ja, maar 50 miljoen. dan leef je dus ver boven je stand. Doet me denken aan de periode Hiddink (en eigenlijk daarna) toen bleek dat wij ook al jarenlang een iets te grote jas aanhadden qua financiele situatie. Ajax heeft dus echt CL nodig blijkbaar.. van mij mogen ze, want hoe eerder het zooitje daar instort hoe beter, maar het lijkt me geen lange termijnzekerheid dit. Mocht Ajax volgend seizoen geen CL halen dan hebben ze dus een probleem daar. En je gaat niet ieder jaar de Ligt of de Jong bedragen ontvangen natuurlijk..
Je overtreft jezelf weer eens in je selectieve verontwaardiging, JB.🤦🏻‍♂️

Boven je stand leven doe je vooral als je een kapitaalinjectie van buitenaf nodig hebt die €50m bedraagt. Niet wanneer je een eigen vermogen bezit dat daar een veelvoud van is, opgebouwd vanuit organisch beleid.
 
21 miljoen voor Haller is sowieso belachelijk overboden.. Dat staat wel vast m.i. En dan zitten ze daar ook nog met een aantal spelers zonder echt grote restwaarde.. Blind, Tagliafico, Tadic (zo uit mn hoofd). Hoe willen ze dan die 50 miljoen gaan halen? Voor een keeper ga je dat niet vangen. Zeker niet na zn dopinggedoe.. Ik denk dat de salarissen bij Ajax het probleem is. Dat kan niet anders.. Hij zei het tussen neus en lippen door in een interview gisteren. Ik wist niet wat ik hoorde, had Gerbrands dat gezegd na het derde kampioenschap van Cocu dan had ik me wel zorgen gemaakt...
Je reactie is overtrokken. Ajax heeft een gezond financieel beleid, zeker als je dat vergelijkt met de rest van Europa. De pandemie is een waanzinnige klap in het gezicht; maar er zal daar geen reden zijn tot paniek gezien zij een veelvoud voor hun spelers vragen dan dat wij doen.
Overigens: Bind en Tadic zijn niet de spelers die zij willen verkopen of verwachten geld mee op te halen. Maar schrik evenwel niet als Overmars het voor elkaar krijgt om een Alvarez voor +30 miljoen te verkopen.
 
Je reactie is overtrokken. Ajax heeft een gezond financieel beleid, zeker als je dat vergelijkt met de rest van Europa. De pandemie is een waanzinnige klap in het gezicht; maar er zal daar geen reden zijn tot paniek gezien zij een veelvoud voor hun spelers vragen dan dat wij doen.
Overigens: Bind en Tadic zijn niet de spelers die zij willen verkopen of verwachten geld mee op te halen. Maar schrik evenwel niet als Overmars het voor elkaar krijgt om een Alvarez voor +30 miljoen te verkopen.
Niet in de huidige markt. En een beleid waar CL een must is is in Nederland geen gezond beleid. Daar weten wij ook alles vanaf.
 
Ik mag toch hopen dat dit niemand verbaasd? En dat we evengoed beseffen dat er in eindhoven ook duizenden zouden klaarstaan om een glimp van de spelers en schaal op te vangen en energie kwijt raken door samen te juichen. Zou me niks verbazen als er zelfs een aantal forum-leden er gewoon zouden staan als er zoiets te vieren viel.
Wat dat betreft had de KNVB het uitreiken ook wel ff kunnen uitstellen.
 
Niet in de huidige markt. En een beleid waar CL een must is is in Nederland geen gezond beleid. Daar weten wij ook alles vanaf.
Een beleid waar risico's worden genomen (tbv winstmaximalisatie) is nog geen ongezond beleid. Verschil is dat Ajax nog heel wat eigen vermogen op de balans hebben staan; daarmee zullen zij doorgaans niet snel in de problemen komen. Onze financiële situatie was en is heel anders, met veel VV.
 
Boven je stand leven doe je vooral als je een kapitaalinjectie van buitenaf nodig hebt die €50m bedraagt. Niet wanneer je een eigen vermogen bezit dat daar een veelvoud van is, opgebouwd vanuit organisch beleid.
Ach, Ajax kreeg vorig seizoen ook CL kado terwijl dat nog geen zekerheidje was dankzij het voortijdig stoppen van de speelrondes.. Wij krijgen het zo, jullie krijgen het op een andere manier. Ga dan ajb niet hypocriet lopen doen hierover..
 
Je reactie is overtrokken. Ajax heeft een gezond financieel beleid, zeker als je dat vergelijkt met de rest van Europa. De pandemie is een waanzinnige klap in het gezicht; maar er zal daar geen reden zijn tot paniek gezien zij een veelvoud voor hun spelers vragen dan dat wij doen.
Overigens: Bind en Tadic zijn niet de spelers die zij willen verkopen of verwachten geld mee op te halen. Maar schrik evenwel niet als Overmars het voor elkaar krijgt om een Alvarez voor +30 miljoen te verkopen.
Maar dan (hoewel Alvarez voor 12 miljoen op Transfermarkt staat); kosten 15 miljoen, opbrengst 30 miljoen, met wat zaakwaarnemerskosten (afgelopen jaar 33 miljoen bij ajax) blijft er wellicht 25 over. Dan heb je 10 miljoen winst. Wat prima is, maar niet genoeg om een gat van 50 miljoen te dichten.
Wat wel een feit is dat ajax een tijdje met verlies kan draaien zonder qua vermogen in de problemen te komen. Hoe dat zit met activa en passiva laat ik maar aan de financiële experts over.
 
Je overtreft jezelf weer eens in je selectieve verontwaardiging, JB.🤦🏻‍♂️

Boven je stand leven doe je vooral als je een kapitaalinjectie van buitenaf nodig hebt die €50m bedraagt. Niet wanneer je een eigen vermogen bezit dat daar een veelvoud van is, opgebouwd vanuit organisch beleid.

Boven je stand leven is het pas als je die kapitaalinjectie nodig hebt om gaten te vullen.
Dat is met die 50 miljoen voor PSV natuurlijk niet t geval.
 
Boven je stand leven is het pas als je die kapitaalinjectie nodig hebt om gaten te vullen.
Dat is met die 50 miljoen voor PSV natuurlijk niet t geval.

Ach, ze stopte met de salarisplafond en toen kwamen Blind/Tadic/Klaassen, in elke linie de beste speler die je in de eredivisie treft, boven je stand leven betaald zich in hun geval dus dubbel en dik terug. Goed scouten + geen plafond + genoeg toppers en losers die je voor dik veel geld kan verkopen, ajaks kan het spelletje helaas op 15 manieren spelen zo en 15x goed uitkomen :sleep:

Van onze 50m gaat de helft op aan coronakosten indekken en blijft beetje over voor transfers, + beste spelers worden verkocht, OK spelers komen terug, allemaal 2 stappen vooruit en 1 of 2 terug, waardoor je min of meer op zelfde plek blijft of achteruit gaat steeds. De tijd dat ajaks op safe speelden en gier was is voorbij, nu doen en durven ze veel waardoor de concurrentie alleen tegen hun aarz aan kan kijken.

Geld hebben + er goed mee omgaan ( ondanks tig blunders ook ) en nog genoeg reserve op het veld hebben + rekening + lucky ajaks karma. Good luck om ze bij te benen. Onze geluk kennende als we teveel risico's gaan nemen raken we eerder failliet dan dat we aansluiting vinden.
 
Ach, ze stopte met de salarisplafond en toen kwamen Blind/Tadic/Klaassen, in elke linie de beste speler die je in de eredivisie treft, boven je stand leven betaald zich in hun geval dus dubbel en dik terug. Goed scouten + geen plafond + genoeg toppers en losers die je voor dik veel geld kan verkopen, ajaks kan het spelletje helaas op 15 manieren spelen zo en 15x goed uitkomen :sleep:

Van onze 50m gaat de helft op aan coronakosten indekken en blijft beetje over voor transfers, + beste spelers worden verkocht, OK spelers komen terug, allemaal 2 stappen vooruit en 1 of 2 terug, waardoor je min of meer op zelfde plek blijft of achteruit gaat steeds. De tijd dat ajaks op safe speelden en gier was is voorbij, nu doen en durven ze veel waardoor de concurrentie alleen tegen hun aarz aan kan kijken.

Geld hebben + er goed mee omgaan ( ondanks tig blunders ook ) en nog genoeg reserve op het veld hebben + rekening + lucky ajaks karma. Good luck om ze bij te benen. Onze geluk kennende als we teveel risico's gaan nemen raken we eerder failliet dan dat we aansluiting vinden.
Ik ben juist blij dat Malen en Dumfries weggaan (als je die bedoeld). Afgelopen paar maanden waren beide niet echt heel sterk in de wedstrijden. Denk dat die 2 prima te vervangen zijn.
 
Ik mag toch hopen dat dit niemand verbaasd? En dat we evengoed beseffen dat er in eindhoven ook duizenden zouden klaarstaan om een glimp van de spelers en schaal op te vangen en energie kwijt raken door samen te juichen. Zou me niks verbazen als er zelfs een aantal forum-leden er gewoon zouden staan als er zoiets te vieren viel.
Niet verbaasd maar wel teleurgesteld. Wanneer dit in Eindhoven was dan was ik net zo teleurgesteld. Ik snap het allemaal wel. Tegelijk weet iedereen dat Ajax officieus kampioen is en dus officieel kampioen word tegen Emmen (vrij grote kans iniedergeval). Dat er dan geen goed plan klaar staat bij de gemeente snap ik echt niet. Ook zoiets word al gedoogd. Hetzelfde als toentertijd met sommige demonstraties en andere ophopingen van mensen.

Zelf houd je je zo goed mogelijk (of probeer je) aan de regels te houden. Dan lees je dat er zoveel mensen bij elkaar feesten. Dan vind ik dat eigenlijk schandalig. Schatting was, volgens de NOS, 12.000 man. Dan kon je net zo goed dat domme 538 festival door laten gaan. Net zoveel man maar dan werd er tenminste preventief getest. Het komt een beetje oneerlijk over. Slecht gedrag word beloond.

Ajax had, in mijn optiek, een coole huldiging online moeten doen. Maar de driehoek had ook dit beter moeten begrijpen. Hadden ze niet gewoon het stadium moeten afzetten?

Afijn, als dat allemaal niet mogelijk was. Had er dan maar een fieldlab experiment van gemaakt. Dan was er nog enigszins controle en legaliteit.
 
Je vind hem niet goed ?
Dan eindig ik de discussie gelijk hier ga ik me vingers niet aan branden :ROFL:
Nee, hij is een wereldverdediger Kwakkie. De beste die ook heb gezien. Toevallig staat ie dan net te schutteren als ik Ajax kijk.. Dat zal wel aan mij liggen dan.. of zn zwakke hart waardoor ie nog trager is geworden. Dat zal het wel zijn.. Verder is Tadic trouwens ook aardig over the hill. Zag er lekker uit tegen Roma inderdaad..
 
Nee, hij is een wereldverdediger Kwakkie. De beste die ook heb gezien. Toevallig staat ie dan net te schutteren als ik Ajax kijk.. Dat zal wel aan mij liggen dan..

Hij komt te kort voor de top, maar voor ajaks en ED is hij heer en meester, maar dat zie jij natuurlijk niet want 2 blunders blijven langer hangen dan tig van zijn sluwe paasjes waar de mensen voor hem nuttig gebruik van maken. Zo werkt het systeem bij sommige ook weer.
 
Hij komt te kort voor de top, maar voor ajaks en ED is hij heer en meester, maar dat zie jij natuurlijk niet want 2 blunders blijven langer hangen dan tig van zijn sluwe paasjes waar de mensen voor hem nuttig gebruik van maken. Zo werkt het systeem bij sommige ook weer.
dat zeg ik, in de ed lijkt het heel wat. Maar wij hebben met Teze een speler met meer potentie en groei toen Blind die leeftijd had. En tikkie breed noem ik geen sluwe passing. Speelt teveel op safe.. Bij PSV was ie ondertussen afgebrand hier. En terecht overigens..
 
Maar wij hebben met Teze een speler met meer potentie en groei toen Blind die leeftijd had.

Dat is de reden dat wij nu en aankomende tijden zonder prijzen gaan zijn. Wij praten altijd over misschien en potentie, waar zij wel een speler hebben die er al staat en wel presteert. Wij dromen en hopen, hun leveren, en dan kraken wij hun af want onze dromen en mogelijke opties zijn beter.. misschien :FP: :ROFL:
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan