Coronavirus

Zou 't dan toch? Langzaam maar onzeker...

Ik denk het wel. Ook het aantal IC bedden daalt al dagen op rij. Het mag zo onderhand ook wel met 6 miljoen prikken die gezet zet. Als ook dat parkenbezoekerskoningsdagajaxkampioensfeestinteeltvolk zich netjes aan de regels had gehouden, dan was er pas echt sprake van een stevige daling.
 
Ik denk het wel. Ook het aantal IC bedden daalt al dagen op rij. Het mag zo onderhand ook wel met 6 miljoen prikken die gezet zet. Als ook dat parkenbezoekerskoningsdagajaxkampioensfeestinteeltvolk zich netjes aan de regels had gehouden, dan was er pas echt sprake van een stevige daling.
De eventuele kampioenschapsbesmettingen komen toch pas in de loop van de week in het ziekenhuis, in principe?
 
De eventuele kampioenschapsbesmettingen komen toch pas in de loop van de week in het ziekenhuis, in principe?

Dat zou je denken, maarreh....in Amsterdam gaat alles toch veel sneller jongûh! Dussss, ipv 10 dagen duurt een Amsterdamse incubatietijd slechts een dag of wat.
 
Zou 't dan toch? Langzaam maar onzeker...

Er zijn deze week 47.108 mensen positief getest op het coronavirus. Dat zijn er bijna 5.000 minder dan vorige week, toen 52.087 besmettingen geregistreerd werden. Een flinke stijging is zichtbaar bij het aantal mensen dat na een bezoek aan een feestje of bij iemand thuis besmet raakt. Vooral jongeren tussen 15 en 24 testen vaker positief.

 
Een flinke stijging is zichtbaar bij het aantal mensen dat na een bezoek aan een feestje of bij iemand thuis besmet raakt
Gelukkig komt die groep weinig in het ziekenhuis terecht. Neemt niet weg dat ze oorzaak zijn van het uitstellen van versoepelingen.
Doordat ze steeds een voorschot nemen op de vrijheid die ze zo missen, maken ze die weg steeds langer... Dom volk.
 
uit t liveblog van nu.nl
nu.nl zei:
Het vieren van Koningsdag en -nacht heeft in Amsterdam tot zeker 16 clusters geleid met ten minste 69 besmettingen. Dat schrijft het Outbreak Management Team in het laatste gepubliceerde advies. In totaal betreft het zeker 1.104 personen die het virus hebben opgelopen.
en dat is dan alleen Amsterdam, en alleen wat er achterhaald is, mafklappers zijn mede de oorzaak dat de versoepelingen van komende week nog niet zeker zijn.

En het OMT is niet gecharmeerd van t snelle heropenen

 
uit t liveblog van nu.nl

en dat is dan alleen Amsterdam, en alleen wat er achterhaald is, mafklappers zijn mede de oorzaak dat de versoepelingen van komende week nog niet zeker zijn.

En het OMT is niet gecharmeerd van t snelle heropenen

Ik las op teletekst over 17 clusters.
Ongelofelijke minmensen....
 
Ik las op teletekst over 17 clusters.
Ongelofelijke minmensen....
Ja, en dan bij nu.nl mensen die er op reageren, ach ik ben jong, ik fiets er gewoon doorheen dus ik houdt mij niet aan de regels. Alsof je van tevoren weet hoe je er door komt, ook gezonde mensen kunnen op de IC komen. Alsof je van tevoren weet of je er geen langdurige klachten aan overhoudt als jonkie. Alsof je geen besmettingsbron bent voor een ander. Maar diegenen die dergelijk gedrag egoïstisch noemt is de slechterik die jongeren niks gunt. :FP:
 
Ja, en dan bij nu.nl mensen die er op reageren, ach ik ben jong, ik fiets er gewoon doorheen dus ik houdt mij niet aan de regels. Alsof je van tevoren weet hoe je er door komt, ook gezonde mensen kunnen op de IC komen. Alsof je van tevoren weet of je er geen langdurige klachten aan overhoudt als jonkie. Alsof je geen besmettingsbron bent voor een ander. Maar diegenen die dergelijk gedrag egoïstisch noemt is de slechterik die jongeren niks gunt. :FP:
Ik lees dergelijke reacties bewust nooit. Dat is slecht voor mijn humeur.
Om diezelfde reden kom ik ook maar heel zelden op Twitter. Da's ook zo'n afvoerputje van zelfverklaard virusdeskundigen en 'vrijheidsstrijders'.
 
Ik lees dergelijke reacties bewust nooit. Dat is slecht voor mijn humeur.
Om diezelfde reden kom ik ook maar heel zelden op Twitter. Da's ook zo'n afvoerputje van zelfverklaard virusdeskundigen en 'vrijheidsstrijders'.
Ik zoek ze juist bewust op op Twitter. Ik vind het soms een heerlijk tijdsverdrijf om op twitter een paar tweetjes van Baudet op te zoeken en lekker door de reacties te scrollen. Af en toe wat profielen aanklikken om te lezen wat hen nog meer bezig houdt. Het is werkelijk waar fascinerend.

Maar mijn humeur heeft daar dan niet onder te lijden; ik heb voor mezelf allang geaccepteerd dat er domme mensen zijn. Op Twitter kan ik daar wel om lachen. Een vrije interpretatie van Tool: Vicarious may I laugh (live) while the whole world dies.
 
Ik zoek ze juist bewust op op Twitter. Ik vind het soms een heerlijk tijdsverdrijf om op twitter een paar tweetjes van Baudet op te zoeken en lekker door de reacties te scrollen. Af en toe wat profielen aanklikken om te lezen wat hen nog meer bezig houdt. Het is werkelijk waar fascinerend.

Maar mijn humeur heeft daar dan niet onder te lijden; ik heb voor mezelf allang geaccepteerd dat er domme mensen zijn. Op Twitter kan ik daar wel om lachen. Een vrije interpretatie van Tool: Vicarious may I laugh (live) while the whole world dies.
Ik had dat voorheen ook wel, maar nu ik zie dat ze zich verenigen en de samenleving geld en middelen kosten trek ik het een stuk minder.
 
Dit plaatje zegt veel, zo niet alles over de covidwappies:

E1Gw-ZJXMAAv-xZ
 
Terug
Bovenaan Onderaan