Oefenwedstrijden

Kregen de spelers van Paok een bonus per gezette overtreding ofzo? Wat n lompe schoppers voor n oefenpotje.
 
Ik kan me niet herinneren dat Paok echt een kans heeft gehad? Uiteindelijk greep de verdediging wel weer goed in. Maar dat had misschien bij een betere tegenstander anders gegaan.
Klopt ook wel hoor. Er werd, met name door Boscagli die een geweldige wedstrijd speelde, regelmatig goed ingegrepen. Maar dat was dan wanneer PAOK -voor mijn gevoel- toch te vaak over kon spelen richting onze 16. Omdat Max dan niet mee terugliep vonden ze te gemakkelijk de vrije man.
Uiteindelijk kwam het steeds op tijd goed, maar het was onder de streep gewoon onnodig omdat het een stuk minder gevaarlijk wordt als Max mee terug loopt en verdedigt.
 
Waar ik me ook aan stoorde was dat Max toch een paar keer een 'Jethro'tje' deed. Op het middenveld de bal verliezen en dan niet meelopen, waardoor Boscagli het achterin moest opknappen. Dat moet er echt uit. Je bent in de eerste plaats verdediger.
Wat overigens ook opviel was dat Max een paar keer wél voorin opdook en dan een heel prima bal voor het doel gooide om vervolgens te constateren dat er niemand was meegelopen. Voor de spitsen geldt hetzelfde als voor een verdediger. Er wordt iets van je verwacht op basis van de positie die de trainer je heeft toegewezen. Zorg dan ook dat je op je post bent.

Dit. :up: Alles wat je beschrijft, leer je als voetballer toch al wel in de D-tje, wellicht C-tjes?
 
Ja, al is t mogelijk wel iets anders, vertrouwde hij op n snelle terugverovering van de mensen achterin, en beoordeelde hij dat die via hem dan vollop ruimte hadden om over de flank direct terug te stoten? Maar in de kern ben ik t natuurlijk eens, zeker als je 45min speelt zou je zodra de bal zich op jou flank in t bezit vd tegenstander bevind gewoon vol ervoor moeten gaan, zeker rond omschakelingen.
 
Je kunt alle bespiegelingen loslaten op deze wedstrijd en deze spelersgroep, maar als je niet of te weinig scoort wordt het niks. Hopelijk wordt dat dit jaar anders, dan wordt ook mijn gevoel anders.
 
Je kunt alle bespiegelingen loslaten op deze wedstrijd en deze spelersgroep, maar als je niet of te weinig scoort wordt het niks. Hopelijk wordt dat dit jaar anders, dan wordt ook mijn gevoel anders.
Hoewel ik een voor altijd-fan van Luuk ben, denk ik niet dat hij die afmaker is die we missen. Zijn laatste seizoen hier was prima, maar ik kan me ook nog heel lange droogtes herinneren en van spitsen die daar ook last van hebben, hebben we er al genoeg.
 
Hoewel ik een voor altijd-fan van Luuk ben, denk ik niet dat hij die afmaker is die we missen. Zijn laatste seizoen hier was prima, maar ik kan me ook nog heel lange droogtes herinneren en van spitsen die daar ook last van hebben, hebben we er al genoeg.
Dat dus. Prima gast, maar niet wat PSV nodig heeft. Luuk is voetballend gewoon een te beperkte spits.
 
Dat dus. Prima gast, maar niet wat PSV nodig heeft. Luuk is voetballend gewoon een te beperkte spits.
Ter verdediging van Luuk dan nog wel de toevoeging dat ik hem wel iemand vind die spelers om hem heen beter laat voetballen. Da's ook wel iets wat dit PSV mist. Een échte leider. Wellicht dat Ginkeltje die rol op zich kan nemen, maar ik vind dat toch wel een sterke eigenschap van Luuk.
Zo. Lans gebroken. :grin:
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ter verdediging van Luuk dan nog wel de toevoging dat ik hem wel iemand vind die spelers om hem heen beter laat voetballen. Da's ook wel iets wat dit PSV mist. een échte leider. Wellicht dat Ginkeltje die rol op zich kan nemen, maar ik vind dat toch wel een sterke eigenschap van Luuk.
Zo. Lans gebroken. :grin:
Laat maar komen dan. Als jij er je goedkeuring aan geeft kan John dit niet meer laten lopen denk ik :ROFL:.
Maar Luuk heeft inderdaad hele goede eigenschappen, maar is alleen nuttig bij vleugelspelers die voorzetten afleveren. Je bent dan ook nog eens beperkt tot één systeem eigenlijk en dat is net wat we niet nodig hebben. Daarnaast is Luuk natuurlijk veel te traag en niet goed in 1 tegen 1 situaties.
Zo, lans weer gefixt :D
 
Laat maar komen dan. Als jij er je goedkeuring aan geeft kan John dit niet meer laten lopen denk ik :ROFL:.
Maar Luuk heeft inderdaad hele goede eigenschappen, maar is alleen nuttig bij vleugelspelers die voorzetten afleveren. Je bent dan ook nog eens beperkt tot één systeem eigenlijk en dat is net wat we niet nodig hebben. Daarnaast is Luuk natuurlijk veel te traag en niet goed in 1 tegen 1 situaties.
Zo, lans weer gefixt :D
Toch nog een heel klein lucifer-lansje dan; Ik zag Max gisteren meerdere ballen voor het doel slingeren waar geen enkele PSV'er tegenaan kon lopen omdat ze niet in positie waren.

Ik vin moeluk.

Er zijn zat tegens, maar ook zat voors te verzinnen.
Laat ik het zo zeggen: "Ik denk niet dat Luuk de ideale kandidaat is. Maar ik zou ook niet weten welke haalbare speler dat dan wél is. Dus het is niet zo dat hij moet komen, maar mocht hij komen dan ben ik ook niet heel erg teleurgesteld."

Ik kan me nog een last minute binnenkomende transfer van ene Stef Nijland herinneren. Daar stond ik 'ietsje' negatiever tegenover.
100 keer liever Luuk terug bij PSV dan zo'n Nijland-scenario, wat mij betreft.:grin:
 
Ter verdediging van Luuk dan nog wel de toevoeging dat ik hem wel iemand vind die spelers om hem heen beter laat voetballen. Da's ook wel iets wat dit PSV mist. een échte leider. Wellicht dat Ginkeltje die rol op zich kan nemen, maar ik vind dat toch wel een sterke eigenschap van Luuk.
Zo. Lans gebroken. :grin:
Dat is het ook. Hij houdt tegenstanders bezig en is fysiek qua kopkracht wel handig. Ook bij een voorsprong.
 
We zien wel wat er bij komt. Als het Luuk is, is dat mooi. Andere aanvallende opties niet gehoord en als Malen weg gaat moet er echt wat bij op zeer korte termijn.
 
We zien wel wat er bij komt. Als het Luuk is, is dat mooi. Andere aanvallende opties niet gehoord en als Malen weg gaat moet er echt wat bij op zeer korte termijn.
True. toch vind ik dat je een type Malen niet één op één kunt vervangen met een type De Jong. Met het vertrek van Malen verlies je een heel snelle en een behendige speler voor de kleine ruimte. Luuk is een totaal ander type, waardoor het systeem dan om zou moeten, lijkt me?
 
True. toch vind ik dat je een type Malen niet één op één kunt vervangen met een type De Jong. Met het vertrek van Malen verlies je een heel snelle en een behendige speler voor de kleine ruimte mee. Luuk is een totaal ander type, waardoor het systeem dan om zou moeten, lijkt me?
Je kan ook Noni doorschuiven en samen met Luuk of Eran. Dan Ihattaren op plek rechts (of Gotze).
 
Terug
Bovenaan Onderaan