Mark van Bommel

Snap ik ook wel hoor. Als het een coach van een andere club zou zijn die zo over PSV praatte dan zou ik er ook pissig van worden.
De wereld is 1 grote spiegel. Als je veel uitdeelt, moet je ook incasseren. Mannen als Hiddink, Advocaat en zelfs van Gaal (hoewel alle 3 op een andere wijze) kunnen in principe bij alle clubs werken omdat ze nooit kwaad over een andere club spreken. Ik vind dat zowel charmanter als professioneler.
 
Of die trainers hadden al iets meer gepresteerd waardoor het iets minder riskant is om met modder te gooien.
Mark heeft echt slecht werk geleverd, dan moet je toch iets voorzichtiger zijn stel ik me zo voor.
Ja bijv Verbeek. Heeft idd veel gepresteerd namelijk overal met veel ruzie ontslagen.
 
Inderdaad. En tegen welke club werd die reeks onderbroken?

Ondertussen werd PSV uitgeschakeld in de beker en werden 2 hele punten gehaald in de Champions League.

Samenvattend: tegen mindere tegenstanders wist Van Bommel wel te winnen. Zodra ze wat sterker werden ging het mis. En Schalke zal vrijwel alleen maar sterkere tegenstanders treffen.
PSV eindigde 3 punten achter een ajax met Frenkie de Jong, de Ligt, Onana, Tadic, Ziyech, etc, etc. In de CL moest PSV het opnemen tegen Barcelona, Tottenham en Inter. Allen clubs met een veel hoger budget. En uitgeschakeld worden in de beker overkomt PSV zowat elk jaar.
En als van het team waar van Bommel in het jaar 19-20 het mee moest doen vrijwel niet 1 speler de goedkeuring kan krijgen van de supporters, dan is het niet verwonderlijk dat een (onervaren) coach daarmee geen potten breekt.
 
PSV eindigde 3 punten achter een ajax met Frenkie de Jong, de Ligt, Onana, Tadic, Ziyech, etc, etc. In de CL moest PSV het opnemen tegen Barcelona, Tottenham en Inter. Allen clubs met een veel hoger budget. En uitgeschakeld worden in de beker overkomt PSV zowat elk jaar.
En als van het team waar van Bommel in het jaar 19-20 het mee moest doen vrijwel niet 1 speler de goedkeuring kan krijgen van de supporters, dan is het niet verwonderlijk dat een (onervaren) coach daarmee geen potten breekt.
Tenzij die 30 miljoen aan aankopen met zijn goedkeuring zijn gekomen. Dan heeft hij er net zo goed schuld aan. Het was een collectief falen, dat tot de blessures verhuld werd door opvliegingen van Bergwijn en Malen.
 
Verbeek heeft meer en beter gepresteerd met minder materiaal.
En van Bommel eindigde in zijn eerste jaar als hoofdcoach bij een topclub met 3 punten achter een Ajax die heel Europa veroverde met spelers die 3 maanden later voor 80 miljoen werden verkocht. Op dat moment coachte Verbeek een 2e Bundesliga club alwaar hij weer werd weggestuurd....
Oh ja, jij begon :maniac:
 
En van Bommel eindigde in zijn eerste jaar als hoofdcoach bij een topclub met 3 punten achter een Ajax die heel Europa veroverde met spelers die 3 maanden later voor 80 miljoen werden verkocht. Op dat moment coachte Verbeek een 2e Bundesliga club alwaar hij weer werd weggestuurd....
Oh ja, jij begon :maniac:
Blijft nog zat over toch? Ik vind Verbeek beter dan Bommel. Daar ging het niet over, maar dat is wel wat ik vind. En je hoeft het er niet ook mee eens te zijn. Ik ben gewoon niet zo'n liefhebber (eufemisme) van de 'trainer' Van Bommel.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Blijft nog zat over toch? Ik vind Verbeek beter dan Bommel. Daar ging het niet over, maar dat is wel wat ik vind. En je hoeft het er niet ook mee eens te zijn. Ik ben gewoon niet zo'n liefhebber (eufemisme) van de 'trainer' Van Bommel.
Dat weet ik. Was je ook een beetje aan het plagen. Zonder te discrimineren of zo;P
 
Dat kan ook betekenen dat de sfeer binnen PSV heel slecht was en wellicht nog zwaarder woog dan de resultaten. Die resultaten waren ook voornamelijk aan de erbarmelijke selectie te wijten.

Ik ga het artikel eens opzoeken.
Als ik me goed herinner waren er ook nogal wat blessures en regende het in een keer rode kaarten die ook weer te maken hadden met een wel heel jonge onervaren selectie. Het was zo’n periode dat alles de verkeerde kant op viel. Lag dat aan Mark, gedeeltelijk wel, maar zeker ook aan een chaotisch beleid. Je kunt niet zomaar 4 van je beste basis spelers verkopen en daar niets tegenover stellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan