Mohamed Ihattaren (M)

Als er niet bijgetekend word is hij hoe dan ook over een klein jaar transfervrij. Of zijn marktwaarde op dat moment 3, 9 of 39 miljoen is doet er financieel niet toe. Dus ik zie niet in waarom de directie in moet grijpen om Ihattaren speeltijd "te gunnen". De mensen die de verantwoordelijkheid hebben voor de opstelling beschouwen hem niet als iemand die het team sterker maakt of de prestaties direct zal verbeteren, en dan speelt hij niet? Aan hem om te overtuigen dat hij ervoor wil knokken en dat hij een toekomst voor zichzelf als PSV-er ziet. En of het voorstel te laag is, of dat er andere redenen zijn waarom Mo al jaren geen knoop doorhakt over zijn contract, is iets wat ik verdomde lastig vind om zonder info te beoordelen.
 
Laatst bewerkt:
Ook 15m of zelfs 10m is een hoop geld voor PSV. dat hij vorig jaar niet speelde, kan ik wel meeleven, maar hij is nu afgetraind en lijkt er klaar voor. Maar ja, ik weet ok wel, we hebben pas 1 wedstrijd gespeeld dit seizoen.
Ja maar een Vertessen kan ook 10 miljoen opbrengen. En de andere concurrenten (Madueke, Gakpo) nog wel meer. En vorig seizoen heeft hij best veel gespeeld waar hij weinig toevoegde.

Maar idd als hij bijtekend en voetballend verbeterd dan moet hij wel minuten gaan maken.
 
Dit vind ik een voorbeeld van "een beetje" zwart wit denken waar ik men over hoorde, als het om Mo of Schmidt gaat.
Ligt toch een stukje gecompliceerder en persoonlijker denk ik. Daarbij gaven zowel Mo als Schmidt volgens mij al vaker dat aan dat ze ze elkaar best mogen of iets in die trant. We weten dat Mo's vader is overleden, we hebben Mo op Social media gezien en Schmidt wissels doen waar nogal twijfels bij komen kijken maar wat weten wij nu eigenlijk over de relatie tussen die twee en wat er daadwerkelijk in het hoofd van Mo omgaat?

Polarisatie en depolarisatie van neuronen, actie-potentialen.
 
Ik denk dat Ihattaren voor Götze in zou kunnen vallen, alleen Götze was tegen Gala te belangrijk om er nog uit te halen. In de Eredivisie zal Mo echt wel regelmatig gaan spelen als hij volhoudt wat hij nu doet, namelijk fit zijn en motivatie tonen. Staat me iets van bij dat Schmidt positief was over Mo in de voorbereiding
Maar zag je Schmidts linker ooglid ook een beetje trillen toen hij dat zei? En vorig jaar zei hij na een knuffel van Mo ook dat knuffels altijd fijn waren, niet specifiek dat knuffels van Mo fijn waren. De relatie is goed verstoord als je het mij vraagt.
 
Ik denk dat Ihattaren voor Götze in zou kunnen vallen, alleen Götze was tegen Gala te belangrijk om er nog uit te halen. In de Eredivisie zal Mo echt wel regelmatig gaan spelen als hij volhoudt wat hij nu doet, namelijk fit zijn en motivatie tonen. Staat me iets van bij dat Schmidt positief was over Mo in de voorbereiding
Precies. En de beslissing viel ook pas na minuut 84 toen de 4-1 viel. Moet je hem dan nog laten invallen? Ik snap de hosanna rond Mo niet. De enige positie waar hij echt uit de voeten kan is op 10 en laat nu net Götze daar staan die vele malen beter is.

Begrijp mij niet verkeerd, want ik hoop echt dat hij het redt hier. Maar hij hoort op dit moment echt niet bij de beste elf. Misschien niet eens bij de beste 13. Laat het maar zien als je speelt, want die kans krijgt hij nog wel. Echter, dat hij niet in actie kwam tegen Gala kan ik zeker in komen.
 
De discussie is helemaal niet dat Ihattaren een basisplek moet krijgen. Zelfs als grote liefhebber van hem zou hij onder mij op de bank plaatsnemen als eerste invaller voor zowel Götze als Madueke. Het gaat erom dat je zo'n jongen wel het gevoel geeft er helemaal bij te horen. Schmidt zei dat Mo nothing special is. Wrong Mr Schmidt!!! Hij is zeker wel something special. Bij onder 19 heeft hij als 16 jarig ventje spelers van Barcelona te kijk gezet in de jeugd CL. Hij kreeg als 17-jarige ventje de druk op zijn schouders om het vege lijf van clubicoon Van Bommel te redden als trainer. Zijn bewegingen en acties vertonen een potentie van de absolute wereldtop. Als je zo'n goudmijn in je selectie hebt dan ga je daar mee aan de slag. Dan doe jij je uiterste best om zo'n jongen met zijn kop erbij te houden en hem vooral vertrouwen te geven. Niet alleen in de vorm van speelminuten maar in de juiste omgang. Hij mist een vaderfiguur in zijn leven. Een coach als Hiddink was meteen in dat gat gesprongen omdat hij weet dat Mo hem something special kan geven. Schmidt toont zich als een autist met nul empatisch vermogen.
 
Ik denk ook dat Mo niet doodgeknuffeld moet worden.
Dit is voetbal.
Het verschil tussen potentie en rendement; daar word je op afgerekend.
Je bijdrage aan het team, het collectief; daar word je op afgerekend.
Tot nu toe is dit niet het sterkste punt van Mo.
Op dit moment blijkt Mo namelijk niet onmisbaar voor onze club.
Hij lijkt te groeien als een coach, zoals Bommel, hem adoreert. Prima.
Maar nu is Bommel er niet meer.
Wat dat betreft sta ik achter Schmidt.
En wat mij betreft is de houding van Schmidt ten opzichte van Mo terecht ( laat het maar zien) ;
misschien dat Mo achteraf, als hij bij Barcelona speelt, zal zeggen dat Schmidt ' het beste is wat hem had kunnen overkomen' .
Ik hoop het.
Talent is namelijk niet genoeg. Je verschuilen achter 'papa' Bommel is ook niet genoeg.
Wij zijn PSV, de club die Galatasaray met 5-1 naar huis stuurt. Zonder Mo.

( Als je alleen wenst te schitteren onder ' papa Bommel' dan ben je eigenlijk een one trick pony, vrees ik ) .
 
Laatst bewerkt:
Schijnt dat Raiola hem naar Italië wil brengen en As Roma en Napoli geïnteresseerd zijn.bedrag zou rond de 10 mjn liggen, ik zeg doen, gaat hier helaas niets meer worden.
 
De discussie is helemaal niet dat Ihattaren een basisplek moet krijgen. Zelfs als grote liefhebber van hem zou hij onder mij op de bank plaatsnemen als eerste invaller voor zowel Götze als Madueke. Het gaat erom dat je zo'n jongen wel het gevoel geeft er helemaal bij te horen. Schmidt zei dat Mo nothing special is. Wrong Mr Schmidt!!! Hij is zeker wel something special. Bij onder 19 heeft hij als 16 jarig ventje spelers van Barcelona te kijk gezet in de jeugd CL. Hij kreeg als 17-jarige ventje de druk op zijn schouders om het vege lijf van clubicoon Van Bommel te redden als trainer. Zijn bewegingen en acties vertonen een potentie van de absolute wereldtop. Als je zo'n goudmijn in je selectie hebt dan ga je daar mee aan de slag. Dan doe jij je uiterste best om zo'n jongen met zijn kop erbij te houden en hem vooral vertrouwen te geven. Niet alleen in de vorm van speelminuten maar in de juiste omgang. Hij mist een vaderfiguur in zijn leven. Een coach als Hiddink was meteen in dat gat gesprongen omdat hij weet dat Mo hem something special kan geven. Schmidt toont zich als een autist met nul empatisch vermogen.
Volgens knip je een verkeerd geciteerd zinnetje.

"Hij is niet something special, in de zin dat hij iets speciaals verdient, in vergelijking met alle andere spelers", aldus de trainer. "De club legt de lat hoog en ik moet de club en alle spelers zo goed mogelijk leiden. En Mo Ihattaren is een belangrijke speler voor ons, he is a good guy.

Ik vind de hetze tegen Schmidt overigens even ongenuanceerd als de opmerkingen die de oprechtheid van Ihattaren aangaan.
 
Meerdere forummers halen het moment aan van Mo die Schmidt omhelst als voorbeeld van de goede relatie tussen hun. Hoe ik naar dat moment kijk is vooral de kwetsbaarheid van Mo en zijn behoefte aan een vaderfiguur. Schmidt reageerde op dat moment heel ongemakkelijk. Hij is helemaal niet zo'n knuffelfiguur. Hij is heel koud en afstandelijk. Vast een intelligente vent, maar qua sociale intelligentie heb ik hem niet hoog zitten. Dat zag je ook in hoe onhandig hij die situatie met Nijhuis afhandelde. Schmidt is gewoon de verkeerde trainer voor Mo. Als ik mijn clubhart even uitschakel en als zijn zaakwaarnemer zou moeten denken dan had ik hem naar een club gebracht met een sociaal intelligente trainer die bovenal voetbaliefhebber is en geen systeemfetisjist
Dit is topvoetbal. Dan moet hij bij Utrecht gaan voetballen. Mo is koud en afstandelijk want hij wil niet bijtekenen. Ik zou zo een gozer lekker op het bankje houden. Het is geen Romario hoor die iedereen doldraait. Madueke is 10 keer beter en Götze, mits fit, speel je er nooit uit.
 
Dit is topvoetbal. Dan moet hij bij Utrecht gaan voetballen. Mo is koud en afstandelijk want hij wil niet bijtekenen. Ik zou zo een gozer lekker op het bankje houden. Het is geen Romario hoor die iedereen doldraait. Madueke is 10 keer beter en Götze, mits fit, speel je er nooit uit.
Götze is na dit seizoen weg. Zou fijn zijn om zijn opvolger al in huis te hebben toch? Hij wil niet bijtekenen omdat hij geen perspectief ziet bij psv. En geef hem ongelijk. Toen hij de clubs voor het uitkiezen had koos hij ervoor om te blijven bij PSV. De kaarten zijn nu anders geschud.
 
Götze is na dit seizoen weg. Zou fijn zijn om zijn opvolger al in huis te hebben toch? Hij wil niet bijtekenen omdat hij geen perspectief ziet bij psv. En geef hem ongelijk. Toen hij de clubs voor het uitkiezen had koos hij ervoor om te blijven bij PSV. De kaarten zijn nu anders geschud.
Als ihattaren echt zo goed is dan is hij na dit seizoen ook weg. Ik vind hem echt niet zo goed. Bakalli was een veel groter talent. Bij beide jongens zit het karakter in de weg. Ze hadden dezelfde route als een Zyjech moeten bewandelen. Ze zitten al te snel bij PSV. Logisch vanuit de jeugd maar niet goed voor ze.
 
Volgens knip je een verkeerd geciteerd zinnetje.

"Hij is niet something special, in de zin dat hij iets speciaals verdient, in vergelijking met alle andere spelers", aldus de trainer. "De club legt de lat hoog en ik moet de club en alle spelers zo goed mogelijk leiden. En Mo Ihattaren is een belangrijke speler voor ons, he is a good guy.

Ik vind de hetze tegen Schmidt overigens even ongenuanceerd als de opmerkingen die de oprechtheid van Ihattaren aangaan.
Ik knip helemaal niks. Ik citeer hem. Schmidt vindt dat hij Mo moet behandelen zoals elke selectielid. Ik ben het daar dus mee oneens zoals elke echte toptrainer zou doen. Je investeert namelijk meer in je vedetten en je toekomstige vedetten. Als je evenveel tijd en aandacht gunt aan iedereen dan doe je iets niet goed
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Als ihattaren echt zo goed is dan is hij na dit seizoen ook weg. Ik vind hem echt niet zo goed. Bakalli was een veel groter talent. Bij beide jongens zit het karakter in de weg.
Hier gaan we al met de vergelijkingen met Bakkali. Zag ik van mijlenver aankomen. Jij zal niet de laatste zijn. In een andere post al hierop ingegaan. Ga ik niet dunnetjes over doen. Maar komt erop neer dat vergelijking totaal misplaatst is
 
Hier gaan we al met de vergelijkingen met Bakkali. Zag ik van mijlenver aankomen. Jij zal niet de laatste zijn. In een andere post al hierop ingegaan. Ga ik niet dunnetjes over doen. Maar komt erop neer dat vergelijking totaal misplaatst is
Oke
 
Ik knip helemaal niks. Ik citeer hem. Schmidt vindt dat hij Mo moet behandelen zoals elke selectielid. Ik ben het daar dus mee oneens zoals elke echte toptrainer zou doen. Je investeert namelijk meer in je vedetten en je toekomstige vedetten. Als je evenveel tijd en aandacht gunt aan iedereen dan doe je iets niet goed
"Schmidt zei dat Mo not something special is"

Hoort eigenlijk nog bij: "in the sense that he deserves something special compared to other players."

In zijn antwoord zegt
hij nog "Mo Ihattaren is an important player for us" en "hes a good guy" dat klinkt toch anders dan koud, afstandelijk of niet empathisch zijn neem ik aan?

Wat weten wij eigenlijk over gevoel, vertrouwen, tijd en aandacht geven als het gaat om Mo of Roger?
Misschien hebben Roger en PSV meer tijd in Mo gestoken dan wie dan ook maar wie zal het zeggen. We doen hier aannames maar zien hoogstens wat speelminuten en een training bezoeken zat er veelal ook niet in.
 
Schijnt dat Raiola hem naar Italië wil brengen en As Roma en Napoli geïnteresseerd zijn.bedrag zou rond de 10 mjn liggen, ik zeg doen, gaat hier helaas niets meer worden.
Het zijn geruchten via AreaNapoli maar er is nog niets concreet.
 
Hier gaan we al met de vergelijkingen met Bakkali. Zag ik van mijlenver aankomen. Jij zal niet de laatste zijn. In een andere post al hierop ingegaan. Ga ik niet dunnetjes over doen. Maar komt erop neer dat vergelijking totaal misplaatst is
Nog wel ... maar de tijd zal het leren. :cautious:
 
Terug
Bovenaan Onderaan