Als Leicester kampioen kan worden boven Man United, Man City, Tottenham, Liverpool en Chelsea, kan PSV best een keer kampioen worden boven Ajax.

Ow kan best een keer, maar van de 10 jaar blijf ik er bij dat ajaks het minimaal 8 of 9 keer gaat doen. Die ene keer van ons is dan nog steeds dogshit om het netjes te zeggen. Dat is ook 10x pijnlijker en moeilijker mee te leven dan 1x feestvieren per 10 jaar.
 
Ow kan best een keer, maar van de 10 jaar blijf ik er bij dat ajaks het minimaal 8 of 9 keer gaat doen. Die ene keer van ons is dan nog steeds dogshit om het netjes te zeggen. Dat is ook 10x pijnlijker en moeilijker mee te leven dan 1x feestvieren per 10 jaar.
Oh, maar je krabbelt al terug van "Absoluut helemaal nooit niet never kans" naar "kan best een keertje". ;)
 
Jij hebt een dusdanige omslag getoond m.b.t. Ten Hag, van TH criticus tot TH-wappie, dat ik niet weet of ik dit soort posts serieus moet nemen, zeker als je woorden gaat gebruiken zoals 'Tukkerse tovenaar'. Maakt het er niet echt geloofwaardig op bij mij :lmao:
Tukkerse Tovenaar is gekscherend bedoeld, ja. Verder ben ik redelijk serieus. Ik denk dat die omslag wel meevalt. Kritiek kan ik nog steeds hebben op hem, maar dat kan gepaard gaan met waardering voor zijn prestaties. Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk hoe hij bleef aankloten met bepaalde spelers. Bij sommigen bewees hij mijn gelijk (Labyad, Promes) en bij anderen andersom (Klaassen, Alvarez, hoewel ik laatstgenoemde nog steeds liever op de bank zie). Tegelijkertijd vallen zijn prestaties en cijfers niet te meer te ontkennen. Zo eerlijk moet je durven zijn; maakt je nog geen wappie, vind ik.
Lokale wc juffrouw is d


Jij + niemand hier kan het hebben als men beweert dat PSV geen kans heeft om kampioen te worden aankomende 10 jaar, ja op papier maar in praktijk nee. Dan kloppen de statistieken niet, ben je nepfan of heb je geen verstand van voetbal altijd.. Wat worden de aankomende jaren toch kut dat ik me gelijk ga krijgen helaas :sad:
Lokale wc juffrouw. Interessant.

Maar goed. Ik kan het allemaal prima hebben, hoor. Vind het alleen zwaar overtrokken altijd. Zoals eerder aangegeven is dit seizoen ook veel meer beslist op details dan men wil doen geloven.
 
Tukkerse Tovenaar is gekscherend bedoeld, ja. Verder ben ik redelijk serieus. Ik denk dat die omslag wel meevalt. Kritiek kan ik nog steeds hebben op hem, maar dat kan gepaard gaan met waardering voor zijn prestaties. Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk hoe hij bleef aankloten met bepaalde spelers. Bij sommigen bewees hij mijn gelijk (Labyad, Promes) en bij anderen andersom (Klaassen, Alvarez, hoewel ik laatstgenoemde nog steeds liever op de bank zie). Tegelijkertijd vallen zijn prestaties en cijfers niet te meer te ontkennen. Zo eerlijk moet je durven zijn; maakt je nog geen wappie, vind ik.
Mee eens. Over smaak/opstellingen valt altijd te betwisten. Vaak doet geen enkele trainer dit 100% correct of 'logisch'. Zeker gezien wij supporters een groot gedeelte (vaak) niet eens meekrijgen. Denk aan bijv. trainingen en overleggen. En een grote hoeveelheid supporters kijkt met name naar beslissende acties (assist, dribbels, passes en slidings) maar vergeet maar hecht minder waarde aan sommige andere aspecten (bijv. dekken).

Uiteindelijk heeft de winnende coach daarom 'gelijk'. En dat kan ik (helaas) niet ontkennen. Ten Hag heeft het gewoon goed gedaan met Ajax. Punten gepakt maar ook zeker bij vlagen stabiel. Dat wil niet zeggen dat als je dat zegt dat je geen kritiek mag hebben op zijn keuzes. Dus ik sluit me hierin volledig aan met Brainz. Hij mag lekker zeiken op TH maar hij mag ook gewoon toegeven dat een verlenging gewoon verdiend is.
 
Jij + niemand hier kan het hebben als men beweert dat PSV geen kans heeft om kampioen te worden aankomende 10 jaar, ja op papier maar in praktijk nee. Dan kloppen de statistieken niet, ben je nepfan of heb je geen verstand van voetbal altijd.. Wat worden de aankomende jaren toch kut dat ik me gelijk ga krijgen helaas :sad:

Goh, gek he op een PSV forum.

Prima dat ik het niet kan hebben, ik ga me er ook zeker niet bij neerleggen dat wij de komende 10 jaar compleet kansloos zijn. Hoe vaak ik al wel niet dingen heb gehoord over dominantie van Ajax. Het geluk hoeft maar een keer de andere kant op te vallen en Ajax kan zomaar eens vol in de problemen zitten omdat ze te veel hebben ingezet op Europees voetbal en dat ineens mislopen (een scenario he, geen feit). Zolang niemand hier een glazen bol heeft is er geen sprake van feiten en blijft dat altijd discussieerbaar. En dat wil ik best doen, maar het is ongelofelijk irritant dat je dingen brengt als de echte waarheid en 'zo is het en niks anders'.

Maar als je er zo ontzettend zeker van bent, klap je hele bankrekening er lekker tegenaan. Of is het dan ineens toch niet meer zo zeker?
 
Lokale wc juffrouw is d


Jij + niemand hier kan het hebben als men beweert dat PSV geen kans heeft om kampioen te worden aankomende 10 jaar, ja op papier maar in praktijk nee. Dan kloppen de statistieken niet, ben je nepfan of heb je geen verstand van voetbal altijd.. Wat worden de aankomende jaren toch kut dat ik me gelijk ga krijgen helaas :sad:
Nonsens. Maakt van jou geen nep fan. Maar wel een zeer pessimistische fan😀

Ajax heeft zeker de beste uitgangspositie. Maar het is nog lang niet het Bayern van Nederland (is tegenwoordig een hippe term).

Wat wel zeker is dat aankomend jaar aangehaakt moet worden. Daarbij is het kwalificeren voor de CL een must.
 
Oh, maar je krabbelt al terug van "Absoluut helemaal nooit niet never kans" naar "kan best een keertje". ;)

Nee, een geluksjaartje tegenover 8-9 van ajaks puh puh zeg, das amper de moeite waard om nog te vieren.
Men blijft te lang hangen in het oude ajaks, deze nieuwe heeft het geld + wil om prijzen te blijven pakken/kopen, als ze dat willen of nodig achten. En dan komen wij aan...
 
Nee, een geluksjaartje tegenover 8-9 van ajaks puh puh zeg, das amper de moeite waard om nog te vieren.
Men blijft te lang hangen in het oude ajaks, deze nieuwe heeft het geld + wil om prijzen te blijven pakken/kopen, als ze dat willen of nodig achten. En dan komen wij aan...
Je eeuwige pessimisme doet mij denken aan vroegâh

 
Ook telkens een wisselende selectie. Hij heeft het tactisch toch wel een paar keer aardig neergezet, dacht ik.
Als hij 3 seizoenen geleden naar PSV was gekomen i.p.v. naar Ajax, dan denk ik echt dat het een Rutten 2.0 was geworden. We zullen zien wat hij gaat presteren na zijn Ajax periode. Dan kunnen we het pas echt op waarde gaan schatten.
 
Als hij 3 seizoenen geleden naar PSV was gekomen i.p.v. naar Ajax, dan denk ik echt dat het een Rutten 2.0 was geworden. We zullen zien wat hij gaat presteren na zijn Ajax periode. Dan kunnen we het pas echt op waarde gaan schatten.
Precies. Hij heeft de beste selectie en de meeste centen tot zijn beschikking en legt gewoon draken van wedstrijden op de mat. Dat kan prima in de Mickey Mouse League, maar dat zal anders zijn wanneer er meer en betere tegenstand is.
 

Wordt Ajax écht het Bayern van Nederland? 'Het is do or die voor PSV'

link

De vrees dat het achter de feiten aanlopen is/wordt voor PSV. :cautious: :sad:
 
Goh, gek he op een PSV forum.

Prima dat ik het niet kan hebben, ik ga me er ook zeker niet bij neerleggen dat wij de komende 10 jaar compleet kansloos zijn. Hoe vaak ik al wel niet dingen heb gehoord over dominantie van Ajax. Het geluk hoeft maar een keer de andere kant op te vallen en Ajax kan zomaar eens vol in de problemen zitten omdat ze te veel hebben ingezet op Europees voetbal en dat ineens mislopen (een scenario he, geen feit). Zolang niemand hier een glazen bol heeft is er geen sprake van feiten en blijft dat altijd discussieerbaar. En dat wil ik best doen, maar het is ongelofelijk irritant dat je dingen brengt als de echte waarheid en 'zo is het en niks anders'.

Maar als je er zo ontzettend zeker van bent, klap je hele bankrekening er lekker tegenaan. Of is het dan ineens toch niet meer zo zeker?
Precies, half jaren 90 riepen we dit ook om vervolgens 8x in 10 jaar kampioen te worden. Zo ver kun je echt niet kijken.
 
Precies, half jaren 90 riepen we dit ook om vervolgens 8x in 10 jaar kampioen te worden. Zo ver kun je echt niet kijken.
Tegen ajax hebben we 2x gelijk gespeeld waar winst ook mogelijk was, wij 4 punten meer, zij 2 minder. Komt t gat op nog 6 punten, t is allemaal niet onoverbrugbaar voor de komende jaren. Tel daarbij op dat wij als t goed is een kwaliteitsimpuls krijgen, t kan allemaal zo veranderen.
 
Precies. Hij heeft de beste selectie en de meeste centen tot zijn beschikking en legt gewoon draken van wedstrijden op de mat. Dat kan prima in de Mickey Mouse League, maar dat zal anders zijn wanneer er meer en betere tegenstand is.
Zoals een matige ploeg als as roma! Ik vind dat je hier een punt aanhaalt dat ik al lang roep. Zo’n guardiola bv, trainer van enkel ploegen die het meeste geld hebben in hun competitie/Europa. En dan claimen de beste trainer te zijn. Het is dan gewoon 11 man het veld in sturen en zeggen;ga maar eens lekker voetballen jongens! Nee laat hem vvv(bv) uit de slop halen met die zakken hooi van spelers!
 
Tegen ajax hebben we 2x gelijk gespeeld waar winst ook mogelijk was, wij 4 punten meer, zij 2 minder. Komt t gat op nog 6 punten, t is allemaal niet onoverbrugbaar voor de komende jaren. Tel daarbij op dat wij als t goed is een kwaliteitsimpuls krijgen, t kan allemaal zo veranderen.
Precies, en dan al die gelijke spelen die zo onnodig zijn geweest(ADO) die potjes win je normaal gesproken echt wel. Het is net die 5% meer die je nodig hebt in je selectie. Of ervaring.
 
Precies, en dan al die gelijke spelen die zo onnodig zijn geweest(ADO) die potjes win je normaal gesproken echt wel. Het is net die 5% meer die je nodig hebt in je selectie. Of ervaring.
Heracles idem dito. Om nog maar te zwijgen over de schandalige prestatie tegen AZ 2x.
 
Wat Ajax vooral heel goed heeft gedaan is eerst een solide financieel vermogen op te bouwen, voordat ze flink gingen investeren en het salarisplafond werd opgetrokken. Een aantal jaren financiële en sportieve zelfbeheersing betrachten; dus niet de bekende kreet: ‘het kapitaal moet op het veld staan’ volgen. Deze middellange termijnvisie gedisciplineerd vasthouden en uitvoeren is niet gemakkelijk in de voetballerij, dus knap gedaan.

Spelers hoefden dan ook niet te worden verkocht om allerlei gaten te dichten, en Ajax kon bij uitgaande transfers ‘hoog in de boom gaan zitten.’ Vervolgens met het geld weinig domme dingen proberen te doen - en ook dat is ze over het algemeen behoorlijk goed gelukt.

Ik zeg: chapeau!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan