Mohamed Ihattaren (M)

En als Mo gewoon Pietje Jansen had geheten, had het ook allemaal niet zo gevoelig gelegen. Hoe mooi zou het zijn als een jongen met Marokkaanse roots eindelijk de reeks Labyad-Bakkali-Aissati kon doorbreken. Maar ondanks een paar mooie schijnbewegingen en passes, moeten we nou ook weer niet doen alsof Mo het beste is wat PSV ooit gehad heeft. Hij heeft al een paar jaar een profcontract. Heeft echt kansen gehad. Had de pech dat zijn vader overleed. Maar ga de wereld hier geen hetze tegen Mo aanpraten. Hij is niet het eerste talent dat verzuipt zodra het om de knikkers gaat. Mo krijgt dezelfde kansen als iedereen bij PSV. Inclusiever wordt het niet, mensen.
 
Klopt. Maar dat wil niet zeggen dat hij alles goed doet en wij geen kritiek mogen hebben.

Hij kan ook zeggen dat hij er niet op in gaat. Hij geeft telkens best uitgebreide antwoorden. Al vond ik die eerste best meevallen. Iemand opperde hier “geen commentaar”, dat leek mij bij nader inzien het beste.
Verslaggever: "vraagje over Mo"
Schmidt: "geen commentaar"

Kop VI en VZ "Mo op weg naar de uitgang, Schmidt wil geen energie meer steken in Mo"

Wat Schmidt ook zegt er zal gestookt worden, Schmidt lijkt rustig, Mo lijkt relax, nu t forum nog
 
Klopt. Maar dat wil niet zeggen dat hij alles goed doet en wij geen kritiek mogen hebben.

Hij kan ook zeggen dat hij er niet op in gaat. Hij geeft telkens best uitgebreide antwoorden. Al vond ik die eerste best meevallen. Iemand opperde hier “geen commentaar”, dat leek mij bij nader inzien het beste.
Eens hoor. En nogmaals, bij mij zou Mo altijd spelen. Ook met 2 kilo erbij. Ik krijg vlinders in mijn buik van zo’n actie als tegen PAOK. Maar al het gedoe om deze jongen heen leidt ook af. Ik zou als coach mijn team daartegen willen beschermen.
 
Verslaggever: "vraagje over Mo"
Schmidt: "geen commentaar"

Kop VI en VZ "Mo op weg naar de uitgang, Schmidt wil geen energie meer steken in Mo"

Wat Schmidt ook zegt er zal gestookt worden, Schmidt lijkt rustig, Mo lijkt relax, nu t forum nog
Precies. Mug. Olifant. Laat het zien als je kans komt, Mo. Of ga weg als je geen perspectief ziet.
 
Ihattaren. De nieuwe Pereiro.
Slachtoffer van de gemene trainers die perse de beste speler niet op willen stellen. :unsure:
Pereiro had wat Mo nu ook heeft. Veel techniek wat leuk is voor zaalvoetbal, maar voor veldvoetbal is er veel meer nodig dan dat. Met Pereiro speelde je in veel wedstrijden praktisch met 10 man
 
Pereiro had wat Mo nu ook heeft. Veel techniek wat leuk is voor zaalvoetbal, maar voor veldvoetbal is er veel meer nodig dan dat. Met Pereiro speelde je in veel wedstrijden praktisch met 10 man
Vond ik hier wel mooi aan de analyses van het EK. Zo'n Harry Kane, toch niet het voorbeeld van een lichtvoetige, technisch begaafde spits, hoe die een bal speelt naar een vrij lopende man, terwijl hij er met de rug naar toe stond, waar dan vervolgens de goal uit komt. Dan zie je dat inzicht en tactiek minimaal even belangrijk zijn als een leuke dribbel.
 
Vond ik hier wel mooi aan de analyses van het EK. Zo'n Harry Kane, toch niet het voorbeeld van een lichtvoetige, technisch begaafde spits, hoe die een bal speelt naar een vrij lopende man, terwijl hij er met de rug naar toe stond, waar dan vervolgens de goal uit komt. Dan zie je dat inzicht en tactiek minimaal even belangrijk zijn als een leuke dribbel.
Het aandachtspunt voor Gakpo komend jaar. Ziet hij de speler die er nóg beter voor staat, of gaat hij voor eigen succes.
 
Zijn schot is echt heerlijk. Die van gister ook die Muslera maar net had. Erg weinig ruimte en dan toch een scherp schot in de hoek
Eens. Zolang die ballen in de meeste gevallen zitten, is er niks aan de hand. Maar je merkt aan alles dat ook Cody’s status verandert. Daar hoort ook een nieuw verwachtingspatroon en rendement bij.
 
Je kan ook zeggen dat Schmidt die onrust veroorzaakt met zijn soms vreemde houding naar Mo. Onder Van Bommel was er nooit een probleem met hem.
Dat was wellicht omdat Bommel zelf alle aandacht kreeg door zijn keuzes, opmerkingen en prestaties...
 
Eens. Zolang die ballen in de meeste gevallen zitten, is er niks aan de hand. Maar je merkt aan alles dat ook Cody’s status verandert. Daar hoort ook een nieuw verwachtingspatroon en rendement bij.
Inderdaad ja. Deze selectie kan tot leuke dingen in staat zijn. Veel jeugd dat nog veel kan groeien en oudere spelers erbij die op hoog niveau hebben gespeeld waar die jeugd van kan leren
 
Ik zie vooral dat hij zelf de aandacht er niet zo op wil vestigen, er tóch naar gevraagd wordt en vervolgens probeert een diplomatiek antwoord te geven, dat vervolgens weer uitvergroot wordt in de media.
Diplomatiek antwoord? Dat Mo betrouwbaarder moet worden? Dat is geen diplomatiek antwoord! Was wel diplomatiek geweest van hem als hij had gezegd dat Mo op de goede weg is en hij zijn kansen gaat krijgen als hij zo doorgaat. Hij is snel geïrriteerd als men over Mo begint en kan hij daarom juist geen diplomatiek antwoord geven. Het enige wat hij op zulke momenten doet is de vragende pers de mond snoeren over de rug van Mo. En vervolgens stelt hij hem geen minuut op, want dat komt dan weer niet overeen met zijn uitspraken in de pers.
 
Diplomatiek antwoord? Dat Mo betrouwbaarder moet worden? Dat is geen diplomatiek antwoord! Was wel diplomatiek geweest van hem als hij had gezegd dat Mo op de goede weg is en hij zijn kansen gaat krijgen als hij zo doorgaat. Hij is snel geïrriteerd als men over Mo begint en kan hij daarom juist geen diplomatiek antwoord geven. Het enige wat hij op zulke momenten doet is de vragende pers de mond snoeren over de rug van Mo. En vervolgens stelt hij hem geen minuut op, want dat komt dan weer niet overeen met zijn uitspraken in de pers.
Schmidt heeft gekozen voor een bepaald systeem, waar het erg belangrijk is dat iedereen zijn taken juist uitvoert. Wanneer Mo laat zien dat hij bereid is om dit te doen krijgt hij vanzelf zijn kansen. Goed voorbeeld hiervan is Madueke: begon vorig jaar leuk en zakte op een gegeven moment wat af en kreeg kritiek van Schmidt omdat hij niet deed wat Schmidt van hem vroeg. Dan kun je als speler 2 dingen doen: luisteren naar de trainer of denken dat je het zelf beter weet. Madueke deed het eerste, Mo tot zover het tweede. En wie speelt er nu in de basis? Madueke. En die zie ik er niet gauw meer uit gaan.

Dit zou Mo ook moeten zien, en kritisch op zichzelf moeten zijn. Toen Schmidt hier kwam gaf hij al aan dat hij Mo niets meer kon leren aan de bal, maar alles erbuiten wel.
 
Schmidt heeft gekozen voor een bepaald systeem, waar het erg belangrijk is dat iedereen zijn taken juist uitvoert. Wanneer Mo laat zien dat hij bereid is om dit te doen krijgt hij vanzelf zijn kansen. Goed voorbeeld hiervan is Madueke: begon vorig jaar leuk en zakte op een gegeven moment wat af en kreeg kritiek van Schmidt omdat hij niet deed wat Schmidt van hem vroeg. Dan kun je als speler 2 dingen doen: luisteren naar de trainer of denken dat je het zelf beter weet. Madueke deed het eerste, Mo tot zover het tweede. En wie speelt er nu in de basis? Madueke. En die zie ik er niet gauw meer uit gaan.

Dit zou Mo ook moeten zien, en kritisch op zichzelf moeten zijn. Toen Schmidt hier kwam gaf hij al aan dat hij Mo niets meer kon leren aan de bal, maar alles erbuiten wel.
En je weet dat Mo dit allemaal niet doet? Je kan uiteraard blijven zoeken naar dingen die mensen minder mee hebben… Madueke is kwa dynamiek sowieso een andere speler dan Mo. Maar wat Mo kan, kan Madueke weer niet. We hoeven ook geen 11 soldaten met dezelfde uniform op het veld te hebben… Het is geen leger maar een voetbal ploeg waar je zowel creativiteit als werkpaarden en postbodes nodig hebt. Wat ik van Mo tegen Paok heb gezien spreekt je hele aanname mbt hem tegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan