Coronavirus

Morgenmiddag de eerste prik erin. Ik heb een huurder die vrij nauw betrokken is in het coronaproces en geen reden heeft te blijven huren als het voorbij is, en die heeft voor de zekerheid toch maar één van de contracten verlengd tot en met begin 2022. Hoop dat het geen voorbode is.
 
Voor wie nog twijfelt aan de effectiviteit van vaccinaties: in mei was 99,9% van de opgenomen coronazieken en 99,2% van de coronadoden in de VS ongevaccineerd.

 
Voor wie nog twijfelt aan de effectiviteit van vaccinaties: in mei was 99,9% van de opgenomen coronazieken en 99,2% van de coronadoden in de VS ongevaccineerd.

Daarom. Ik snap de angst niet. Of de nieuwe varianten en vaccins moeten niet matchen.
 
Nichtje van vrouwlief was met haar schooljaar naar Portugal. Het vakantiehuis waar zij in zaten allemaal positief: er was geen test voordat ze het vliegtuig instapten terug n NL. Zeer waarsch. de Deltavariant maar dat is nog niet bevestigd
Duitsland blokt vanaf vandaag alle reizigers uit Portugal. Nederland zal dus wel over 4 weken volgen als we weer in lockdown moeten vanwege de terugkerende ongevaccineerde vakantieamoeben.
 
Daarom. Ik snap de angst niet. Of de nieuwe varianten en vaccins moeten niet matchen.
Een nieuwe variant zal altijd gelijken op t origineel, daarmee is de kans dat de vaccins 0,0 doen tegen een variant op korte termijn gering lijkt mij?
 
Nichtje van vrouwlief was met haar schooljaar naar Portugal. Het vakantiehuis waar zij in zaten allemaal positief: er was geen test voordat ze het vliegtuig instapten terug n NL. Zeer waarsch. de Deltavariant maar dat is nog niet bevestigd
Duitsland blokt vanaf vandaag alle reizigers uit Portugal. Nederland zal dus wel over 4 weken volgen als we weer in lockdown moeten vanwege de terugkerende ongevaccineerde vakantieamoeben.
Ja, we voelden ons niet fit, maar dachten dat dat door de drank en de korte nachten kwam :FP:
 
Nichtje van vrouwlief was met haar schooljaar naar Portugal. Het vakantiehuis waar zij in zaten allemaal positief: er was geen test voordat ze het vliegtuig instapten terug n NL. Zeer waarsch. de Deltavariant maar dat is nog niet bevestigd
Duitsland blokt vanaf vandaag alle reizigers uit Portugal. Nederland zal dus wel over 4 weken volgen als we weer in lockdown moeten vanwege de terugkerende ongevaccineerde vakantieamoeben.
Zolang deze mensen niet de ziekenhuizen platleggen is er weinig aan de hand toch?
 
Ja, we voelden ons niet fit, maar dachten dat dat door de drank en de korte nachten kwam :FP:

Ik weet niet hoeveel scholieren er in P'gal waren, maar laten het er eens 50 zijn. Die komen waarsch vrijwel allemaal terug met de veel besmettelijke Deltavariant. Laatst ook al in A'dam. And so it begins. Again. Gelukkig zijn de meeste mensen gevaccineerd, maar juist de jongeren nog niet.
 
Ik weet niet hoeveel scholieren er in P'gal waren, maar laten het er eens 50 zijn. Die komen waarsch vrijwel allemaal terug met de veel besmettelijke Deltavariant. Laatst ook al in A'dam. And so it begins. Again. Gelukkig zijn de meeste mensen gevaccineerd, maar juist de jongeren nog niet.
Zolang ze na thuiskomst testen is t verspreidingsrisico relatief klein. Maar handig is het niet.
Aan de andere kant, we dalen nog steeds een ruime 30% per week, ondanks alle knuppels die het al een paar weken importeren.
 
Daarom. Ik snap de angst niet. Of de nieuwe varianten en vaccins moeten niet matchen.
Waar de angst in zit is dat;
- hoe meer mensen het virus krijgen des te meer kans er is dat het zich muteert. Des te meer mutaties er zijn, des te groter de kans dat er eentje bijzit waar de vaccins niet op reageren. Daarom zijn er veel mensen aan het lobbyen om arme landen te helpen met vaccinaties.
- we zijn er nog niet met de vaccinaties. Er zijn ook nog veel mensen ongevaccineerd (keuze, niet aan de beurt, niet mogelijk). Daar zit ook nog steeds een risico. Als de R-waarde straks weer oploopt kan het opeens hard gaan, daar is niet zo verschrikkelijk lang voor nodig en dan hebben we toch weer een probleem.
- we weten nog lang niet alles over (de lange termijn-effecten van) het virus. Laatst is bekend geworden dat het ontstekingen in de hersenen kan veroorzaken. Tot nu toe milde ontstekingen maar we weten nog steeds niet wat er precies gebeurd.
 
Waar de angst in zit is dat;
- hoe meer mensen het virus krijgen des te meer kans er is dat het zich muteert. Des te meer mutaties er zijn, des te groter de kans dat er eentje bijzit waar de vaccins niet op reageren. Daarom zijn er veel mensen aan het lobbyen om arme landen te helpen met vaccinaties.
- we zijn er nog niet met de vaccinaties. Er zijn ook nog veel mensen ongevaccineerd (keuze, niet aan de beurt, niet mogelijk). Daar zit ook nog steeds een risico. Als de R-waarde straks weer oploopt kan het opeens hard gaan, daar is niet zo verschrikkelijk lang voor nodig en dan hebben we toch weer een probleem.
- we weten nog lang niet alles over (de lange termijn-effecten van) het virus. Laatst is bekend geworden dat het ontstekingen in de hersenen kan veroorzaken. Tot nu toe milde ontstekingen maar we weten nog steeds niet wat er precies gebeurd.
Vaccins doneren aan arme landen is nu echt prioriteit nummer 1. Helaas voor die landen muteert honger niet. Dan was de hongersnood allang uit de wereld. Ik zou als ik die arme landen was weigeren en pas accepteren wanneer er een goed toekomstplan word gepresenteerd waarin ook honger en dorst wordt meegenomen. Nu is het vooral kijk ons eens goed doen voor de wereld om ons heen.
 
Waar de angst in zit is dat;
- hoe meer mensen het virus krijgen des te meer kans er is dat het zich muteert. Des te meer mutaties er zijn, des te groter de kans dat er eentje bijzit waar de vaccins niet op reageren. Daarom zijn er veel mensen aan het lobbyen om arme landen te helpen met vaccinaties.
- we zijn er nog niet met de vaccinaties. Er zijn ook nog veel mensen ongevaccineerd (keuze, niet aan de beurt, niet mogelijk). Daar zit ook nog steeds een risico. Als de R-waarde straks weer oploopt kan het opeens hard gaan, daar is niet zo verschrikkelijk lang voor nodig en dan hebben we toch weer een probleem.
- we weten nog lang niet alles over (de lange termijn-effecten van) het virus. Laatst is bekend geworden dat het ontstekingen in de hersenen kan veroorzaken. Tot nu toe milde ontstekingen maar we weten nog steeds niet wat er precies gebeurd.
Vorig jaar waren er in de zomer nauwelijks besmettingen. Dat geeft mooi de tijd om ingeënt te raken. Bereidheid is 90% inmiddels. Dus ik zie hem nog niet....
 

Voor het eerst sinds september geen coronagerelateerde sterfgevallen gemeld

link

Het RIVM heeft in het afgelopen etmaal geen enkele melding over een overleden coronapatiënt ontvangen. Dat blijkt zaterdag uit de nieuwste cijfers van het instituut.
Op 7 september 2020 meldde het RIVM voor het laatst nul sterfgevallen als gevolg van COVID-19.

Mensen gaan weer 'gewoon' dood. :rolleyes:
 
Zal ook niet meer met duizenden per dag dalen.
Joh, logisch als we al onder de duizend zitten :cool:

Ondertussen is een heel klein deel van onze bevolking toch echt de weg kwijt (of ze waren het al, maar dat kwam niet aan het licht).

Allereerst heeft de haathippie om uitlevering van Marc van Ranst gevraagd om hem te kunnen berechten, dat een burger dat niet kan is hem blijkbaar ontgaan.

En dan nog 1, lezen op eigen risico
E40U419XMAAigGh
 
Terug
Bovenaan Onderaan