Coronavirus

Ik denk dat ze dat vooral doen omdat er meer en meer weerstand tegen de mondkapjes komt en de bevolking er het liefst zo snel mogelijk van af wil.
Dat zal inderdaad wel. Ik vind het ook prima, want volgens mij heeft een mondkapje totaal geen zin (behalve als je echt langere tijd met elkaar in dezelfde kleine ruimte bent, dan zal het wel iets helpen).
 
Dat het 30 graden is werkt wellicht ook mee. ;)
Vanaf komend weekend gaan de temperaturen weer naar beneden.
Daarbij is het in de winkels doorgaans prima te doen, qua temperatuur. Het is warm als je buiten bent, maar daar hoef je 'm niet op.

Dat zal inderdaad wel. Ik vind het ook prima, want volgens mij heeft een mondkapje totaal geen zin (behalve als je echt langere tijd met elkaar in dezelfde kleine ruimte bent, dan zal het wel iets helpen).
Ik draag medische mondkapjes en die beperken de in- en uitstroom van lucht zodanig dat ik er echt wel van overtuigd ben dat ze helpen bij het voorkomen van verspreiden en inademen van virusdeeltjes.
 
Dat zal inderdaad wel. Ik vind het ook prima, want volgens mij heeft een mondkapje totaal geen zin (behalve als je echt langere tijd met elkaar in dezelfde kleine ruimte bent, dan zal het wel iets helpen).
Volgensmij niet medische mondkapjes net andersom. Ze helpen een beetje in een supermarkt (doorstroom locatie), want houd een klein beetje tegen. In dezelfde ruimte zal het nauwelijks iets doen.
 
Gezien de hoeveelheid afval en de afname in het aantal ermee voorkomen infecties (immers zijn er steeds minder besmette mensen in omloop) snap ik het wel dat er een punt komt waarop loslaten (van de verplichting voor mensen die geen klachten hebben) op zich best logisch is.
 
Ik ben er blij mee.
Ik ook, blij dat de omloop van het virus dusdanig gedaald is dat de toegevoegde waarde van mondmaskers kostten/baten-technisch niet meer zo duidelijk is (al heb ik hier enkel Voss over gehoord, neem aan dat het OMT hier nog wel een officieel advies over geeft aan het kabinet). Op het moment dat de kans iemand te treffen die besmet is weer flink stijgt heb ik er eigenlijk geen probleem mee om een te dragen.
 
Wel echt schandalig dat mensen die dingen niet op zijn minst in de prullenbak kunnen gooien.
Dit is ook echt een dingetje, inderdaad.

Ik ook, blij dat de omloop van het virus dusdanig gedaald is dat de toegevoegde waarde van mondmaskers kostten/baten-technisch niet meer zo duidelijk is (al heb ik hier enkel Voss over gehoord, neem aan dat het OMT hier nog wel een officieel advies over geeft aan het kabinet). Op het moment dat de kans iemand te treffen die besmet is weer flink stijgt heb ik er eigenlijk geen probleem mee om een te dragen.
Daarom zijn de vaccins ook zo belangrijk. Zodat we straks weer een (redelijk?) normale samenleving hebben.
 
Ik ook, blij dat de omloop van het virus dusdanig gedaald is dat de toegevoegde waarde van mondmaskers kostten/baten-technisch niet meer zo duidelijk is (al heb ik hier enkel Voss over gehoord, neem aan dat het OMT hier nog wel een officieel advies over geeft aan het kabinet). Op het moment dat de kans iemand te treffen die besmet is weer flink stijgt heb ik er eigenlijk geen probleem mee om een te dragen.
Wat moet dat moet.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de ontwikkeling van luchtreinigers en UV lampen in gebouwen, winkels, instellingen, scholen, zalen, vliegtuigen e.d.
 
Snap dat gejank om die mondkapjes niet zo eigenlijk. Heb er nooit problemen mee gehad. Hier in Nederland hebben we daarover sowieso weinig te klagen, was een weekendje in België waar iedereen op straat met die dingen oploopt. Maar aan de andere kant, wij zijn Nederlanders een vrij volk. Wij willen niet gevangen worden door mondkapjes!
 
Zeker, en een mondmasker dragen is dan ook zeer verstandig. Grotere druppels van een hoest of nies (die een grotere kans hebben op het meebrengen van virusdeeltjes) worden dan immers door het masker opgevangen waarmee die niet in de ingeademde lucht van je liftgenoot kan verdwijnen. Dus ik hoop ook dat men zich bewust is om als je zelf niest of hoest even een maskertje op te zetten als je ergens binnen gaat, of een lift of treincoupe instapt (al is nu thuisblijven t devies). Wellicht ook voor t griepseizoen en als je al gevacinneerd bent wel zo sociaal.

Het niesen en hoesten is veel meer "gevaarlijk" nu omdat het een symptoom kan zijn van besmet zijn met een luchtwegvirus, niet per see om de actie van het hoesten/niezen zelf. Al beinvloed de nies natuurlijk wel de "veilige afstand", dichtheid van deeltjes in de ruimte en tijd en de duur voordat ze neerslaan.

Jaarlijks belanden ongeveer 200 mensen in het ziekenhuis met influenza, hoorde ik vanmorgen op Radio 1. Die groep is de afgelopen periode helemaal niet gezien in het ziekenhuis. Wat aangeeft dat de basismaatregelen wel werken. 1.5 meter afstand, handen wassen, geen handen geven en hoesten in je elleboog doen wat dat betreft wonderen.
Wellicht dat het handenschudden zoals we dat in het verleden de hele dag door deden wel nooit meer terugkomt zoals we gewend waren.
Ik hoop toch dat we binnenkort gewoon stoppen met die rare maatregelen en gewoon weer kunnen leven. Dan zullen we - net zoals we dat met griep doen - gewoon moeten leven met af en toe ziek en af en toe (voornamelijk ouderen) in het ziekenhuis. Voor de rest van je leven 1,5m afstand en mondkapjes lijkt me vreselijk. Dat duurt me nu al een maand of 15 te lang.
Snap dat gejank om die mondkapjes niet zo eigenlijk. Heb er nooit problemen mee gehad. Hier in Nederland hebben we daarover sowieso weinig te klagen, was een weekendje in België waar iedereen op straat met die dingen oploopt. Maar aan de andere kant, wij zijn Nederlanders een vrij volk. Wij willen niet gevangen worden door mondkapjes!
Voor mij is het ook niet zo erg, maar als je je hele werkdag zo'n ding op moet, lijkt me dat echt wel naar. Ook voor brildragers is het vervelend.
 
Voor de rest van je leven 1,5m afstand en mondkapjes lijkt me vreselijk
De 1,5 meter lijkt me ook gewoon niet te handhaven / vol te houden.
Ik kan me ook wel voorstellen dat de mondkapjes niet langer verplicht zullen zijn, maar ze net als in China toch ingeburgerd zullen blijven in het straatbeeld. Met name in het openbaar vervoer bijvoorbeeld.
 
Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat de mensen die het meeste zeiken over mondkapjes de Gerda's en Henkies zijn die dat ding nog geen 10 minuten per week om moeten doen.
Nee, dat zijn de mensen die het sowieso allemaal onzin vinden.
Zie dat op het werk (personeel en klanten). Een redelijke groep die zo'n ding als kinhouder draagt of helemaal niet. Dat zijn ook de mensen die het maar allemaal onzin vinden.
 
Ik ook, blij dat de omloop van het virus dusdanig gedaald is dat de toegevoegde waarde van mondmaskers kostten/baten-technisch niet meer zo duidelijk is (al heb ik hier enkel Voss over gehoord, neem aan dat het OMT hier nog wel een officieel advies over geeft aan het kabinet). Op het moment dat de kans iemand te treffen die besmet is weer flink stijgt heb ik er eigenlijk geen probleem mee om een te dragen.

Daarom. Ik liep er als één van de eersten mee door de supermarkt toen het nog maar een dringend advies was en doe hem als één van de eersten weer af als het mag. Totaal geen moeite met dat lapje stof voor m'n mond, maar als het niet meer hoeft dikke prima. Als het wel weer moet, ook goed. Vond het een zeer minimaal "offer".

Ik zie overigens steeds meer mensen ze niet dragen, ook op m'n werk. Denk dat het draagvlak langzaamaan verdwijnt. De prikken zijn er, de finish in zicht. De meute beweegt.
 
De 1,5 meter lijkt me ook gewoon niet te handhaven / vol te houden.
Ik kan me ook wel voorstellen dat de mondkapjes niet langer verplicht zullen zijn, maar ze net als in China toch ingeburgerd zullen blijven in het straatbeeld. Met name in het openbaar vervoer bijvoorbeeld.

Zullen zeker blijven in het straatbeeld. Sommige mensen vinden het juist een fijn idee. Die zijn er kennelijk ook..
 
Terug
Bovenaan Onderaan