Als je dit Roma niet met een nederlaag naar huis kan sturen heb je weinig te zoeken in de halve finales. Ongeacht de paar afwezigen - hadden zij nog veel meer last van.

Hoop vooral dat we nu eens vaker met Gravenberch en Kudus op het middenveld gaan spelen. Gebeurde tot nu toe niet omdat Ajax steeds won met zowel Alvarez en Klaassen in de basis, maar dat is gewoon te weinig voetbal op het middenveld.
Ik zeg het nog maar eens; Ajax gaat kampioen worden 'ondanks' Ten Hag, niet dankzij. Echt een hork, die gast. Weer zo'n coach met een hoop interessantdoenerij langs de lijn; heeft een keer een een fantastisch op elkaar aansluitend elftal mogen begeleiden naar een kampioenschap en de halve finale CL en hij denkt dat het allemaal door hem komt. Als je dan Klaiber en Idrissi erin gaat gooien weet je dat je hele rechterkant ineens een paar klassen degradeert en je jezelf eigenlijk alleen maar saboteert. Je kon nog beter een uitgeputte Rensch en Antony laten staan, die twee invallers voegen fit niks toe tov de uitgeputte spelers die ze vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg het nog maar eens; Ajax gaat kampioen worden 'ondanks' Ten Hag, niet dankzij. Echt een knurft, die gast. Weer zo'n coach met een hoop interessantdoenerij langs de lijn; heeft een keer een een fantastisch op elkaar aansluitend elftal mogen begeleiden naar een kampioenschap en de halve finale CL en hij denkt dat het allemaal door hem komt. Als je dan Klaiber en Idrissi erin gaat gooien weet je dat je hele rechterkant ineens een paar klassen degradeert en je jezelf eigenlijk alleen maar saboteert. Je kon nog beter een uitgeputte Rensch en Antony laten staan, die twee invallers voegen fit niks toe tov de uitgeputte spelers die ze vervangen.
Nah, ik vind Erik wel een prima trainert eigenlijk. Heerlijk kereltje, prima glimmende knikker, vindingrijke vocabulaire, autoritaire schorheid in z’n stem. Lekker man, niets mis mee. Laat de Tukker maar lekker door experimenteren in damsco.
 
Als je dit Roma niet met een nederlaag naar huis kan sturen heb je weinig te zoeken in de halve finales. Ongeacht de paar afwezigen - hadden zij nog veel meer last van.

Hoop vooral dat we nu eens vaker met Gravenberch en Kudus op het middenveld gaan spelen. Gebeurde tot nu toe niet omdat Ajax steeds won met zowel Alvarez en Klaassen in de basis, maar dat is gewoon te weinig voetbal op het middenveld.
Volg Ajax verder niet, maar hoezo startte Kudus niet die vent kan toch goed voetballen?
 
Nah, ik vind Erik wel een prima trainert eigenlijk. Heerlijk kereltje, prima glimmende knikker, vindingrijke vocabulaire, autoritaire schorheid in z’n stem. Lekker man, niets mis mee. Laat de Tukker maar lekker door experimenteren in damsco.
Mij best; dat vergroot in ieder geval nog de kans dat wij nog een keer kampioen worden.
 
Ik solliciteer volgend jaar maar eens als ballenjongen bij PSV. Kun je ongestraft een beetje ballen tegen iemand z'n smoel gooien, perfect! :maniac:
 
Mij best; dat vergroot in ieder geval nog de kans dat wij nog een keer kampioen worden.

Met hun spelers + saldo + opties word iedere trainer daar kampioen, aankomende 10 jaar dan. Onze 3% kans blijft ongeacht wie de trainer is daar.

Maar gister was natuurlijk mooie voetbalavond 🤩 Alle duizenden ajaksers op me werk zijn lekker rustig en stil 🤣
 
nederlaag voelde toch wel erg zuur door de stomme fout van Scherpen en t missen van de penalty. Daarnaast 2 100% kansen waar dr ook minimaal 1 van had moeten zitten.
Heb ondanks dit nog steeds wel iets vertrouwen in de return al vrees ik dat we dan met Klaiber spelen.
hoop volgende pot Timber Alvarez Martinez nico en dan kudus op de plek van Alvarez naast Gravenbergh.
 
Ah zo... ja eens.

Dat komt volgens mij door de opzet van de voorrondes.
Als je de nummer 3 (of 4, afhankelijk van de bekerwinnaar) de kans wil geven om zich via voorrondes te plaatsen voor de EL, dan zou er meer ruimte gecreëerd moeten worden in de voorrondes.

Dat zou dan ten koste moeten gaan van directe plaatsen van de top 5 competities, dat gaat de UEFA helaas nooit doen.
Waarom niet de bekerwinnaar naar die conference? Dat gaat om 6 wedstrijden of zo? Competitie om 34.
 
nederlaag voelde toch wel erg zuur door de stomme fout van Scherpen en t missen van de penalty. Daarnaast 2 100% kansen waar dr ook minimaal 1 van had moeten zitten.
Heb ondanks dit nog steeds wel iets vertrouwen in de return al vrees ik dat we dan met Klaiber spelen.
hoop volgende pot Timber Alvarez Martinez nico en dan kudus op de plek van Alvarez naast Gravenbergh.
Kudus in de basis kun je vergeten. Te veel risico voor de Professor.
 
nederlaag voelde toch wel erg zuur door de stomme fout van Scherpen en t missen van de penalty. Daarnaast 2 100% kansen waar dr ook minimaal 1 van had moeten zitten.
Heb ondanks dit nog steeds wel iets vertrouwen in de return al vrees ik dat we dan met Klaiber spelen.
hoop volgende pot Timber Alvarez Martinez nico en dan kudus op de plek van Alvarez naast Gravenbergh.
Vertrouwen? Serieus? Ajax moet, en Roma kan het geliefde spelletje (lekker verdedigen en loeren op de momenten) spelen. Ook nog in eigen huis. Ik geef jullie een zeer minimale kans..
 
Kudus in de basis kun je vergeten. Te veel risico voor de Professor.
Betwijfel of het veel met risico te maken heeft. Ik zie het liefst ook Kudus vanaf de volgende wedstrijd standaard aan de aftrap verschijnen samen met Gravenberch en een derde middenvelder (denk Klaassen dan), maar er zijn wel wat omstandigheden. Ten Hag gunde Kudus voor zijn blessure gewoon een basisplek in de grootste wedstrijden en heeft al vaak uitgeproken fan van hem te zijn, dus daar ligt volgens mij het probleem niet.

Hij is gewoon heel lang geblesseerd geweest en in de tussentijd heeft Ten Hag een succesformule gesmeed met een ander soort middenveld. Best logisch dat je dan niet snel wisselt van formatie, maar jammer blijft het wel. Daarom is die nederlaag misschien wel prima; even wakker worden. Te weinig voetbal op het middenveld zo. Kudus in, Alvarez/Klaassen out.
 
Vertrouwen? Serieus? Ajax moet, en Roma kan het geliefde spelletje (lekker verdedigen en loeren op de momenten) spelen. Ook nog in eigen huis. Ik geef jullie een zeer minimale kans..
Zeg je dit op basis van de wedstrijden van Roma die je dit seizoen gezien hebt of op basis van het feit dat Roma een Italiaanse ploeg is?
Want volgens mij speelt Roma helemaal niet zo en willen ze graag aanvallend voetbal spelen (afgaande op de analyses die ik gelezen heb, ik volg ze verder totaal niet).

Ik geef Ajax echt nog wel een kans om door te gaan, ik ben alleen bang dat het een typische Zuid-Europese wedstrijd zal worden. Tijdrekken, theater, spelbederf, zuigen., etc. Het is zaak om snel te scoren zodat ze een beetje bang worden en fouten maken.
 
Betwijfel of het veel met risico te maken heeft. Ik zie het liefst ook Kudus vanaf de volgende wedstrijd standaard aan de aftrap verschijnen samen met Gravenberch en een derde middenvelder (denk Klaassen dan), maar er zijn wel wat omstandigheden. Ten Hag gunde Kudus voor zijn blessure gewoon een basisplek in de grootste wedstrijden en heeft al vaak uitgeproken fan van hem te zijn, dus daar ligt volgens mij het probleem niet.

Hij is gewoon heel lang geblesseerd geweest en in de tussentijd heeft Ten Hag een succesformule gesmeed met een ander soort middenveld. Best logisch dat je dan niet snel wisselt van formatie, maar jammer blijft het wel. Daarom is die nederlaag misschien wel prima; even wakker worden. Te weinig voetbal op het middenveld zo. Kudus in, Alvarez/Klaassen out.
Voordat Kudus uitviel was hij veruit de beste speler van Ajax. In mijn beleving moet je er als coach dan alles aan doen om hem in het team te laten functioneren. Ik ben ervan overtuigd dat Ajax tegen tegenstanders als Atalanta/Roma het 'Ajax-spelletje' moet spelen: dwz. zo veel mogelijk tempo en creativiteit. Tegenstanders die 'zekerheden' inbouwen komen ze elke week in de Serie A wel tegen. Dat ie niet begint met Kudus kan ik nog enigszins billijken, maar dan kun je 'm op zijn minst wel tijdens de wedstrijd inbrengen. Van spelers als Klaiber gaan die Roma-boys echt niet schrikken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan