Jordan Teze (V)

Ik hoop niet dat Teze eerste keus wordt voor RB als Dumfries vertrekt. Om de genoemde redenen: is beter in het centrum. Als opkomende back vind ik hem ook niet zo bijzonder. Rushes als Dumfries in z'n toptijd, daar kan Jordan alleen van dromen.
Ik weet niet. Ik vind Dumfries vooral veel laten afhangen van zijn fysiek. Begrijp me niet verkeerd, het is een beest en een goede rechtsback. Toch vind ik Teze iemand die wat meer rust kan brengen aan de rechterkant. Niet alleen door goed te verdedigen maar ook in de opbouw sterker is. Dumfries verliest, na mijn mening, volgensmij best vaak de bal en zijn voorzetten zijn ook niet ijzersterk. Volgensmij is Teze hierin iets beter. Zeker gezien Max op linksback verdedigend redelijk wankel is. Dan is een stabiele rechterkant wel heel fijn.

Daarnaast hebben we vier spelers die naar binnen willen (zelfs bij 4-3-3). Namelijk Malen, Gakpo, Zahavi en Götze (en ook Madueke zal liefste naar binnen trekken). Dumfries komt zelf het liefst ook in de 16. Terwijl we daar genoeg spelers zouden moeten hebben. Teze kiest zoals Max (Denk ik) meer de zijkanten. En creeërt dus gevaar met voorzetten.
 
Ik weet niet. Ik vind Dumfries vooral veel laten afhangen van zijn fysiek. Begrijp me niet verkeerd, het is een beest en een goede rechtsback. Toch vind ik Teze iemand die wat meer rust kan brengen aan de rechterkant. Niet alleen door goed te verdedigen maar ook in de opbouw sterker is. Dumfries verliest, na mijn mening, volgensmij best vaak de bal en zijn voorzetten zijn ook niet ijzersterk. Volgensmij is Teze hierin iets beter. Zeker gezien Max op linksback verdedigend redelijk wankel is. Dan is een stabiele rechterkant wel heel fijn.

Daarnaast hebben we vier spelers die naar binnen willen (zelfs bij 4-3-3). Namelijk Malen, Gakpo, Zahavi en Götze (en ook Madueke zal liefste naar binnen trekken). Dumfries komt zelf het liefst ook in de 16. Terwijl we daar genoeg spelers zouden moeten hebben. Teze kiest zoals Max (Denk ik) meer de zijkanten. En creeërt dus gevaar met voorzetten.
Ik noemde ook Dumfries in z'n toptijd ;)
En het zijn andere spelers, daar kan Teze ook niks aan doen. Maar daarom vind ik hem dus beter als CV. Dumfries kan goed verdedigen, maar ook de 16 penetreren en een mannetje passeren. Dat laatste moet je Teze niet vragen. Nogmaals, dat ligt niet aan Teze, maar ik heb liever een RB die het wel kan. Wat doet Arias tegenwoordig? :S:
 
Ik noemde ook Dumfries in z'n toptijd ;)
Begrijpelijk! Overgins was dit niet als kritiek naar Dumfries. Want hij is gewoon een sterke rechtsback. Ik denk alleen dat hij in een ander team/systeem/opstelling beter tot zijn recht komt dan wat dit systeem voor rechtsback nodig heeft. Maar dat komt meer door de andere spelers dan de kwaliteiten van Dumfries. Maar zelfs als dit niet voor hem het perfecte systeem is dan is hij nog steeds de aangewezen persoon.
En het zijn andere spelers, daar kan Teze ook niks aan doen.
Zeker, vind dat voor beide ook geen nadeel. Ieder sterke en zwakte punten.
Maar daarom vind ik hem dus beter als CV.
Zeker ik vind hem ook heel goed als CV. Maar ik denk dat we centraal achterin nog wat kopkracht kunnen gebruiken naast Boscali (of naast Teze). Dus ik zie daarom ook wel iets in het feit om Teze rb te positioneren en een sterke cv erbij te hebben. Dan heb je met Sambo wellicht een aanvallende optie om te brengen ipv Teze en is Teze back up voor centrale positie.
Dumfries kan goed verdedigen, maar ook de 16 penetreren en een mannetje passeren.
Zeker mee eens. Voor duels is Dumfries er sterk. Ruimte verdedigen vind ik wel iets minder. Daar is Teze volgensmijn beter in.
Dat laatste moet je Teze niet vragen.
Zeker niet. Die moet eerder kieze voor de voorzet of bal naar een Götze. Dit past denk ik wel goed in het systeem waardoor het niet direct een nadeel hoeft te zijn imo.
Nogmaals, dat ligt niet aan Teze, maar ik heb liever een RB die het wel kan.
Kan ik ook zeker begrijpen!
Wat doet Arias tegenwoordig? :S:
Laatst in Eindhoven de stad bekijken. Dus wie weet ;)
 
Ik heb geen twijfel of Teze Mwene uit de basis gaat spelen.

Ik twijfel wel nog of Teze helemaal gaat voldoen. De grootste kans is dat hij het 'Redelijk' gaat doen, imo. Geen sterkhouder, maar in de meeste wedstrijden ook geen probleem. Maar ik sluit zeker niet uit dat hij uitwijkt naar een extremere kant. Vorig seizoen dachten we allemaal dat hij te weinig zou brengen, maar hij werd een dikke prima. Ik hoop echt dat hij dat nu weer kan flikken.
 
Misschien niemand opgevallen, maar Teze heeft wel gewoon in 2 wedstrijden als rechtsback 2 assists in de eredivisie. Lijstaanvoerder met Joey Veerman. Voor een rechtsback die geen rechtsback is. :sneaky:
 
Misschien niemand opgevallen, maar Teze heeft wel gewoon in 2 wedstrijden als rechtsback 2 assists in de eredivisie. Lijstaanvoerder met Joey Veerman. Voor een rechtsback die geen rechtsback is. :sneaky:
Grootste zorg zit m ook niet in de aanvallende kwaliteiten dacht ik?
 
Misschien niemand opgevallen, maar Teze heeft wel gewoon in 2 wedstrijden als rechtsback 2 assists in de eredivisie. Lijstaanvoerder met Joey Veerman. Voor een rechtsback die geen rechtsback is. :sneaky:
Vond hem verdedigend wel tegenvallen tegen Cambuur. Vind eigenlijk Teze en Mwene beide wel oké op rb maar nog niet goed of heel veel beter dan de ander.
 
Dacht ik wel. In ieder geval zijn lage drive naar voren is wat ik vaker voorbij heb zien komen.
Ik vind dat juist helemaal niet erg. Teze moet nog wel wennen aan zijn nieuwe plek, maar als je bedenkt dat we vorig seizoen regelmatig problemen achterin kregen omdat onze backs zo verschrikkelijk hoog stonden, dan vind ik het juist belangrijk dat er tenminste één back wat meer achterin blijft. Als Teze dat doet en net zoals vorig seizoen in zijn positie groeit, dan kan Max (of zijn vervanger) wel meer naar voren oprukken zonder dat we gelijk bij balverlies met 2 man het werk van 4 op moeten knappen.
 
Vond hem verdedigend wel tegenvallen tegen Cambuur. Vind eigenlijk Teze en Mwene beide wel oké op rb maar nog niet goed of heel veel beter dan de ander.
Daar moet gewoon een Arias komen ( of Arias zelf). Mwene vind ik echt te matig.
 
Grootste zorg zit m ook niet in de aanvallende kwaliteiten dacht ik?
Eigenlijk wel toch? Wel vreemd eigenlijk, dat zijn verdedigende capaciteiten betwijfeld worden, want centraal achterin is hij verdedigend gewoon goed. Het is toch anders verdedigen als back; hij heeft wel de snelheid en acceleratie om het daar ook verdedigend goed te doen.
 
beiden zijn nog jong geef hen nog een seizoen of tenminste een tiental matchen , aankopen remember Boscagli hadden en kregen vooral wel de tijd
Dat kan, maar niet meteen in de belangrijkste wedstrijden. Daar heb ik liever geen twijfelgevallen, maar ervaring of talent.
 
Wat een drama is dit geworden zeg, zo zonde. Geen idee of het echt alleen Teze was die per se het als back wilde gaan proberen (mogelijk ook omdat Ramalho kwam en Dumfries ging vertrekken), maar iedereen binnen de club die dit een goed idee vond moet zich achter de oren krabben. Teze is gewoon geen back en hij vergooit alles wat hij vorig jaar heeft opgebouwd. Wereldtop vond ik hem ook niet als CV, maar degelijk wel. Met Schmidt zijn gewissel had ie ook wel genoeg gespeel, zie Obispo. Nu hebben we dus feitelijk alleen Mwene als rechtsback, terwijl die volgens mij echt als backup was gehaald. Teze is niet beter dan een willekeurige noodoplossing. Je kunt net zo goed Doan daar neerzetten. Dan zal het verdedigend en positioneel ook niet fantastisch gaan, maar heb je in ieder geval nog wat voetballend vermogen en snelheid daar staan.
 
Wat een drama is dit geworden zeg, zo zonde. Geen idee of het echt alleen Teze was die per se het als back wilde gaan proberen (mogelijk ook omdat Ramalho kwam en Dumfries ging vertrekken), maar iedereen binnen de club die dit een goed idee vond moet zich achter de oren krabben. Teze is gewoon geen back en hij vergooit alles wat hij vorig jaar heeft opgebouwd. Wereldtop vond ik hem ook niet als CV, maar degelijk wel. Met Schmidt zijn gewissel had ie ook wel genoeg gespeel, zie Obispo. Nu hebben we dus feitelijk alleen Mwene als rechtsback, terwijl die volgens mij echt als backup was gehaald. Teze is niet beter dan een willekeurige noodoplossing. Je kunt net zo goed Doan daar neerzetten. Dan zal het verdedigend en positioneel ook niet fantastisch gaan, maar heb je in ieder geval nog wat voetballend vermogen en snelheid daar staan.
Maar ik ben vooral verbaasd dat hij als cv juist bekend stond om het redelijk verdedigen maar dat is als rb juist erg matig. Erg zonde idd ik had wel hoop dat hij dit jaar weer stappen zou maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan