Coronavirus

Tja, de kans op trombose door vliegen is groter, stoppen burgers die het vaccin 'testen op burgers' vinden daar dan ook volledig mee? Hebben dergelijke mensen wel eens gekeken wat de bijwerkingen zijn bij paracetamol en hoe groot de kans op bijwerkingen van paracetamol is.

Net zoals exponentiele groei kan t gros niet overweg met kansberekening. Het falen van het wiskunde-onderwijs wordt wel inzichtelijk zo.
Eens.
 
Geen idee, de redenatie is nu dat de groep onder de 60 niet zo snel op de IC komt, gaan ze voorbij aan t gegeven dat je daarmee verspreiding ook verder laat gaan met daarmee weer verhoogde kans op mutaties die mogelijk vervelender kunnen zijn. Maar zelfs met de lage getallen onder de 60 vraag ik mij af welk risico groter is, dood gaan aan corona, of dood gaan aan de prik er tegen. Volgens mij is dat laatste risico kleiner. Daarbij, van wat ik begrijp hebben vrouwen hierin een hoger risico op die trombose, ga dan iig door met de mannen.

Maar ik ga er vanuit dat bij de overheid meer expertise is dan bij mij, en dat de keuze derhalve wel doordacht zal zijn ofzo...

Zie net de cijfers, 400.000 prikken 5 gevallen van trombose (niet duidelijk of dit geresulteerd heeft in sterfgevallen). Prik heel NL hiermee en je hebt het over 216 gevallen (theoretisch doorgerekend, kan natuurlijk afwijken)
Ter vergelijk, vorig jaar vielen er ruim 600 verkeersdoden. Nog een andere vergelijk, in 13 maanden hebben we 16.000 corona gerelateerde doden..
Precies. Dus hoe kan het zijn dat dat als argument gebruikt wordt om de boel stil te leggen!? Volstrekt ridicuul.
 
Precies. Dus hoe kan het zijn dat dat als argument gebruikt wordt om de boel stil te leggen!? Volstrekt ridicuul.
Angst voor schadeclaims?

Maar dan ff de 'gestrekt been' rekenmethode, stel ca 50% gaat dood, 100 mens, gaat claims opleveren, zou dat goedkoper of duurder zijn dan economie nog een maand langer op slot laten zitten? (waarbij ik kosten door extra zieken etc. nog ff buiten beschouwing laat)
 
Angst voor schadeclaims?

Maar dan ff de 'gestrekt been' rekenmethode, stel ca 50% gaat dood, 100 mens, gaat claims opleveren, zou dat goedkoper of duurder zijn dan economie nog een maand langer op slot laten zitten? (waarbij ik kosten door extra zieken etc. nog ff buiten beschouwing laat)
Geen idee... Maar het aantal doden door niets te doen is sowieso hoger lijkt me. En komen daar dan geen claims uit voort?
 
Geen idee... Maar het aantal doden door niets te doen is sowieso hoger lijkt me. En komen daar dan geen claims uit voort?
Tja, van wat ik her en der lees is ca 50% op de IC op dit moment onder de 60. kleine 400 mens. T is niet dat de groep onder de 60 er allemaal fluitend doorheen gaat.. (en dan beginnen we nog maar niet over Long-Covid enzo :().
Of er uit het niet vaccineren claims gaan komen is de vraag, denk dat je daar lastig een echte zaak van kan maken. Maar goed, laat ze maar een lijn openen waar 60-ers op eigen initiatief wel voor AZ kunnen aanmelden, ik bel wel.
 
Precies. Dus hoe kan het zijn dat dat als argument gebruikt wordt om de boel stil te leggen!? Volstrekt ridicuul.
Het is inderdaad te gek voor woorden.
Laat iedereen die onder de 60 is zelf maar beslissen of hij of zij gevaccineerd wil worden met Astra Zenica.
Hier wordt om oneigenlijke redenen iemand die gevaccineerd wil worden het vaccin ontzegd.
 
Mijn ouders zijn over 1½ maand beiden voor de tweede keer gevaccineerd en dan gaan we gewoon die kant op.

Ik denk daar hetzelfde over. Ik heb mijn ouders en zus bijna een jaar niet gezien. Ik heb mijn beide broers en familie nu al 18 maanden niet gezien. En mijn ouders en zus (ze werkt in de gezondheidszorg) hebben binnenkort het vaccin binnen en dan ga ik er ook weer heen.
 
Weet je wat het ook is, ik heb te weinig zicht op de getallen. Er komen deze maand een hoop leveringen van Pfizer. Janssen komt naar vewachting ook vrij. En als er nog ruim voldoende 60+ mensen zijn die geprikt kunnen (en willen) worden met de geleverde AstraZenica vaccins is dat op zich geen grote ramp. Van de tot nu toe geleverde vaccins was ook slechts 20% van Astrazenica als ik het dashboard goed begrijp? Ik zou het echter zeer slecht trekken als blijkt dat we nu de keuze maken om wel geleverde vaccins niet te gaan zetten of de boel weken laten vertragen, volgens mij is dit - vooralsnog - niet aan de orde in Nederland?
 
Weet je wat het ook is, ik heb te weinig zicht op de getallen. Er komen deze maand een hoop leveringen van Pfizer. Janssen komt naar vewachting ook vrij. En als met er nog ruim voldoende 60+ mensen zijn die geprikt kunnen (en willen) worden met de geleverde AstraZenica vaccins is dat op zich geen grote ramp. Van de tot nu toe geleverde vaccins was ook slechts 20% van Astrazenica als ik het dashboard goed begrijp? Ik zou het echter zeer slecht trekken als blijkt dat we nu de keuze maken om wel geleverde vaccins niet te gaan zetten of de boel weken laten vertragen, volgens mij is dit - vooralsnog - niet aan de orde in Nederland?
Maar dat moment gaat gewoon wel komen. straks is alleen de groep 60- zonder extra aandoeningen of baan in de zorg aan de beurt. Dan ga je gewoon minder hard als je de dan binnenkomende AZ's niet gebruikt. + dat het Janssen-vaccin van hetzelfde verdacht wordt. Gaan we die dan ook niet gebruiken (de enige met slechts 1 prik). Tot eind deze maand zal t weinig uitmaken maar naar mate je verder naar t einde gaat scheelt t wel.

btw, mn vrouw zou deze week geprikt worden, en met haar een lading zorg-collega's. Dat is ook weer uitgesteld.
 
Maar dat moment gaat gewoon wel komen. straks is alleen de groep 60- zonder extra aandoeningen of baan in de zorg aan de beurt. Dan ga je gewoon minder hard als je de dan binnenkomende AZ's niet gebruikt. + dat het Janssen-vaccin van hetzelfde verdacht wordt. Gaan we die dan ook niet gebruiken (de enige met slechts 1 prik). Tot eind deze maand zal t weinig uitmaken maar naar mate je verder naar t einde gaat scheelt t wel.

btw, mn vrouw zou deze week geprikt worden, en met haar een lading zorg-collega's. Dat is ook weer uitgesteld.
Ik ga er niet van uit uit dat er een actief stofje in de vaccins zit die het risico geeft (die zijn niet uniek, afgezien van dezelfde herkenningsvolgorde versus de instructie om die herkeningsvolgorde aan te maken), maar dat deze zeldzame bijwerking waarschijnlijker een onderdeel is van de getriggerde immuuncascade - die ook bij een daadwerkelijk virus optreed. Te sterke aanmaak van IL-21, of een "platelet factor" bijvoorbeeld, of een van de tientallen andere lichaamseigen signaalstoffen. Of je die cascade stimuleert via Pfizer, Moderna, Janssen, AstraZenica, Sputnik of SinoVAC of gewoon door het virus zelf zal volgens mij geen wereld van verschil gaan maken. In zeldzame gevallen zal er ergens in de immuunreactie iets mis gaan. En zelfs dan ben je denk ik beter af als je het via een vaccin doet (en er bedacht op bent en het tijdspad herkent) dan wanneer het onderdeel is van een ongeremde immuunreactie in combinatie met reproducerend virus in je lijf door een besmetting met het echte virus. Maar goed, dit is het maximale dat ik eruit kan breien. Ik sta er best voor open dat onjuist is, maar aangezien er nog geen data en goed inzicht is over hoe het precies getriggerd wordt lijkt me dit voorlopig de meest veilige en neutrale inschatting.
 
Laatst bewerkt:
Zie net de cijfers, 400.000 prikken 5 gevallen van trombose (niet duidelijk of dit geresulteerd heeft in sterfgevallen).

En morfine waarbij 1 op 10 tot 1 op 100 psysiche klachten krijgt is normaal. Dus weer schromelijk dom en overdreven van meneer (ik geil op aandacht) de Jonge.
 
De testevents voor de komende maanden kosten circa 700 miljoen.. Tja, 700 miljoen daar kan je veel leuke dingen mee doen, zorg ondersteunen, sneller prikken, zzp-ers een duwtje in de rug geven.
 
De testevents voor de komende maanden kosten circa 700 miljoen.. Tja, 700 miljoen daar kan je veel leuke dingen mee doen, zorg ondersteunen, sneller prikken, zzp-ers een duwtje in de rug geven.
Testevents zijn veel te laat opgezet. Is nu gewoon geld over de balk smijten.

Mijn vrouw heeft een AZ prik gehad. Krijgt ze nu nog wel haar 2e?
 
Testevents zijn veel te laat opgezet. Is nu gewoon geld over de balk smijten.

Mijn vrouw heeft een AZ prik gehad. Krijgt ze nu nog wel haar 2e?
2e prik gaat wel door van wat ik nu heb begrepen.

en idd, relatief kort voor het terug naar normaal (najaar dit jaar als ik de priklijst moet geloven) had dit een half jaar eerder gedaan.
 
De testevents voor de komende maanden kosten circa 700 miljoen.. Tja, 700 miljoen daar kan je veel leuke dingen mee doen, zorg ondersteunen, sneller prikken, zzp-ers een duwtje in de rug geven.
Waarbij ik het lastig vind om de betrouwbaarheid van de events in te schatten. Als de IC's vol liggen dan lijken me events, zelfs met sneltests, altijd een risico.
 
Waarbij ik het lastig vind om de betrouwbaarheid van de events in te schatten. Als de IC's vol liggen dan lijken me events, zelfs met sneltests, altijd een risico.
Met de huidige IC-bezetting, de druk op personeel, het afschalen van diverse andere zorg om covid-patiënten te kunnen helpen zou je het starten van de test-events ook als een dikke middelvinger naar de zorg kunnen zien.
 
De testevents voor de komende maanden kosten circa 700 miljoen.. Tja, 700 miljoen daar kan je veel leuke dingen mee doen, zorg ondersteunen, sneller prikken, zzp-ers een duwtje in de rug geven.
Ook een leuk weetje; de sneltestlocaties zijn allemaal van één en hetzelfde bedrijf. Dus één iemand gaat er heel erg rijk van worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan