er worden dingen van je verwacht. Schmidt heeft zich m.i. extreem hardvochtig opgesteld ten opzichte van Mo toen deze met goede wil geheel afgetraind terug kwam van zijn vakantie, en hem publiekelijk afgeserveerd met dat interview. Dat is, begrijpelijk vanuit Mo's kant, de druppel geweest om te zeggen bekijk het maar dan. Maar deze Fofana is ook nog steeds heel jong, kan zich nu onder wereldspits RvN nog verder gaan ontwikkelen, en vervolgens de stap naar het eerste maken, maar meneer vindt het niet snel genoeg gaan. Kom op zeg!

Bij Ajax vertrekken de talenten overigens ook bij de vleet.
 
Je leest niet dat ik er een waardeoordeel aan verbind toch dat er gekozen wordt voor ervaren spelers. Ik leg het verband tussen deze twee ontwikkelingen. Toch geen rare gedachte? En vanuit een positie als fan zonder verantwoordelijkheid binnen de club altijd makkelijk om te roepen dat spelers zich maar te voegen hebben aan wat de club wil en dat ze anders mogen verkassen maar daar zal de penningmeester vast een andere mening over hebben.
Dus nu wil je geen ervaren spelers meer die jonge talenten wijs en beter maken omdat ze minder opleveren? Je denkt teveel in individu terwijl het een teamsport is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan