Eredivisie Algemeen

Haha ben t met je eens hoor.
Maar vond het grappig dat je daar mee kwam na die opmerkingen van Der Jaufe en mij :)
Jij bent idd 1 vd meest positieve in je posts.
Behalve op VI. Daar moet je niet zo ruzie lopen zoeken :xp:
Zie nu je bericht pas, op VI heb ik wel eens aanvaringen inderdaad haha. Al is dat de laatste tijd wel wat minder denk ik. Alleen sommige Ajaksers daar.. Grrrrrr



Even een vraagje: hoe zit het eigenlijk met dat 5x wisselen? Is dat een noodregel ingevoerd voor dit seizoen of is dit blijvend? Ik ben er eigenlijk wel fan van.
 
Even een vraag, ik heb gezicht zelf maar kom er niet echt achter:
Hoe maakt de KNVB het programma voor de Eredivisie? Ik wil eigenlijk weten hoe objectief dat gebeurt. Maakt men bijv verschillende programma’s als scenario’s en kiest daar een van? Werkt men met loting? Ik weet dat ze zoveel mogelijk rekening houden met de programma’s van de topclubs enz. Maar ben wel benieuwd naar de manier van afweging als ze keuzes maken. Bij de KNVB beker wedstrijden is dat natuurlijk wat makkelijker. Zou dat ook een manier kunnen zijn voor de Eredivisie, als een van de meest objectieve manieren?
 
Even een vraag, ik heb gezicht zelf maar kom er niet echt achter:
Hoe maakt de KNVB het programma voor de Eredivisie? Ik wil eigenlijk weten hoe objectief dat gebeurt. Maakt men bijv verschillende programma’s als scenario’s en kiest daar een van? Werkt men met loting? Ik weet dat ze zoveel mogelijk rekening houden met de programma’s van de topclubs enz. Maar ben wel benieuwd naar de manier van afweging als ze keuzes maken. Bij de KNVB beker wedstrijden is dat natuurlijk wat makkelijker. Zou dat ook een manier kunnen zijn voor de Eredivisie, als een van de meest objectieve manieren?
Van wat ik door de jaren gehoord heb wordt er met heel veel zaken rekening gehouden, zoals niet samenvallen van Feyenoord - PSV en Sparta - Ajax. Daarnaast geven gemeenten aan in welke weekenden thuiswedstrijden niet gewenst zijn ivm andere grote evenementen (i.v.m. capaciteit politie).
Ik heb via via ook wel vernomen dat kruisende bewegingen van supporters van bepaalde clubs werden voorkomen. Of dat volledig op waarheid berust geen idee (maar kan het mij na Beverwijk wel voorstellen) en of dit nog steeds zo is weet ik ook niet.
 
Ik vind die hypes in het voetbal erg opmerkelijk en hilarisch.

Opeens gaat bij elke club een speler op de grond liggen bij een muurtje, van Champions League clubs tot Fortuna. Kunnen clubs/trainers niet zelfstandig nadenken? "Oh, als club X dit doet, dan moet het wel goed zijn, laten wij dat ook maar doen". In 2018 en 2019 was het nieuwsartikel waardig als dit gebeurde.

Daarnaast ook, de wedstrijd "dood maken" of "killen". Je hoort dit seizoen bijna bij elke voor- of nabeschouwing. Heb het voor dit seizoen nooit zo vaak gehoord.
 
Ik hoorde vanavond bij VI dat er sprake van zou zijn dat er vanaf 25 april weer fans worden toegelaten bij wedstrijden in de eredivisie. Er wordt gedacht aan tussen de 5000 en 10000 supporters, afhankelijk van de grootte van de stadions. Dat zou wel mooi nieuws zijn voor seizoenkaarthouders!
 
Ik hoorde vanavond bij VI dat er sprake van zou zijn dat er vanaf 25 april weer fans worden toegelaten bij wedstrijden in de eredivisie. Er wordt gedacht aan tussen de 5000 en 10000 supporters, afhankelijk van de grootte van de stadions. Dat zou wel mooi nieuws zijn voor seizoenkaarthouders!
Dat is met drie weken, de cijfers liggen nu nog best hoog (ziekenhuisopnames maar ook nw besmettingen), vaccinatie werkt pas optimaal na 2e prik, lijkt mij wat opportuun met de hoeveelheid die tot nu toe geprikt is, maar laten we maar gewoon hopen dat t kan. Beetje geluid in t stadion kan geen kwaad.
 
Dat is met drie weken, de cijfers liggen nu nog best hoog (ziekenhuisopnames maar ook nw besmettingen), vaccinatie werkt pas optimaal na 2e prik, lijkt mij wat opportuun met de hoeveelheid die tot nu toe geprikt is, maar laten we maar gewoon hopen dat t kan. Beetje geluid in t stadion kan geen kwaad.
Misschien in combinatie met sneltesten?
 

Kortom de KNVB loopt weer lekker te klieren, of de persoon die communicatie verzorgt zit met Covid thuis ofzo?
 

Kortom de KNVB loopt weer lekker te klieren, of de persoon die communicatie verzorgt zit met Covid thuis ofzo?
Ach, de testwedstrijden die al gespeeld zijn zullen het voorbeeld wel worden. Ik denk dat het wel vrij snel georganiseerd kan worden door een organisatie als PSV. Het gaat ook maar om 4000 fans.
 
Ach, de testwedstrijden die al gespeeld zijn zullen het voorbeeld wel worden. Ik denk dat het wel vrij snel georganiseerd kan worden door een organisatie als PSV. Het gaat ook maar om 4000 fans.
Ja, dat kan je nu denken, maar d'r is nog geen reet duidelijk. Amateurs in Zeist
 
Enige wat er grappig is dat die :SC: de schaal krijgt zonder fans in het stadion.
Verder is het natuurlijk weer dikke kolder gezien de Koningsdag/terrassen/winkels open.
 
Vind het niet zo gek. Het was ook een test. Beetje jammer maar eigenlijk had ik het andersom gekker gevonden.

Want in het gehele artikelen staat totaal geen uitleg. Prima verlopen -> Betekend dat 0 besmetting? Betekend dat iedereen afstand hield?
Testte iedereen preventief na de wedstrijd?

Laten we eerst afgelopen weekend analyseren voordat we weer een weekend doen. Er zijn al flink wat versoepelingen en er zijn nog flink wat ziekenhuisopnames. Laten we het ook niet teveel pushen tot het verkeerd gaat.
 
Vind het niet zo gek. Het was ook een test. Beetje jammer maar eigenlijk had ik het andersom gekker gevonden.

Want in het gehele artikelen staat totaal geen uitleg. Prima verlopen -> Betekend dat 0 besmetting? Betekend dat iedereen afstand hield?
Testte iedereen preventief na de wedstrijd?

Laten we eerst afgelopen weekend analyseren voordat we weer een weekend doen. Er zijn al flink wat versoepelingen en er zijn nog flink wat ziekenhuisopnames. Laten we het ook niet teveel pushen tot het verkeerd gaat.
Er zitten hier toch wel een paar mensen op het forum die erbij waren het weekend? Ik ben wel benieuwd hoe zij het ervaren hebben?
 
Vind het niet zo gek. Het was ook een test. Beetje jammer maar eigenlijk had ik het andersom gekker gevonden.

Want in het gehele artikelen staat totaal geen uitleg. Prima verlopen -> Betekend dat 0 besmetting? Betekend dat iedereen afstand hield?
Testte iedereen preventief na de wedstrijd?

Laten we eerst afgelopen weekend analyseren voordat we weer een weekend doen. Er zijn al flink wat versoepelingen en er zijn nog flink wat ziekenhuisopnames. Laten we het ook niet teveel pushen tot het verkeerd gaat.
Precies. Al die organisaties roepen dat alles goed gaat, maar ze hebben geen idee. Ik zou het eerlijk gezegd vreemd vinden dat je wel naar het PSV stadion met duizenden mag, maar niet naar de voetbal van je zoontje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan