PSV - sc Heerenveen | Zondag 2 mei | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Zo, ik was wel ff een paar minuten boos toen we 2 punten verkloot hadden tegen Heerenveen gisteren. Maar ja, vergeet niet, het zijn kinderen, vaak nog niet eens 20 jaar oud, waar we naar zitten te kijken. Ik heb zelf 2 kids van die leeftijd en die geven op hun manier ook vaak genoeg niet thuis.

Ik vond het wel erg vreemd dat Rosario gewisseld werd en Sangare mocht blijven staan. Daar word je opbouwend toch bepaald niet sterker van ? En verder viel het mij tegen hoeveel we Dumfries als opkomende back misten. Teze is verdedigend best ok, maar aanvallend is hij bepaald geen Denzel.
 
Zo, ik was wel ff een paar minuten boos toen we 2 punten verkloot hadden tegen Heerenveen gisteren. Maar ja, vergeet niet, het zijn kinderen, vaak nog niet eens 20 jaar oud, waar we naar zitten te kijken. Ik heb zelf 2 kids van die leeftijd en die geven op hun manier ook vaak genoeg niet thuis.

Ik vond het wel erg vreemd dat Rosario gewisseld werd en Sangare mocht blijven staan. Daar word je opbouwend toch bepaald niet sterker van ? En verder viel het mij tegen hoeveel we Dumfries als opkomende back misten. Teze is verdedigend best ok, maar aanvallend is hij bepaald geen Denzel.
Door het aanvallende spel van Dumfries hebben we anders toch ook aardig wat doelpunten geincasseerd.
 
Door het aanvallende spel van Dumfries hebben we anders toch ook aardig wat doelpunten geincasseerd.
Doelpunten incasseren lukt ons toch wel, met of zonder Dumfries ;) De manier waarop de 0-1 gescoord werd gisteren is wat dat betreft veelzeggend. Het halve elftal staat te hoog, Sangare wandelt een beetje mee bij de counter en de Heerenveen speler mag vrij schieten na een rush die nota bene op de eigen helft werd ingezet. Een ploeg die dat soort goals tegen krijgt gaat sowieso de CL niet halen, of ze dit seizoen nou 2e of 3e worden.
 
Valt me op dat er nooit iemand klaar staat om afvallende bal op te vangen en in 1 keer op doel te schieten.
Ja, die schijnen altijd op de verkeerde plek te staan. Met Götze en Gakpo zou je toch wel goede spelers hebben om zo'n afvallende bal op te pikken.
Zo, ik was wel ff een paar minuten boos toen we 2 punten verkloot hadden tegen Heerenveen gisteren. Maar ja, vergeet niet, het zijn kinderen, vaak nog niet eens 20 jaar oud, waar we naar zitten te kijken. Ik heb zelf 2 kids van die leeftijd en die geven op hun manier ook vaak genoeg niet thuis.

Ik vond het wel erg vreemd dat Rosario gewisseld werd en Sangare mocht blijven staan. Daar word je opbouwend toch bepaald niet sterker van ? En verder viel het mij tegen hoeveel we Dumfries als opkomende back misten. Teze is verdedigend best ok, maar aanvallend is hij bepaald geen Denzel.
Teze werd ook vaak genoeg niet aangespeeld. De keren dat hij de bal kreeg, deed hij dat best goed. Hij is sterker aan de bal dan Dumfries. Zie bijvoorbeeld dat passje op Van Ginkel.
 
Ja, die schijnen altijd op de verkeerde plek te staan. Met Götze en Gakpo zou je toch wel goede spelers hebben om zo'n afvallende bal op te pikken.

Teze werd ook vaak genoeg niet aangespeeld. De keren dat hij de bal kreeg, deed hij dat best goed. Hij is sterker aan de bal dan Dumfries. Zie bijvoorbeeld dat passje op Van Ginkel.
Ik zou zelfs zeggen veel sterker aan de bal. En Teze, net als de zo vaak gehekelde Rosario en voor hem Hendrix, proberen in ieder geval vooruit te denken en te spelen. Dat het niet altijd lukt, is een feit, maar de intentie is er wel.
 
We hebben ook geen topkoppers. Dat is ook wel een probleem. Zahavi kan aardig koppen. Boscagli kan aardig koppen. Maar het zijn geen echte doelgerichte koppers. Oke, Dumfries is denk ik wel de beste kopper.
Percies hoe kan een voetbal team zo zijn samengestel. Het hedendaagse top voetbal wordt beslist met spelhervattingen. JDJ krijgt het voor elkaar om zowel aanvallend als verdedigend geen kopkracht in te kopen.
 
Percies hoe kan een voetbal team zo zijn samengestel. Het hedendaagse top voetbal wordt beslist met spelhervattingen. JDJ krijgt het voor elkaar om zowel aanvallend als verdedigend geen kopkracht in te kopen.
Even los van of het op inspraak van JdJ is geweest (misschien dacht Schmidt het niet nodig te hebben) vraag ik me dit ook af. Alles voorin is voetballend, via de grond. Nauwelijks kopkracht of iets wat je nog kan inbrengen als het nodig is..
 
3-5-2.

Goed voor Teze, Obispo, Max.
Ok voor Götze, Pröpper, Sangaré, V Ginkel, Madueke.
Misschien iets minder voor Gakpo en Mo.

Hoef je alleen een spits (vers bloed ipv Zahavi) en een ervaren CV a la Alex te kopen. Ja, en Pröpper natuurlijk.

Ervan uitgaande dat Dumfries, Rosario en Malen vertrekken.

edit: ik denk dat als ik JdJ zou zijn mijn pijlen ga richten op Vitesse. Haal Bazoer en Doekhi maar op ipv Pröpper.

Bazoer? Dat ongeleide projectiel met de zelfbeheersing van een kleuter? Nee dank je. Op basis van zijn voetballende kwaliteiten zou ik het meteen doen, maar zo'n mentaliteit wil je niet in je team.
 
Doelpunten incasseren lukt ons toch wel, met of zonder Dumfries ;) De manier waarop de 0-1 gescoord werd gisteren is wat dat betreft veelzeggend. Het halve elftal staat te hoog, Sangare wandelt een beetje mee bij de counter en de Heerenveen speler mag vrij schieten na een rush die nota bene op de eigen helft werd ingezet. Een ploeg die dat soort goals tegen krijgt gaat sowieso de CL niet halen, of ze dit seizoen nou 2e of 3e worden.
Vergeet koning sjokken Pablo niet. Die was ook nergens te bekennen bij het eerste doelpunt, net als Sangare inderdaad. En elk schot van afstand gaat er ook bij Mvogo in lijkt het wel.
 
Van Egmond zei dus dat we een penalty hadden moeten krijgen. Toch lekker he, zo'n technisch hulpmiddel!
Inderdaad onbegrijpelijk. Maar goed, is denk ik al genoeg over gezegd.
Al krijgen we er onterecht eentje in Utrecht in minuut 98, waardoor we 2e worden dan wil ik deze wel door de vingers zien😀
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan