PSV - Galatasaray | Woensdag 21 juli | Eindstand 5-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Heb wel gehoord dat ze ook aan het uitdagen waren richting PSV. Tja eigen schuld dan. Valt niet goed te praten natuurlijk. Ook bijzonder dat er een lint om ze heen stond. Tja als er geen away supporters bij mogen dan is het niet slim. Vind het kwalijker dat fans van PSV hun kaarten aan Gala fans verkopen. Dit terwijl er ook meer PSV fans hierbij hadden willen zijn.
Maar dat ze zo makkelijk over een hekje kwamen, zeer bijzonder.

Vond dit ook wel apart. Hadden ze Luckassen gevraagd om een avondje beveiliger te spelen?
 
Zo, het was anderhalf jaar geleden dat we zijn geweest en een betere terugkeer dan dit had ik niet kunnen wensen hoor. Holy shit. De hele dag al een bak vertrouwen dat ons dit ging lukken, met goed gevoel naar het stadion en het was al geslaagd toen ik die trap weer op liep naar binnen. De sfeer, de halve liters Bavaria die je op de helft al beu bent, de klote catering waar de bierleiding halverwege de wedstrijd klapte, het bier dat in je nek vloog bij een doelpunt. Man, wat een gemis is dat geweest.

En dan krijg je ook nog zo'n pot. Ik heb niet meer zo hard geschreeuwd en genoten sinds die thuiswedstrijd tegen Ajax in 18/19. Het door corona afgebroken seizoen was gewoon klote en toen stond er een team waar ik weinig mee kon. Vorig jaar was er niet eens de kans om een band op te bouwen met de spelers, maar dat hebben ze gisterenavond dubbel en dwars gedaan. Wat stonden ze toch godverdomme als een team te spelen. Ja er ging wat fout en er waren mindere spelers, maar de manier waarop ieder doelpunt werd gevierd maakte het voor mij duidelijk: wij gaan met dit team een mooi seizoen tegemoet. Zahavi de big game player die zelfs bijna (bijna, laten we niet overdrijven) Luuk doet vergeten, Götze die we eindelijk in een vol stadion aan het werk kunnen zien en Sangare die speelt als een beest. En zo kan ik er nog wel een aantal opnoemen. Vandaag is het gewoon genieten. En het zal soms nog wel eens klote gaan, maar ik heb echt een bak vertrouwen in deze selectie. Vooral als we straks nog geld investeren in vervangers voor de vetrokken spelers.

Top dat Van Ginkel na de ereronde iedereen nog de catacombe uit trok om richting Oost te gaan. En Sangaré kan zomaar een speler zijn die uit kan groeien tot een publiekslieveling, die man houdt wel van een feestje.

Ja jongens, de voortekenen zijn goed!
Dat was Gakpo volgens mij. Die had de aanvoerdersband gekregen na de wissel. Viel me idd op dat ze al direct naar binnen wilde lopen, maar gelukkig kwamen ze terug.

Was inderdaad een heerlijke wedstrijd om te zien in het stadion. Sangare viel mij ook enorm positief op.
 
Vond dit ook wel apart. Hadden ze Luckassen gevraagd om een avondje beveiliger te spelen?

Hebben ze dan niks geleerd van het Gerets tijdperk Kaiserslautern. Zag ze vanaf Oost boven helemaal de tribune afgaan. Alle zwarte shirtjes.

Maar wat ik wel storend vond was dat ze niet voor Oost nog even gingen juichen. Pas op het laatste omdat iemand hen er op wees. Bijzonder. Toch algemeen bekend zeker na zo'n klinkende zege.
 
Uitgedaagd worden door een meisje en vader? Terwijl je zelf live ziet dat hun club afgeslacht word en je dubbel van het leedvermaak kan genieten ( dus nee geen geweld ).. Junkies daar zoeken altijd naar een reden om te rellen, al had die vader per ongeluk 1 turks woord gebruikt zien ze hem al als vijand dus afmaken die 2 :rolleyes:

Zitten er 2 turkjes van 22 die bijdehand en stoer doen dan zeg ik tja... dan vraag je er om. Keurt geweld niet goed maar kan je nog beetje indenken, maar een kind van 11 aanvallen :unsure:
 
Ik heb een aantal wedstrijden van Dortmund bezocht, en daar is het heel normaal dat er uitsupporters tussen de thuissupporters zitten. Alleen tegen rivalen als Schalke en Bayern houden ze die gescheiden.

Toch triest dat dit in Nederland niet kan, want niet alleen bij ons zou dat problemen opleveren. Bij velen toch dat domme hooliganisme waardoor het altijd weer gedoe is
 
Dat was Gakpo volgens mij. Die had de aanvoerdersband gekregen na de wissel. Viel me idd op dat ze al direct naar binnen wilde lopen, maar gelukkig kwamen ze terug.

Was inderdaad een heerlijke wedstrijd om te zien in het stadion. Sangare viel mij ook enorm positief op.

Ik dacht oprecht dat het Van Ginkel was, dan heb ik het verkeerd gezien. Wie het ook was, klasse actie!
 
Uitgedaagd worden door een meisje en vader? Terwijl je zelf live ziet dat hun club afgeslacht word en je dubbel van het leedvermaak kan genieten ( dus nee geen geweld ).. Junkies daar zoeken altijd naar een reden om te rellen, al had die vader per ongeluk 1 turks woord gebruikt zien ze hem al als vijand dus afmaken die 2 :rolleyes:

Zitten er 2 turkjes van 22 die bijdehand en stoer doen dan zeg ik tja... dan vraag je er om. Keurt geweld niet goed maar kan je nog beetje indenken, maar een kind van 11 aanvallen :unsure:

Lijkt me dat je dat vanaf Oost niet ziet dat er een kind bij is. Die uiteindelijk als eerste met vader weg loopt van het geheel. Maar afstand zag ik wel een hele groep Turken minstens 25 in het zwart daar staan. Tsjah. Had dat groepje dan alsnog maar in het uitvak gezet.
 
Ik heb een aantal wedstrijden van Dortmund bezocht, en daar is het heel normaal dat er uitsupporters tussen de thuissupporters zitten. Alleen tegen rivalen als Schalke en Bayern houden ze die gescheiden.

Toch triest dat dit in Nederland niet kan, want niet alleen bij ons zou dat problemen opleveren. Bij velen toch dat domme hooliganisme waardoor het altijd weer gedoe is
In Engeland gebeurt het ook was bij Newcastle - Sunderland en dat is daar de derby van het noorden. Fans liepen gewoon door elkaar heen en zongen naar elkaar niks aan de hand verder
 
Uitgedaagd worden door een meisje en vader? Terwijl je zelf live ziet dat hun club afgeslacht word en je dubbel van het leedvermaak kan genieten ( dus nee geen geweld ).. Junkies daar zoeken altijd naar een reden om te rellen, al had die vader per ongeluk 1 turks woord gebruikt zien ze hem al als vijand dus afmaken die 2 :rolleyes:

Zitten er 2 turkjes van 22 die bijdehand en stoer doen dan zeg ik tja... dan vraag je er om. Keurt geweld niet goed maar kan je nog beetje indenken, maar een kind van 11 aanvallen :unsure:

Als je goed kijkt he, zie je achter de vader en het kind een mannetje of 20 rennen. Dat is het groepje waar ik het over heb, ik mag namelijk hopen dat die vader niet meedeed aan die provocaties. Het was in ieder geval die groep die naast de bank van Galatasaray stonden te juichen, zingen en gebaren maakte na de 2-1.

Buiten dat, vond ik het vermelden nog waard nadat ik las wat hier allemaal niet kan. Voorafgaand aan de wedstrijd stonden er buiten een groep Galatasaray fans en PSV fans tegenover elkaar. Uitdagend zingen, maar wel gezellig en lachen met elkaar. Is niet gefilmd waarschijnlijk en er gebeurde niets, dus niet leuk genoeg om te delen op Social Media. Maar het kan echt wel gewoon normaal gaan. Bij het provoceren gaat het fout, en natuurlijk dat uitfans er gisterenavond eigenlijk niets te zoeken hadden. Ik zou ook geen medelijden hebben met PSV-fans die volgende week naar Istanbul gaan en daar de boel staan uitdagen. Dan verdien je ze gewoon.
 
In Engeland gebeurt het ook was bij Newcastle - Sunderland en dat is daar de derby van het noorden. Fans liepen gewoon door elkaar heen en zongen naar elkaar niks aan de hand verder
Ik heb 2 seizoenen een seizoenkaart gehad naast het uitvak. Als je daar ook ziet hoe veel PSV supporters meer bezig zijn met de uitsupporters dan met het aanmoedigen van eigen ploeg is ook maar triest. Geldt net zo goed voor de uitsupporters zelf, die staan ook als apen tekeer te gaan richting de PSV supporters. Triest
 
Ik heb 2 seizoenen een seizoenkaart gehad naast het uitvak. Als je daar ook ziet hoe veel PSV supporters meer bezig zijn met de uitsupporters dan met het aanmoedigen van eigen ploeg is ook maar triest. Geldt net zo goed voor de uitsupporters zelf, die staan ook als apen tekeer te gaan richting de PSV supporters. Triest
Tja dat soort fans heb je er helaas altijd tussen zitten. Moedig lekker je club aan door me te zingen en focus je op de wedstrijd, als je wilt matten ga je maar op een vechtsport. Niet in een voetbalstadion.
 
Ik heb 2 seizoenen een seizoenkaart gehad naast het uitvak. Als je daar ook ziet hoe veel PSV supporters meer bezig zijn met de uitsupporters dan met het aanmoedigen van eigen ploeg is ook maar triest. Geldt net zo goed voor de uitsupporters zelf, die staan ook als apen tekeer te gaan richting de PSV supporters. Triest

Heb daar ook een jaartje gezeten, had wel zijn charmes. Natuurlijk ben je met die wedstrijd bezig, maar is dan ook wel heerlijk om die gasten na een doelpunt een beetje op de stang te jagen, en dat kreeg je dan terug als het minder was. Helaas was gedurende dat seizoen dat laatste meer het geval (2013/14), maar hey daar zullen we het maar niet over hebben :ROFL:
 
Tja dat soort fans heb je er helaas altijd tussen zitten. Moedig lekker je club aan door me te zingen en focus je op de wedstrijd, als je wilt matten ga je maar op een vechtsport. Niet in een voetbalstadion.
Ik blijf erbij dat er in elk geval mannetjes tussen lopen die niet willen vechten. Op een of andere manier krijgt 99 van de 100 keer (dus zo'n 65%) de politie er lucht van en voorkomt de vechtpartij. Als jij en ik willen vechten dan sturen we een PB met een plaats en een tijd en dan gaan we vechten. Zo moeilijk kan het niet zijn dus er zitten gasten tussen die ruig meepraten en dan maar iets op Facebook plaatsen zodat het niet zover komt.
 
Tja dat soort fans heb je er helaas altijd tussen zitten. Moedig lekker je club aan door me te zingen en focus je op de wedstrijd, als je wilt matten ga je maar op een vechtsport. Niet in een voetbalstadion.
Eens, overigens walg ik evengoed van mensen die schreeuwen, beledigen, gebaren of dingen gooien richting tegenstander. De beelden van de mannen voor aan t veld bij de corner van Babel schieten me daarbij te binnen. Sneu en kwalijk imo. Je zit toch in het stadion om jou team te supporten, niet om je afkeur van Gala of ex-ajaxieden te bewijzen? Maar misschien ben ik te lievvv.
 
In Engeland gebeurt het ook was bij Newcastle - Sunderland en dat is daar de derby van het noorden. Fans liepen gewoon door elkaar heen en zongen naar elkaar niks aan de hand verder
Ik heb echt totaal het tegenovergestelde meegemaakt... Stewards die in paniek raakte toen we met Sunderland shirts het Newcastle vak in liepen... Alsof we levensmoe waren
 
Wat ik trouwens niet zeker wist, dus niet heb gedeeld, maar nu wel meer lees. Er was na de 2-1 ook een opstootje in de hoek bij West, want daar was ook ineens een deel van het vak leeg. Daar zaten ook groepjes met Turkse fans. Wat ik lees is dat zij daar losgingen op PSV supporters. Maar ik laat me graag inlichten door mensen die dat wel goed hebben gezien.
 
Ik heb echt totaal het tegenovergestelde meegemaakt... Stewards die in paniek raakte toen we met Sunderland shirts het Newcastle vak in liepen... Alsof we levensmoe waren
Oh, ja ik heb een hele andere ervaring daarmee, ik was daar in 2014 toen leek het allemaal goed en vriendelijk te gaan, kan natuurlijk dat jij een andere ervaring hebt.
 
Mooi op beeld, gelijk stadion verbod.
Precies. Ik zag een kereltje van 13 trappen uitdelen. Waar komt zo iets vandaan dan? Droeftoeters.
Meer een bevestiging. Wat is deze jongen slecht, geeft ook wel aan dat het idioot is dat hij zo vaak bij Oranje mocht aantreden
Ik vond Babel in die 3 ballen die hij kreeg juist wel aardig spelen.
Ik heb een aantal wedstrijden van Dortmund bezocht, en daar is het heel normaal dat er uitsupporters tussen de thuissupporters zitten. Alleen tegen rivalen als Schalke en Bayern houden ze die gescheiden.

Toch triest dat dit in Nederland niet kan, want niet alleen bij ons zou dat problemen opleveren. Bij velen toch dat domme hooliganisme waardoor het altijd weer gedoe is
Helemaal eens dat dit zou moeten kunnen. Maar elke keer wordt bewezen van niet. Vreemd dat deze supporters in het thuis- en niet het uitvak zaten.
Eens, overigens walg ik evengoed van mensen die schreeuwen, beledigen, gebaren of dingen gooien richting tegenstander. De beelden van de mannen voor aan t veld bij de corner van Babel schieten me daarbij te binnen. Sneu en kwalijk imo. Je zit toch in het stadion om jou team te supporten, niet om je afkeur van Gala of ex-ajaxieden te bewijzen? Maar misschien ben ik te lievvv.
Ik dacht bij die beelden ook: je baas zal maar zitten te kijken. :zien:
 
Ik blijf erbij dat er in elk geval mannetjes tussen lopen die niet willen vechten. Op een of andere manier krijgt 99 van de 100 keer (dus zo'n 65%) de politie er lucht van en voorkomt de vechtpartij. Als jij en ik willen vechten dan sturen we een PB met een plaats en een tijd en dan gaan we vechten. Zo moeilijk kan het niet zijn dus er zitten gasten tussen die ruig meepraten en dan maar iets op Facebook plaatsen zodat het niet zover komt.

Dat doen of dezen ze ook, ik ken een gast die zwaar fanatiek daarmee was, tussen 2010/2015 spraken ze in groepjes af op random plekken in NL/B/D en dan gingen ze knokken en dr na handjes schudden en naar huis. Je moet je toch ergens mee vermaken als je stadionverbod hebt en geen VOG meer kan krijgen...

Eerste hulp bezoeken, nachtjes in de cel, gebroken lichaamsdelen, all part of the deal en kick. 10 jaar later snap ik er nog niks van hoe idioot men kan zijn. Verder wel sportief en goed georganiseerd die dingen dat dan weer wel :unsure:
 
Wat ik trouwens niet zeker wist, dus niet heb gedeeld, maar nu wel meer lees. Er was na de 2-1 ook een opstootje in de hoek bij West, want daar was ook ineens een deel van het vak leeg. Daar zaten ook groepjes met Turkse fans. Wat ik lees is dat zij daar losgingen op PSV supporters. Maar ik laat me graag inlichten door mensen die dat wel goed hebben gezien.

Iets van juichen na de 2-1 en daarna werd er bier naar de Turken gegooid waarop vervolgens reactie kwam hoor ik via een vriend.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan